علیرغم محبوبیت آن، برخی از بازاریابان در ابتدا TikTok را به عنوان پلتفرمی برای رقصیدن و همگامسازی لبها رد کردند – و نه بیشتر. اما در سال 2022 همه چیز تغییر کرده است.
YouTube Live با پایگاه کاربر گسترده، دسترسی و مخاطبان متنوع، گزینه جذابی برای نیازهای پخش جریانی شما است.
در اینجا خبرهای خوب دیگری وجود دارد: 64٪ از بازاریابان ویدیو می گویند اینستاگرام همچنین بهترین تعامل و تولید سرنخ را در بین هر پلت فرم اجتماعی دیگری دارد.
طبق گزارش HubSpot Blogs در سال 2022 از بیش از 500 بازاریاب ویدیو، شرکتکنندگان ویدیوهای کوتاه را بهعنوان جذابترین و مؤثرترین نوع محتوای امروزی رتبهبندی کردند – و TikTok پلتفرم انتخابی آنها است. در واقع، 54 درصد از بازاریابان قصد دارند امسال سرمایه گذاری خود را در TikTok افزایش دهند.
TikTok همچنین از نظر بازده بازگشت سرمایه در جایگاه سوم قرار دارد و از یوتیوب و اینستاگرام عقب تر است.
ساختن ویدیوها به زمان، پول و انرژی نیاز دارد – پیدا کردن بهترین خانه برای محتوای خود ضروری است. با تعریف اهداف خود شروع کنید – مانند تولید سرنخ، تعامل یا آگاهی از برند. هنگامی که اهداف خود را به پایان می رسانید، انتخاب پلت فرمی که می تواند به آنها دست یابد آسان تر است.
برای بازاریابها، اگر میخواهید با فرمتهای محتوای متعدد – مانند چرخ فلکها، قرقرهها، زندگیها و استوریها – بازی کنید، اینستاگرام گزینهای عالی است و در عین حال توجه مخاطبان درگیر را به خود جلب کنید.
بهترین کانال ها برای ویدیوی زنده
1. YouTube Live
پاسخ اینستاگرام به TikTok اینجا است و Reels نام دارد. قرقره ها ویدئوهای کوتاهی هستند که کاربران می توانند از آنها فیلمبرداری، ویرایش و در برنامه به اشتراک بگذارند.
یوتیوب همچنین تجزیه و تحلیل قدرتمندی را روی ویدیوهای زنده ارائه می دهد. تجزیه و تحلیلهای بیدرنگ مانند بینندگان همزمان، لایکها، و نرخهای گپ و همچنین آمار پس از پخش جریانی مانند مشترکین جدید، کل زمان تماشا و موارد دیگر را بررسی کنید.
2. اینستاگرام لایو
مانند یوتیوب، فیسبوک نیز دارای مخاطبان زیادی است که در گروههای سنی مختلف قرار دارند، اگرچه هزارهها بیشترین سهم را به خود اختصاص میدهند.
از آنجایی که قرقره ها به شدت در این پلتفرم تبلیغ می شوند، این ویژگی تقریباً اجتناب ناپذیر است – گاهی اوقات باعث ناراحتی کاربران می شود. در واقع، 91 درصد از کاربران فعال اینستاگرام می گویند که حداقل هفته ای یک بار ویدیو را در اینستاگرام تماشا می کنند.
بازاریابی ویدیویی “سریع” نیست. ایجاد یک ویدیو از ابتدا تا انتها به طور متوسط 2 هفته طول می کشد.
در حوزه رسانه های اجتماعی، یوتیوب مانند یک کشتی ثابت در آب متلاطم احساس می شود. در واقع، تقریباً غیرممکن است که در مورد بازاریابی ویدیویی بدون ذکر غول بزرگی که یوتیوب است صحبت کنیم.
همچنین زمان خوبی برای شروع است: YouTube در حال حاضر در حال گسترش ویژگیهای پخش زنده خود است، از جمله Super Chats و Super Stickers، هدیه عضویت، و موارد دیگر. این ویژگیها تعامل بیشتر با مخاطبان شما و راههای کسب درآمد اضافی را ممکن میسازد.
یوتیوب که بیش از یک دهه پیش راه اندازی شد، یک مزیت رقابتی در برابر بازیکنان جدید در این زمینه مانند TikTok و Instagram حفظ کرده است. اما این فقط یک مرکز سرگرمی نیست – یک ابزار بازاریابی قدرتمند است.
برای اینکه بیشترین جذابیت را از کار خود داشته باشید، انتخاب بهترین کانال های بازاریابی ویدیویی برای استفاده ضروری است. با این حال، از آنجایی که بیشتر کانالهای رسانههای اجتماعی به سمت ویدیو میروند، سخت است که بدانید کدام یک ارزش وقت شما را دارند.
آیا میدانستید اینستاگرام ۱۳ درصد از بینندگان پخش زنده در رسانههای اجتماعی را جذب میکند؟
شرکت کنندگان همچنین یوتیوب را به عنوان دومین پلتفرم برتر برای ROI رتبه بندی کردند. در حالی که بسیاری از بازاریابان به دلایل مختلف در یوتیوب به موفقیت دست پیدا می کنند، پایگاه کاربری بزرگ آن (به طور دقیق 2.6 میلیارد کاربر فعال) و هدف گذاری تبلیغات پیشرفته مطمئنا کمک کننده است.
