منطقی است… قبل از اینکه گوگل بخواهد نشان دهید که تخصص، اختیار و اعتماد دارید. اما چیزی که محتوا را عالی می کند تجربه است.
به عنوان مثال، اگر بخواهم در مورد نحوه آموزش غذا خوردن به فرزندانتان محتوایی ایجاد کنم، میتوانم به این موضوع اشاره کنم که آنها به خصوص در جوانی چگونه آشفتگی ایجاد میکنند. من همچنین ترفندی را یاد گرفتم که یک رومیزی پلاستیکی زیر صندلی کودک قرار دهم که تمیز کردن آن را بعد از اتمام کار بسیار آسانتر میکند.
اما حتی با همه اینها، اگر من فقط یک پست بازاریابی دیگر بنویسم به این معنی نیست که برجسته یا شگفت انگیز خواهد بود.
این نوع محتوایی است که واقعاً برجسته است و می درخشد زیرا تجربیات محتوا را واقعاً منحصر به فرد می کند. این کاری است که یک نویسنده هوش مصنوعی واقعا نمی تواند انجام دهد (حداقل در حال حاضر).
فقط مطمئن شوید که تجربیات مربوط به محتوایی است که در مورد آن می نویسید.
این چگونه بر YMYL تأثیر می گذارد؟
همانطور که می بینید، تجربه بر اساس تعریف گوگل کمی متفاوت از تخصص است.
پس چرا گوگل E اضافی را اضافه کرد؟
اگر نه، فقط به معنای تخصص، اقتدار و اعتماد است. که بخشی از الگوریتم آنهاست و با دنبال کردن این موارد می توانید آن را بهینه کنید.
بنابراین سوال واقعی این است که آیا تجربیات خود را در محتوای خود به اشتراک می گذارید؟
پس این “E” جدیدی که گوگل اضافه کرده چیست؟
این چیزی است که تکرار آن با استفاده از هوش مصنوعی دشوار است… یا حداقل فعلا.
فقط به هر چیزی که تجربه کرده اید فکر کنید که به دیگران کمک کند. آن را در محتوای خود ادغام کنید و آن را بسیار بهتر می کند.
اما از طرف دیگر، اگر من دادههای درون محتوایم را بر اساس آموختههای گذشتهام به نمایش بگذارم، در مورد تجربیات گذشته درباره آنچه که در بازاریابی موثر بوده و چه چیزی موثر نبوده صحبت کنم، و تفاوت بازاریابی برای چندین بخش عمودی و منطقه را توضیح دهم… انجام این کار دشوار خواهد بود مگر اینکه تجربه زیادی داشته باشید.
فقط به این فکر کنید، وقتی چیزی می خوانید دوست ندارید که مردم تجربیات شخصی خود را به اشتراک بگذارند؟ امیدوارم کسانی که زندگی شما را بهتر کنند.
یا اگر بخواهم مطالبی در مورد سفر به دور دنیا بنویسم، ممکن است در مورد نحوه دریافت کارت American Express Platinum صحبت کنم تا بتوانید به صورت رایگان به Priority Pass یا سالن های Amex در فرودگاه بروید که راهی عالی برای استراحت است. و استراحت کنید و غذای رایگان دریافت کنید… سفرهای بینالمللی شما را بسیار راحتتر میکند، بهویژه اگر در شرایط اقتصادی پرواز میکنید.
اما گوگل تصمیم گرفت یک “E” اضافی به EAT اضافه کند. بنابراین اکنون EEAT است.
حتی زمانی که نظرات محصولات یا شرکتها را میخوانید، به نظرات عمومی اهمیت نمیدهید، به نظرات منحصربهفردی که بینش واقعی به شما میدهند اهمیت میدهید… مواردی که آشکارا از درک کسی از یک محصول یا خدمات ناشی میشوند.
این همچنان یک محتوای عالی خواهد بود زیرا در این صورت شرکت ها می توانند یاد بگیرند که شما چگونه فرآیند انتخاب شرکتی را برای کمک به شما طی کرده اید و در واقع با گسترش کسب و کار خود در خارج از کشور چه آموخته اید و شرکت ها برای چه چیزی باید خارج از بازاریابی صرفاً آماده باشند.
ببینید آیا محتوای شما چنین تجربهای را به نمایش میگذارد، آن را منحصربهفردتر و ارزشمندتر میکند.
این کاری است که باید در محتوای خود انجام دهید تا به طور مداوم بدرخشید.
بنابراین چگونه تجربه خود را به نمایش می گذارید؟
قبلاً نام الگوریتم Google EAT را شنیده اید…
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
گوگل اشاره کرده است که اعتماد مهمترین بخش الگوریتم EEAT آنها است. اما این بدان معنا نیست که شما باید سایر عوامل را بدیهی بدانید… به خصوص تجربه.
به عنوان مثال، ممکن است بدانید که من بیش از 20 سال است که یک بازاریاب بودهام… و اگر محتوایی در زمینه بازاریابی بنویسم، ممکن است فرض کنیم که این محتوا نسبت به کسی که تازه بازاریابی را شروع کرده قابل اعتمادتر است. نه فقط به خاطر زمانی که در این صنعت گذرانده ام، بلکه جوایز زیادی نیز دارم، در کنفرانس ها صحبت می کنم، کتاب پرفروش نیویورک تایمز نوشته ام… و این فهرست همچنان ادامه دارد.
ممکن است کمی گیج کننده باشد… خوشبختانه برای ما، گوگل توضیحی برای جلوگیری از سردرگمی ارائه کرده است.
دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت گوگل – صفحه 26
در مورد هر چیز منحصر به فردی که می توانید اضافه کنید و دیگران ممکن است ندانند فکر کنید. این چیزی است که مردم می خواهند.
یا اگر متخصص نیستید اما تجربه ای در مورد موضوع دارید و می خواهید آنچه را که از سر گذرانده اید به اشتراک بگذارید چه؟
یکی از حساس ترین مقوله ها در مورد الگوریتم گوگل، پول شما، زندگی شما است. که در آن Google واقعاً در مورد نمایش اطلاعاتی که میتواند به کسی آسیب برساند حساس است، مگر اینکه بداند از یک منبع قابل اعتماد است.
ممکن است از خود بپرسید که اگر متخصص هستید، آیا به طور خودکار تجربه ندارید؟
به عنوان مثال، اگر به شما بگویم چگونه یک بیماری پزشکی را درمان کنید، گوگل آن را دوست نخواهد داشت، زیرا من منبع قابل اعتمادی نیستم. من پزشک نیستم، من هرگز پزشکی نکرده ام و اگر اطلاعات پزشکی من را دنبال کنید، ممکن است به شما آسیب برساند.
از طرف دیگر، اگر شرکتی داشتید و آژانس تبلیغاتی من، NP Digital، را استخدام کردید، و برای گسترش بازاریابی خود در سطح بینالمللی کار میکردید… میتوانید محتوایی بنویسید که تجربیات خود را به اشتراک بگذارد، حتی اگر متخصص نباشید.
مخفف تجربه است.
پس چه فرقی دارد؟
اکنون دو مثال بالا من تجربیات شگفت انگیزی نیستند، اما اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید و 5 یا 6 مورد مانند موارد بالا را در محتوای خود به اشتراک می گذارید، پست شما را بهتر می کند.
وقتی صحبت از موضوعات YMYL به میان می آید، آنها به این شکل به تجربه نگاه می کنند.
دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت گوگل – صفحه 28
نتیجه
هنگامی که آموخته های شخصی خود را ادغام می کنید و تجربه خود را در محتوای خود نشان می دهید، برجسته می شود.