تست CRO چیست؟ [+ the 5 Steps to Perform Them Yourself]

برای آزمایش این موضوع، CTAهای اسلاید را به 10 پست از پرترافیک ترین پست های وبلاگ HubSpot اضافه کردیم. پس از دستیابی به نتایج معنی دار آماری، ما به آمار زیر برای CTA اسلاید و CTA استاتیک در انتهای پست نگاه کردیم:

  • نرخ کلیک (CTR) – چند درصد از بازدیدکنندگان روی هر CTA کلیک کردند؟
  • نرخ تبدیل (CVR) – چند درصد از بازدیدکنندگانی که کلیک کردند در نهایت در فرم صفحه فرود تبدیل شدند؟
  • موارد ارسالی – هر CTA در نهایت چند سرنخ ایجاد کرد؟

این همچنین به شما یک مجموعه چشم اضافی می دهد که می توانند هر مشکلی را که مشاهده می کنند گزارش دهند.

5. نتایج را مرور کنید.

از نظر جدول زمانی، می تواند چیزی شبیه به این باشد:

  1. برای توسعه ظاهر و احساس آزمایش با طراحان کار کنید.
  2. در صورت لزوم کپی را توسعه دهید.
  3. بلیط ایجاد کنید و آنها را به اعضای تیم اختصاص دهید.
  4. در صورت وجود، با توسعه دهندگان کار کنید تا کار برنامه نویس و جدول زمانی را تعیین کنید.
  5. آزمایش را در ابزار تست خود (مانند HotJar یا Convert) و تجزیه و تحلیل برای ردیابی نتایج تنظیم کنید.
  6. تست های تضمین کیفیت (QA) را انجام دهید تا مطمئن شوید که مطابق انتظار کار می کند.

بنابراین Optimizely تصمیم گرفت تئوری زیر را آزمایش کند: تراز کردن کپی در صفحه فرود با آگهی منجر به سرنخ بیشتر می شود (AKA تبدیل بالاتر).

هدف از این آزمایش این بود که ببینیم آیا تغییر طراحی فرم ارسال بر کاربران تأثیر می‌گذارد یا خیر.

هدف این است که کشف کنید چه چیزی در گذشته با مخاطبان شما طنین انداز شده است و آیا تست پیشنهادی شما با آن مطابقت دارد یا خیر.

2. آزمایش خود را طراحی کنید.

این یک مجموعه ابزار فوق‌العاده قدرتمند است که می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا بینش‌های ارزشمند را از رفتار کاربر باز کنند – و کمپین‌های خود را در این فرآیند به طور قابل‌توجهی بهینه کنند.

این سند به عنوان منبع حقیقت شما برای آزمون CRO شما عمل می کند و ذینفعان را در جریان قرار می دهد. به علاوه، می‌توانید برای آزمایش‌های CRO آینده به آن مراجعه کنید.

3. انواع خود را طراحی کنید و تست را بسازید.

کار کرد! در حالی که کنترل دارای نرخ تبدیل 12٪ بود، این تغییرات منجر به افزایش 39.1٪ در تبدیل شد.

CTAهای Slide-In بلاگ HubSpot

تست های CRO شامل اضافه کردن، تنظیم مجدد و طراحی مجدد عناصر در وب سایت شما می باشد. آنها می توانند بر روی بهینه سازی کپی، طراحی، یا قرار دادن CTAهای شما، یا طول سرفصل های شما و سایر عناصر تمرکز کنند.

پس از تکمیل این مراحل، شما آماده راه اندازی هستید.

4. تست خود را راه اندازی کنید.

در حالی که در مرحله برنامه ریزی هستید، نوشتن یک سند آزمایشی مفید است.

اکثر وبلاگ های موفق شامل یک فراخوان برای اقدام در انتهای پست های وبلاگ خود می شوند. معمولاً تمام عرض است – به اندازه‌ای بزرگ است که مردم متوجه پیشنهاد شده و امیدواریم آن را تبدیل کنند.

