GA4 همچنین به SEO اجازه می دهد تا چرخه عمر مشتری را بهتر درک کند و بر این اساس در استراتژی خود تغییراتی ایجاد کند. همانطور که در تصویر زیر می بینید، گزارش های چرخه عمر مشتری GA4 به شما یک نمای کامل از نحوه رفتار کاربران از کسب تا تبدیل را ارائه می دهد.
منبع
کوکی ها و ردیابی بدون IP
می بینید، در حالی که Universal Analytics جلسات و بازدید از صفحه را اندازه گیری می کند، GA4 رویدادها و پارامترها را اندازه گیری می کند. هر چیزی که UA ردیابی می کند را می توان در GA4 نیز ردیابی کرد. آنها فقط باید به رویدادها تبدیل شوند.
شما باید در اسرع وقت به GA4 مهاجرت کنید. این به این دلیل است که میتوانید ردیابی موازی را در GA4 و UA تا ژوئیه 2023 اجرا کنید و مطمئن شوید که پلتفرم تحلیلی جدید شما همانطور که انتظار میرود کار میکند در حالی که هر دو هنوز فعال هستند.
چه چیزی بین GA4 و Universal Analytics هنوز یکسان است؟
گوگل تمام تلاش خود را کرده است تا GA4 را تا حد ممکن حفظ حریم خصوصی کند. برای این منظور، جمع آوری داده ها در GA4 بدون استفاده از کوکی های شخص ثالث یا جمع آوری آدرس های IP امکان پذیر است.
GA4 تکرار جدید Universal Analytics است که با نام GA3 نیز شناخته می شود. در سالهای اخیر، Universal Analytics شروع به اضافه شدن کرده است، و GA4 قرار است آن را با ابزارها و گزینههای مرتبطتری جایگزین کند تا به بازاریابان کمک کند تا دادههای مشتریان را به طور مؤثرتری ردیابی کنند.
چه چیزی در GA4 جدید خواهد بود؟
اما این در مقایسه با ویژگی جستجوی بصری موجود در GA4 چیزی نیست.
در مورد تبلیغات گوگل، GA4 به شما این امکان را میدهد تا مخاطبان پرمشغله یا با ارزش را شناسایی کنید و آنها را با یک کمپین پولی هدف قرار دهید. حتی میتوانید کمپینهای Google Ads خود را در گزارش خرید GA4 ببینید و تبدیلهای تجزیه و تحلیل را به حساب Google Ads خود وارد کنید.
داشبوردهای قابل تنظیم
نه، به معنای کتاب مقدس نیست. اما چهار سوار آخرالزمان در حال چرخش یونیورسال آنالیتیکس هستند که گوگل در جولای 2023 غروب می کند.
اما هنوز در مورد تفاوتهای عمده بین ابزار تحلیلی قدیمی گوگل و ابزار جدید آن سردرگمی وجود دارد – و این بخشی از دلیلی است که بسیاری از بازاریابان برای تغییر تردید دارند.
حتی میتوانید جستجوهایی را جستجو کنید که محدوده دادهها را مقایسه میکنند، مانند نحوه مقایسه ترافیک از یک دوره به دوره دیگر.
آیا GA4 از شر هر چیزی از Universal Analytics خلاص می شود؟
برای زنده ماندن در آخرالزمان، باید به Google Analytics 4 – پلتفرم کاملاً جدید و کاملاً متفاوت Google- بروید.
GA4 به طور یکپارچه با طیف وسیعی از محصولات دیگر Google از جمله Google Ads، Google Merchant Center و Big Query ادغام می شود.
(منبع)
چند ویژگی نیز وجود دارد که در حال انتقال نیستند. مدیران وبسایتها نمیتوانند آدرسهای IP را مسدود کنند، نماهای متفاوتی از دادههای خود ایجاد کنند، یا فیلتری برای نام میزبان شما تنظیم کنند.
خبر خوب این است که گوگل سعی کرده این کار را تا حد امکان آسان کند. یک ابزار مهاجرت ایجاد کرده است که به طور خودکار اهداف UA شما را به رویدادهای تبدیل Google Analytics 4 منتقل می کند.
