مانند اینستاگرام و توییتر، TikTok از هشتگها برای گروهبندی محتوا در اطراف یک موضوع خاص استفاده میکند و به راحتی میتواند ویدیوهای مورد علاقه خود را پیدا کند.
این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما فقط هدف قرار دادن هشتگ های محبوب می تواند بی اثر باشد. در حالی که آنها مخاطبان بیشتری دارند، همچنین رقابتی بالایی دارند. در عوض، بهتر است ترکیبی از هشتگهای خاص و محبوب داشته باشید.
نتایج؟ 129.4 میلیون بازدید ویدیو در سراسر جهان و بیش از 34000 ویدیو ارسالی، که منجر به افزایش 92 درصدی آگاهی از برند برای JUKE شد.
نحوه استفاده از هشتگ در TikTok
دومین دسته پرطرفدار در TikTok رقص با 181 میلیارد بازدید از هشتگ است و پس از آن شوخی، محتوای ورزشی و تناسب اندام، بازسازی خانه، و زیبایی و مراقبت از پوست قرار دارند.
هشتگ های طاقچه افراد کمتری دارند که آنها را جستجو می کنند، اما کسانی که جستجو می کنند بسیار درگیر و علاقه مند هستند. به عنوان مثال، #غذا یک هشتگ محبوب TikTok با میلیون ها تاثیر است، اما #تزیین کیک برای کسری از مخاطبان جذاب تر است. با ترکیب هر دو، شما به دو مخاطب مختلف ضربه می زنید.
3. مراقب محدودیت شخصیت باشید.
ایجاد TikTok نیمی از نبرد است – اکنون به افراد مناسب برای تماشای آن نیاز دارید. اما با بیش از ۱ میلیارد کاربر ماهانه در پلتفرم، گم شدن در میان جمعیت آسان است.
طبق گزارش اخیر Statista، TikTok بیشترین بازدید از هشتگ را از محتوای سرگرمی دارد (به طور دقیق 535 میلیارد بازدید). این با مطالعه دیگری توسط HubSpot مطابقت دارد که گزارش میدهد محتوای خندهدار و سرگرمکننده بالاترین تعامل و بازگشت سرمایه را نسبت به هر نوع محتوای دیگری دارد.
در مرحله بعد، بیایید عمیقتر به اهمیت هشتگهای TikTok بپردازیم – و بهترین شیوههای استفاده از آنها را پوشش دهیم.
چرا هشتگ های TikTok اینقدر مهم هستند؟
برای نمونه، هشتگ ها لایه ای از زمینه را برای ویدیوهای TikTok شما فراهم می کنند. به عنوان مثال، اگر ویدیویی از خود در حال انجام یک بازی ویدیویی آپلود می کنید، می توانید هشتگ #gaming را در آن قرار دهید. سپس، الگوریتم TikTok تصمیم میگیرد که چه کسی علاقه بیشتری به دیدن ویدیوی شما در فید خود دارد.
2. قابلیت کشف و تعامل.
هشتگها در TikTok درست مانند اینستاگرام و سایر پلتفرمهای اجتماعی کار میکنند. وقتی ویدیویی را آپلود میکنید، میتوانید یک شرح بنویسید – و اینجا جایی است که میخواهید هشتگهای خود را اضافه کنید. در حالی که این ساده به نظر می رسد، در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:
1. بهترین هشتگ ها را برای محتوای خود بیابید.
هنگامی که یک ویدیوی TikTok ایجاد می کنید، کار شما تمام نشده است. اکنون باید محتوای خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از هشتگ است. با نکات این مقاله شروع کنید و همیشه مراقب هشتگ هایی باشید که به برند یا مخاطبان شما مربوط می شود.
با توجه بیشتر به محتوای خود، شانس بیشتری برای تعامل دارید. پس از همه، کاربران فقط می توانند ویدیوهایی را که در مقابل آنها ظاهر می شود “لایک” کرده و نظر بدهند. بنابراین، دسترسی بیشتر معمولاً به تعامل بالاتر ترجمه می شود.
3. ساختن جامعه.
هشتگ ها ابزاری عالی برای ایجاد جامعه هستند. به عنوان مثال، هشتگ های مارک دار روشی موثر برای تشویق کاربران به تعامل با برند شما و ایجاد ویدیو در اطراف یک هشتگ حمایت شده هستند.
