در اینجا ساختاری که باید هنگام اعلام افزایش قیمت از آن استفاده شود، آورده شده است:
- افزایش قیمت را اعلام کنید.
- زمینه و دلیل افزایش را ارائه دهید.
- بر ارزش مستمری که قصد ارائه آن را دارید تأکید کنید.
- از مشتری برای حمایت آنها تشکر کنید.
- مراحل بعدی را برای سوالات و نگرانی های بعدی ارائه دهید.
در همین مطالعه گارتنر، پاسخ دهندگان نشان دادند که میخواهند برندها گامهای عملی خود را برای به حداقل رساندن فشار بر مشتریان و جلوگیری از افزایش قیمتها در آینده به اشتراک بگذارند.
با در نظر گرفتن این موضوع، صادق بودن در مورد دلایل تغییرات قیمت، کلید حفظ این رابطه ظریف با مشتری است.
2. مراحل پیشگیرانه را برای مدیریت قیمت گذاری به اشتراک بگذارید.
بر اساس این مطالعه، نزدیک به 40 درصد معتقدند که شرکت ها باید بخشی یا تمام هزینه های ناشی از تورم را به جای انتقال آن به مشتریان از طریق افزایش قیمت، جذب کنند.
با این حال، اینکه چقدر زود به مشتریان خود اطلاع می دهید، بسته به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید بسیار متفاوت است.
در هنگام اطلاعیه های افزایش قیمت از چه چیزهایی باید اجتناب کرد
1. ارسال ایمیل های عمومی.
مشاهده پیام امضا شده توسط مدیر عامل یا فردی از تیم اجرایی، حس شخصی را به مشتریان اضافه می کند که نشان دهنده توجه به مشتریان است.
4. در اسرع وقت اطلاع دهید.
همانطور که بسیاری از برندها با تورم دست و پنجه نرم می کنند، این کتاب بازی شما را با اطلاع رسانی به مشتریان خود به گونه ای که دقت و شفافیت را نشان می دهد، می کند.
یک قانون کلی این است که حداقل یک ماه قبل به آنها اطلاع دهید. به این ترتیب، آنها می توانند از قیمت های فعلی استفاده کنند یا تنظیمات مناسب را انجام دهند.
قبل از اطلاع دادن به مشتریان خود، اولویت را به اطلاع کارمندانی که با مشتری روبرو هستند قرار دهید و به صورت داخلی کار کنید. این اطمینان حاصل می کند که همه در یک صفحه هستند و می دانند که چگونه در طول تعامل با مشتری ادامه دهند.
ساختار اطلاع رسانی تغییر قیمت
متشکرم،
از این منظر به آن فکر کنید: اگر خانهای اجاره میکردید، چه احساسی خواهید داشت که میدانستید ظرف چند روز اجارهتان افزایش مییابد؟ احتمالاً این کار آزاردهنده خواهد بود و شما را در مورد تمدید اجاره نامه زیر سوال می برد.
در حالی که همیشه مهم است که تمام ارتباطات با مشتریان خود را شخصی کنید، اما هنگام ارائه اخبار نه چندان عالی مانند این بسیار مهم است.
منبع
در نتیجه، بسیاری از شرکت ها مشتریان را از افزایش قیمت مطلع می کنند. اگر شبیه شرکت شما به نظر می رسد، به خواندن ادامه دهید تا نحوه رسیدگی به تغییرات قیمت و موارد کلیدی را که باید اجتناب کنید، یاد بگیرید.
نحوه رسیدگی به تغییرات قیمت
1. راستگو باشید.
[name]
آماده شدن برای این امر و داشتن برنامه ای برای رفع آنها بسیار مهم است. تیم خدمات مشتری شما باید بداند که این تغییرات چگونه بر مشتریان تأثیر میگذارد، زمانی که تغییرات اعمال میشوند و هر جزئیات مرتبط دیگری.
در سال های اخیر، مصرف کنندگان خواستار شفافیت بیشتر از برندها شده اند. در سال 2017، گزارشی توسط Nosto (Stackla سابق) نشان داد که اصالت یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان است.
