آیا خط “اگر آن را بسازی، آنها خواهند آمد” را شنیده ای؟ اگر نمیدانید، این فیلم مربوط به اواخر دهه 80 میلادی است که کوین کاستنر «میدان رویاها» را به نمایش میگذارد.
این یک نقل قول الهام بخش است، اما وقتی صاحبان مشاغل محلی وب سایت های خود را راه اندازی می کنند، واقعاً درست نیست. آنها بر این باورند که پس از راهاندازی آنلاین، مشتریان بالقوه شروع به هجوم به دربهایشان میکنند و میخواهند قیمتها را بخواهند، سفارش دهند یا در فهرستهای پستی خود ثبتنام کنند. با این حال، این مورد برای بسیاری از مردم نیست.
این فقط یک حدس از طرف من نیست. تحقیقات نشان می دهد که 77.23 درصد از صاحبان مشاغل محلی که مورد بررسی قرار گرفتند برای به دست آوردن دید آنلاین تلاش کردند.
بر اساس همین نظرسنجی، 42.85 درصد معتقدند که گوگل از برندهای بزرگتر حمایت می کند. حالا اشتباه نکن کسب و کارهای پرمخاطب انجام دادن فقط به این دلیل که افراد بیشتری به دنبال آنها هستند، تمایل به عملکرد بهتر آنلاین دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که وب سایت شرکت محلی شما نمی تواند برای کلمات کلیدی محلی رقابت کند.
تنها چیزی که لازم است تحقیق دقیق کلمات کلیدی محلی و استراتژی دقیق سئوی محلی است، و این دقیقاً همان چیزی است که امروز در مورد آن صحبت خواهم کرد.
چرا سئوی محلی مهم است؟
سئوی محلی ارزشمند است زیرا به شرکت های کوچک کمک می کند تا به مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات یا خدمات در منطقه خود هستند دسترسی پیدا کنند.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار تعمیر خانه هستید، می خواهید افرادی را در منطقه خود که ممکن است به خدمات شما نیاز داشته باشند، هدف قرار دهید. به عبارت دیگر، تحقیقات کلیدواژه محلی مشتریان بالقوه ای را هدف قرار می دهد که از قبل به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.
هنگامی که به درستی انجام شود، تحقیقات کلیدواژه محلی:
- سرنخ و فروش بیشتری ایجاد می کند.
- به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک وب سایت را افزایش دهید.
- وقتی جستجوگرها در حال جستجوی مشاغل محلی در دستگاه های تلفن همراه خود هستند، پیدا کردن شما را برای جستجوگران آسان تر می کند.
- از طریق بررسی، اعتماد و اعتبار را در بین مشتریان بالقوه ایجاد می کند.
تحقیقات همچنین از اهمیت سئوی محلی پشتیبانی می کند. طبق آمار Statista، 35 درصد از مصرف کنندگان چندین بار در هفته برای یافتن مشاغل محلی آنلاین می شوند.
هر چند این همه چیز نیست. این تحقیق نشان می دهد که 21 درصد از مصرف کنندگان روزانه از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند.
این آمار نشان می دهد که به عنوان یک کسب و کار محلی، باید به صورت آنلاین قابل مشاهده باشید، اما شاید به شواهد بیشتری نیاز داشته باشید؟ خوب، اینجا می رود.
مطالعات موردی زیادی وجود دارد که نشان می دهد چگونه مشاغل کوچک می توانند از تحقیقات کلیدواژه محلی و بهینه سازی SEO بهره ببرند. فقط “مطالعات موردی SEO محلی” را جستجو کنید، و می توانید منظور من را متوجه شوید.
چه چیزی تحقیقات کلیدواژه محلی را منحصر به فرد می کند
همانطور که قبلاً توضیح دادم، تمرکز اصلی سئوی محلی و تحقیقات کلمات کلیدی محلی، جذب سرنخ بیشتر و به دست آوردن مشتریان بیشتر است.
با این حال، جدای از استفاده از سئوی محلی برای هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص، موارد بیشتری وجود دارد که سئوی محلی را متفاوت می کند.