این گواهینامه 28 درصد از لیست ویژگی ها پیشی گرفت.

نظریه دیگر این است که مصرف کنندگان قبل از دانلود یک ابزار جدید در مرورگر خود، به دنبال اثبات اجتماعی بیشتری بودند.

این آزمایش ماه‌های زیادی پیش انجام شد، زمانی که HubSpot Sales هنوز Sidekick بود، اما ارزش آن هنوز وجود دارد.

نمونه تست CRO: فرم محتوای hubspot

تست بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) آزمایشی است که برای آزمایش استراتژی‌ها در تلاش برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل شما طراحی شده است.

هنگامی که آزمون شما به اهمیت آماری رسید، می توانید با اطمینان نتایج را بررسی کنید.

حتی اگر این پیش‌راه‌اندازی را انجام داده باشید، پس از اجرای آزمایشی، باگ‌ها را غیرعادی نیست. همچنین باید صفحه تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید ردیابی شما به درستی تنظیم شده است.

اکنون که همه اردک های خود را پشت سر هم دارید، می توانید با ساخت آزمایش خود شروع کنید.

تست CRO - فروش هاب اسپات

این مرحله احتمالاً بیشترین زمان را خواهد گرفت زیرا احتمالاً به همکاری متقابل بین تیم، طراحان و توسعه دهندگان شما نیاز دارد.

هنگامی که آزمایش شما به صورت زنده انجام شد، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که آن را QA کنید تا مطمئن شوید که همچنان مطابق انتظار کار می‌کند.

پس از انجام این کار، به ذینفعان خود هشدار دهید. آزمایش شما ممکن است بر سایر تیم ها و معیارهای آنها تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که آنها را مطلع کنید.

این نشان می‌دهد که در آینده، اگر طرح‌های ارسال فرم برنده در پست‌های وبلاگ اعمال شود، تبدیل‌ها در وبلاگ افزایش می‌یابد.

عنوان صفحه فرود Optimizely

برای پاسخ به این سوال، آزمایش شامل جایگزینی لیست ویژگی ها با توصیفات کاربر بود.

در آن زمان، Sidekick یک افزونه کروم بود و صفحه فرود اصلی شامل لیستی از تمام ویژگی های نرم افزار بود:

  • ببینید چه کسی ایمیل های شما را باز می کند و روی آنها کلیک می کند
  • ایمیل ها را برنامه ریزی کنید تا بعدا ارسال شوند
  • به اطلاعات ارزشمند درباره مخاطبین خود دسترسی داشته باشید

اکنون که مراحل اجرای تست CRO را پوشش داده ایم، چند نمونه برند را در زیر ببینید.

نمونه های تست CRO

طراحی فرم پیشنهاد محتوای HubSpot

اگر تنوع شما برنده شد، می توانید روی اجرای آن کار کنید. اگر نشد، هنوز فرصت وجود دارد.

در این آزمایش، CTA اسلاید در 192٪ CTR بالاتری داشت و 27٪ ارسال بیشتر ایجاد کرد – ماموریت انجام شد.

طراحی صفحه فرود Sidekick

در اینجا شما آن را دارید – خلاصه ای از همه موارد آزمایش CRO. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد نحوه اجرای آزمایش خودتان انجام دهید، کیت تست A/B ما را در زیر بررسی کنید.

وقتی به درستی انجام شود، آزمایش CRO به شما کمک می‌کند تا مکان‌هایی را که می‌توانید بهبود دهید و بازده سرمایه‌گذاری خود را به حداکثر برسانید، شناسایی کنید.

در بدترین حالت، این تست به عنوان یک بررسی روده عمل می کند تا مطمئن شود مسیر فعلی شما بهینه شده است و در بهترین حالت، فرصت های جدیدی را باز می کند.