لطفا از طریق با ما در ارتباط باشید [contact information] اگر در مورد این به روز رسانی سؤال یا نگرانی دارید.
هیچ کس نمی خواهد احساس یک عدد کند. بنابراین، برای افزودن آن نکات ویژه که باعث می شود مشتریان شما احساس ارزشمندی کنند، وقت بگذارید.
2. عدم ارائه گزینه های پیگیری.
به طور خاص، آنها وضوح می خواهند – بدون اصطلاحات، سرزنش یا تغییر جهت.
پس از تأیید تغییر قیمت، مهم است که ابتدا به کارمندان خود اطلاع دهید.
از حمایت مستمر شما سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظر ادامه کسب و کارتان هستیم.
اگر یک کسب و کار بسیار کوچک هستید، شاید اطلاع رسانی تلفنی به مشتریان خود یک رویکرد قابل مدیریت باشد. برای شرکت های بزرگتر، یک ایمیل شخصی سازی شده راهی برای رفتن است.
این می تواند شبیه بررسی مجدد استراتژی های بسته بندی، تطبیق با حاشیه سود کمتر، و ارائه فروش و تخفیف بیشتر باشد.
یک نظرسنجی در سال 2022 توسط گارتنر نشان داد که تقریباً 40٪ از مصرف کنندگان خواهان توضیح دقیق و صادقانه برای افزایش قیمت هستند.
این به معنای عدم وجود ایمیل انبوه است. در عوض، برای هر مشتری ایمیلی بفرستید که با نام آنها را خطاب کند. برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، این کار با استفاده از توکن های شخصی سازی موجود در پلتفرم های بازاریابی ایمیلی آسان است.
دریافت اطلاعیه افزایش قیمت خبر سختی است. برندها باید با شخصی سازی پیام خود، این تحویل را نرم کنند.
ما در حال تماس هستیم تا به شما اطلاع دهیم که شروع می شود [effective date]، هزینه از [product or service] افزایش خواهد یافت [new price or percentage].
تورم در ماههای اخیر موضوع مهمی برای گفتوگو بوده است و تقریباً همه چیز افزایش یافته است. از گاز گرفته تا خواربار و لوازم خانگی.
عزیز [Customer Name]،
ما سخت کار کرده ایم تا از هرگونه تغییر قیمت جلوگیری کنیم. با این حال، با توجه به تورم، [reason #2]، و [reason #3]، ما مجبور شدیم قیمت های خود را افزایش دهیم تا با کیفیت خدماتی که در تلاش برای ارائه آن هستیم هماهنگ باشیم.
این امر به ویژه برای نقشهای روبهروی مشتری مهم است، زیرا آنها باید بهروزترین اطلاعات را در مورد محصولات و/یا خدمات شما داشته باشند. شما هیچ گونه ارتباط نادرستی در مورد قیمت نمی خواهید، که می تواند بر روابط شما با مشتری تأثیر زیادی بگذارد.
این اصالت اعتماد را ایجاد می کند، که کلید حفظ وفاداری مشتری است. در واقع، گزارش Edelman در سال 2022 نشان میدهد که اعتماد بالاتر از کیفیت، راحتی و شهرت محصول است. اعتماد به برند حتی مهمتر از علاقه مصرف کنندگان به محصول است.
علاوه بر این، راهی به مشتریان خود بدهید تا با برند شما ارتباط برقرار کنند. شاید این یک خط تلفن، آدرس ایمیل یا چت اختصاصی باشد.
3. به کارمندان خود اطلاع ندهید.
هر چه زودتر بتوانید مشتریان خود را از افزایش قیمت مطلع کنید، بهتر است.
هرچه شرکت در اصلاح این وضعیت فعال تر به نظر برسد، مشتریان وفادارتر خواهند بود.
3. پیام خود را شخصی سازی کنید.
یکی دیگر از راههای شخصیسازی این پیام این است که به جای آدرس ایمیل عمومی مانند «[email protected]»، فرستنده را نماینده شرکت قرار دهید.
هنگام اعلام تغییر قیمت، ممکن است چند مشتری داشته باشید که سوالات و نگرانی هایی داشته باشند.
آیا می خواهید این را در یک الگو ببینید؟