احتمال خرید، شانس خرید مشتریان را در عرض هفت روز تجزیه و تحلیل می کند. احتمال Churn احتمال فعال نشدن کاربر در هفت روز آینده را محاسبه می کند. و درآمد پیشبینیشده میزان درآمدی را که کاربر در 28 روز آینده ایجاد خواهد کرد، تخمین میزند.
یکپارچه سازی بهتر محصول
در یونیورسال آنالیتیکس، تعاملات کاربر از طریق بازدید از صفحه ردیابی میشود، که نسبتاً مؤثر بود، اما اغلب شکافهایی را در جمعآوری دادهها ایجاد میکرد، زیرا آنها دیگر تعاملات، از جمله تماشای ویدیو، کلیکها و موارد دیگر را در نظر نمیگرفتند.
تعداد زیاد ویژگیهای جدید در GA4 ممکن است دلهرهآور به نظر برسد، اما آنها فقط ثابت میکنند که GA4 یک ابزار تحلیلی قدرتمند است و چرا ضروری است که زودتر از Universal Analytics مهاجرت کنید. به یاد داشته باشید، زمانی که یونیورسال آنالیتیکس وارد صحنه شد، باعث نگرانی و سردرگمی نیز شد، اما به سرعت به عنوان یک هنجار پذیرفته شد. آموزش GA4 خود را با خواندن راهنمای GA4 من ادامه دهید.
یکی از جنبههایی که بسیاری از کاربران در Google Analytics 4 از آن هیجانزده هستند، استفاده از یادگیری ماشینی است. در GA4، یادگیری ماشینی میتواند به پیشبینی اقداماتی که ممکن است یک کاربر در آینده انجام دهد کمک کند.
وقت آن است که این سردرگمی را برطرف کنیم. در این مقاله، GA4 را با Universal Analytics مقایسه میکنم، آنچه را که باید در مورد مهاجرت بدانید، توضیح میدهم و به ویژگیهای جدیدی که میتوانید استفاده کنید نگاه میکنم. بیایید مستقیم بپریم داخل
در مورد تغییر از Universal Analytics به GA4 چه باید بدانید؟
نرخ پرش نیز در گزارشات حذف شده است. به این دلیل که گوگل با تمرکز بر ارقام نرخ تعامل، رویکرد مثبت تری را برای گزارش گیری انتخاب می کند. به جای نرخ پرش، وب مسترها می توانند جلسات درگیر شده را اندازه گیری کنند. اینها جلساتی هستند که حداقل 10 ثانیه به طول انجامید، حداقل یک رویداد تبدیل یا حداقل 2 بازدید از صفحه داشتند. در GA4، نرخ پرش سایت شما درصد جلساتی است که جلساتی درگیر نشده اند.
چگونه ممکن است سئوکاران برای استفاده از GA4 نیاز به تغییر استراتژی های خود داشته باشند؟
برخلاف Universal Analytics، که در آن صفحات گزارش قابل تنظیم نیستند، GA4 به کاربران اجازه میدهد با کلیک بر روی دکمه سفارشیسازی گزارش، ترتیب کارتهای داده را تغییر دهند.
جستجوی بهتر با نوار جستجوی GA4
ابزار مهاجرت به صاحبان سایت کمک می کند تا بر بزرگترین تفاوت بین Universal Analytics و GA4 غلبه کنند: مدل های اندازه گیری پلت فرم ها.
در GA4، هر تعامل بهعنوان رویدادی طبقهبندی میشود که میتوانید با استفاده از ابزارهای گزارشدهی موجود، آن را به روشی بسیار انعطافپذیرتر تحلیل و اندازهگیری کنید. این رویدادها مستقل از جلسات ردیابی می شوند و می توان آنها را به دلخواه روشن یا خاموش کرد.
برنامه موبایل و ردیابی وب سایت
میتوانید چند مورد را در Universal Analytics جستجو کنید، مانند گزارشها و بینشها. به عنوان مثال، تایپ کردن “تبدیل ها” در نوار جستجو، مرتبط ترین گزارش های تبدیل و برگه بینش تبدیل را به دست می دهد.