واضح ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. با جستجوهای محلی، غول موتور جستجو چندین حوزه حیاتی را در نظر می گیرد، مانند:
- مکان جستجوگر
- احساسات و کلمات کلیدی در بررسی آنلاین
- نقل قول نام، آدرس و شماره تلفن
- نمایه «Google برای کسبوکار من» و کلمات کلیدی مرتبط
- رتبه بندی ستاره Google Maps شما
- علاقه رسانه های اجتماعی
برای بهبود بیشتر سئوی محلی خود، گوگل این نکات را ارائه می دهد:
- برای کمک به بهبود دید در جستجوی محلی، مکان خود را تأیید کنید.
- ساعات کاری خود را به روز نگه دارید، به خصوص در زمان تعطیلات. این به مصرفکنندگان محلی اجازه میدهد بدانند که شما باز هستید، بنابراین بازدید بیهودهای نداشته باشند.
- مدیریت/پاسخ به نظرات، برای نشان دادن اینکه شما از بازخوردها قدردانی می کنید و عمل می کنید. مدیریت بازبینی نیز ضروری است زیرا نظرات مثبت اعتماد مصرف کننده را القا می کند و می تواند دید کسب و کار را افزایش دهد.
- عکسها و فهرستهای موجود در فروشگاه را اضافه کنید. تصاویر فروشگاه و محصولات شما را به نمایش می گذارند تا به مشتریان درک عمیق تری از آنچه می فروشید و اینکه آیا محصولات برای آنها مناسب است یا خیر، نشان می دهد.
Google همچنین ارتباط، فاصله، و برجستگی (حضور کلی شما در وب)، از جمله محتوا، بک لینکها و فهرستهای دایرکتوری را در نظر میگیرد.
عامل دیگری که تحقیقات کلیدواژه محلی را منحصر به فرد می کند، تاکید بر اصلاح کننده ها است. عبارات جستجویی که در نوشتار ادغام می کنید باید بسیار خاص برای مکان شما باشد. برای مثال، اگر در آستین، تگزاس کسبوکار هستید، میخواهید از کلمات کلیدی مانند «رستورانهای آستین» به جای «رستورانها» استفاده کنید.
علاوه بر این، جستجوی صوتی برای سئوی محلی ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که 74 درصد از مردم حداقل به صورت هفتگی برای یافتن مشاغل محلی از جستجوی صوتی استفاده می کنند، در حالی که 76 درصد از کاربران جستجوی صوتی حداقل یک بار در هفته بلندگوهای هوشمند را انتخاب می کنند که اکثر آنها روزانه جستجو می کنند.
یک نظرسنجی دیگر از SEMrush بهینه سازی جستجوی صوتی برای هر بلندگوی هوشمند (الکسا، سیری، دستیار گوگل و غیره) را پیشنهاد میکند و نکات مفیدی برای انجام این کار به شما ارائه میدهد:
نمودار بالا همچنین حاوی نکات مفیدی است که می توانید در استراتژی تحقیق کلمه کلیدی محلی خود معرفی کنید.
چگونه بهترین کلمات کلیدی محلی را پیدا کنیم
شما اهمیت تحقیق کلمات کلیدی محلی را می دانید، اما چگونه می توانید بهترین آنها را برای استفاده پیدا کنید؟ خوشبختانه، آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست. فقط این نکات را دنبال کنید.
کلمات کلیدی محلی مرتبط با صنعت را پیدا کنید
برای انجام این کار، ابتدا در نظر بگیرید که چه چیزی را ارائه می دهید و چه خدمات یا محصولاتی را می خواهید تبلیغ کنید. سپس فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را طوفان فکری کنید.
روش دیگر، یک راه ساده برای یافتن کلمات کلیدی مبتنی بر محلی استفاده از نتایج جستجوی گوگل است. کلمه کلیدی اصلی خود را تایپ کنید و به پایین صفحه بروید. در آنجا، بخشی به نام «جستجوهای مرتبط» را خواهید دید. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک واقع در میامی می تواند کلمه کلیدی “دندانپزشک میامی” را هدف قرار دهد.
سپس:
- هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید، تحقیقات آنلاین انجام دهید تا ببینید چقدر محبوب هستند. برای دریافت این اطلاعات می توانید از ابزارهایی مانند Ubersuggest، Google Keyword Planner یا Google Trends استفاده کنید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Ubersuggest برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید و ببینید که آیا امکان پیشی گرفتن از آنها در رتبه بندی وجود دارد یا خیر.
