بازاریابی برای دستیابی به مردم است. اما اغلب اوقات، بازاریابان وقت خود را صرف انجام کارهای تکراری و روباتیک می کنند که می تواند توسط نرم افزار بهتر انجام شود.
هوش مصنوعی (AI) آماده است تا این موضوع را به طور اساسی تغییر دهد. طبق تحقیقات McKinsey، بخشهای بازاریابی و فروش بیشترین سود ممکن را از پیادهسازی راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سالهای آتی با افزایش ارزش ۲.۶ تریلیون دلاری خواهند داشت.
در اینجا سه روشی که بازاریابان مدرن از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) استفاده میکنند برای ایجاد استراتژیهای موثرتر تولید سرنخ و بازگرداندن آنها به بهترین کاری که انجام میدهند وجود دارد: ارتباط با مردم.
چگونه از هوش مصنوعی برای نسل پیشرو استفاده کنیم
هوش مصنوعی با کوتاه کردن زمان لازم برای حرکت از تحقیق به توسعه، بازاریابان را کارآمدتر می کند. ابزارهای هوش مصنوعی را میتوان برای شناسایی الگوها و نتیجهگیری که در غیر این صورت به متخصص انسانی نیاز دارد، آموزش دید.
1. نمایه های مشتری ایده آل (ICP) ایجاد کنید که با بزرگترین بردهای شما مطابقت دارد.
وقتی تیم فروش شما برنده یک معامله شد، حرکت منطقی بعدی این است که دنبال حساب های مشابه بروید. اما تکرار آن مشتری ایدهآل و ردیابی مشتریان بالقوه شبیه به هم میتواند یک مشکل باشد. نرمافزار هوش مصنوعی میتواند با تجزیه و تحلیل فرصتهای بسته (و از دست رفته) و ایجاد نمایهای که میتواند با پایگاه داده مخاطبین شما مطابقت داشته باشد، این فرآیند را به طور چشمگیری سرعت بخشد.
به عنوان مثال، بگویید تیم فروش شما به تازگی در یک تجارت متوسط در صنعت SaaS که بیش از 50 فروشنده دارد، از Salesforce استفاده می کند و در ساحل شرقی قرار دارد، بسته است. هوش مصنوعی میتواند این ویژگیها (و سایر ویژگیها) را برای ایجاد یک لیست هدف از حسابهای مشابه استفاده کند.
این فرآیند برای خرید اعضای کمیته نیز کار می کند. اگر اکثر کمیتههای خرید مشتریان شما متشکل از مدیران بازاریابی در شرکتهای بزرگی هستند که از Marketo استفاده میکنند، هوش مصنوعی میتواند این روند را شناسایی کرده و فهرستی پویا از مشتریان بالقوه را ارائه دهد که با معیارهای یک خریدار ایدهآل مطابقت دارند.
برای انجام این کار، به فناوری مناسبی که در اختیار دارید نیاز دارید. ابزارهایی مانند پلتفرم ZoomInfo’s RevOS، با پایگاه داده بیش از 100 میلیون سوابق شرکت، می توانند به طور خودکار معاملات گذشته شما را تجزیه و تحلیل کنند، شباهت های بین آنها را شناسایی کنند، شخصیت خریدار شما را بسازند، لیستی از افراد مشابه ارائه دهند و یک حساب کاربری هدفمند ایجاد کنند.
اگر از قبل مشتری ZoomInfo هستید، برای دریافت 20% تخفیف در محصولات HubSpot اینجا را کلیک کنید.
دادههای دموگرافیک، فیرموگرافیک و فناوری خودکار همگی در ترسیم حسابهای کاملاً مناسب شما نقش دارند – به این معنی که میتوانید به جای انجام تحقیق، زمان خود را صرف ایجاد یک پیام قانعکننده کنید.
2. کمپین های خود را با داده های به روز شخصی سازی کنید.
حرفهایهایی که کمپینهای بازاریابی مبتنی بر حساب را اجرا میکنند میدانند که یک اندازه قطعاً برای همه مناسب نیست. چگونه میتوانند تمام زوایای یک کمیته خرید بزرگ را بدون صرف زمان زیادی در تلاش برای واجد شرایط بودن سرنخهای احتمالی خود پوشش دهند؟
پاسخ خرید سیگنال است. با یک پلتفرم بازاریابی مدرن و مبتنی بر هوش مصنوعی، زمانی که یک حساب هدف دارای تغییرات قابل توجهی است که ممکن است رویکرد ABM آنها را آگاه کند، تغییر دهد یا ارتقا دهد، میتوان به بازاریابان هشدار داد:
- یک مشتری بالقوه دور جدیدی از سرمایه گذاری را دریافت می کند: احتمالاً بودجههایی را برای ابزارهای جدید یا ارتقاء یافته افزایش میدهند، بنابراین کمپینهای ABM خود را بر این اساس تنظیم کنید.
- یک مدیر جدید استخدام می شود، یا یک قهرمان داخلی ارتقا می یابد: اکنون زمان حمله با یک کمپین ABM است که رهبر جدیدی را هدف قرار می دهد که احتمالاً قرارداد تیم خود را دوباره ارزیابی می کند.
- یک حساب هدف از وب سایت شما بازدید می کند: با بینش بیدرنگ درباره شرکتهایی که از سایت شما بازدید میکنند و صفحاتی که آنها وارد شدهاند، میتوانید در حالی که هنوز در ذهن خود هستید به سرعت یک پیام هدفمند ارسال کنید.
ده ها نوع مختلف سیگنال خرید وجود دارد که می تواند شخصی سازی را القا کند.
