بروزرسانی: 27 خرداد 1404
تمام آنچه نیاز است بدانید
اگر این به نظر چیزی است که می خواهید امتحان کنید، ممکن است تعجب کنید که چند نمونه از اهدافی که می توانید تعیین کنید چیست.
اگر کارمندان خوب هستند، به آنها اطلاع دهید. شما می توانید این کار را به صورت خصوصی یا عمومی برای الهام بخشیدن به دیگران انجام دهید. اگر آنها انتظارات شما را برآورده نمی کنند، این بازخورد را به صورت خصوصی ارائه دهید تا آنها را در مقابل همکارانشان تحقیر نکنید. شما همچنین باید اقداماتی را برای بهبود عملکرد آنها انجام دهید.
اگر آنها به اهداف خود نمی رسند، ممکن است به این دلیل باشد که آن اهداف به درستی بیان نشده اند، یا به این دلیل است که آنها ابزار مناسبی برای انجام آنچه مورد انتظار هستند ندارند. برای ارزیابی اینکه آیا یکی از این عوامل نقش دارد یا خیر، گفتگو کنید و سپس هر کاری را که برای اصلاح وضعیت لازم است انجام دهید.
مزایا و معایب MBO
در حالی که اهداف خاص ممکن است بسته به صنعت، محصول و شرکت خاص شما متفاوت باشد، برخی از اهداف کلی وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید. در حالی که هر بخش می تواند از MBO استفاده کند، ما به سه نمونه خاص نگاهی خواهیم انداخت.
نمونه های MBO فروش
- چرخه فروش را از چهار ماه به دو ماه کاهش دهید
- میانگین فروش را به 10000 دلار افزایش دهید
- 15 مشتری جدید را در یک دوره زمانی خاص جذب کنید
نمونه های بازاریابی MBO
- افزایش لایک شبکه های اجتماعی تا 40 درصد
- زمان صرف شده در وب سایت را پنج دقیقه افزایش دهید
- 500 سرنخ جدید در ماه ایجاد کنید
- پنج جایگاه رسانه ای دریافت کنید
خدمات مشتری نمونه های BMO
- زمان تماس را به کمتر از پنج دقیقه کاهش دهید
- افزایش رضایت مشتری تا 30 درصد
- کاهش مداخله تماس مدیر تا 10٪
نمونه های MBO منابع انسانی
- افزایش نرخ نگهداری تا 15 درصد
- اجرای یک برنامه آموزشی رهبری برای کارکنان قابل توجه
- افزایش رضایت کارکنان تا 30 درصد
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=0LQbxDqPtdI[/embed]
MBO اطمینان حاصل می کند که کارکنان ارتباط روشنی در مورد نقش ها و مسئولیت های خود دریافت می کنند و آنها نقشی را که در سلامت کلی سازمان ایفا می کنند را درک می کنند. این نه تنها به آن ها کمک می کند آنچه را که از آنها انتظار می رود روشن کنند، بلکه به آنها احساس هدفی می دهد، زیرا مالکیت نحوه تأثیرگذاری بر بقیه سازمان و کمک به انجام مأموریت آن را به دست می آورند.
اصطلاح "مدیریت بر اساس اهداف" به ایجاد اهداف ملموس برای یک کارمند برای دستیابی به بهبود سازمان اشاره دارد.
هنگامی که این مراحل را دنبال می کنید، می توانید یک فرهنگ مدیریت موفق را بر اساس اهداف پیاده سازی کنید و شاهد بهبود عملکرد تیم خود باشید. این برای یک محیط فروش و همچنین خدمات مشتری یا هر بخش دیگری در یک سازمان کار می کند.
عملکرد کارکنان خود را به طور منظم بررسی کنید. آیا آنها به هر شماره ای که به آنها اختصاص داده اید ضربه می زنند؟ آیا آنها به طور پیوسته برای رسیدن به یک هدف بزرگتر کار می کنند؟
عملکرد آنها را ارزیابی کنید
بدون بررسی منظم عملکرد، کارمندان شما نمی توانند نحوه عملکرد و نیاز به ایجاد تغییرات را بسنجند.
ارائه بازخورد
منبع تصویر
هدف MBO چیست؟
وقتی اهداف سازمانی به کارکنان ابلاغ نشود، نمی توانند انتظارات را برآورده کنند. این منجر به مدیریت خرد می شود و این باور را در کارکنان خود القا می کند که به آنها یا توانایی آنها برای دستیابی به نتایج اعتماد ندارید. با گذشت زمان، این باعث ایجاد رنجش می شود، رضایت شغلی را از بین می برد و نرخ جابجایی را افزایش می دهد زیرا کارمندان به دنبال مراتع سبزتر می روند.
هدف MBO چیست؟
MBO چیست؟
این به استراتژی MBO قبل از غواصی کمک می کند، بنابراین بیایید نحوه پیاده سازی MBO را در شرکت خود مرور کنیم.
مراحل MBO
اهداف خود را مشخص کنید
چگونه MBO را در سازمان خود بگنجانید
نمونه های MBO
وقتی زمان الهام بخشیدن به تیم خود و دمیدن روح جدید به سازمان شما فرا می رسد، مدیریت بر اساس اهداف را در فرهنگ شرکت خود در نظر بگیرید. ممکن است تعجب کنید که کارکنان شما چقدر با این سیستم جدید برخورد می کنند. هنگامی که آنها انتظارات شما را درک می کنند، در موقعیت بهتری برای برآورده کردن یا فراتر از آنها هستند.
برای کمک به شما برای پیمایش بهتر به اطلاعاتی که نیاز دارید، پیوندهایی به بخش های مختلف این داستان داریم:
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=mP9vHgwIkEs[/embed]
در مشاغلی که در سیلوها فعالیت می کنند و از یک بخش به بخش دیگر، مردم نمی دانند دیگران روی چه چیزی کار می کنند، شانس کمتری برای موفقیت دارند. وقتی کارمندان نمی توانند تصویر بزرگتر را ببینند به راحتی ناامید می شوند. هدف مدیریت بر اساس اهداف، شکستن این دیوارها برای شفافیت عالی در سراسر سازمانها است.