TikTok شرحها را به 300 کاراکتر محدود میکند. در حالی که میتوانید تا حد ممکن هشتگها را در کپشن خود بفشارید، یک رشته طولانی از هشتگها میتواند مخاطبان شما را گیج کند – و این کار در توضیح ویدیوی شما ضعیف است. در عوض، کارشناسان 3 تا 5 هشتگ را به عنوان تعداد بهینه پیشنهاد می کنند.
هشتگ های محبوب TikTok
هشتگ ها این قدرت را دارند که دامنه شما را فراتر از مخاطبان فعلی شما گسترش دهند. بیایید عمیق تر به مزایای آنها بپردازیم:
1. زمینه را فراهم کنید.
به عنوان مثال، زمانی که نیسان استرالیا می خواست خودروی اسپرت جدید خود، JUKE را تبلیغ کند، به TikTok روی آوردند. آنها یک هشتگ با نام تجاری ایجاد کردند – #improvisewithJUKE – و کاربران را به چالش کشیدند تا صدای تبلیغاتی ماشین خود را بسازند و برنده یک ویژگی را در تبلیغات آینده JUKE دریافت کند.
در اینجا، مزایای استفاده از هشتگهای TikTok را بررسی میکنیم، بهترین شیوههای استفاده از آنها را مورد بحث قرار میدهیم و کشف میکنیم که چه نوع هشتگهایی در این پلتفرم محبوبتر هستند.
هشتگ های TikTok چیست؟
تحقیق درباره هشتگ های مرتبط با برند، صنعت و مخاطبان شما ضروری است. یکی از راههای انجام این کار این است که رقابت خود را بررسی کنید، زیرا احتمالاً همپوشانی بینندگان وجود دارد. مشاهده کنید که از چه هشتگ هایی استفاده می کنند و توجه داشته باشید که کدام یک بیشترین بازدید و تعامل را دارند.
برندها میتوانند از هشتگها برای ایجاد آگاهی از برند، افزایش تعامل اجتماعی و ایجاد تبدیل استفاده کنند. برای اینکه قدمی فراتر بگذارند، آنها همچنین میتوانند از یک هشتگ – معروف به هشتگ مارکدار – حمایت مالی کنند تا TikTokers را تشویق به ایجاد محتوا در اطراف آن کند. محبوبترین هشتگهای مارکدار میلیونها بازدید و هزاران ویدیوی پاسخ جمعآوری کردهاند.
همچنین می توانید الهام بخش را در صفحه کشف برنامه بیابید. در اینجا، می توانید هشتگ ها و صداهای پرطرفدار را مرور کنید. Discover همچنین ویدیوهای محبوبی را به نمایش می گذارد که از این هشتگ ها برای کمک به الهام گرفتن شما استفاده می کنند.
2. هشتگ های طاقچه را با هشتگ های محبوب ترکیب کنید.
هشتگ “فرمول” شامل یک علامت هش (#) و به دنبال آن یک موضوع (به عنوان مثال، صنایع دستی، سفر، مد، ورزش و غیره) است. بهترین هشتگ ها نسبتا کوتاه، مختصر و به راحتی قابل یادآوری هستند.
سلاح مخفی خود را وارد کنید – هشتگ. در حالی که بسیاری از بازاریابان به هشتگ ها به عنوان یک فکر بعدی نگاه می کنند، آنها یک نیروگاه برای تعامل، دیده شدن و کشف شدن هستند. حتی اگر یک کمپین هشتگ در مقیاس کامل اجرا نمی کنید، آنها باید بخشی از استراتژی کلی TikTok شما باشند.
برای یافتن محبوب ترین هشتگ ها در زمان واقعی، به صفحه Trend Discovery در TikTok مراجعه کنید. در اینجا، فهرست جامعی از هشتگ ها، آهنگ ها و سازندگان پرطرفدار را خواهید یافت.
برگردیم به تو
هشتگ ها ویدیوها را تحت موضوعات خاصی دسته بندی می کنند – مانند #بازی – بنابراین کاربران می توانند به راحتی محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند. در نتیجه، محتوای شما شانس بیشتری برای کشف شدن دارد، حتی اگر کسی برند شما را دنبال نکند.