- راه دیگر این است که یک کلمه کلیدی را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید و مشاهده کنید که پیشنهادات تکمیل خودکار ظاهر می شوند و ایده های خوبی برای کلمات کلیدی محلی مرتبط به شما می دهد.
از Modifiers کلمات کلیدی استفاده کنید
استفاده از تعدیلکنندههای کلمه کلیدی به شما امکان میدهد تلاشهای خود را روی مناطق یا انواع جستجوهای خاص برای ترافیک هدفمند متمرکز کنید و نتایج بهتری از تلاشهای سئوی محلی خود کسب کنید.
این اصلاحکنندهها میتوانند شامل عبارتهای مبتنی بر مکان مانند «نزدیک من»، «در منطقه من» یا «محلی» باشند. یا ممکن است از «مکانیک خودرو سینسیناتی» یا «مکانیک محلی سینسیناتی» استفاده کنید.
مجدداً، از AutoSuggest، جستجوی مرتبط، یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقابتی برای دیدن عباراتی که دیگران استفاده می کنند استفاده کنید.
هدف کلمه کلیدی را در نظر بگیرید
مشتریان بالقوه شما به دنبال چه هستند؟ آیا آنها به دنبال خرید یک محصول یا خدمات، یافتن اطلاعات بیشتر یا صرفاً در حال مرور هستند؟ هنگامی که هدف جستجوگر را بدانید، بهتر می توانید کلمات کلیدی و محتوای خود را برای رفع نیازهای او هدف قرار دهید. از تکنیکهای مشابهی مانند AutoSuggest استفاده کنید تا از کلمات کلیدی که کاربران تایپ میکنند ایده بگیرید.
نوار جستجوی Google Places
یکی دیگر از ابزارهای عالی برای یافتن کلمات کلیدی محلی نوار جستجوی Google Places است.
وقتی با وارد کردن یک مکان در نوار جستجو یک جستجوی جغرافیایی انجام میدهید، یک «لیست انتخاب» دریافت میکنید که شامل مکانها و عبارات احتمالی جستجو میشود.
هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی دارید، ضروری است که آنها را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید کدام یک برای تجارت شما مناسب هستند.
ضمنی در مقابل کلمات کلیدی محلی صریح
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی محلی، دو راه اصلی برای هدف قرار دادن مخاطبان وجود دارد: ضمنی و صریح.
هدف گیری ضمنی زمانی است که کاربر عبارتی مانند “فروشگاه سخت افزار” یا “DIY” را جستجو می کند. اما شامل موارد خاصی مانند مکان نمی شود.
به زبان ساده، گوگل اساساً آنچه را که به دنبال آن هستید حدس میزند و نتایج مبتنی بر موقعیت مکانی شما را ارائه میدهد.
برای یافتن اینکه چه کلمات کلیدی محلی ضمنی ممکن است برای کسب و کار شما مهم باشند، به صورت آنلاین تحقیق کنید و با مشتریان خود صحبت کنید. از آنها بپرسید اگر در منطقه خود به دنبال شرکتی مانند شرکت شما بودند، چگونه به دنبال شرکتی می گردند.
از سوی دیگر، هدف گذاری کلمه کلیدی محلی صریح شامل عبارات جستجویی است که افراد هنگام جستجوی محصول یا خدمات شما از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، “دندانپزشک در سانتا باربارا” یا “آرایشگاه در ساحل ونیز”.
چگونه از رقابت خود در تحقیقات کلمات کلیدی محلی خود استفاده کنید
آیا واقعاً می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را بدزدید؟ کاملا! فقط از ابزاری برای انجام تحقیقات رقابتی استفاده کنید تا بفهمید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.
چند راه برای ارزیابی و استفاده از رقابت شما در تحقیقات کلیدواژه محلی شما وجود دارد:
1. به کلمات کلیدی مورد نظر آنها نگاه کنید و ببینید آیا کلمات کلیدی وجود دارد که شما نیز آنها را هدف قرار می دهید. به احتمال زیاد، اگر رقبای شما یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند، به این دلیل است که سودآور است و حجم جستجوی زیادی دارد.