بزرگترین تغییری که سئوکاران ممکن است نیاز داشته باشند در استراتژی های گزارش دهی آنها باشد. دلیل آن این است که GA4 به SEO اجازه می دهد تا گزارش های بسیار آگاهانه تری ایجاد کند. برخلاف یونیورسال آنالیتیکس، GA4 به سئوکاران اجازه میدهد تا کاربران 7، 28 و 90 روز گذشته را در مقایسه با دوره قبل مقایسه کنند و به شما این امکان را میدهد تا ببینید که بهینهسازیهای شما چقدر تاثیر گذاشته است. به عنوان بخشی از آن، باید بدانید که چگونه یک گزارش صفحه فرود SEO در GA4 بسازید. خوشبختانه راهنمای من شما را در کل فرآیند راهنمایی می کند.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، بزرگترین تفاوت بین UA و GA4 نحوه اندازه گیری و مدل سازی داده ها است.
یکی از بزرگترین چیزهایی که GA4 حذف میکند محدودیتهای بازدید ماهانه است. در یونیورسال آنالیتیکس، وب مسترها به 10 میلیون بازدید در هر ویژگی، 500 بازدید برای هر جلسه و 200000 بازدید برای هر کاربر در روز محدود شده بودند. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای GA4 وجود ندارد.
اگر قبل از خواندن این مقاله چیزی در مورد GA4 می دانستید، از تفاوت های قابل توجه بین این دو پلتفرم مطلع خواهید شد. همانطور که گفته شد، این دو پلتفرم هنوز چند چیز مشترک دارند.
برای استفاده از کدام جنبه های جدید گوگل آنالیتیکس بیشتر هیجان زده هستید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!
یکی از بزرگترین تغییرات در مورد سیستم تجزیه و تحلیل در GA4 این است که جمع آوری داده های برنامه تلفن همراه در کنار ردیابی وب سایت سنتی چقدر آسان است.
از آنجایی که GA4 یک پلتفرم کاملاً جدید است، دارای مجموعهای از ویژگیهایی است که Universal Analytics ندارد. بنابراین، تفاوت بین Universal Analytics و GA4 چیست؟ بیایید نگاهی به آنها در زیر بیاندازیم.
ردیابی مبتنی بر رویداد
در کادر جستجو کلیک کنید و جستجوهای اخیری که انجام داده اید را مشاهده خواهید کرد. شروع به تایپ یک سوال کنید و Google سوالات تکمیل شده را پیشنهاد می کند.
متأسفانه، ابزار مهاجرت کامل نیست و برخی از اهداف را می توان نادیده گرفت. به همین دلیل ضروری است که اصول مهاجرت به GA4 از UA را بدانید تا بتوانید خودتان رویدادهای تبدیل ایجاد کنید.
منبع
در حالی که میتوانید در یونیورسال آنالیتیکس به این هدف برسید، باید یک Property جداگانه ایجاد کنید. با GA4، همه چیز را می توان در یک پلتفرم ردیابی کرد. در نتیجه، صاحبان سایت تصویر بسیار دقیق و جامع تری از نحوه حرکت مشتریان در وب سایت شما به دست می آورند.
بزرگترین چیزی که در GA4 گنجانده نشده محدودیت های داده است. ویژگی های Universal Analytics تنها قادر به پردازش 10 میلیون بازدید، 500 بازدید برای هر جلسه و 200000 بازدید برای هر کاربر در روز هستند. اما هیچ محدودیت داده ای در GA4 وجود ندارد.
آیا می توانید Google Analytics 4 و Universal Analytics را با هم اجرا کنید؟
یکی دیگر از مواردی که از سوی Universal Analytics به پلتفرم جدید ارائه نمی شود، ارجاعات هرزنامه است. GA4 با وادار کردن تمام بازدیدهای پروتکل اندازه گیری به داشتن یک کلید مخفی، که ارجاعات هرزنامه را قبل از ثبت توسط پلتفرم، فیلتر می کند، از هرزنامه جلوگیری می کند.