برای مثال، Rocks & Gold هشدارهای بیدرنگ شرکتهای B2B را در حالت خرید بر اساس تاریخچه پویایی استخدامشان ارسال میکند. این شامل موارد زیر است:
- شروع به رشد یا کاهش در اندازه شرکت می کند
- تغییرات رهبری ایجاد می کند
- دور جدید جمع آوری کمک های مالی را اعلام می کند
این نوع بینش به شما یک مزیت رقابتی می دهد و به شما کمک می کند پیام خود را سفارشی کنید تا مستقیماً با شرایطی صحبت کنید که آنها را در حال حاضر مناسب می کند.
3. از داده های قصد استفاده کنید که آخرین مایل مورد علاقه مشتری را روشن می کند.
شما می دانید کدام حساب ها را می خواهید هدف قرار دهید. شما کمپین هایی دارید که با کمیته خرید آنها طنین انداز می شوند. اما زمان بندی همه چیز است – آیا آنها آماده شنیدن پیشنهاد ارزش شما در حال حاضر هستند؟
داده های هدف به این سوال پاسخ می دهد. با استفاده از سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی که میتوانند آدرسهای IP شرکت و نمایههای کاربر را با دادههای وب مطابقت دهند، بازاریابان میتوانند از زمانی که مشتری بالقوه فعالانه در بازار حضور دارد، آگاه شوند.
چگونه کار می کند؟ فرض کنید یک حساب کاربری بالقوه از وب سایت شما بازدید می کند و محتوای بازاریابی شما را به صورت کاملاً قابل پیش بینی اما نسبتاً نادر بارگیری می کند. با نزدیک شدن به پایان سه ماهه دوم، آن شرکت به طور ناگهانی پر می شود مقدار زیادی از فرم ها و درگیر شدن با ویدیوهای چگونه خود را. یک سیستم داده هدف مبتنی بر هوش مصنوعی این نقاط را به هم متصل می کند – و اهمیت را افزایش می دهد.
در بالای آن، نقاط را به هم متصل می کند خارج از از وب سایت شما. بگویید شرکت شما نرم افزار مدیریت پروژه را می فروشد. دادههای هدف میتوانند ردیابی کنند که کدام شرکتها در حال جستجوی عباراتی مانند «فروشندگان مدیریت پروژه» یا «نرمافزار مدیریت پروژه آزمایشی رایگان» و مصرف محتوا در وبسایتهای خارجی – از جمله رقبای شما هستند.
اگر مشتری فعلی این عبارات را جستجو می کند، می تواند نشانه ای از ریزش در آینده باشد و شما می توانید از مشکل پیشی بگیرید. اگر یک مشتری ایده آل است، نشان دهنده سطح علاقه به خرید است و به شما امکان می دهد آنها را با محتوای مرتبط هدف قرار دهید.
ابزارهای زیادی وجود دارد که کلمات کلیدی مبتنی بر هدف را در اکوسیستم شریک HubSpot ردیابی و نظارت می کند. مزایا عبارتند از:
- شفافیت بازار: درک واضح تری از اینکه چه کسی را هدف قرار دهید و چگونه یا چه زمانی با آنها درگیر شوید به دست آورید
- بهره وری: با کاهش زمان و تلاش اتلاف شده برای دنبال کردن چشم اندازهای نامناسب، بازگشت سرمایه را افزایش دهید
- تأثیر: افزایش سریع سرنخ ها و اثربخشی ABM
ابزارها و نرم افزارهای بازاریابی هوش مصنوعی
صدها فروشنده هوش مصنوعی وجود دارد که هر کدام دارای ابزارها و فناوری منحصر به فردی هستند که به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی شما را آسان تر، سریع تر و موفق تر کنید. در اینجا چند مورد است که ما توصیه می کنیم:
1. تجربیات وب سایت خود را با Justuno شخصی سازی کنید
طبق گفته Forrester، 56٪ از بازاریابان به شدت موافق هستند که محتوای شخصی شده کلید موفقیت ABM است. Justuno به بازاریابان این امکان را میدهد تا ترافیک وب سایت بیشتری را از طریق پنجرههای بازشو شخصیشده و پیامرسانی در محل که برای صحبت با علایق و اولویتهای بازدیدکننده منحصربهفرد سفارشی شده است، تبدیل کنند.
2. تعامل محتوا با Paperflite
طبق گفته موسسه هوش مصنوعی بازاریابی، بهترین مورد استفاده از هوش مصنوعی بازاریابی، تجزیه و تحلیل محتوای آنلاین موجود برای شکافها و فرصتها است. این دقیقاً همان کاری است که Paperflite انجام می دهد. Paperflite تمام محتوای بازاریابی و فروش شما را در یک رابط واحد متمرکز و مدیریت می کند و توصیه هایی برای ارائه محتوای مناسب برای فرصت مناسب ارائه می دهد.
3. پاسخ های ایمیل برای فروش و بازاریابی B2B را با LeadGnome مدیریت کنید
همانطور که شرکت شما رشد می کند، مدیریت دستی پاسخ های ایمیل دلهره آور می شود – در یک نقطه خاص برای مقیاس سازی کسب و کار خود به هوش مصنوعی نیاز دارید. LeadGnome مدیریت پاسخ ایمیل را به صورت خودکار انجام می دهد، که به افزایش نرخ باز و تحویل کمک می کند تا بتوانید سریعتر مشتریان را درگیر کنید.
بازاریابی بخشی از هنر و بخشی علم است. استفاده از هوش مصنوعی برای از بین بردن مشقتها و کاهش حدسها به بازاریابان این توانایی را میدهد تا بازی A خود را به هر کمپین بیاورند.
با ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، کمپین بعدی شما میتواند از علم فناوریهای پیشرفته استفاده کند، در حالی که نمایندگان شما به بخشی که فقط یک بازاریاب باتجربه میتواند عرضه کند، میپردازند: هنر ارتباط با مردم.