2. ببینید وب سایت آنها چگونه به نظر می رسد و چگونه برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می کنند. این می تواند به شما ایده هایی در مورد چگونگی بهبود وب سایت و رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مورد نظرتان بدهد. برای رقابت کمتر، میتوانید رویکرد مخالف را در پیش بگیرید و کلیدواژههایی را که رقبایتان استفاده نمیکنند، هدف قرار دهید. فقط مطمئن شوید که حجم جستجوی ارزشمندی دارند.
3. مرور کنید که آنها چه محتوایی را پیرامون کلمات کلیدی هدف خود ایجاد می کنند.
4. به SERP ها نگاه کنید و به کلمات کلیدی توجه کنید. این اصطلاحات معمولاً به صورت پررنگ هستند.
حالا بیایید به برخی از ابزارها نگاه کنیم تا جستجوی کلمات کلیدی محلی شما را آسانتر کنیم.
بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEO محلی
من قبلاً به ابزارم اشاره کرده ام. Ubersuggest، اما در اینجا شایسته ذکر دیگری است. این یک ابزار آسان برای استفاده است که ارائه می دهد:
- ایده های کلمه کلیدی و محتوا
- کلمات کلیدی بر اساس ترافیک
- وب سایت های مشابه
- و بسیاری دیگر علاوه بر این
به عنوان مثال، اگر من “آژانس های بازاریابی دیجیتال کالیفرنیا” را جستجو کنم، دریافت می کنم:
همچنین میتوانید از «حروف اضافه»، «مرتبط»، «مقایسه» و «پرسشها» انتخاب کنید تا ایدهای بهتر از هدف جستجو داشته باشید.
ابزارهای دیگری که باید در نظر بگیرید:
- Google Keyword Planner. با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی رقابتی را ببینید و برای سایر کلمات کلیدی مرتبط ایده بگیرید.
- Moz Local برای دریافت امتیاز لیست رایگان و دیدن جایگاه شما.
- SERPSstat برای کمک به تجزیه و تحلیل بیشتر رقابت خود و برای اهداف سئو.
در نهایت، بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کسبوکارتان این است که ابزارها و تکنیکهای مختلف را آزمایش کنید و آنچه را که برای شما مفید است، تجزیه و تحلیل کنید.
سوالات متداول
هدف تحقیق کلمه کلیدی محلی شناسایی کلمات کلیدی مرتبطی است که افراد احتمالاً هنگام جستجوی آنلاین مشاغلی مانند شما از آنها استفاده می کنند.
استفاده از ابزار مناسب ضروری است. به هر حال، اگر مشتریان بالقوه نتوانند شما را در منطقه خود پیدا کنند، کسب و کار زیادی را از دست خواهید داد. Ubersuggest، Google Keyword Planner و Moz’s Keyword Planner همگی شما را به یک شروع عالی میرسانند. سپس تجزیه و تحلیل رقابتی، مشاهده SERP ها برای دیدن رتبه بندی و استفاده از تکمیل خودکار وجود دارد.
وقتی نوبت به انجام تحقیقات کلیدواژه محلی می رسد، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در نظر بگیرید که مشتریان شما وقتی می خواهند کسب و کار شما را بیابند و طوفان فکری می کنند، چه چیزی را جستجو می کنند. سپس، با ابزارهایی مانند Ubersuggest، Autosuggest Google، یا People Also Ask، تحقیقات کلیدواژه محلی را انجام دهید. همچنین می توانید SERP ها را مشاهده کرده و به دنبال کلمات کلیدی بگردید.
نتیجه
تحقیقات کلیدواژه محلی باید بخشی ضروری از هر طرح بازاریابی کسب و کار کوچک باشد.
با درک کلمات کلیدی که مردم در منطقه شما جستجو می کنند، می توانید محتوا و تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً با آنها صحبت کند، و با استفاده از ابزارهای مناسب مانند Ubersuggest، به راحتی می توانید بفهمید که این کلمات کلیدی چیست.
هدف جستجو نیز بخش مهمی از دید آنلاین است، بنابراین اگر میخواهید مشتریان محلی شما را به صورت آنلاین کشف کنند، آن منطقه را نادیده نگیرید.
آیا از تحقیقات کلیدواژه محلی استفاده می کنید؟ نحوه کسب و کار خود را در نقشه زیر به اشتراک بگذارید.
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما
- سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید