بازاریابی قطره ای چیست؟
قبل از پخش قسمت دوم فصل چهارم Stranger Things در نتفلیکس، حساب توییتر سریال به طور مرتب پست هایی را برای یادآوری طرفداران به اشتراک می گذاشت. سرانجام، در روز پخش، این حساب کاربری کلیپی از یکی از شخصیتهای مورد علاقه طرفداران، ادی مانسون، در حال اجرای تک نوازی گیتار حماسی با عبارت «Now Streaming» با حروف درشت به اشتراک گذاشت.
اکنون که می دانید بازاریابی قطره ای چگونه کار می کند، در اینجا چند مثال برای کمک به الهام بخشیدن به کمپین بعدی شما آورده شده است.
کمپین ایمیل دیزنی +
بازاریابی قطره ای ایمیل معمولاً با یک فرم آنلاین که مشتری بالقوه یا مشتری پر می کند شروع می شود. پس از تکمیل فرم، آن شخص وارد یک برنامه پاسخگوی خودکار می شود که ایمیل های خودکار را از آن نقطه به بعد ارسال می کند.
برای اینکه مشترکین در جریان آخرین نسخههای برنامه استریم باشند، Disney+ بهروزرسانیهای ایمیلی مکرر را منتشر میکند – از جمله پیام هفتگی «این هفته چه چیزی را تماشا کنیم». در این ایمیل، Disney+ به طرفداران یادآوری میکند که آخرین سریال مارول آن، «خانم مارول» در حال حاضر در حال پخش است و بالاخره فصل آن در همان هفته پخش میشود. همچنین محتوای پشت صحنه نمایش را برجسته می کند.
اکنون می دانید بازاریابی قطره ای چیست، اما چگونه کار می کند؟ علاوه بر این، چگونه شرکت می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
بازاریابی قطره ای چگونه کار می کند؟
پست مستقیم مدتهاست که در تلاشهای بازاریابی قطرهای استفاده میشود و در طول سالها شاهد بهروزرسانیهای زیادی در قالب نرمافزار و چاپ دیجیتال بوده است. این پیشرفتها، ایمیلهای مستقیم را خودکارتر، شخصیتر و مدیریت آن آسانتر کرده است.
در روزهای اولیه بازاریابی قطرهای، نامههای کاغذی و بروشور برای گیرندگان در فهرست بازاریابی یا پس از تماس اولیه با کسبوکار پست میشد. البته با انطباق بازاریابی با عصر دیجیتال، بازاریابی قطرهای در قالب رسانههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.
مشتریان در هر بازاری دائماً انبوهی از پیامها، ایمیلها و تبلیغات را از شرکتهای مختلف دریافت میکنند که تلاش میکنند توجه آنها را جلب کنند – پس چگونه برند شما میتواند برجسته باشد و در ذهن خود باقی بماند؟ یکی از راه ها بازاریابی قطره ای است.
صرف نظر از روش مورد استفاده، یک روند رایج در بازاریابی قطره ای “قانون 29” است. این قانون نانوشته در بازاریابی می گوید که اکثر مشتریان احتمالی چیزی را تا زمانی که حداقل ۲۹ بار تبلیغ آن را نبینند، نمی خرند. در حالی که 29 ممکن است کمی بسیار خاص باشد، نکته کلیدی برای تولید سرنخ این است که با ایجاد مداوم نقاط اتصال، در ذهن مشتریان بالقوه قرار داشته باشید.
نمونه هایی از بازاریابی قطره ای
بازاریابی قطرهای به بازاریابان کمک میکند تا با یادآوری مداوم محصولات، خدمات و پیشنهادات ویژه، با مشتریان فعلی و بالقوه ارتباط دائمی داشته باشند. اما بازاریابی قطره ای چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید به علاوه چند مثال.
نقش رسانه های اجتماعی در بازاریابی قطره ای روز به روز در دنیای دیجیتال رایج تر می شود. با این شکل از بازاریابی قطرهای، حسابهای رسانههای اجتماعی بهطور مداوم با متون، عکسها یا ویدیوهای پیرامون یک تلاش بازاریابی خاص بهروزرسانی میشوند.
بسیاری از شرکت ها و شبکه ها در حال فعالیت در دنیای خدمات استریم هستند. بنابراین، این روش بازاریابی قطرهای بهویژه برای دیزنی پلاس مفید است، زیرا به این سرویس کمک میکند تا از رقبایی مانند Hulu و Netflix برتر بماند.
بهروزرسانیهای توییتر Stranger Things/h3>
بازاریابی قطرهای یک تاکتیک عالی برای آگاهی مشتریان فعلی از محصولات و خدمات کسبوکار شما است. همچنین می تواند بالقوه های جدید را متقاعد کند که متعهد به خرید از شرکت شما شوند. در نهایت، شما همچنین می توانید با حفظ ارتباط مداوم با مشتریان قدیمی، آنها را به دست آورید. اکنون که درک کاملی از بازاریابی قطره ای و کاربردهای آن دارید، آماده برنامه ریزی کمپین بعدی خود هستید.
بازاریابی قطرهای نوعی استراتژی ارتباطی است که در آن یک جریان ثابت – یا “چکانه” – از مواد بازاریابی از پیش نوشته شده به مشتریان یا سرنخهای بالقوه در طول زمان ارسال میشود. در حالی که این پیام ها می توانند در قالب رسانه های مختلف باشند، بازاریابی ایمیلی رایج ترین آنهاست.
بازاریابی قطرهای نه تنها برای تولید سرنخهای جدید مؤثر است، بلکه میتواند سرنخهای قدیمی را نیز به دست آورد. گاهی اوقات مشتریان ممکن است روی یک محصول یا خدمات سرمایه گذاری کنند تا بعداً دیگر برنگردند.
به عنوان مثال، یک حساب رسانه اجتماعی برای یک شبکه تلویزیونی ممکن است با انتشار کلیپها، عکسها یا گرافیکهای پشت صحنه برای ایجاد هیجان در بینندگان، برای اولین نمایش یک نمایش خاص بازاریابی کند.
بازاریابی قطره ای ایمیل مستقیم
این کلیپ به قدری جذاب بود که با بیش از 30000 ریتوییت و 120000 لایک در فضای مجازی منتشر شد.