بسیاری از کلیک های مورد نیاز احتمالاً نشان می دهد که معماری سایت غیرمنطقی و ضعیف طراحی شده است. اگر کاربران زمان زیادی را صرف کلیک کردن روی اطراف خود کنند، ممکن است گیج یا ناامید شوند. هرچه تعداد کلیکها بیشتر باشد، احتمال پرت شدن حواس آنها نیز بیشتر میشود.
عمق خزیدن تعداد URL هایی است که یک ربات موتور جستجو باید از میان آنها بخزد تا به یک صفحه خاص برسد. به این عمق کلیک نیز گفته میشود که تعداد کلیکهایی است که برای یک کاربر (بر خلاف ربات موتور جستجو) طول میکشد تا به آن صفحه برسد.
صفحات اولویت من باید چند کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشند؟
در پاتاگونیا، صفحات دستهبندی با نشانیهای اینترنتی حاوی «/shop/» و صفحات محصول با نشانیهای اینترنتی حاوی «/product/» مشخص میشوند. تعداد قابل توجهی از صفحات پاتاگونیا (36.58٪) سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشتند. مقدار کمی وجود داشت – به طور دقیق 1.95٪ – که تنها دو کلیک با صفحه اصلی فاصله داشت.
REI: تفکیک زیر دسته بندی منطقی
قبل از ورود به بهترین شیوه ها، ابتدا باید عمق خزیدن را تعریف کنیم.
نه اصلا.
موتورهای جستجو وب سایت شما را با استفاده از ربات های خزنده می خزند. برخلاف آنچه شما فکر می کنید، همه URL های سایت شما ایندکس نمی شوند. به سادگی به موضوع پهنای باند مربوط می شود.
با میانگین عمق خزیدن 7 یا بیشتر، این بدان معناست که بسیاری از صفحات دستهبندی و محصولات Athleta توسط Google ایندکس نمیشوند. این منجر به رتبهبندی کمتر در SERP میشود که میتواند مستقیماً به کاهش ترافیک و درآمد کمک کند.
Aerie: دسته بندی سریع و تمیز
آیا این بدان معناست که کلیک کمتر همیشه ایده آل است؟
در حالی که تغییرات ممکن است رخ دهد، یک قانون سرانگشتی خوب این است که صفحات اولویت را تا حد ممکن نزدیک به صفحه اصلی نگه دارید. به نظر می رسد سه یا چهار کلیک تعادل خوبی بین عمق کلیک کم و سهولت ناوبری مصرف کننده ایجاد می کند.
عمق خزیدن چگونه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد؟
پاتاگونیا دارای تعداد زیادی صفحه دسته بندی و صفحات محصول است. در حالی که این ممکن است به دلایل دیگر (زمان بارگذاری سایت، آدمخواری محصول و غیره) مشکل ساز باشد، لزوماً برای عمق خزیدن مشکل ساز نیست. یعنی تا زمانی که قسمت عمده این صفحات در فاصله معقولی (یعنی سه کلیک یا کمتر) از صفحه اصلی باشند.
با توجه به محدودیت های ابزار خراش دادن ما، ما فقط می توانستیم 91٪ از REI را بخزیم. با این حال، داده های یافت شده هنوز نشانگر خوبی از نحوه سازماندهی صفحات REI است.
با این حال، معیاری که اغلب برای وب سایت های تجارت الکترونیک نادیده گرفته می شود، عمق خزیدن است. این معیار می تواند چیزهای زیادی در مورد رفتارهای کاربر مانند نرخ پرش و نرخ خروج به شما بگوید، و همچنین ممکن است شکاف هایی را که در تلاش های بهینه سازی موتور جستجو مشاهده کرده اید توضیح دهد.
بنابراین، میانگین عمق خزیدن REI چقدر است؟
سپس ما پنج وب سایت اصلی تجارت الکترونیک را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد تا به شما در درک بهترین شیوه های مربوط به عمق خزیدن برای وب سایت خود کمک کنید.
