به گفته رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر، چرا هوش مصنوعی جایگزین مشاغل ما – یا موتورهای جستجو نمی شود؟


چند سال پیش، هوش مصنوعی هنوز یک نسخه علمی تخیلی از واقعیت تا حدودی دور به نظر می رسید. و مطمئناً به نظر نمی رسید که در چند سال آینده نحوه کار بازاریابان را کاملاً تغییر دهد.

یک بازاریاب که از هوش مصنوعی مولد برای انجام بهتر کار خود استفاده می کند

اما در سال 2023، هوش مصنوعی مولد رسماً اینجاست و تنها در حال رشد است. در واقع، اندازه بازار هوش مصنوعی مولد بیش از 7 میلیارد دلار در سال 2021 بود و پیش بینی می شود تا سال 2023 بیش از 110 میلیارد دلار اشغال کند – با رشد CAGR 34.3٪.

همه اینها باید بگوییم: هوش مصنوعی مولد آماده است تا استراتژی های محتوای کسب و کار را در سال 2023 و پس از آن به طور کامل مختل کند – و ارتقا دهد.

و اختلال از هر نوعی می تواند ترسناک باشد. هوش مصنوعی مولد چه معنایی برای آینده بازاریابی دارد؟ آیا جای ما را خواهد گرفت یا ما را بالا خواهد برد؟ و سئو چطور؟ آیا Googling با چت ربات‌های هوش مصنوعی جایگزین می‌شود – و همه اینها برای تولید محتوا چه معنایی دارد؟

در اینجا، با سامیوتا ردی، رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر، صحبت کردم تا دیدگاه او را در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی جایگزین سازندگان محتوا و همچنین سئو در آینده خواهد شد یا خیر، بررسی کردم.

بیایید شیرجه بزنیم

آیا هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان خواهد شد؟

هوش مصنوعی تجربه انسانی را تقویت می کند – اما جایگزین انسان در آن تجربه نمی شود

هوش مصنوعی مولد می تواند تقریباً هر موضوعی را در اینترنت تحقیق کند و آن تحقیق را به محتوای اصلی تقطیر کند. بسته به پرس و جو می تواند آن محتوا را به عنوان یک پست وبلاگ، ایمیل، تبلیغ فیس بوک یا چیز دیگری قالب بندی کند.

هوش مصنوعی مولد هنوز در مراحل اولیه است و مشکلاتی دارد. اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند می‌تواند مغرضانه یا به سادگی نادرست باشد، و تشخیص یک انسان واقعی برای تشخیص این نادرستی‌ها را ندارد.

اما از آنجایی که هوش مصنوعی مولد به یادگیری و رشد ادامه می دهد، منطقی است که بازاریابان نگران باشند. آیا در آینده به جای نیاز به تیمی متشکل از پنج یا ده سازنده محتوا، فقط به یک نفر نیاز خواهید داشت – کسی که محتوای هوش مصنوعی را بررسی کند؟

خوشبختانه سامیوتا نگران نیست. در واقع، با وجود اینکه تیم او در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد به صورت روزانه استفاده می کند، او همچنان به طور فعال در حال استخدام و رشد تیم خود است.

سامیوتا ردی در مورد اینکه چرا هوش مصنوعی جایگزین بازاریابان نمی شود

همانطور که او می گوید، “هوش مصنوعی تجربه انسانی را افزایش می دهد، اما جایگزین انسان در آن تجربه نمی شود. ما برای نویسندگان در جامعه خود ارزش قائلیم زیرا آنها می توانند دیدگاه انسانی قابل تاملی در مورد جهان به ما ارائه دهند. فقط درباره خلاصه کردن حقایق موجود نیست. این در مورد انسان هاست که نظرات خود را در مورد موضوعات بسیار واقعی به اشتراک می گذارند که به ایجاد دیدگاه شما در مورد احساس شما در مورد چیزی کمک می کند. بنابراین یک هوش مصنوعی واقعا هرگز نمی تواند جایگزین آن دیدگاه انسانی شود.”

با این حال، هوش مصنوعی اراده تولیدکنندگان محتوا را مجبور به مهارت مجدد کنید

سامیوتا اذعان می کند که هوش مصنوعی سازندگان محتوا را مجبور به مهارت مجدد می کند، زیرا جنبه هایی از نقش های آنها خودکارتر می شود.

او به من گفت، “فکر می‌کنم این کار تولیدکنندگان محتوا را مجبور به مهارت مجدد می‌کند. و فکر نمی‌کنم این چیز بدی باشد. فکر می‌کنم این چیزی است که هر تغییر بزرگ در فناوری برای انسان‌ها انجام داده است.”