GA4 چندین ویژگی جدید را ارائه میکند که شامل ردیابی برنامه تلفن همراه، ردیابی مبتنی بر رویداد، ادغام بهتر با محصولات Google، یک رابط قابل تنظیم، ردیابی بدون کوکی و قابلیتهای یادگیری ماشینی است.
چه چیزی در GA4 گنجانده نخواهد شد؟
پایان نزدیک است
این پنجره ای به تفاوت های بین Universal Analytics و GA4 بوده است. در حالی که تغییرات قابل توجهی بین GA4 و Universal Analytics وجود دارد، و یادگیری همه ویژگیهای جدید فرآیندی دلهرهآور به نظر میرسد، این فرآیندی است که قطعا ارزش انجام آن را دارد.
شاید بزرگترین ویژگی داده و گزارش هر دو پلتفرم باشد. هر چیزی که در UA اندازه گیری می کنید می تواند در GA4 نیز اندازه گیری شود و می توانید همه گزارش های مشابه را اجرا کنید. ممکن است واقعا فکر کنید که GA4 گزینه های گزارش دهی بیشتری دارد، اما بسیاری از این گزینه ها در UA وجود دارند. آنها فقط در زیر تب های مختلف پنهان می شوند.
سه معیار پیش بینی وجود دارد که می توانید در GA4 ردیابی کنید:
احتمال خرید
احتمال ریزش
درآمد پیش بینی شده
یکی دیگر از ویژگی های مشترک این دو پلتفرم قیمت است. درست مانند Universal Analytics، استفاده از GA4 کاملا رایگان خواهد بود.
منبع
بله، میتوانید GA4 و UA را تا زمانی که دومی در ژوئیه 2023 غروب کند، به طور همزمان اجرا کنید. اگر میخواهید مطمئن شوید GA4 دادهها را بهدرستی جمعآوری میکند یا هنوز آماده انجام دادن نیستید، اجرای موازی هر دو پلتفرم بهترین کار است. به یک سوئیچ
نتیجه
می توانید سوالات واقعی را جستجو کنید، مانند: چند بازدید بیشتر از هفته گذشته؟ گوگل پاسخ را مستقیماً در نوار جستجو به شما می گوید.
در عوض، گوگل از کوکی های شخص اول در کنار هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف های داده استفاده می کند. این پلتفرم را با قوانین مهم حریم خصوصی، از جمله GDPR و قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان کالیفرنیا مطابقت می دهد.
فراگیری ماشین
Big Query اتصالی بود که قبلاً فقط برای افرادی که دارای حساب GA 360 بودند قابل دسترسی بود. با این حال، این اتصال اکنون برای کاربران GA4 رایگان است و یک انبار داده بدون سرور چند ابری را ارائه میکند که میتوانید از آن برای بهروز نگه داشتن کسبوکار خود و پذیرش تغییرات استفاده کنید.
در نهایت، رابط کاربری مشابه است. اگر راه خود را در مورد حساب Universal Analytics می شناسید، باید بتوانید نسبتاً به راحتی از GA4 استفاده کنید. چند چیز در مکانهای مختلف وجود خواهد داشت و برخی از ویژگیها ممکن است کمی متفاوت عمل کنند، اما طراحی تغییر قابل توجهی نکرده است.
GA4 در مقابل Universal Analytics چه ویژگیهای جدیدی دارد؟
فقط فکر مهاجرت به Google Analytics 4 می تواند ترسناک باشد – به خصوص اگر Universal Analytics تنها ابزاری باشد که تا به حال استفاده کرده اید. با این حال، هیچ راه گریزی از امر اجتناب ناپذیر وجود ندارد. این بدان معناست که شما باید نحوه تغییر از UA به GA4 را بدانید.
با توجه به پیچیدگی گزارش ها در GA4، ممکن است لازم باشد استراتژی گزارش دهی خود را به طور کامل تغییر دهید. برخی از بازاریابان اتصال GA4 را با BigQuery برای تجزیه و تحلیل موثر داده های سایت آسان تر می دانند. اگر این مورد برای شما صادق است، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه از پلتفرم BigQuery برای تجزیه و تحلیل داده های سایت استفاده کنید.