این بسیار دور از یک تجربه ایده آل است، هم برای کاربران و هم برای ربات های خزنده.
Athleta وسیع ترین محدوده عمق خزیدن را دارد، به طوری که کمتر از 0.50٪ URL ها با دو کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند.
در این مقاله به معرفی عمق خزیدن و اهمیت آن در تجارت الکترونیک می پردازیم.
هرچه محتوای بیشتری توسط گوگل ایندکس شود، محتوای بیشتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شود. بنابراین واقعاً یک برد-برد است.
عمق خزیدن از 5 غول تجارت الکترونیک
بنابراین، چرا عمق خزیدن اینقدر مهم است؟
شما می توان با حذف صفحات قدیمی و کاهش میانگین عمق خزیدن، درصد سایت خود را که ایندکس می شود افزایش دهید. هرچه URL کمتری پوشش داده شود و عمق خزیدن شما کمتر باشد، محتوای مهم شما بیشتر میتواند ایندکس شود.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
Aerie میانگین عمق خزیدن مشابه نایک دارد. بخش خوبی از URL های Aerie (86.94٪) با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند، که بیش از نیمی از این URL ها (51.31٪ دقیقا) تنها با دو کلیک یا کمتر فاصله دارند.
این چگونه به نظر میرسد؟
چهار سایت از پنج سایتی که ما تجزیه و تحلیل کردیم، مهمترین صفحات خود را – صفحات دسته بندی و محصولات – در فاصله دو یا سه کلیک از صفحه اصلی داشتند.
نگران نباشید، این بدان معنا نیست که شما نیاز به بازسازی کامل سایت خود دارید. تنظیمات کمی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاربران و ربات های خزنده به طور موثرتری در سایت شما پیمایش کنید. این شامل:
ایجاد یک استراتژی پیوند داخلی قوی
نیازهای مشتری خود را در نظر بگیرید و تعیین کنید که آیا به زیرمجموعه های بیشتر یا کمتری نیاز دارید، و سئوی خود را به هر یک از این رویکردها پاسخ دهید.
تغییر صفحه بندی صفحه دسته بندی شما
این احتمالاً به دلیل ساختار وب REI است که بر زیرمجموعههای متعدد زیر هر دسته تکیه دارد. این بدان معناست که صفحات محصول چهار کلیک یا بیشتر با صفحه اصلی فاصله دارند.
عمق خزیدن بیش از حد نشان می دهد که آتلتا به شدت به زیر شاخه ها متکی است در داخل زیر مجموعه ها این یک تجربه سازمانی ضعیف برای کاربرانی است که احتمالاً به چنین تفکیک زیرمجموعه خاصی عادت ندارند.
این یک تجربه کمتر از حد مطلوب است، هم از منظر مشتری و هم از منظر سئو.
برای پاسخ به این سوال، میانگین عمق خزیدن پنج غول تجارت الکترونیک را تحلیل کردهایم:
نایک
پاتاگونیا
REI
ورزشکار
هوادار
بنابراین، میانگین چقدر است؟
هنگام تجزیه و تحلیل عمق خزیدن، باید ایده ای از ساختار سایت داشته باشید. یعنی مهمترین صفحات کدامند و چگونه به آنها میرسی؟
اگر مدت زمان زیادی در تجارت الکترونیک بودهاید، میدانید که بهترین شیوهها اغلب از نامهای برتر این صنعت گرفته میشوند. بنابراین، بزرگترین و سودآورترین وب سایت ها چه می کنند؟
وقتی به عمق خزیدن یا عمق کلیک فکر می کنید، باید به تجربه کاربری فکر کنید و نمایه سازی محتوا
Athleta تنها سایتی بود که اکثر مهم ترین صفحات آن 7+ کلیک از صفحه اصلی فاصله داشت.
به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک، احتمالاً هر هفته به ده ها معیار برای ارزیابی موفقیت سایت خود نگاه می کنید. از بازدیدها گرفته تا ارزش ترافیک گرفته تا نرخ تبدیل، معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای درک نحوه عملکرد راه اندازی فعلی سایت خود از آنها استفاده کنید.