او می‌افزاید: «من هرگز با یک تولیدکننده محتوا ندیده‌ام که گفته باشد، ‘صبر کن. من واقعاً می‌خواهم زمان بیشتری را صرف انجام تمام کارهای معمولی کنم، یعنی خواندن همه چیزهایی که در اینترنت در مورد یک موضوع خاص باید بدانم.’ هوش مصنوعی به بازاریابان زمان بیشتری برای خلاقیت، شکل‌دهی نظر و گنجاندن منابع داده بیشتر در دیدگاه‌های خود می‌دهد.”

به جای اینکه به هوش مصنوعی به عنوان جایگزینی برای تولید محتوا فکر کنید، بهتر است هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار جانبی کارآمد بازاریاب در نظر بگیرید.

این را در نظر بگیرید: یک بازاریاب تصمیم می گیرد که می خواهد موضوعی در مورد تجزیه و تحلیل SWOT بنویسد. او به جای اینکه صبح خود را صرف نوشیدن قهوه و خواندن معنی تجزیه و تحلیل SWOT، مثال‌های تحلیل SWOT موثر و اینکه چگونه تجزیه و تحلیل SWOT می‌تواند به رشد کسب‌وکار کمک کند، بخواند، می‌تواند به سادگی پرس و جو را به یک ربات چت هوش مصنوعی متصل کند.

هنگامی که او تأیید کرد که منابعی که چت ربات برای بدست آوردن این اطلاعات استفاده کرده است دقیق است، می تواند به سرعت پاسخ هوش مصنوعی را مرور کند و همه چیزهایی را که برای شروع نوشتن در مورد موضوع نیاز دارد بیاموزد. او حتی می تواند از پاسخ هوش مصنوعی به عنوان اولین پیش نویس استفاده کند و آن را با لحن و دیدگاه منحصر به فرد خود تقویت کند.

از آنجا، او می‌تواند از مهارت‌های تصحیح هوش مصنوعی برای ویرایش نسخه نهایی خود استفاده کند.

به‌علاوه، اگر بازاریاب محتوایی نوشته باشد که می‌خواهد آن را به یک کمپین کامل تبدیل کند، می‌تواند از هوش مصنوعی برای قالب‌بندی مجدد پست وبلاگ خود به کپی آگهی و خلاقیت مربوطه استفاده کند، که می‌تواند آن را به فروش خود تحویل دهد. تیم های تبلیغاتی پولی

همانطور که ردی می گوید، “من می توانم به طور موثر یک کمپین قطره ای کامل، یک توالی خروجی کامل، کامل با صفحات فرود، با تبلیغاتی که مردم کلیک می کنند و می بینند، به فروش واگذار کنم. و واقعاً به من این امکان را می دهد که کنترل آن را به دست بگیرم. به معنای اجرای یک کمپین است. این من را قادر می‌سازد که واقعاً یک مدیر پروژه و یک استراتژیست باشم، در مقابل کسی که منتظر دیگران است تا پایان معامله را به دست آورند.”

بازاریابان باید در پلتفرم های منتخب هوش مصنوعی متخصص شوند

پلتفرم فریلنسر Upwork اخیراً اعلام کرده است که یک دسته جدید به نام «هوش مصنوعی مولد» را به عنوان یک تخصص در بازار خود اضافه کرده است.

این بدان معناست که رهبران کسب‌وکار اکنون می‌توانند تولیدکنندگان محتوای آزاد را استخدام کنند که در یک پلتفرم هوش مصنوعی خاص تخصص دارند – و ردی تعجب نمی‌کند.

او می‌گوید: “هوش مصنوعی دارای سوگیری‌هایی است که عمیقاً در مدل‌هایی که مردم روی آن‌ها کار می‌کنند تعبیه شده است. هوش مصنوعی تمایل به توهم زدایی دارد و هنگامی که از آن خروجی می‌خواهید شروع به صحبت در مورد چیزهای تصادفی می‌کند، بنابراین حذف کامل یک مورد واقعاً سخت است. انسان از این فرآیند.”

او ادامه می‌دهد: «همان‌طور که یک بازاریاب می‌تواند با دریافت گواهی HubSpot یا Salesforce، سطح بالاتری داشته باشد، فکر می‌کنم به زودی بازاریاب‌هایی را ببینیم که ارزش خود را با گفتن «هی، من در استفاده از پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد مهارت دارم» نشان می‌دهند.»

هوش مصنوعی بخش‌هایی از فرآیند ایجاد را حذف می‌کند – اما بازاریابان را نیز ارتقا می‌دهد

ردی اعتراف می کند: «من انجام دادن فکر می‌کنید که بخشی از فرآیند تولید محتوا حذف می‌شود.”

