
بروزرسانی: 24 تیر 1404
تجزیه و تحلیل عمق خزیدن: بهترین روش های تجارت الکترونیک
مهم است که عمق کلیک را با سهولت استفاده متعادل کنید. استراتژی لانه سازی عمیق Athleta بدیهی است که برای آنها کار می کند زیرا آنها یک برند برتر در صنعت پوشاک ورزشی مد روز هستند. این احتمالاً به این دلیل است که ارائه آنها بسیار متنوع است که دسته ها و زیرمجموعه های بیشتر - و بنابراین عمق کلیک بیشتر - از دیدگاه ناوبری مشتری منطقی تر است.
سوالات متداول
با نایک، "مهم ترین" URL ها عبارتند از "/w/" و "/t/". صفحاتی که شامل "/w/" هستند، صفحات دسته بندی هستند. اینها محل زندگی عمده محصولات هستند. صفحاتی که شامل "/t/" هستند، صفحات محصول هستند. اینها صفحات تک موردی هستند که می توان موارد را به سبد خرید اضافه کرد.
در نهایت، اینکه آیا این تصمیم درست است یا نه، تا حد زیادی بر اساس رفتار مصرف کننده است، بنابراین شما باید آماده آزمایش و نظارت منظم باشید. به عنوان مثال، اگر یک مالک وب سایت پس از یک نقطه خاص در سفر مشتری متوجه کاهش تعامل شود، ممکن است نشان دهد که مشتریان شروع به از دست دادن علاقه خود کرده اند یا در آن مرحله ناامید می شوند.

Athleta: زیرمجموعه ها بر روی زیر شاخه ها

این یک تجربه کمتر از حد مطلوب است، هم از منظر مشتری و هم از منظر سئو.
این بدان معناست که بخش عمده ای از صفحات محصول تنها سه یا چهار کلیک با صفحه اصلی فاصله دارند. این برای تجربه کاربر و همچنین برای اهداف نمایه سازی موتورهای جستجو ایده آل است.

آنچه از داده های خود آموختیم
موتورهای جستجو وب سایت شما را با استفاده از ربات های خزنده می خزند. برخلاف آنچه شما فکر می کنید، همه URL های سایت شما ایندکس نمی شوند. به سادگی به موضوع پهنای باند مربوط می شود.
هرچه محتوای بیشتری توسط گوگل ایندکس شود، محتوای بیشتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شود. بنابراین واقعاً یک برد-برد است.
عمق خزیدن از 5 غول تجارت الکترونیک
ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
- سئو - باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا - تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی - استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
با میانگین عمق خزیدن 7 یا بیشتر، این بدان معناست که بسیاری از صفحات دسته بندی و محصولات Athleta توسط Google ایندکس نمی شوند. این منجر به رتبه بندی کمتر در SERP می شود که می تواند مستقیماً به کاهش ترافیک و درآمد کمک کند.

Aerie: دسته بندی سریع و تمیز

در حالی که تغییرات ممکن است رخ دهد، یک قانون سرانگشتی خوب این است که صفحات اولویت را تا حد ممکن نزدیک به صفحه اصلی نگه دارید. به نظر می رسد سه یا چهار کلیک تعادل خوبی بین عمق کلیک کم و سهولت ناوبری مصرف کننده ایجاد می کند.
برای کاهش عمق خزیدن سایت خود چه اقداماتی را انجام خواهید داد؟

