دادههای شخص اول میتواند به شما کمک کند درباره تأثیر کمپینهای بازاریابی خود بیشتر بدانید، معیارهای کسبوکار مانند وفاداری مشتری را بهبود ببخشید و در مورد بهرهوری کارکنان تحقیق کنید. در این راهنما، بررسی علّی چیست، چگونه میتواند تلاشهای بازاریابی شما را بهبود بخشد، و چگونه تحقیقات خود را انجام دهید.
به طور معمول، شما از این تحقیق برای تمایز بین روابط علت و معلولی در مقابل روابط همبسته استفاده می کنید. فقط به این دلیل که دو متغیر با هم مرتبط هستند به این معنی نیست که رابطه علت و معلولی مستقیم وجود دارد.
بهترین برای: استفاده داخلی.
شروع شدن
در دنیای بازاریابی، جمع آوری داده ها و تحقیقات بازار بسیار ارزشمند است. اینجاست که تحقیقات علی، مطالعه علت و معلول مطرح می شود.
برای انجام یک مطالعه، شما باید یک فرضیه ایجاد کنید، به متغیرهای مستقل، وابسته، کنترلی و مخدوش کننده خود نگاه کنید و آزمایشی را طراحی کنید.
شما می توانید از فناوری برای تعیین اینکه می خواهید مخاطب هدف شما باشد و نمونه تصادفی چقدر باشد استفاده کنید. شما می توانید یک لیست تصادفی با استفاده از یک پایگاه داده ایجاد کنید یا مخاطبان خود را با نرم افزار بازاریابی خود تقسیم بندی کنید.
4. یک آزمایش کنترل شده راه اندازی کنید.
کدام تنوع محصول باعث می شود مشتریان بالقوه بیشتر به خرید علاقه مند شوند؟
با این تحقیق، خواهید دید که آیا رابطه علت و معلولی بین استراتژی های خاص خدمات مشتری و حفظ آن مشتریان سال به سال وجود دارد یا خیر.
علاوه بر این، باید متغیرهای کنترلی را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج خود را با هم مقایسه کنید.
3. یک نمونه تصادفی از شرکت کنندگان انتخاب کنید.
همانطور که ما بزرگ می شویم، همه انسان ها در مورد علت و معلول یاد می گیرند. اگرچه این مفهوم به اندازه تحقیقات علّی ظریف نیست، اما این مفهوم چیزی است که مغز ما از 18 ماهگی شروع به درک آن می کند. این درک در طول زندگی ما به رشد خود ادامه می دهد.

این می تواند شامل ارسال نظرسنجی، انجام مصاحبه، جمع آوری آمار و داده ها و موارد دیگر باشد. همچنین می تواند به معنای راه اندازی یک تست A/B با نرم افزار بازاریابی خود و تغییر تنها یک متغیر در کمپین بازاریابی بعدی، پست وبلاگ یا وبینار شما باشد.
5. یافته های خود را تجزیه و تحلیل کنید.
با تحقیقات علّی، می توانید بررسی کنید که آیا کمپین تبلیغاتی شما مستقیماً باعث افزایش فروش شده است یا اینکه آیا مجموعه بازاریابی ایمیلی شما منجر به قرار ملاقات های بیشتر شده است.
بهترین برای: تیم های خدمات مشتری
4. بهره وری کارکنان
تحقیقات علی به کسب و کار شما اجازه می دهد تا برای هر موقعیتی برنامه ریزی کند. این بدان معناست که شما میتوانید مسائلی را که تحت تأثیر متغیرهایی که مطالعه میکنید – چه الگوهای خرید، نتایج بازاریابی یا عوامل بهبود تجربه مشتری باشد، حل کنید.
درباره سوالاتی که در مورد تیم خود دارید فکر کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا طول کلمه در وبلاگ ها به طور مستقیم بر زمان صفحه تأثیر می گذارد؟ یا شاید بخواهید بدانید که آیا کمپین بازاریابی شما دلیل افزایش فروش بوده است یا خیر.
هنگامی که تیم شما در حال ارائه یک استراتژی به بازار است، شما تاثیر تصمیمات قیمت گذاری، بهبود محصول، تبلیغاتی که موثر خواهند بود و غیره را می دانید. این بینش به شما کمک می کند بودجه خود را تخصیص دهید و کمپینی را تشکیل دهید موثر است و ROI بالایی را به ارمغان می آورد.
3. می توانید مشکلات را حل کنید، استراتژی ها را بهینه کنید و تجربه کلی را بهبود بخشید.
هنگامی که تحقیقات علّی خود را انجام دادید، می توانید استراتژی های بازاریابی و کسب و کار موفق تری را اجرا کنید که باعث افزایش درآمد و افزایش فروش می شود.
تحقیقات علی نوعی مطالعه است که بررسی می کند آیا دو متغیر (یکی مستقل، یکی وابسته) رابطه علت و معلولی دارند یا خیر. آزمایشها برای جمعآوری شواهد آماری طراحی شدهاند که استنباط میکنند که بین دو موقعیت علت و معلول وجود دارد. بازاریابان می توانند از تحقیقات علی برای مشاهده تأثیر تغییرات محصول، تلاش های تغییر نام تجاری و موارد دیگر استفاده کنند.