خود تبلیغ باید توجه کاربران شما را به خود جلب کند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع خلاقیتی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود، سعی کنید A/B سبک های مختلف را آزمایش کنید تا مشخص کنید چه چیزی بهتر عمل می کند.
اما شروع تبلیغات در فیس بوک می تواند ترسناک باشد – به خصوص با بودجه محدود. شما نمی خواهید تمام هزینه های تبلیغاتی خود را قبل از اینکه یک استراتژی تبلیغاتی بلند مدت قوی و موثر را شناسایی کنید، هدر دهید.
وقتی برای اولین بار تبلیغات فیس بوک را شروع می کنید، ممکن است از تعداد گزینه های موجود غرق شوید. به عنوان مثال، میتوانید یک تبلیغ تقویتشده، یک تبلیغ ویدیویی، یک آگهی نظرسنجی یا یک آگهی چرخ و فلک ایجاد کنید (به نام چند مورد).
تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند تا مخاطب خاص و ویژه تری را برای هدف گذاری شناسایی کنید. اگر از مثال ذکر شده در بالا استفاده کنیم، شاید انتظار داشته باشید والدین در مناطق حومه ای اطراف بوستون کالسکه های شما را بخرند، اما در تجزیه و تحلیل تبلیغات خود متوجه می شوید که بیشتر مصرف کنندگان شما مترو هستند. همانطور که شروع به کشف مصرف کننده واقعی خود می کنید، می توانید استراتژی تبلیغات خود را بر این اساس اصلاح کنید.
ریبیرو به من گفت: «یکی از اولین چیزهایی که کاربران متوجه میشوند و به آن واکنش نشان میدهند، خلاقیت شما خواهد بود، بنابراین مهم است که به نحوه طراحی تبلیغ خود توجه کنید.»
به گفته مدیر تبلیغات متا، نکاتی برای ایجاد تبلیغات قدرتمند در فیس بوک
1. آن را ساده نگه دارید.
با شناسایی هدف خود شروع کنید – آگاهی، ترافیک، تعامل، سرنخ ها، تبلیغ اپلیکیشن یا فروش. و به جای ایجاد یک ویدیو یا چرخ فلک پیچیده تر، با یک پست تقویت شده شروع کنید، که فرصتی آسان برای شروع کشف مخاطبان هدف شماست. (بیشتر در مورد آن، بعدی.)
چه آماده باشید که با تبلیغات فیس بوک شروع کنید یا استراتژی تبلیغات خود را به سطح بعدی ببرید، امیدواریم این سه نکته به شما این امکان را داده است که بر روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید.
ریبیرو میگوید: «به عنوان مثال، شاید شما کالسکههای کودک بفروشید. اما فراتر از آن، شما ویژگیهای خاصی دارید که به مخاطبان هدفتان مربوط میشود – شاید بازاری با درآمد بالاتر، یا والدینی که بسیار متحرک هستند و به یک کالسکه سبک وزن نیاز دارند. در ابتدا، ممکن است گروهی متشکل از ده نوع پروفایل مختلف داشته باشید که ممکن است کالسکه شما را بخرند. اما با گذشت زمان، خواهید دید که 20 درصد از این مخاطبان کسانی هستند که اکثر احتمال دارد برای خرید محصول شما.”
برای زمینه، یک تبلیغ خلاق، ویژگیهای بصری تبلیغ است، خواه یک تصویر، ویدیو یا قالب دیگری باشد.
فیس بوک یک پلت فرم غیرقابل انکار قدرتمند برای تبلیغ کنندگان است.
ریبیرو به من گفت که لازم است مخاطبی را که میخواهید هدف بگیرید، درک کنید – به عبارت دیگر، چه کسی به احتمال زیاد مشتری میشود.
قدرت تبلیغات فیسبوک در طیف وسیعی از ابزارها و ویژگیهایی است که به کسبوکارها ارائه میدهد – اما برای اهداف خودتان ضروری است که ساده شروع کنید. برای شناسایی مخاطبان هدف درست خود وقت بگذارید. و خلاقیتی طراحی کنید که مخاطبان شما را وادار به انجام کاری کند.
هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، میتوانید از ویژگی Lookalike فیسبوک نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما توجه افرادی را به خود جلب میکند که ویژگیهای مشابه خریداران فعلی شما را دارند.
ریبیرو توصیه میکند وقتی برای اولین بار شروع به کار میکنید، بیش از حد پیچیده نشوید. همانطور که او می گوید، “یک چالشی که من با کاربران جدید تبلیغات فیس بوک دیده ام این است که آنها قابلیت های متعددی را که ما در Ads Manager داریم می بینند، و بدون اینکه درک کاملی از نحوه کار همه چیز داشته باشند، سعی می کنند با همه چیز بازی کنند. در نتیجه، آنها در نهایت پول را هدر می دهند زیرا یا به اندازه کافی هدف قرار نمی گیرند یا از قابلیت های اشتباه استفاده می کنند.”
به عبارت دیگر: سعی نکنید خیلی سریع انجام دهید.