تست CRO چیست؟ [+ the 5 Steps to Perform Them Yourself]

تصویر زیر تغییر B در سمت چپ و تغییر D در سمت راست را نشان می دهد.

اکنون که مراحل اجرای تست CRO را پوشش داده ایم، چند نمونه برند را در زیر ببینید.

نمونه های تست CRO

طراحی فرم پیشنهاد محتوای HubSpot

اکنون که همه اردک های خود را پشت سر هم دارید، می توانید با ساخت آزمایش خود شروع کنید.

این آزمایش ماه‌های زیادی پیش انجام شد، زمانی که HubSpot Sales هنوز Sidekick بود، اما ارزش آن هنوز وجود دارد.

نظریه دیگر این است که مصرف کنندگان قبل از دانلود یک ابزار جدید در مرورگر خود، به دنبال اثبات اجتماعی بیشتری بودند.

کار کرد! در حالی که کنترل دارای نرخ تبدیل 12٪ بود، این تغییرات منجر به افزایش 39.1٪ در تبدیل شد.

CTAهای Slide-In بلاگ HubSpot

نمونه های تست CRO - وبلاگ Hubspot

در اینجا در HubSpot، ما کنجکاو بودیم که آیا خوانندگان ما در حال ایجاد کوری CTA ایستا هستند یا خیر. بنابراین، تصمیم گرفتیم آزمایشی انجام دهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نرخ کلیک و نرخ تبدیل CTA خود را افزایش دهیم.

وقتی به درستی انجام شود، آزمایش CRO به شما کمک می‌کند تا مکان‌هایی را که می‌توانید بهبود دهید و بازده سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانید، شناسایی کنید.

بنابراین Optimizely تصمیم گرفت تئوری زیر را آزمایش کند: تراز کردن کپی در صفحه فرود با آگهی منجر به سرنخ بیشتر می شود (AKA تبدیل بالاتر).

برای دستیابی به این هدف، CTAهای اسلایدی را آزمایش کردیم که در نیمه تا سه چهارم راه از طریق یک پست وبلاگ ظاهر می شدند.

این همچنین به شما یک مجموعه چشم اضافی می دهد که می توانند هر مشکلی را که مشاهده می کنند گزارش دهند.

5. نتایج را مرور کنید.

این مرحله احتمالاً بیشترین زمان را خواهد گرفت زیرا احتمالاً به همکاری متقابل بین تیم، طراحان و توسعه دهندگان شما نیاز دارد.

نمونه آزمون CRO: طراحی فرم ارسال

کیت تست نهایی A/B



منبع

این نشان می‌دهد که در آینده، اگر طرح‌های ارسال فرم برنده در پست‌های وبلاگ اعمال شود، تبدیل‌ها در وبلاگ افزایش می‌یابد.

عنوان صفحه فرود Optimizely

این سند به عنوان منبع حقیقت شما برای آزمون CRO شما عمل می کند و ذینفعان را در جریان قرار می دهد. به علاوه، می‌توانید برای آزمایش‌های CRO آینده به آن مراجعه کنید.

3. انواع خود را طراحی کنید و تست را بسازید.

هنگامی که آزمایش شما به صورت زنده انجام شد، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که آن را QA کنید تا مطمئن شوید که همچنان مطابق انتظار کار می‌کند.

معیارهای شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفت؟ آیا فرضیه شما برآورده شد؟ چه بینش هایی یاد گرفتی؟

نمونه های تست CRO - بهینه

برای پاسخ به این سوال، آزمایش شامل جایگزینی لیست ویژگی ها با توصیفات کاربر بود.

حتی اگر آزمایش شما نتایج منفی داشته باشد – یعنی نرخ تبدیل شما کاهش یافته است – هنوز بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست می آورید.

اما آیا مردم متوجه آن CTA می‌شوند یا در حال یادگیری تنظیم کردن آن هستند؟

دانلود رایگان: راهنمای و کیت تست A/B

به دنبال راهی برای افزایش کمپین های بازاریابی و افزایش تبدیل هستید؟ خوب، وقت آن است که آزمایش بهینه سازی نرخ تبدیل را شروع کنید.

