من مطمئن نیستم که کدام پلتفرم اجتماعی برنده مسابقه ژیمناستیک الگوریتمی امسال است. اینستاگرام است؟ شاید TikTok؟
در هر صورت، به نظر می رسد که همه کانال های مورد علاقه ما به طور فعال برای طلا رقابت می کنند، که طیف وسیعی از چالش های بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای ما ایجاد می کند.
از بهروزرسانی الگوریتمها گرفته تا روندهای غیرقابل پیشبینی، ما همیشه در تعجب هستیم: کدام پلتفرم ها بالاترین بازده را ارائه می دهند؟ مخاطبان ما الان کجا هستند؟ و چگونه می توانیم محتوای مورد علاقه آنها را ایجاد کنیم؟
اینها همه سوالات منصفانه است. در واقع، آخرین گزارش روندهای اجتماعی ما نشان می دهد که آنها به بزرگترین چالش هایی که بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال جاری با آن مواجه هستند، ظاهر شده اند.
این چیزی است که داده ها می گویند.
6 چالش برتر بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2024
1. ایجاد محتوای جذاب
به عنوان کسی که محتوا تولید می کند، می توانم از نزدیک به شما بگویم که ایجاد محتوای خوب سخت است. و معیار محتوای خوب این است همیشه تغییر می کند.
به نظر می رسد من در این تفکر تنها نیستم زیرا نظرسنجی ما این را نشان می دهد 17 درصد از بازاریابان گفتند که محتوای جذاب ایجاد می کنند بزرگترین چالش امسال آنها خواهد بود.
کلید ایجاد محتوای باکیفیت این است که مخاطبان خود را در تقاطع آنچه که بیشتر به آن اهمیت می دهند و آنچه در پلتفرم های مورد علاقه آنها ترند است، ملاقات کنید.
در چند الگوریتم اجتماعی بی ثبات بپاشید، و یکی از پیچیده ترین دستور العمل های تمام دوران را ایجاد کرده اید.
به همین دلیل برای من جای تعجب نیست که این یک نقطه فشار برای بازاریابان است.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
راشل ساموئلز، مدیر رسانه های اجتماعی در Sprout Social، معتقد است که اختصاص زمان، منابع و تعداد کار به رسانه های اجتماعی برای موفقیت بلندمدت حیاتی است.
همانطور که او می گوید، “چشم انداز اجتماعی به طور فزاینده ای با شبکه های جدید و مخاطبان بالقوه بی پایان برای تعامل اشباع می شود. تیم های اجتماعی یک نفره دیگر برای پاسخگویی به تقاضا کافی نیستند.”
ساموئلز می افزاید: «از آنجایی که ترجیحات و انتظارات مصرف کنندگان همچنان در حال رشد هستند، بازاریابان اجتماعی برای موفقیت نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در تیم ها و منابع خود دارند.
برندها باید اطمینان حاصل کنند که اجتماعی به عنوان یک ابزار ارتباطی مهم در اولویت قرار دارد و منابع مورد نیاز برای تولید محتوای خلاقانه، مرتبط و معتبر را در اختیار تیم های خود قرار دهند.
بهعنوان یک تیم سابق رسانههای اجتماعی، من کاملاً موافقم که کمبود زمان و منابع مانعی برای ایجاد محتوا است.
با این حال، اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید تعداد کارمندان رسانههای اجتماعی خود را افزایش دهید، در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که میتوانید بر چالش محتوای جذاب غلبه کنید:
- استفاده مجدد از محتوا در کانال ها تا بیشترین سود را برای دلار خود داشته باشید. به عنوان مثال، یکی از پستهای وبلاگ 1800 کلمهای خود را بردارید و آن را در محتوای کوتاه کوتاه برای کانالهایی مانند اینستاگرام یا تیکتاک دوباره کار کنید. هاب اسپات بازنویسی پاراگراف هوش مصنوعی رایگان برای این عالی است
- از ابزارهای هوش مصنوعی رسانه های اجتماعی استفاده کنید برای سادهسازی برنامهریزی، ایجاد و ارسال محتوا در کانالهای اجتماعی – و باز کردن زمان برای خلاقیت بیشتر.