این مقاله را بررسی کنید تا ببینید برندها چگونه در YouTube در سال 2022 خلاق می شوند، به علاوه این راهنمای بازاریابی YouTube 101.
2. ویدیو اینستاگرام
در حالی که میتوانید محتوای کوتاهمدت را در چندین پلتفرم ایجاد کنید، Reels یک مزیت عمده دارد: قابلیت کشف آن. آنها در مکانهای مختلف، از صفحه کاوش گرفته تا فید کاربر، روی پلتفرم ظاهر میشوند.
بازاریابی ویدیویی شاهکار کوچکی نیست – سرمایه گذاری در زمان، پول و تلاش است. بنابراین اگر میخواهید بیشترین سود را به دست آورید، در اینجا یک آمار وجود دارد که باید بدانید: 65 درصد از بازاریابان ویدیو میگویند اینستاگرام بهترین بازگشت سرمایه را در بین پلتفرمهای دیگر دارد.
با Facebook Live، میتوانید جریانهای ضبطشده قبلی را ویرایش کنید، با استفاده از ویژگی چت زنده با کاربران چت کنید و پخشهای خود را از قبل برنامهریزی کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که فیس بوک طول جریان شما را محدود می کند و گزینه های کسب درآمد شما به اندازه سایر سیستم عامل ها قوی نیستند.
اما در مورد Twitch چطور؟
TikTok علیرغم عجیب بودن، به یک گزینه بازاریابی مناسب برای کسانی که مایل به خلاقیت هستند تبدیل شده است – و این آمار آن را ثابت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی TikTok، این راهنمای مفید را بررسی کنید.
2. قرقره های IG
اگر به دنبال بهترین مکان برای میزبانی ویدیوهای طولانی خود هستید – مانند نمایش محصولات، پرسش و پاسخ، محتوای پشت صحنه، و موارد دیگر – ممکن است YouTube با این شرایط مطابقت داشته باشد.
اگر در حال حاضر در پلتفرم فعال هستید و دنبال کننده سالمی دارید، فیس بوک لایو یک گزینه عالی است. اما اگر هنوز در حال افزایش مخاطب هستید، نترسید – میتوانید از یک نمایه شخصی، صفحه یا حتی یک گروه به صورت زنده استفاده کنید.
طبق گزارش HubSpot Blogs از بیش از 500 بازاریاب ویدیویی، تقریباً نیمی (48٪) از بازاریابان قصد دارند سرمایه گذاری خود را در YouTube در سال جاری افزایش دهند.
علاوه بر این، وقتی در اینستاگرام لایو میشوید، فالوورهای شما اعلانی برای تنظیم کردن دریافت میکنند تا جریان شما در بین جمعیت گم نشود – که به احتمال زیاد در YouTube یا Twitch اتفاق میافتد.
3. فیسبوک لایو
با Instagram Live، میتوانید از هر جایی استریم کنید – و از مهمانان دعوت کنید تا به جریان شما بپیوندند. فرصتهای زیادی برای تعامل وجود دارد: بینندگان میتوانند شکلک ارسال کنند، نظر بنویسند، و نشانهای کمک مالی ارسال کنند.
همه اینها برای گفتن این است که اگر به دنبال تعامل با مخاطبان خود، ایجاد یک جامعه و پرورش وفاداری به برند با ویدیو هستید، اینستاگرام سزاوار فرصتی در فهرست بازاریابی شما است.
بهترین کانال ها برای ویدیوهای کوتاه
1. TikTok
از زمان راهاندازی در سال 2016، TikTok شاهد افزایش شهابسنگی بوده است و خود را به عنوان نیروگاهی برای ویدئوهای کوتاهمدت تثبیت میکند و در عین حال پلتفرمهای بالغتری مانند یوتیوب و فیسبوک را در دسترس نگه میدارد.
به نظر عجیب میرسد که Twitch را از مکالمه درباره پخش زنده حذف کنید. با این حال، بازاریابان درگیری و بازگشت سرمایه پایین را در این پلتفرم گزارش می دهند و تنها 10 درصد از بازاریابان قصد دارند برای اولین بار امسال از Twitch استفاده کنند. علاوه بر این، Twitch به شدت از گیمرها اشباع شده است – بنابراین اگر خارج از جایگاه شما است، ارزش بررسی گزینههای دیگر را دارد.
برگردیم به تو
در اینجا، بهترین کانالهای بازاریابی ویدیویی را برای ویدیوهای بلند، کوتاه و زنده شما – بر اساس ROI، تعامل و تولید سرنخ فهرست میکنیم.
بهترین کانال ها برای ویدیوهای طولانی
1. یوتیوب
وقتی صحبت از تعامل به میان میآید، TikTok جایگاه سوم را پس از یوتیوب و اینستاگرام حفظ میکند – که با توجه به «جدید بودن» نسبی آن قابل توجه است. همچنین قابل توجه است: میانگین جلسه کاربر در TikTok 10.85 دقیقه است – بسیار بیشتر از هر پلت فرم اجتماعی دیگر. به طور خلاصه، کاربران درگیر هستند.