این بسیار دور از یک تجربه ایده آل است، هم برای کاربران و هم برای ربات های خزنده.
شما می توان با حذف صفحات قدیمی و کاهش میانگین عمق خزیدن، درصد سایت خود را که ایندکس می شود افزایش دهید. هرچه URL کمتری پوشش داده شود و عمق خزیدن شما کمتر باشد، محتوای مهم شما بیشتر می تواند ایندکس شود.
ما به عنوان متخصصان تجارت الکترونیک، کنترلی بر تمام جنبه های وب سایت خود و عملکرد آن نداریم. بنابراین، وقتی با چیزی مواجه می شویم که می توانیم آن را کنترل کنیم - مانند عمق خزیدن - باید تمام تلاش خود را برای بهینه سازی آن به خوبی انجام دهیم.
این احتمالاً به دلیل ساختار وب REI است که بر زیرمجموعه های متعدد زیر هر دسته تکیه دارد. این بدان معناست که صفحات محصول چهار کلیک یا بیشتر با صفحه اصلی فاصله دارند.
یک تماس رزرو کنید
منبع
در پاتاگونیا، صفحات دسته بندی با نشانی های اینترنتی حاوی «/shop/» و صفحات محصول با نشانی های اینترنتی حاوی «/product/» مشخص می شوند. تعداد قابل توجهی از صفحات پاتاگونیا (36.58٪) سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشتند. مقدار کمی وجود داشت - به طور دقیق 1.95٪ - که تنها دو کلیک با صفحه اصلی فاصله داشت.

REI: تفکیک زیر دسته بندی منطقی

برای مشتریان، نیاز به لانه سازی تا این حد در وب سایت قبل از ورود به صفحات محصول، احتمالاً منجر به نرخ تبدیل کمتری خواهد شد. این می تواند به این دلیل باشد که مشتری گم می شود، از قیف ناامید می شود یا به سادگی علاقه خود را از دست می دهد.
نه اصلا.
آیا سوالات بیشتری در مورد عمق خزیدن دارید؟ در اینجا پاسخ این سوالات متداول است.
نگران نباشید، این بدان معنا نیست که شما نیاز به بازسازی کامل سایت خود دارید. تنظیمات کمی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاربران و ربات های خزنده به طور موثرتری در سایت شما پیمایش کنید. این شامل:
- ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی قوی
- نیازهای مشتری خود را در نظر بگیرید و تعیین کنید که آیا به زیرمجموعه های بیشتر یا کمتری نیاز دارید، و سئوی خود را به هر یک از این رویکردها پاسخ دهید.
- تغییر صفحه بندی صفحه دسته بندی شما
همانطور که به تجربه کاربر مربوط می شود، هرچه از صفحه اصلی به یک صفحه مهم در سایت (مانند صفحه محصول) کلیک بیشتری شود، تجربه برای کاربر ضعیف تر است.
پاتاگونیا دارای تعداد زیادی صفحه دسته بندی و صفحات محصول است. در حالی که این ممکن است به دلایل دیگر (زمان بارگذاری سایت، آدمخواری محصول و غیره) مشکل ساز باشد، لزوماً برای عمق خزیدن مشکل ساز نیست. یعنی تا زمانی که قسمت عمده این صفحات در فاصله معقولی (یعنی سه کلیک یا کمتر) از صفحه اصلی باشند.
اگرچه عمق خزیدن فقط برای کاربران واقعی مهم نیست. همچنین مهم است که عمق خزیدن را کاهش دهید تا محتوای بیشتری توسط موتورهای جستجو نمایه شود.
قبل از ورود به بهترین شیوه ها، ابتدا باید عمق خزیدن را تعریف کنیم.
برای پاسخ به این سوال، میانگین عمق خزیدن پنج غول تجارت الکترونیک را تحلیل کرده ایم:
- نایک
- پاتاگونیا
- REI
- ورزشکار
- هوادار