- نکاتی را از ویدیوی زیر در مورد نحوه ایجاد یک تقویم محتوای رسانه اجتماعی موثر در نظر بگیرید:
2. همگام شدن با ویژگی ها و به روز رسانی الگوریتم.
من قبلاً به الگوریتم اجتماعی بی ثبات اشاره کردم، و دوباره اینجاست که سر نه چندان خوشایند خود را در چالش شماره دو بالا می برد.
داده های ما این را نشان می دهد 16 درصد از بازاریابان در هماهنگی با ویژگیهای جدید رسانههای اجتماعی و بهروزرسانیهای الگوریتم مشکل دارند.
پس از مشاهده تنها یک نمونه از الگوریتم فیس بوک از متا، آن را دریافت کردم. (الگوریتم نیست، اما چرا این امر بازاریابان رسانه های اجتماعی را سردرد می کند.)
منبع
و از طرف وبلاگ نویسی که بی سر و صدا با گوگل در مورد تغییرات الگوریتم بسیار منظم آنها درگیر بوده است، می توانید اعتماد کنید و باور کنید که من این مبارزه را درک می کنم.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
به عنوان بازاریاب، نمیتوانیم جلوی تغییر الگوریتمها را بگیریم. اما میتوانیم اقداماتی را انجام دهیم تا فعال باشیم، مطلع بمانیم و محتوای خود را برای برآورده کردن خواستههای جدید تنظیم کنیم. در اینجا به این صورت است:
- با الگوریتم ها آشنا شوید در کانال های پر استفاده شما پیمایش تغییرات آسان تر خواهد بود اگر از قبل اصول اولیه نحوه عملکرد کارها را بدانید.
- در مورد آخرین تغییرات الگوریتم به روز باشید. منابعی مانند HubSpot (سرفه، سرفه) Sprout Social و Hootsuite منابع عالی در اینجا هستند.
- محتوا ایجاد کنید مخاطب شما می خواهد با آن درگیر شود. ارتباط محتوا یک فاکتور رتبه بندی بزرگ برای اکثر الگوریتم ها، صرف نظر از پلتفرم است.
- در شبکه های اجتماعی پست کنید در زمان مناسب هر چه تعامل بیشتر باشد، شانس شما برای نمایش در فید بیشتر است – بنابراین مخاطبان خود را زودتر و اغلب به صورت آنلاین جذب کنید.
3. یافتن ایده برای محتوای جدید.
بر اساس نظرسنجی ما، 16 درصد از بازاریابان نیز این یافته را گزارش کردند ایده ها برای مطالب جدید امسال چالش بزرگی است
چرا؟ ارائه ایدههای جدید برای پلتفرمهای اجتماعی میتواند خستهکننده (و مشکل) باشد، بهویژه زمانی که از قبل احساس میکنند مملو از محتوا هستند.
خوشبختانه، اکنون در نقطهای هستیم که میتوانیم از هوش مصنوعی برای کمک به تولید ایدههای محتوای جدید استفاده کنیم، اگر احساس گیر کردیم. در واقع، دستور ChatGPT زیر یکی از موارد مورد علاقه من به عنوان یک نویسنده است:
“به من بده [number] از [content type] ایده هایی در مورد [topic] که جذاب باشد [target audience]”
اینجا با جاهای خالی پر شده است:پنج ایده پست وبلاگ در مورد رسانه های اجتماعی به من بدهید که در سال 2024 برای بازاریابان جذاب باشد.
و این هم پاسخی که دریافت کردم:
من همچنین با یک متخصص در مورد این چالش صحبت کردم – بیایید ببینیم او چه چیزی را توصیه می کند.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
کریستینا گارنت، مدیر اصلی سابق بازاریابی در HubSpot، پیشنهاد میکند هنگام جستجوی ایدههای جدید، درباره آنچه از قبل وجود دارد تحقیق کنید.
«هنگامی که سعی در یافتن مطالب جدید دارید، باید مصرف کنید و ببینید چه نوع محتوایی در حال حاضر در دسترس است و سپس به دنبال فرصتهای شکاف باشید.
آیا سوالاتی وجود دارد که پاسخ داده نمی شود؟ دیدگاه های مختلف به اشتراک گذاشته نمی شود؟ گارنت میگوید: شاید محتوا وجود داشته باشد، اما نه در قالبی که برای یک یادگیرنده یا مخاطب خاص طراحی شده باشد.
او میافزاید: “وقتی تعیین کردید چه چیزی میتوانید ایجاد کنید، باید مشخص کنید چه کسی به آن نیاز دارد و چگونه میتوان آن را به بهترین نحو برای بهبود تجربهشان بستهبندی کرد. محتوا همان نیازی را دارد که محصولات و راهحلها را به تناسب محصول با بازار بیابند.”
4. دستیابی به مخاطبان هدف خود.
بعدی، 15 درصد از بازاریابان نیز دسترسی به مخاطبان هدف خود را شناسایی کردند به عنوان یکی از چالش های اصلی رسانه های اجتماعی آنها.
ایجاد محتوای جذاب و یافتن ایده های محتوای جدید عالی است، اما اگر مخاطبان شما هرگز آن را نبینند چه فایده ای دارد؟ (مثل اگر درختی در جنگل بیفتد و کسی در اطراف نباشد تا آن را بشنود…)
خبر خوب این است که ما قبلاً یک قطعه عالی در وبلاگ داریم که توضیح می دهد چگونه مخاطبان هدف رسانه های اجتماعی خود را پیدا کنید. من چند مورد از موارد عمل را در زیر خلاصه می کنم.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
- شخصیت های خریدار را شناسایی یا ایجاد کنید. به این فکر کنید که مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند. شغل آنها چیست؟ سن؟ درآمد؟
- دریابید که مخاطبان شما در کجا بیشتر فعال هستند. این به شما کمک می کند تا اولویت بندی کنید که روی کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی تمرکز کنید.
- به رقبای خود نگاه کنید. به چه کسی متوسل می شوند؟ چه کسی به پست های آنها پاسخ می دهد و با آنها درگیر است؟
- از مشتریان خود نظرسنجی کنید بپرسید که چه نوع محتوایی مصرف می کنند، چه سایت های رسانه های اجتماعی را دوست دارند یا چه کسانی را دنبال می کنند.
سپس، از همه این اطلاعات برای ملاقات با آنها در جایی که در شبکه اجتماعی هستند استفاده کنید.
5. ایجاد محتوایی که منجر به تولید شود.
نسل سرب نیز در سال 2024 یک مانع است. 14 درصد از افراد مورد بررسی گزارش می دهند که محتوایی ایجاد می کند که منجر به تولید شود به عنوان یک چالش برتر رسانه های اجتماعی در سال جاری.
تولید سرنخ یک شغل به تنهایی است. آن را با تولید محتوا، نظارت بر روند و مدیریت جامعه گروه بندی کنید، و شما به تازگی وظایف یک بازاریاب اصلی رسانه های اجتماعی را شرح داده اید.
برای برداشتن مقداری از فشار، در اینجا نحوه ایجاد یک استراتژی قوی برای رهبری شبکه های اجتماعی آورده شده است.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
برای شروع، در نظر بگیرید که مخاطبان خود را از پلتفرمهای اجتماعی خاص به صفحات فرود اختصاصی برگردانید، یا کلیکها را روی CTAهای خاص برای هر یک از کمپینهای رسانه اجتماعی خود دنبال کنید.
فرض کنید در حال اجرای کمپینی هستید که هدف آن هدایت درآمد به سمت یک محصول جدید است، یک صفحه فرود محصول ایجاد کنید و در هر یک از پروفایل های اجتماعی خود به آن پیوند دهید. به این ترتیب، میتوانید تعداد کلیکهایی که از هر صفحه وارد میشود را پیگیری کنید و استراتژی خود را بر این اساس تغییر دهید.
برای مثال، اگر بیشترین کلیکها را از فیسبوک میبینید، ممکن است نشان دهد که ایده خوبی است که تبلیغات پولی را پشت استراتژی فیسبوک خود قرار دهید.