بازاریاب تست CRO را طراحی می کند

تست های CRO شامل اضافه کردن، تنظیم مجدد و طراحی مجدد عناصر در وب سایت شما می باشد. آنها می توانند بر روی بهینه سازی کپی، طراحی، یا قرار دادن CTAهای شما، یا طول سرفصل های شما و سایر عناصر تمرکز کنند.

نمونه تست CRO: فرم محتوای hubspot

هنگامی که ایده ای برای آزمایش دارید، ابتدا باید آن را از طریق تحقیق تأیید کنید. این می‌تواند هم داخلی باشد – بررسی آزمایش‌های گذشته، داده‌های تحقیقاتی کاربر، و بینش‌های تحلیلی – و هم با بررسی استراتژی‌های رقبای شما، خارجی.

منبع تصویر

تست CRO - فروش هاب اسپات

هنگامی که آزمون شما به اهمیت آماری رسید، می توانید با اطمینان نتایج را بررسی کنید.

باید شامل موارد زیر باشد:

  • هدف شما – هدف شما برای رسیدن به این تست CRO چیست؟
  • فرضیه شما – پیش بینی می کنید با این آزمایش چه اتفاقی بیفتد؟ با بیان وضعیت فعلی، آنچه می‌خواهید آزمایش کنید، معیاری که اندازه‌گیری می‌کنید و نتیجه پیش‌بینی‌شده‌تان تا حد امکان دقیق باشید.
  • طرح شما – اینجا جایی است که تمام جزئیات آزمایش شما وجود دارد، مانند:
    • نوع آزمون آن است (مثلا A/B، A/B/n، چند متغیره)
    • صفحاتی که آزمون در آنها اجرا می شود
    • گروه کنترل و متغیر
    • تخمین مدت
    • معیارهای اولیه و ثانویه
    • تاثیر پیش بینی شده
    • ملاحظات خاص.
  • نتایج – پس از اتمام تست، می توانید جزئیات عملکرد آن را در سند قرار دهید.

این یک مجموعه ابزار فوق‌العاده قدرتمند است که می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بینش‌های ارزشمند را از رفتار کاربر باز کنند – و کمپین‌های خود را در این فرآیند به طور قابل‌توجهی بهینه کنند.

نظریه آنها در مورد اینکه چرا این تغییر رخ داد؟ اولی افراد را به اندازه کافی کنجکاو نکرد تا روی صفحه نصب برنامه افزودنی کروم کلیک کنند.

در این پست وبلاگ، تست CRO چیست و مراحل اجرای آن برای حداکثر تاثیر را توضیح خواهیم داد.

فرضیه این بود که با طراحی مجدد فرم ها، تجربه کاربری بهبود یافته و وضوح کاربر افزایش می یابد. به نوبه خود، CVR ارسال فرم افزایش می یابد. متریک اولیه اندازه گیری شده فرم ارسال CVR بود.

نتایج معنی‌دار بود زیرا تغییرات B و D به ترتیب با اطمینان 96% و 100% از متغیرهای کنترل بهتر عمل کردند.

برای آزمایش این موضوع، CTAهای اسلاید را به 10 پست از پرترافیک ترین پست های وبلاگ HubSpot اضافه کردیم. پس از دستیابی به نتایج معنی دار آماری، ما به آمار زیر برای CTA اسلاید و CTA استاتیک در انتهای پست نگاه کردیم:

  • نرخ کلیک (CTR) – چند درصد از بازدیدکنندگان روی هر CTA کلیک کردند؟
  • نرخ تبدیل (CVR) – چند درصد از بازدیدکنندگانی که کلیک کردند در نهایت در فرم صفحه فرود تبدیل شدند؟
  • موارد ارسالی – هر CTA در نهایت چند سرنخ ایجاد کرد؟

این آزمون چهار نوع مختلف از فرم‌های ثبت‌نام را نشان می‌دهد که یک طرح A/B/C/D/E است. تصویر زیر نوع کنترل است.