در حالی که این استراتژی ممکن است برای همه کارساز نباشد، شایان ذکر است که ایجاد محتوایی که نیاز به کلیک کاربران بر روی لینک برای دریافت مزایای کامل دارد، برای بهینه سازی استراتژی سئوی شما بسیار مهم است.
برای یک: رتبه ها و موقعیت ها.
آندرینکو در مورد یکی از مشتریان سمروش که یک دندانپزشک بود به من گفت. پس از مدتی تلاش برای جذب مخاطب به وب سایت خود، دندانپزشک تصمیم گرفت هر گونه سؤال مربوط به دندانپزشکی را جستجو کند. سپس، او آن کلمات کلیدی را برداشت، یک ضبط را برداشت و نزد پزشکانش رفت. پس از ثبت پاسخ آنها به سوالات خود، آنها را در وبلاگ خود قرار داد و شروع به رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی مرتبط با صنعت خود کرد.
همانطور که او می گوید، “برای من، که یک رهبر بازاریابی برند هستم، به طور خاص بر حجم جستجوی کلمه کلیدی مارک تجاری تمرکز می کنم – به این معنی که کلمه کلیدی “Semrush” در طول زمان چه تعداد بازدید و حجم جستجو دریافت می کند. ما در حال تقویت برند و افزایش آگاهی از برند هستیم.”
ممکن است انتظار داشته باشید که Andrienko با ترافیک ارگانیک یا رتبه بندی به عنوان یک معیار سئو برتر شروع کند، اما در عوض، او به رهبران توصیه می کند که از خط آخر – درآمد – شروع کنند و به عقب کار کنند.
فرض کنید شما رتبه 1 را برای پرس و جو کلمه کلیدی دارید: “بازاریابی چیست؟” اگر شرکت شما محصولات یا خدمات مرتبط با بازاریابی را می فروشد، عالی است. اما اگر همان پست، نوع مناسبی از ترافیک را هدایت نمیکند، یا تبدیل آن ترافیک به سرنخهای واجد شرایط و درآمد برای کسبوکار نیست… آیا واقعاً مهم است؟
شنیدن «رتبهبندی خیلی مهم نیست» از معاون بازاریابی برند در Semrush، پلتفرمی که اغلب برای دادههای رتبهبندی آنلاین استفاده میشود، در ابتدا من را شگفتزده کرد. اما منطقی است.
محتوای آموزنده و مفیدی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کند فقط برای جذب مخاطب نیست. همچنین برای ایجاد اعتماد و ایجاد روابط قوی تر با مخاطبان شما حیاتی است. در واقع، آندرینکو به من گفت که نوع مورد علاقه اش محتوای اطلاعاتی است. “این جایی است که شما واقعاً می توانید به کاربر کمک کنید زیرا اطلاعات پاسخی مستقیم به مشکلی است که آنها تجربه می کنند. این مربوط به شرکت شما نیست. بلکه در مورد کمک به آنها است، جایی که اعتماد ایجاد می شود.”
داشتن یک استراتژی سئو قوی برای دستیابی به مخاطبان جدید و ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما بسیار مهم است.
در دنیایی که تقریبا دو سوم جستجوهای گوگل بدون کلیک به پایان می رسد، دستیابی به نرخ کلیک بالا به طور فزاینده ای دشوار شده است. و آندرینکو اعتراف می کند که همیشه امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، کاربری را در نظر بگیرید که “چگونه می توانم نرخ کلیک را اندازه گیری کنم؟” را جستجو می کند. این قطعه ویژه به آنها نشان داده میشود که به طور خلاصه به درخواست آنها پاسخ میدهد:

2. حجم جستجوی کلمات کلیدی مارک دار را فراموش نکنید.
او ادامه می دهد: “و صفحات در هر جلسه معیار دیگری است که باید به آن توجه کنید – زیرا فرض کنید کاربران در “SEO چیست؟” قرار می گیرند. ما می دانیم که آنها بلافاصله در آن صفحه تبدیل نخواهند شد. ما باید آنها را تشویق کنیم. برای رفتن به صفحه ای دیگر، و بعد از آن صفحه دیگری، بنابراین ما می توانیم توجه آنها را جلب کنیم و در نهایت آنها را تبدیل کنیم. اگر آنها فقط از یک صفحه در هر جلسه بازدید کنند، به این معنی است که ما کار خوبی در حفظ آنها انجام نداده ایم.”
آندرینکو به من گفت: «اگر میبینید افراد زیادی به دنبال کلمات کلیدی منتخب هستند، اما CTR شما رشد نمیکند، به این معنی است که چیزی خاموش است.