Aerie میانگین عمق خزیدن مشابه نایک دارد. بخش خوبی از URL های Aerie (86.94٪) با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند، که بیش از نیمی از این URL ها (51.31٪ دقیقا) تنها با دو کلیک یا کمتر فاصله دارند.
عمق خزیدن تعداد لینک هایی است که یک ربات خزنده باید از بین آنها بخزد تا به صفحه خاصی در وب سایت شما برسد. گاهی اوقات به این عمق کلیک نیز گفته می شود، که تعداد کلیک هایی است که کاربر باید انجام دهد تا به همان صفحه برسد.
Athleta وسیع ترین محدوده عمق خزیدن را دارد، به طوری که کمتر از 0.50٪ URL ها با دو کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند.
عمق خزیدن تعداد URL هایی است که یک ربات موتور جستجو باید از میان آنها بخزد تا به یک صفحه خاص برسد. به این عمق کلیک نیز گفته می شود که تعداد کلیک هایی است که برای یک کاربر (بر خلاف ربات موتور جستجو) طول می کشد تا به آن صفحه برسد.
بنابراین، اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری و بهبود سئو هستید، ادامه مطلب را بخوانید.
عمق خزیدن چیست و چرا مهم است؟
به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک، احتمالاً هر هفته به ده ها معیار برای ارزیابی موفقیت سایت خود نگاه می کنید. از بازدیدها گرفته تا ارزش ترافیک گرفته تا نرخ تبدیل، معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای درک نحوه عملکرد راه اندازی فعلی سایت خود از آنها استفاده کنید.
هنگام تجزیه و تحلیل عمق خزیدن، باید ایده ای از ساختار سایت داشته باشید. یعنی مهمترین صفحات کدامند و چگونه به آنها میرسی؟
با توجه به محدودیت های ابزار خراش دادن ما، ما فقط می توانستیم 91٪ از REI را بخزیم. با این حال، داده های یافت شده هنوز نشانگر خوبی از نحوه سازماندهی صفحات REI است.
به طور خاص، ما از Screaming Frog برای یافتن و تجزیه و تحلیل عمق خزیدن در مورد صفحات دسته بندی و صفحات محصول استفاده کردیم.
بنابراین، میانگین عمق خزیدن REI چقدر است؟
صفحه اصلی را به عنوان موقعیت صفر در نظر بگیرید. شما روی یک دسته سطح بالا در ناوبری کلیک می کنید. این یک کلیک است. سپس روی یک دسته سطح پایین تر از صفحه دسته کلیک می کنید. این دو کلیک با صفحه اصلی فاصله دارد. در نهایت وارد صفحه محصول می شوید. این بدان معناست که صفحات محصول شما با سه کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند.

عمق خزیدن بیش از حد نشان می دهد که آتلتا به شدت به زیر شاخه ها متکی است در داخل زیر مجموعه ها این یک تجربه سازمانی ضعیف برای کاربرانی است که احتمالاً به چنین تفکیک زیرمجموعه خاصی عادت ندارند.
همه اینها برای گفتن، عمق کلیک کمتر برای حفظ کاربر مهم است.
بنابراین، میانگین چقدر است؟
Athleta تنها سایتی بود که اکثر مهم ترین صفحات آن 7+ کلیک از صفحه اصلی فاصله داشت.
از منظر سئو، گوگل محدودیت های بودجه خزیدن دارد که ممکن است خزیدن در این صفحات عمیق تو در تو را غیرممکن کند. این به معنای نمایش کمتر در SERP و شاید حتی گزارش نادرست داده ها به موتورهای جستجو است.
بیش از نیمی از URL ها (به طور دقیق 53.6٪) با دو کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند. این ایده آل است. بخش عمده ای از باقیمانده URL ها (40.92٪) با سه کلیک فاصله دارند. این بدان معناست که تقریباً 95 درصد از URL های سایت با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند.

پاتاگونیا: گستره ای از مقوله ها

در حالی که عمق خزیدن چهار یا بیشتر ممکن است ایده آل نباشد، این بدان معنا نیست که اگر مزایای دیگری وجود دارد، نباید عمق خزیدن را قربانی کنید. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی محصول دارید، ممکن است منطقی باشد که از زیرمجموعه های بیشتری استفاده کنید تا ناوبری برای مشتری شما منطقی تر شود.
چه چیزی پیدا کردیم؟
نایک: ناوبری ساده