طبق دادههای ما، کمتر از نیمی از صفحات دستهبندی دو کلیک با صفحه اصلی فاصله داشتند. این باعث می شود که 65.7٪ از صفحات دسته بندی با سه کلیک یا بیشتر از صفحه اصلی فاصله داشته باشند.
اگر تجربه کاربر و بهینهسازی نرخ تبدیل برای وبسایت تجارت الکترونیک شما مهم است، پس کاهش عمق خزیدن ضروری است.
همانطور که به تجربه کاربر مربوط می شود، هرچه از صفحه اصلی به یک صفحه مهم در سایت (مانند صفحه محصول) کلیک بیشتری شود، تجربه برای کاربر ضعیف تر است.
نه لزوما، اما چالش های منحصر به فرد خود را به همراه دارد. برای مثال، اگر گزینش محصول بسیار بزرگی دارید، داشتن یک ناوبری فرعی قوی با دستهبندیهای قابل دسترس بسیار یک مزیت UX است. با این حال، از منظر سئو، خطر بیشتری از آدمخواری را به همراه دارد. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید UX شما نیازهای مشتری شما را برآورده می کند و سپس سئو را بر اساس آن بهینه می کنید.
نتیجه
بنابراین، اگر به دنبال بهبود تجربه کاربری و بهبود سئو هستید، ادامه مطلب را بخوانید.
عمق خزیدن چیست و چرا مهم است؟
در حالی که عمق خزیدن چهار یا بیشتر ممکن است ایده آل نباشد، این بدان معنا نیست که اگر مزایای دیگری وجود دارد، نباید عمق خزیدن را قربانی کنید. به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی محصول دارید، ممکن است منطقی باشد که از زیرمجموعه های بیشتری استفاده کنید تا ناوبری برای مشتری شما منطقی تر شود.
آیا سوالات بیشتری در مورد عمق خزیدن دارید؟ در اینجا پاسخ این سوالات متداول است.
عمق خزیدن چیست؟
هنگام تجزیه و تحلیل Aerie، ما به طور خاص به URL های حاوی “/c/” نگاه می کنیم. اینها نشان دهنده صفحات دسته بندی هستند.
به طور خاص، ما از Screaming Frog برای یافتن و تجزیه و تحلیل عمق خزیدن در مورد صفحات دستهبندی و صفحات محصول استفاده کردیم.
مهم است که عمق کلیک را با سهولت استفاده متعادل کنید. استراتژی لانه سازی عمیق Athleta بدیهی است که برای آنها کار می کند زیرا آنها یک برند برتر در صنعت پوشاک ورزشی مد روز هستند. این احتمالاً به این دلیل است که ارائه آنها بسیار متنوع است که دسته ها و زیرمجموعه های بیشتر – و بنابراین عمق کلیک بیشتر – از دیدگاه ناوبری مشتری منطقی تر است.
سوالات متداول
همه اینها برای گفتن، عمق کلیک کمتر برای حفظ کاربر مهم است.
URL شروع صفحه اصلی است. این برای نایک و همچنین چهار سایت تجارت الکترونیک دیگری که در حال تجزیه و تحلیل هستیم، صادق است. پس عمق خزیدن به ما می گوید که این صفحات با اولویت بالا چقدر از صفحه اصلی فاصله دارند.
از منظر سئو، گوگل محدودیت های بودجه خزیدن دارد که ممکن است خزیدن در این صفحات عمیق تو در تو را غیرممکن کند. این به معنای نمایش کمتر در SERP و شاید حتی گزارش نادرست داده ها به موتورهای جستجو است.
ما به عنوان متخصصان تجارت الکترونیک، کنترلی بر تمام جنبه های وب سایت خود و عملکرد آن نداریم. بنابراین، وقتی با چیزی مواجه میشویم که میتوانیم آن را کنترل کنیم – مانند عمق خزیدن – باید تمام تلاش خود را برای بهینهسازی آن به خوبی انجام دهیم.