نحوه انجام تست های CRO

1. تحقیق.

نتایج معنی‌دار بود زیرا تغییرات B و D به ترتیب با اطمینان 96% و 100% از متغیرهای کنترل بهتر عمل کردند.

نمونه آزمون CRO: طراحی فرم ارسال

منبع تصویر

اما آیا مردم متوجه آن CTA می‌شوند یا در حال یادگیری تنظیم کردن آن هستند؟

فرضیه این بود که با طراحی مجدد فرم ها، تجربه کاربری بهبود یافته و وضوح کاربر افزایش می یابد. به نوبه خود، CVR ارسال فرم افزایش می یابد. متریک اولیه اندازه گیری شده فرم ارسال CVR بود.

این آزمون چهار نوع مختلف از فرم‌های ثبت‌نام را نشان می‌دهد که یک طرح A/B/C/D/E است. تصویر زیر نوع کنترل است.

برای دستیابی به این هدف، CTAهای اسلایدی را آزمایش کردیم که در نیمه تا سه چهارم راه از طریق یک پست وبلاگ ظاهر می شدند.

نمونه های تست CRO - بهینه

حتی اگر آزمایش شما نتایج منفی داشته باشد – یعنی نرخ تبدیل شما کاهش یافته است – هنوز بینش ارزشمندی در مورد مخاطبان خود به دست می آورید.

تصویر زیر تغییر B در سمت چپ و تغییر D در سمت راست را نشان می دهد.

نظریه آنها در مورد اینکه چرا این تغییر رخ داد؟ اولی افراد را به اندازه کافی کنجکاو نکرد تا روی صفحه نصب برنامه افزودنی کروم کلیک کنند.

در اینجا در HubSpot، ما کنجکاو بودیم که آیا خوانندگان ما در حال ایجاد کوری CTA ایستا هستند یا خیر. بنابراین، تصمیم گرفتیم آزمایشی انجام دهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نرخ کلیک و نرخ تبدیل CTA خود را افزایش دهیم.

در اینجا یک نمونه از اسلاید در آمده است:

به دنبال راهی برای افزایش کمپین های بازاریابی و افزایش تبدیل هستید؟ خوب، وقت آن است که آزمایش بهینه سازی نرخ تبدیل را شروع کنید.

بازاریاب تست CRO را طراحی می کند

باید شامل موارد زیر باشد:

  • هدف شما – هدف شما برای رسیدن به این تست CRO چیست؟
  • فرضیه شما – پیش بینی می کنید با این آزمایش چه اتفاقی بیفتد؟ با بیان وضعیت فعلی، آنچه می‌خواهید آزمایش کنید، معیاری که اندازه‌گیری می‌کنید و نتیجه پیش‌بینی‌شده‌تان تا حد امکان دقیق باشید.
  • طرح شما – اینجا جایی است که تمام جزئیات آزمایش شما وجود دارد، مانند:
    • نوع آزمون آن است (مثلا A/B، A/B/n، چند متغیره)
    • صفحاتی که آزمون در آنها اجرا می شود
    • گروه کنترل و متغیر
    • تخمین مدت
    • معیارهای اولیه و ثانویه
    • تاثیر پیش بینی شده
    • ملاحظات خاص.
  • نتایج – پس از اتمام تست، می توانید جزئیات عملکرد آن را در سند قرار دهید.

معیارهای شما چگونه تحت تأثیر قرار گرفت؟ آیا فرضیه شما برآورده شد؟ چه بینش هایی یاد گرفتی؟

Optimizely چند تبلیغ PPC را با چندین نوع مختلف پیام در یک صفحه فرود اجرا می کرد. صفحه فرود از اصطلاحات مشابه تبلیغات استفاده نمی کرد – در عوض، روی آن نوشته شده بود: «آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

در این پست وبلاگ، تست CRO چیست و مراحل اجرای آن برای حداکثر تاثیر را توضیح خواهیم داد.