با این حال، او به سرعت اضافه می‌کند: “من فکر می‌کنم هوش مصنوعی بر ارتقای افراد تمرکز خواهد کرد، و من فکر می‌کنم زاویه‌ای که در نظر می‌گیرید در کل این جبهه مولد هوش مصنوعی مهم است. اگر نویسنده، خالق محتوا یا بازاریاب هستید، می‌خواهید از خود بپرسی، آیا من کسی خواهم بود که فناوری را در آغوش می‌کشد و می‌فهمد چگونه مهارت‌های خود را ارتقا دهم و در واقع از نظر استعداد تبدیل به کرم محصول شوم؟ یا آیا من کسی خواهم بود که فناوری را کنار می‌زند، نمی‌پذیرد که این اتفاق می‌افتد، و به یک روش قدیمی زندگی می‌چسبم؟

سامیوتا ردی از قدرت بازاریابانی که از هوش مصنوعی مولد استقبال می کنند

برای ردی، او بازاریاب‌ها را در خط مقدم ابزاری می‌بیند که در نهایت همه نقش‌ها را در یک کسب‌وکار تغییر می‌دهد، و او معتقد است که اولین کسی که آن را اتخاذ می‌کند، امتیاز بزرگی دارد.

همانطور که او می گوید، “من فکر می کنم در اینجا قدرت خاصی وجود دارد که بازاریابان می توانند آن را پس بگیرند، و به جای اینکه قربانی این داستان “هوش مصنوعی مولد برای بازاریابی می شود” باشیم، فکر می کنم ما واقعاً آن را به این صورت تغییر می دهیم که “هوش مصنوعی مولد دارد” در نوآورانه‌ترین بخش شرکت قرار گرفت: بازاریابی.

او ادامه می دهد، “و ما اکنون مباشران این فناوری و نحوه استفاده از آن در سازمان هستیم، و می توانیم آن را آزمایش کنیم و ببینیم که چگونه می تواند کار ما را افزایش دهد. و افرادی که تمایل دارند مباشر این کار باشند. فناوری قدرتمند از مزایای خود بهره خواهد برد. من خود و صنعت ما را بسیار خوش شانس می دانم که در این موقعیت قرار داریم.”

آیا هوش مصنوعی مولد جایگزین موتورهای جستجو خواهد شد؟

از آنجایی که بیشتر بازاریابان و مصرف کنندگان از چت ربات های هوش مصنوعی برای دریافت پاسخ های سریع به پرسش های رایج استفاده می کنند، منطقی است که آنها کمتر از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

ردی نمی بیند که موتورهای جستجو از بین بروند، به ویژه از آنجایی که اطلاعات ارائه شده در موتورهای جستجو همان چیزی است که نتایج مولد هوش مصنوعی را تقویت می کند – اما او می بیند که به شدت در حال تغییر است.

همانطور که او می گوید، “جستجو می تواند به مبارزه با نادرستی های هوش مصنوعی کمک کند. به عنوان مثال، جاسپر عملکردی دارد که در آن می توانید نتایج جستجوی گوگل را تغییر دهید. بنابراین اگر بگویم “جاسپر، به من کمک کن یک پاراگراف در مورد XYZ بنویسم”، آن را می نویسد. پاراگراف، و در پایین آن در نتایج جستجوی گوگل که استفاده کرده است قرار می دهد در حالی که به من در ایجاد آن خروجی کمک می کند. بنابراین من پیوندهای واقعی دارم که می توانم به آنها استناد کنم، و واقعیت را بررسی کنم تا مطمئن شوم که آنها قابل اعتمادترین قطعه هستند. محتوا در یک موضوع معین.”

او ادامه می دهد: “من نمی بینم که جستجو از بین برود انجام دادن آینده ای را ببینم که در آن لزوماً نمی خواهم چیزهایی را در نوار جستجو تایپ کنم، و در عوض، می خواهم از قابلیت چت استفاده کنم. من فکر می کنم که قریب الوقوع است. و من فکر می کنم که ما در حال حاضر با ویروسی شدن Chat GPT شاهد آن هستیم. تنها در چند روز، این اپلیکیشن به سریع‌ترین رشد مصرف‌کننده تبدیل شده است.”

در نهایت، گفتگوی من با ردی مثبت و نشاط‌آور بود. ما به عنوان بازاریاب نیازی به ترس از هوش مصنوعی نداریم: باید از آن به عنوان فناوری استفاده کنیم که به ما کمک می کند کارهایمان را بهتر انجام دهیم.

و شخصاً طرفدار هر ابزاری هستم که مدت زمانی را که برای تحقیق صرف می‌کنم به حداقل می‌رساند، بنابراین می‌توانم به آنچه واقعاً مهم است بازگردم: ایجاد محتوا با هدف حرکت، الهام بخشیدن یا به چالش کشیدن خوانندگان برای تفکر متفاوت.



منبع