نه لزوما، اما چالش های منحصر به فرد خود را به همراه دارد. برای مثال، اگر گزینش محصول بسیار بزرگی دارید، داشتن یک ناوبری فرعی قوی با دسته بندی های قابل دسترس بسیار یک مزیت UX است. با این حال، از منظر سئو، خطر بیشتری از آدمخواری را به همراه دارد. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید UX شما نیازهای مشتری شما را برآورده می کند و سپس سئو را بر اساس آن بهینه می کنید.
نتیجه
در عوض، نشانی های اینترنتی حاوی «/browse/» که شامل صفحات دسته بندی Athleta و صفحات محصولات می شود، دارای طیف گسترده ای بودند، به طوری که 86.39 درصد از URL ها با هفت کلیک یا بیشتر از صفحه اصلی بودند.
بنابراین، چرا عمق خزیدن اینقدر مهم است؟
هرچه کاربران شما برای افزودن محصولات به سبد خرید نیاز به سفر بیشتری در یک وب سایت داشته باشند، احتمالاً نرخ تبدیل شما کمتر خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که ربات های خزنده در فهرست کردن صفحاتی که در عمق وب سایت شما قرار دارند با مشکل مواجه خواهند شد که منجر به رتبه بندی کمتر در SERP می شود.
چهار سایت از پنج سایتی که ما تجزیه و تحلیل کردیم، مهمترین صفحات خود را - صفحات دسته بندی و محصولات - در فاصله دو یا سه کلیک از صفحه اصلی داشتند.
اگر تجربه کاربر و بهینه سازی نرخ تبدیل برای وب سایت تجارت الکترونیک شما مهم است، پس کاهش عمق خزیدن ضروری است.
طبق داده های ما، کمتر از نیمی از صفحات دسته بندی دو کلیک با صفحه اصلی فاصله داشتند. این باعث می شود که 65.7٪ از صفحات دسته بندی با سه کلیک یا بیشتر از صفحه اصلی فاصله داشته باشند.
بسیاری از کلیک های مورد نیاز احتمالاً نشان می دهد که معماری سایت غیرمنطقی و ضعیف طراحی شده است. اگر کاربران زمان زیادی را صرف کلیک کردن روی اطراف خود کنند، ممکن است گیج یا ناامید شوند. هرچه تعداد کلیک ها بیشتر باشد، احتمال پرت شدن حواس آنها نیز بیشتر می شود.
اگر مدت زمان زیادی در تجارت الکترونیک بوده اید، می دانید که بهترین شیوه ها اغلب از نام های برتر این صنعت گرفته می شوند. بنابراین، بزرگترین و سودآورترین وب سایت ها چه می کنند؟
مشابه پاتاگونیا، REI تعداد زیادی صفحه دسته بندی دارد. اینها عبارتند از "/c/" در URL. صفحات محصول با "/product/" در URL نشان داده می شوند.
URL شروع صفحه اصلی است. این برای نایک و همچنین چهار سایت تجارت الکترونیک دیگری که در حال تجزیه و تحلیل هستیم، صادق است. پس عمق خزیدن به ما می گوید که این صفحات با اولویت بالا چقدر از صفحه اصلی فاصله دارند.
سپس ما پنج وب سایت اصلی تجارت الکترونیک را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا به شما در درک بهترین شیوه های مربوط به عمق خزیدن برای وب سایت خود کمک کنید.
در این مقاله به معرفی عمق خزیدن و اهمیت آن در تجارت الکترونیک می پردازیم.
هنگام تجزیه و تحلیل Aerie، ما به طور خاص به URL های حاوی "/c/" نگاه می کنیم. اینها نشان دهنده صفحات دسته بندی هستند.
این چگونه به نظر میرسد؟
با این حال، معیاری که اغلب برای وب سایت های تجارت الکترونیک نادیده گرفته می شود، عمق خزیدن است. این معیار می تواند چیزهای زیادی در مورد رفتارهای کاربر مانند نرخ پرش و نرخ خروج به شما بگوید، و همچنین ممکن است شکاف هایی را که در تلاش های بهینه سازی موتور جستجو مشاهده کرده اید توضیح دهد.
آیا این بدان معناست که کلیک کمتر همیشه ایده آل است؟
وقتی به عمق خزیدن یا عمق کلیک فکر می کنید، باید به تجربه کاربری فکر کنید و نمایه سازی محتوا