در میان رهبرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم، یک چهارم گزارش کردند که بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی آن در توانمند ساختن کارکنان خود برای تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده است.
بر اساس نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما، 62 درصد از رهبران مشاغل قبلاً روی هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون کارمندان خود سرمایه گذاری کرده اند.
91٪ کامل از نمایندگان پشتیبانی مشتری که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که چت بات ها قبلاً به طور مؤثر به درخواست های خدمات مشتری پاسخ می دهند.
هوش مصنوعی تقریباً هر صنعتی را مختل می کند. اما این چیزی نیست که باید از آن بترسیم.
کلاهبرداری می تواند از نظر مالی و قانونی برای هر کسب و کاری مضر باشد. کشف تقلب نیز با پیچیده تر شدن به طور فزاینده ای چالش برانگیز است.
در واقع، تاثیر هوش مصنوعی بر محل کار در حال حاضر اتفاق افتاده است.
در هسته خود، این به معنای یک چیز بزرگ برای آینده تجارت است: متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات اکنون زمان بیشتری برای کار روی کارهای پیچیده و با تاثیر بالاتر دارند. هوش مصنوعی خلاقیت و نوآوری را قادر می سازد تا وظایف خسته کننده و زائد را جایگزین کند.
در مراحل اولیه هوش مصنوعی، باید بر روی بالاترین اولویت های خود و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی داشته باشد، متمرکز بمانید. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سطح تاکتیکی هستید، یا داده های اصلی بیشتری را در سری State of AI ما دریافت کنید، در مسیر یادگیری هوش مصنوعی ما شیرجه بزنید یا پیشنهاد زیر را دانلود کنید.
در Google Trends، اصطلاح «مهندس سریع» – که در ابتدای سال 2023 عملاً وجود نداشت – به سرعت افزایش یافت و در اوایل آوریل به اوج محبوبیت رسید.
و به رهبران شما بینشهایی را میدهد که برای اتخاذ تصمیمهای قدرتمندتر و تأثیرگذارتر که با آنچه برای مشتریان شما اهمیت دارد، همسو باشد.
2. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را برای تصمیم گیری بهتر خودکار می کند.
با این همه زمان اضافی، کسب و کار و کارمندان شما می توانند ارتباط انسانی قوی تری ایجاد کنند.
4. رهبران کسب و کار در استخدام های جدید که به طور خاص در زمینه هوش مصنوعی آموزش دیده اند سرمایه گذاری خواهند کرد.
این به تیم پشتیبانی شما این توانایی را میدهد تا بر چالشهای پیچیده مشتری تمرکز کنند تا اینکه درگیر بلیطهایی شوند که میتوانند توسط یک ربات چت پاسخ داده شوند.
در سال 2022، 65 درصد از کسب و کارها قربانی حملات یا تلاش های کلاهبرداری شدند.
کسبوکارهای دیگر نیز همین کار را انجام میدهند – یا کارمندان داخلی را شناسایی میکنند که میتوانند روی هوش مصنوعی برای کسبوکار خود تمرکز کنند، یا استخدام کارشناسان یا مشاوران جدید هوش مصنوعی برای رفع این نیاز.
5. هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها در کشف تقلب کمک کند.
این تعداد فقط افزایش خواهد یافت.
در شرایط سخت اقتصادی امروز، رهبران کسب و کار باید کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل پیش بینی می تواند به هر سازمان کمک کند تا دامنه خود را گسترش دهد. به عنوان مثال، رهبران فروش میتوانند از بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تدوین گزارشها، توسعه استراتژیهای حسابداری کلیدی و ایجاد پیشبینیهای قدرتمندتر در خطوط لوله خود استفاده کنند.
یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی؟ این تشخیص تقلب را برای مشاغل در هر اندازه آسان تر می کند.
در نهایت، هوش مصنوعی کارایی را در سراسر کسب و کار بهبود می بخشد – در حالی که تجربه مشتری را افزایش می دهد. به طور متوسط، هوش مصنوعی در حال حاضر به طور متوسط 2.5 ساعت در روز صرفه جویی می کند.
هوش مصنوعی یکی از قانعکنندهترین راهحلها برای بحران قطع ارتباط در درک مشتریان ما است.
منبع تصویر
در آینده، شاهد استفاده رهبران کسبوکار از هوش مصنوعی برای کشف فرصتهای محصول جدید خواهیم بود.
پاسخ کوتاه: نه. هوش مصنوعی به احتمال زیاد تأثیر نقش های موجود را بهینه می کند و فضا را برای فرصت های استخدام اضافی ایجاد می کند.
رهبران کسب و کار موافق هستند. تحقیقات ما نشان داد که 63 درصد از متخصصان کسب و کار احساس می کنند که هوش مصنوعی در حال حاضر به کارکنان آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.
در Inbound 2022، ما در مورد بحران قطع ارتباطی که امروز مشاغل با آن مواجه هستند بحث کردیم. بسیاری از شرکتهای کوچک و متوسط در تلاشند راههای جدیدی برای ارتباط با مشتریان در دنیای ترکیبی بیابند و به راهحلهای سنگفرشی تکیه میکنند که دادههای مشتریانشان را بهطور قابل اعتمادی به روشی کارآمد و کارآمد به هم متصل نمیکنند.
علاوه بر این، 65 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی معتقدند که نوآوری های هوش مصنوعی با انقلاب صنعتی قابل مقایسه است.
یکی از زمانبرترین جنبههای شغل هر رهبر، بحث در مورد دادههای مناسب است. ممکن است ساعت ها طول بکشد تا یک رهبر کسب و کار، تحلیلگر یا بازاریاب به تجزیه و تحلیل داده های مشتری و کشف بینش های معنادار بپردازد و زمان کمتری برای استفاده واقعی از آن برای تصمیم گیری های حیاتی باقی بگذارد. ناگفته نماند که فرآیند تحلیل دستی داده ها ذاتا مستعد خطای انسانی است.
بنابراین سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است: آیا هوش مصنوعی شغل من را می دزدد؟