شبکه اجتماعی سارا روز خود را با پیمایش در TikTok آغاز می کند. او از طرفداران پرشور پادکست است و استراتژی رسانه های اجتماعی را در شرکت خود مدیریت می کند.
این یک عکس فوری از ظاهر یک شخصیت خریدار است. شما ممکن است یک محصول یا خدمات عالی داشته باشید، اما بدون درک مشتریان هدف خود، ممکن است فقط به بازار عرضه کنید. شخصیت های خریدار پادزهر آن هستند. با ایجاد پرسونای خریدار، شفافیت در مورد اینکه برای چه کسانی بازاریابی می کنید به دست می آورید و به مشتریان ایده آل خود می رسید.
در این پست وبلاگ موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
پرسونا چیست؟
به بیان ساده، پرسونا نمایشی جزئی و نیمه تخیلی از مشتری هدف شما است که از طریق داده های کمی و کیفی در مورد مشتریان موجود و تحقیقات بازار مطلع می شود.
هر کسب و کاری یک مخاطب هدف دارد که بیشتر به بخش های مختلف مشتریان تقسیم می شود. در این بخش ها، انواع مختلفی از خریداران وجود دارد – هر مشتری خواسته ها و نیازهای یکسانی ندارد. آ شخصیت خریدار مشتری ایده آل شما را به جزئیات می پردازد و داستان آنها را ترسیم می کند.
شخصیت خریدار به سفر خریدار مرتبط است، اما شخصیت خریدار روی آن تمرکز می کند سازمان بهداشت جهانی به سفر خواهد رفت به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی سارا را در نظر بگیرید. شرکت او تشخیص داد که شخص مورد نظر آنها در رسانه های اجتماعی اغلب وقت خود را صرف پیمایش TikTok و گوش دادن به پادکست می کند. به همین دلیل، آنها ممکن است یک کمپین بازاریابی ایجاد کنند که او را در جایی که در یک ویدیوی هدفمند TikTok یا در یک تبلیغ در پادکست بازاریابی مورد علاقه اش قرار دارد ملاقات کند.
به طور طبیعی، هر کسبوکاری بیش از یک نوع مشتری خواهد داشت – ایجاد چندین شخصیت خریدار برای انواع مختلفی از مشتریانی که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، منطقی است.
چرا به پرسونا نیاز دارید
شخصیت خریدار فراتر از توصیف ساده مخاطبان شماست. بینش قدرتمند ایجاد شده توسط شخصیت خریدار می تواند برای تصمیم گیری های تجاری بهتر مورد استفاده قرار گیرد.
در نهایت، یک شخصیت خریدار خوش ساخت به شما کمک میکند تا مشتری ایدهآل خود و اهداف آنها را درک کنید، راهنماییهایی را در مورد نحوه تنظیم استراتژی بازاریابی خود، راهنمایی توسعه محصول و به شما کمک میکند تا زمان خود را اولویتبندی کنید.
وقتی به خوبی انجام شود، شخصیت های خریدار برای بازاریابی بسیار ارزشمند هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا شکاف هایی را در محتوایی که ایجاد می کنید پیدا کنید. همچنین میتوانید از پرسونای خریدار برای تنظیم محتوای خود استفاده کنید تا مرتبط باشد. شخصیتهای خریدار حتی میتوانند به شما در تعیین هزینه تبلیغات کمک کنند.
چگونه یک پرسونا بسازیم
ایجاد یک شخصیت خریدار در ابتدا می تواند دلهره آور به نظر برسد، اما نیازی نیست زمانی که اجزای کلیدی شخصیت خریدار را بشناسید. با پشتوانه داده ها و بینش ها، ابداع شخصیت خریدار یک فرآیند بسیار خلاقانه است، بسیار شبیه به خلق یک شخصیت نیمه تخیلی. در این بخش به مراحل ایجاد پرسونا و مواردی که باید در پرسونا اضافه شود خواهیم پرداخت.
مراحل ایجاد پرسونا
1. انجام تحقیق
تحقیقات شالوده شخصیت شما را تشکیل می دهد. داده های مشتریان فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و تحقیقات بازار انجام دهید تا بفهمید مشتری ایده آل شما کیست. ترکیب دادههای جمعیتشناختی، رفتاری و روانشناختی بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت – هر چه انواع دادههای بیشتری را تجزیه و تحلیل کنید، شخصیت خریدار شما جامعتر خواهد بود. شما می توانید از طریق CRM داده های مشتریان فعلی خود را جمع آوری کنید و از طریق نظرسنجی، مصاحبه و پایگاه های داده پولی، تحقیقات بازار را انجام دهید.
بینش حاصل از تحقیق و تجزیه و تحلیل شما به شما کمک می کند تا اطلاعات کلیدی مانند جمعیت شناسی، اندازه کسب و کار، عنوان یا موقعیت شغلی، اهداف و اهداف، و چالش ها و نقاط دردناک را کشف کنید.