اگر صحبت از تبلیغات پولی شد، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ نیز راه های قدرتمندی برای ایجاد سرنخ از طریق رسانه های اجتماعی هستند.
النا ملنیکوا، مدیر ارشد مدیریت سابق Talkwalker بر اهمیت مطالعه اتاق هنگام ایجاد تبلیغات برای رسانه های اجتماعی تأکید می کند:
“بیش از حد تجاری، و این مخاطب جوان از برند شما عبور می کند و به دنبال روال رقص بعدی می گردد. اتاق را بخوانید. روندها را دنبال کنید. ملنیکوا خاطرنشان می کند که خود به خود باشید.
و وقتی صحبت از اینفلوئنسر مارکتینگ می شود، ملنیکوا می گوید:
برندهای باهوش با اینفلوئنسرها برای تولید محتوا کار خواهند کرد. و با توجه به اینکه اکثر اینفلوئنسرهای TikTok Gen Z هستند، آنها متوجه خواهند شد که چگونه از برجسته بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنند و ارقام تعامل یک برند را افزایش دهند.
6. همگام با روندهای جدید.
آخرین اما مطمئنا نه کم اهمیت، داده های ما این را نشان می دهد 14 درصد از بازاریابان به همگامی با روندهای جدید اشاره کردند به عنوان یکی از چالش های اصلی آنها برای امسال.
در این مرحله، تقریباً همه چیز به عنوان یک روند تحقق می یابد – چه یک پلتفرم جدید، یک الگوی رفتاری قدیمی یا حتی فقط یک صدا (من به شما نگاه می کنم، TikTok).
اما واقعیت این است: هر روندی برای هر برندی مناسب نیست.
گاهی اوقات محبوب ترین پلت فرم اجتماعی مکان مناسبی برای یافتن مخاطبان شما نیست. یا شاید مشتریان شما با آن عبارت پرطرفداری که همه در این هفته در ویدیوهای خود استفاده می کنند، آشنا نیستند، و بنابراین قدردان آن نیستند.
(به عنوان مثال، دیروز به مادرم گفتم “گاهی اوقات، باید یک خیار کامل بخوری” و او نمی دانست در مورد چه چیزی صحبت می کنم. در TikTok به @logagm فریاد بزنید.)
کشمکش دائمی بین آنچه که در حال حاضر است و آنچه در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، تعیین اینکه کدام روندها را باید مورد استفاده قرار دهید، دشوار می کند.
چگونه بر این چالش غلبه کنیم
من دو نکته برای این یکی دارم.
اول، راهی پیدا کنید تا نبض آخرین روند رسانه های اجتماعی را حفظ کنید.
رهبران صنعت مانند Sprout Social را دنبال کنید، برای خبرنامه های تخصصی مانند The Marketing Millennials ثبت نام کنید یا ببینید که مخاطبان شما در حال حاضر در سایت های فروم مانند Reddit درباره چه چیزی صحبت می کنند.
همچنین، آخرین اخبار و انتشارات را از کانال های رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود دنبال کنید (یا شبکه ای از افراد داخلی مانند آنی مای هاج را در لینکدین مدیریت کنید) تا اولین کسی باشید که از ویژگی های جدید و به روز رسانی های الگوریتم مطلع می شود.
دوم انتخاب روش هایی با بالاترین ROI. و اگر نمی دانید چگونه، به درس رایگان HubSpot در مورد نحوه اندازه گیری بازگشت سرمایه در رسانه های اجتماعی نگاهی بیندازید تا بیشتر بدانید.
همانطور که قبلاً گفتم، ارزش آن را ندارد هر نام تجاری برای پرش هر روند. اگر بتواند به علایق مخاطبان و بزرگترین نتایج تجاری شما مرتبط باشد، در جای درستی هستید.
چالش (ها) پذیرفته شد
شما آن را دارید! شش چالش بزرگی که تیم های رسانه های اجتماعی در سال 2024 با آن روبرو هستند.
اکنون که میدانید با چه چالشهایی روبرو هستید، برای راهحلهایی که به شما کمک میکند تا استراتژی رسانههای اجتماعی خود را ارتقا دهید – برای سال آینده و بعد از آن، وقت بگذارید.
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.