
بروزرسانی: 24 تیر 1404
تفاوت بین GA4 در مقابل Universal Analytics
منبع
می توانید چند مورد را در Universal Analytics جستجو کنید، مانند گزارش ها و بینش ها. به عنوان مثال، تایپ کردن "تبدیل ها" در نوار جستجو، مرتبط ترین گزارش های تبدیل و برگه بینش تبدیل را به دست می دهد.

در کادر جستجو کلیک کنید و جستجوهای اخیری که انجام داده اید را مشاهده خواهید کرد. شروع به تایپ یک سوال کنید و Google سوالات تکمیل شده را پیشنهاد می کند.
سه معیار پیش بینی وجود دارد که می توانید در GA4 ردیابی کنید:
- احتمال خرید
- احتمال ریزش
- درآمد پیش بینی شده

در حالی که می توانید در یونیورسال آنالیتیکس به این هدف برسید، باید یک Property جداگانه ایجاد کنید. با GA4، همه چیز را می توان در یک پلتفرم ردیابی کرد. در نتیجه، صاحبان سایت تصویر بسیار دقیق و جامع تری از نحوه حرکت مشتریان در وب سایت شما به دست می آورند.

فقط فکر مهاجرت به Google Analytics 4 می تواند ترسناک باشد - به خصوص اگر Universal Analytics تنها ابزاری باشد که تا به حال استفاده کرده اید. با این حال، هیچ راه گریزی از امر اجتناب ناپذیر وجود ندارد. این بدان معناست که شما باید نحوه تغییر از UA به GA4 را بدانید.
یکی از جنبه هایی که بسیاری از کاربران در Google Analytics 4 از آن هیجان زده هستند، استفاده از یادگیری ماشینی است. در GA4، یادگیری ماشینی می تواند به پیش بینی اقداماتی که ممکن است یک کاربر در آینده انجام دهد کمک کند.
در یونیورسال آنالیتیکس، تعاملات کاربر از طریق بازدید از صفحه ردیابی می شود، که نسبتاً مؤثر بود، اما اغلب شکاف هایی را در جمع آوری داده ها ایجاد می کرد، زیرا آنها دیگر تعاملات، از جمله تماشای ویدیو، کلیک ها و موارد دیگر را در نظر نمی گرفتند.
می بینید، در حالی که Universal Analytics جلسات و بازدید از صفحه را اندازه گیری می کند، GA4 رویدادها و پارامترها را اندازه گیری می کند. هر چیزی که UA ردیابی می کند را می توان در GA4 نیز ردیابی کرد. آنها فقط باید به رویدادها تبدیل شوند.
(منبع)
احتمال خرید، شانس خرید مشتریان را در عرض هفت روز تجزیه و تحلیل می کند. احتمال Churn احتمال فعال نشدن کاربر در هفت روز آینده را محاسبه می کند. و درآمد پیش بینی شده میزان درآمدی را که کاربر در 28 روز آینده ایجاد خواهد کرد، تخمین می زند.
یکپارچه سازی بهتر محصول
وقت آن است که این سردرگمی را برطرف کنیم. در این مقاله، GA4 را با Universal Analytics مقایسه می کنم، آنچه را که باید در مورد مهاجرت بدانید، توضیح می دهم و به ویژگی های جدیدی که می توانید استفاده کنید نگاه می کنم. بیایید مستقیم بپریم داخل
در مورد تغییر از Universal Analytics به GA4 چه باید بدانید؟
شاید بزرگترین ویژگی داده و گزارش هر دو پلتفرم باشد. هر چیزی که در UA اندازه گیری می کنید می تواند در GA4 نیز اندازه گیری شود و می توانید همه گزارش های مشابه را اجرا کنید. ممکن است واقعا فکر کنید که GA4 گزینه های گزارش دهی بیشتری دارد، اما بسیاری از این گزینه ها در UA وجود دارند. آنها فقط در زیر تب های مختلف پنهان می شوند.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، بزرگترین تفاوت بین UA و GA4 نحوه اندازه گیری و مدل سازی داده ها است.
می توانید سوالات واقعی را جستجو کنید، مانند: چند بازدید بیشتر از هفته گذشته؟ گوگل پاسخ را مستقیماً در نوار جستجو به شما می گوید.

یکی دیگر از ویژگی های مشترک این دو پلتفرم قیمت است. درست مانند Universal Analytics، استفاده از GA4 کاملا رایگان خواهد بود.

یکی از بزرگترین چیزهایی که GA4 حذف می کند محدودیت های بازدید ماهانه است. در یونیورسال آنالیتیکس، وب مسترها به 10 میلیون بازدید در هر ویژگی، 500 بازدید برای هر جلسه و 200000 بازدید برای هر کاربر در روز محدود شده بودند. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای GA4 وجود ندارد.
GA4 تکرار جدید Universal Analytics است که با نام GA3 نیز شناخته می شود. در سال های اخیر، Universal Analytics شروع به اضافه شدن کرده است، و GA4 قرار است آن را با ابزارها و گزینه های مرتبط تری جایگزین کند تا به بازاریابان کمک کند تا داده های مشتریان را به طور مؤثرتری ردیابی کنند.
یک تماس رزرو کنید