4. رتبه بندی، بک لینک، اعتبار دامنه و معیارهای رفتار کاربر را نادیده نگیرید.
با این حال، تعیین معیارهای SEO واقعاً مهم است. برای ارزیابی واقعی موفقیت سئوی خود، به چه نکاتی باید توجه کنید؟ ترافیک ارگانیک؟ منجر می شود؟ رتبه بندی کلمات کلیدی؟ تبدیل ها؟

به عنوان مثال، به جای نوشتن پستی که به پرسش «چگونه میتوانم نرخ کلیک را اندازهگیری کنم؟» پاسخ میدهد، ممکن است محتوایی ایجاد کنید که به سؤالات طولانیتر پاسخ دهد، مانند «بهترین استراتژیها برای افزایش CTR چیست؟».
او به من گفت: “من روی رتبهبندی و موقعیتها به عنوان اولین معیار تمرکز نمیکنم، اما هنوز باید عملکرد خود را در برابر رقبا ببینید. بنابراین این یک معیار مهم روزانه برای تماشا است.”
ایجاد یک استراتژی سئو قدرتمند نیاز به آزمایش و تکرار مداوم دارد. با گذشت زمان، معیارهای خاصی میتوانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید کدام حوزههای استراتژی شما کار میکنند – و کدامها نیستند.
اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند برای کسب و کارتان باشد، این یک معیار بسیار مهم است. همانطور که استراتژی هایی را برای افزایش آگاهی از برند، مانند کمپین های بازاریابی مشترک، رویدادهای حمایت شده، یا انواع جدیدی از محتوا مانند پادکست آزمایش می کنید، می خواهید روی حجم جستجوی کلمه کلیدی مارک دار وسواس داشته باشید. آیا به مرور زمان بالا می رود؟ اگر چنین است، این یک شاخص قوی است که استراتژی آگاهی از برند شما کارآمد است.
در حالی که این می تواند یک معیار سطحی تر به نظر برسد، اینطور نیست. مصرفکنندگان میخواهند از شرکتهایی که به آنها اعتماد دارند خرید کنند – و آشنایی یک عامل قدرتمند برای ایجاد اعتماد با مشتریان بالقوه شما است.
3. نرخ کلیک و نحوه ارتباط آن با ترافیک ارگانیک را در نظر بگیرید.
در نهایت، آندرینکو فهرستی از چند معیار دیگر ارائه کرد که به عقیده او هنوز هم شایسته ذکر در این پست هستند.
او می افزاید: “به عنوان مثال، با استفاده از تجزیه و تحلیل، می توانید ببینید که کاربر از کجا آمده است، و چه مدت طول می کشد تا تبدیل شود و مشتری شود. بنابراین اگر ما بدانیم که اکثر کاربران از جستجوی ارگانیک آمده اند، ارگانیک معیار من خواهد بود. روی اندازهگیری متمرکز میشوید. عنصر موفقیت شما هر چه باشد، مهمترین نتیجه است. رتبهبندی اهمیت زیادی ندارد. مردم باید در وبسایت شما بیایند، و باید خرید کنند یا نشان دهند که علاقهمند هستند.”
معیارهای دیگری نیز وجود دارد که او برای اهداف کیفی تر استفاده می کند، مانند نرخ پرش. او میگوید: «ردیابی نرخ پرش مهم است زیرا نشان میدهد که آیا محتوا واقعاً برای خوانندگان شما جذاب و جذاب است یا خیر».
آندرینکو اذعان می کند که این معیار بعدی به دلیل نقش او به عنوان یک رهبر بازاریابی برند برای او مهم است، اما شایان ذکر است که این معیاری است که می تواند ارزش برند شما را نشان دهد.