بیش از نیمی از URL ها (به طور دقیق 53.6٪) با دو کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند. این ایده آل است. بخش عمده ای از باقیمانده URL ها (40.92٪) با سه کلیک فاصله دارند. این بدان معناست که تقریباً 95 درصد از URL های سایت با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارند.
پاتاگونیا: گستره ای از مقوله ها
عمق خزیدن تعداد لینک هایی است که یک ربات خزنده باید از بین آنها بخزد تا به صفحه خاصی در وب سایت شما برسد. گاهی اوقات به این عمق کلیک نیز گفته می شود، که تعداد کلیک هایی است که کاربر باید انجام دهد تا به همان صفحه برسد.
مشابه پاتاگونیا، REI تعداد زیادی صفحه دسته بندی دارد. اینها عبارتند از “/c/” در URL. صفحات محصول با “/product/” در URL نشان داده می شوند.
صفحه اصلی را به عنوان موقعیت صفر در نظر بگیرید. شما روی یک دسته سطح بالا در ناوبری کلیک می کنید. این یک کلیک است. سپس روی یک دسته سطح پایین تر از صفحه دسته کلیک می کنید. این دو کلیک با صفحه اصلی فاصله دارد. در نهایت وارد صفحه محصول می شوید. این بدان معناست که صفحات محصول شما با سه کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند.
با نایک، “مهم ترین” URL ها عبارتند از “/w/” و “/t/”. صفحاتی که شامل “/w/” هستند، صفحات دسته بندی هستند. اینها محل زندگی عمده محصولات هستند. صفحاتی که شامل “/t/” هستند، صفحات محصول هستند. اینها صفحات تک موردی هستند که می توان موارد را به سبد خرید اضافه کرد.
برای مشتریان، نیاز به لانه سازی تا این حد در وب سایت قبل از ورود به صفحات محصول، احتمالاً منجر به نرخ تبدیل کمتری خواهد شد. این می تواند به این دلیل باشد که مشتری گم می شود، از قیف ناامید می شود یا به سادگی علاقه خود را از دست می دهد.
در نهایت، اینکه آیا این تصمیم درست است یا نه، تا حد زیادی بر اساس رفتار مصرف کننده است، بنابراین شما باید آماده آزمایش و نظارت منظم باشید. به عنوان مثال، اگر یک مالک وب سایت پس از یک نقطه خاص در سفر مشتری متوجه کاهش تعامل شود، ممکن است نشان دهد که مشتریان شروع به از دست دادن علاقه خود کرده اند یا در آن مرحله ناامید می شوند.
Athleta: زیرمجموعه ها بر روی زیر شاخه ها
برای کاهش عمق خزیدن سایت خود چه اقداماتی را انجام خواهید داد؟
اگرچه عمق خزیدن فقط برای کاربران واقعی مهم نیست. همچنین مهم است که عمق خزیدن را کاهش دهید تا محتوای بیشتری توسط موتورهای جستجو نمایه شود.
در عوض، نشانیهای اینترنتی حاوی «/browse/» که شامل صفحات دستهبندی Athleta و صفحات محصولات میشود، دارای طیف گستردهای بودند، به طوری که 86.39 درصد از URLها با هفت کلیک یا بیشتر از صفحه اصلی بودند.
این بدان معناست که بخش عمده ای از صفحات محصول تنها سه یا چهار کلیک با صفحه اصلی فاصله دارند. این برای تجربه کاربر و همچنین برای اهداف نمایه سازی موتورهای جستجو ایده آل است.
آنچه از داده های خود آموختیم
چه چیزی پیدا کردیم؟
نایک: ناوبری ساده
هرچه کاربران شما برای افزودن محصولات به سبد خرید نیاز به سفر بیشتری در یک وب سایت داشته باشند، احتمالاً نرخ تبدیل شما کمتر خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که رباتهای خزنده در فهرست کردن صفحاتی که در عمق وب سایت شما قرار دارند با مشکل مواجه خواهند شد که منجر به رتبهبندی کمتر در SERP میشود.