2. سوالات درست بپرسید
به لیست سوالات خود مراجعه کنید تا شما را در فرآیند ایجاد شخصیت خریدار راهنمایی کند. یک لیست اساسی از سوالات می تواند شامل موارد زیر باشد:
- حرفه آنها چیست؟
- یک روز معمولی در زندگی آنها چگونه است؟
- برای کسب اطلاعات به کجا مراجعه می کنند؟
- آنها چگونه ترجیح می دهند کالا و خدمات به دست آورند؟
- هنگام انتخاب فروشنده چه چیزی برای آنها مهم است؟
- برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستند؟
- اهداف آنها چیست؟
3. در علایق، اهداف و مقاصد و نقاط درد مشتری خود غوطه ور شوید
کلید ایجاد یک شخصیت خریدار مفید این است که بدانید مشتری شما از کجا آمده است و داستانی را کنار هم قرار دهید. پرسونای خریدار شما صرفاً مجموعه ای از نقاط داده نیست. با کنار هم قرار دادن یک داستان بر اساس تحقیقات، مشتری خود را انسانی می کنید. علایق مشتری شما می تواند شامل هر چیزی از پادکست گرفته تا TikTok باشد. هنگامی که پایه و اساس را ایجاد کردید، سپس می توانید اهداف و اهداف آنها را بررسی کنید. آنها می خواهند چه چیزی برای کسب و کار خود به دست آورند؟ چه چالش هایی بر سر راه آنها قرار دارد؟
4. شخصیت را به محصول خود ترسیم کنید
نگاشت شخصیت خریدار به محصول شما یک مرحله کلیدی است. با این کار متوجه خواهید شد که چگونه برای مشتری حل کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مراحل و روش های دیگر برای ایجاد شخصیت با جزئیات بیشتر، این پست وبلاگ را بررسی کنید، یا شما می توانید اکنون با این ابزار رایگان از HubSpot ابزار خود را ایجاد کنید.
چه چیزی باید در یک شخصیت گنجانده شود
نام توصیفی
یک نام توصیفی برای مشتری خود بیاورید. می توانید از یک نام و نام خانوادگی واقعی یا یک نام بامزه مانند “Marketing Mary” یا “Social Media Sara” استفاده کنید.
اشتغال
مشتری شما به یک شغل نیاز دارد. عنوان شغلی مشتری و صنعتی که در آن کار می کنند را شناسایی کنید. همچنین توجه به اینکه آیا آنها تصمیم گیرنده هستند یا خیر مفید خواهد بود.
جمعیت شناسی
اطلاعات اولیه جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، تحصیلات و درآمد برای شناسایی مفید است.
منافع
علایق آنها را در بر بگیرد. چه رسانه ای مصرف می کنند؟ سرگرمی های آنها چیست؟
اهداف و مقاصد
اهداف و مقاصد تجاری خود را مشخص کنید. آنها می خواهند چه چیزی برای کسب و کار خود به دست آورند؟ آنها چگونه قصد دارند به آنجا برسند؟
نقاط درد
نقاط دردناک آنها را شناسایی کنید – این به شما کمک می کند تا در مورد اینکه محصول شما چگونه می تواند نیازهای مشتری شما را برطرف کند، شفافیت پیدا کنید.
بهترین ابزارهای ایجاد شخصیت
خوشبختانه، طیف گسترده ای از ابزارها وجود دارد که می توانید برای ایجاد شخصیت خریدار خود از آنها استفاده کنید. در این بخش به برخی از موارد مورد علاقه خود اشاره می کنیم.
HubSpot Persona Generator
منبع: HubSpot
HubSpot’s Persona Generator روند ایجاد شخصیت خریدار را ساده می کند – و رایگان است. به سادگی جزئیاتی مانند سن، سطح تحصیلات، صنعت، اندازه شرکت، عنوان شغلی و موارد دیگر را وارد کنید. پرسونا مولد شما را در ایجاد پرسونای خریدار گام به گام راهنمایی می کند.
علاوه بر این، HubSpot رایگان و راحت ارائه می دهد قالب های شخصیت خریدار.
Userforge
منبع: Userforge
Userforge با ایجاد کننده شخصیت کاربر، الگوی داستان کاربر و بوم نقشه برداری داستان، گزینه های مختلفی برای ایجاد پرسونای خریدار موثر دارد. سازنده شخصیت کاربر به شما امکان میدهد بخشهای محتوا را انتخاب کنید: نقل قول، اهداف، داستان، نیازها، ناامیدیها، ارزشها، مسدودکنندهها، عادتها و محرکها. این برنامه رایگان است.
Xtensio
منبع: Xtensio
قالب Xtensio فراتر از اصول اولیه است. طراحی قالب تمیز اما از نظر بصری جذاب مملو از اطلاعاتی است که به شما کمک می کند مشتری هدف خود را به شیوه ای جامع درک کنید.
با Personas شروع کنید
شخصیت های خریدار برای هر کسب و کاری حیاتی هستند. بینشهایی که میتوانید از یک شخصیت خریدار خوشساخت به دست آورید، میتواند استراتژی محتوای شما، هزینههای تبلیغات، توسعه محصول و موارد دیگر را شکل دهد. شروع کنید ابزارهای رایگان ایجاد شخصیت خریدار HubSpot.