به گفته مدیر تبلیغات متا، 3 نکته برای ایجاد تبلیغات قدرتمند


فیس بوک یک پلت فرم غیرقابل انکار قدرتمند برای تبلیغ کنندگان است.

در واقع، HubSpot Blog Research دریافت که فیس بوک محبوب ترین شبکه رسانه های اجتماعی برای تبلیغات در سال 2022 است که در حال حاضر 62 درصد از شرکت ها از آن استفاده می کنند.

علاوه بر این، فیسبوک ثابت کرده است که پلتفرم رسانه اجتماعی است که بیشترین بازگشت سرمایه را ایجاد می کند.

اما شروع تبلیغات در فیس بوک می تواند ترسناک باشد – به خصوص با بودجه محدود. شما نمی خواهید تمام هزینه های تبلیغاتی خود را قبل از اینکه یک استراتژی تبلیغاتی بلند مدت قوی و موثر را شناسایی کنید، هدر دهید.

در اینجا، با Tarcisio Ribeiro، مدیر تبلیغات متا، به گفتگو نشستم تا در مورد سه نکته او برای استفاده حداکثری از استراتژی تبلیغات فیس بوک خود صحبت کنم. بیایید شیرجه بزنیم

راهنمای رایگان: نحوه بازاریابی در فیس بوک و اینستاگرام

به گفته مدیر تبلیغات متا، نکاتی برای ایجاد تبلیغات قدرتمند در فیس بوک

1. آن را ساده نگه دارید.

وقتی برای اولین بار تبلیغات فیس بوک را شروع می کنید، ممکن است از تعداد گزینه های موجود غرق شوید. به عنوان مثال، می‌توانید یک تبلیغ تقویت‌شده، یک تبلیغ ویدیویی، یک آگهی نظرسنجی یا یک آگهی چرخ و فلک ایجاد کنید (به نام چند مورد).

ریبیرو توصیه می‌کند وقتی برای اولین بار شروع به کار می‌کنید، بیش از حد پیچیده نشوید. همانطور که او می گوید، “یک چالشی که من با کاربران جدید تبلیغات فیس بوک دیده ام این است که آنها قابلیت های متعددی را که ما در Ads Manager داریم می بینند، و بدون اینکه درک کاملی از نحوه کار همه چیز داشته باشند، سعی می کنند با همه چیز بازی کنند. در نتیجه، آنها در نهایت پول را هدر می دهند زیرا یا به اندازه کافی هدف قرار نمی گیرند یا از قابلیت های اشتباه استفاده می کنند.”

به عبارت دیگر: سعی نکنید خیلی سریع انجام دهید.

نقل قول tarcisio در اشتباهات تبلیغات فیس بوک

با شناسایی هدف خود شروع کنید – آگاهی، ترافیک، تعامل، سرنخ ها، تبلیغ اپلیکیشن یا فروش. و به جای ایجاد یک ویدیو یا چرخ فلک پیچیده تر، با یک پست تقویت شده شروع کنید، که فرصتی آسان برای شروع کشف مخاطبان هدف شماست. (بیشتر در مورد آن، بعدی.)

از آنجا، زمانی را برای کشف منابعی که می توانند به شما در ایجاد یک تبلیغ بهینه کمک کنند، در نظر بگیرید. ریبیرو پیشنهاد می کند که کاربران جدید تبلیغات فیس بوک برای شرکت در آموزش های Meta Blueprint وقت بگذارند.

2. مخاطبان خود را بشناسید – از جمله جزئیات.

ریبیرو به من گفت که لازم است مخاطبی را که می‌خواهید هدف بگیرید، درک کنید – به عبارت دیگر، چه کسی به احتمال زیاد مشتری می‌شود.

و به همان اندازه مهم، باید مایل به تکرار در طول زمان باشید تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف شما دقیق‌تر می‌شوند.

ریبیرو می‌گوید: «به عنوان مثال، شاید شما کالسکه‌های کودک بفروشید. اما فراتر از آن، شما ویژگی‌های خاصی دارید که به مخاطبان هدفتان مربوط می‌شود – شاید بازاری با درآمد بالاتر، یا والدینی که بسیار متحرک هستند و به یک کالسکه سبک وزن نیاز دارند. در ابتدا، ممکن است گروهی متشکل از ده نوع پروفایل مختلف داشته باشید که ممکن است کالسکه شما را بخرند. اما با گذشت زمان، خواهید دید که 20 درصد از این مخاطبان کسانی هستند که اکثر احتمال دارد برای خرید محصول شما.”

تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا مخاطب خاص و ویژه تری را برای هدف گذاری شناسایی کنید. اگر از مثال ذکر شده در بالا استفاده کنیم، شاید انتظار داشته باشید والدین در مناطق حومه ای اطراف بوستون کالسکه های شما را بخرند، اما در تجزیه و تحلیل تبلیغات خود متوجه می شوید که بیشتر مصرف کنندگان شما مترو هستند. همانطور که شروع به کشف مصرف کننده واقعی خود می کنید، می توانید استراتژی تبلیغات خود را بر این اساس اصلاح کنید. بهینه سازی نکات تبلیغات فیس بوک از متا

هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، می‌توانید از ویژگی Lookalike فیسبوک نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما توجه افرادی را به خود جلب می‌کند که ویژگی‌های مشابه خریداران فعلی شما را دارند.

از قبل مشتری متا هستید؟ برای دریافت 20% تخفیف محصولات HubSpot اینجا را کلیک کنید.

3. به خلاقیت توجه کنید.

ریبیرو به من گفت: «یکی از اولین چیزهایی که کاربران متوجه می‌شوند و به آن واکنش نشان می‌دهند، خلاقیت شما خواهد بود، بنابراین مهم است که به نحوه طراحی تبلیغ خود توجه کنید.»

برای زمینه، یک تبلیغ خلاق، ویژگی‌های بصری تبلیغ است، خواه یک تصویر، ویدیو یا قالب دیگری باشد.

به‌عنوان مثال، طرح‌های سرگرم‌کننده، سبک و درخشان در بستنی بانی آبی که در زیر نشان داده شده است را در نظر بگیرید:

خود تبلیغ باید توجه کاربران شما را به خود جلب کند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع خلاقیتی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، سعی کنید A/B سبک های مختلف را آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی بهتر عمل می کند.

علاوه بر این، نوع تبلیغی که ایجاد می کنید به همان اندازه مهم است که در نظر گرفته شود. ریبیرو می‌گوید: “ویدیو همیشه بهترین عملکرد را دارد زیرا جذاب‌ترین است. اما شما به بودجه زیادی یا تجهیزات پیچیده برای ویدیو نیاز ندارید. اگر یک تجارت کوچک هستید و فقط عکس دارید، می‌توانید آن عکس‌ها را به یک تصویر تبدیل کنید. ویدیو در مدیر تبلیغات ما از طریق مشارکت ما با Vimeo.”

چه آماده باشید که با تبلیغات فیس بوک شروع کنید یا استراتژی تبلیغات خود را به سطح بعدی ببرید، امیدواریم این سه نکته به شما این امکان را داده است که بر روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید.

قدرت تبلیغات فیس‌بوک در طیف وسیعی از ابزارها و ویژگی‌هایی است که به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد – اما برای اهداف خودتان ضروری است که ساده شروع کنید. برای شناسایی مخاطبان هدف درست خود وقت بگذارید. و خلاقیتی طراحی کنید که مخاطبان شما را وادار به انجام کاری کند.

منبع رایگان: چگونه به مخاطبان خود در فیس بوک دسترسی پیدا کنید و آنها را جذب کنید



منبع