تمام آنچه نیاز است بدانید [+ How to Perform One]


چگونه می توانید مطمئن باشید که کسب و کار شما از هر فرصتی برای جذب مشتریان محلی استفاده می کند؟ یکی از راه‌ها انجام ممیزی SEO محلی است – ارزیابی کامل رتبه‌بندی موتورهای جستجو و اقداماتی که باید برای بهبود یا حفظ حضور آنلاین محلی خود انجام دهید.

در حالی که ممیزی سئوی محلی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اگر قبلاً انجام نداده باشید، در واقع می توان آن را در هفت مرحله آسان تکمیل کرد – و چندین ابزار وجود دارد که می تواند شما را سریع و کارآمد کند.

ممیزی SEO محلی می تواند به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک ممیزی دیجیتال کلی انجام شود.

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

راهنمای حسابرسی سئوی محلی

راهنمای ما برای تکمیل ممیزی SEO محلی به مراحل زیر تقسیم می شود:

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. ممیزی وب سایت
  3. تجزیه و تحلیل نمایه کسب و کار گوگل
  4. تجزیه و تحلیل استناد کسب و کار محلی
  5. عملکرد بررسی مشتری/مشتری
  6. بررسی تجزیه و تحلیل
  7. تحلیل رقبا

نحوه انجام ممیزی سئوی محلی

1. جستجوی کلمات کلیدی SEO

کلمات کلیدی را که مشتریان بالقوه شما در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا کسب و کارهایی مانند شما را بیابید. مشتریان مختلف از کلمات کلیدی متفاوتی برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می کنند، بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی که برای آنها بهینه می کنید خیلی محدود نباشند.

برای گسترش فهرست کلمات کلیدی خود، به این فکر کنید که مشتریان شما می توانند در سفر خریدار کجا باشند. اگر در مراحل اولیه باشند، احتمالاً در حال جستجو هستند “از کجا می توانم X را در نزدیکی خود پیدا کنم؟” یا “X در [city, state]”

در حالی که ممکن است قبلاً چند کلمه کلیدی و عباراتی را برای بهینه سازی بدانید، استفاده از ابزارهای سئو مانند Ahrefs و Keyword Finder به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی کوتاه و بلندتری را پیدا کنید که ممکن است هرگز به آنها فکر نکرده باشید.

به یاد داشته باشید، اکثر کاربران موتورهای جستجو به ندرت برای کسب اطلاعات روی صفحه دوم کلیک می کنند، بنابراین بهینه سازی وب سایت شما برای SERP ها کلید جذب مشتریان جدید و ایجاد تبدیل است.

2. حسابرسی وب سایت

اکنون که کلمات کلیدی مورد نیاز برای بهینه سازی را می دانید، آماده انجام ممیزی وب سایت هستید – تجزیه و تحلیل ساختار، محتوا و تجربه کلی وب سایت شما.

ممیزی وب سایت در نظر می گیرد:

بهینه سازی صفحه

بهینه سازی یک صفحه وب به این معنی است که مطمئن شوید یک صفحه دارای ساختار مناسب، منحصر به فرد و متمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط است. هنگامی که یک موتور جستجویی مانند گوگل در یک صفحه وب می خزند، به دنبال سیگنال هایی برای تعیین تمرکز صفحه و جستجوهای جستجوی آن می گردد.

مشکلات بهینه سازی صفحه می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • برچسب های عنوان گم شده یا طولانی است
  • سرفصل های گم شده
  • داده های متا از دست رفته، طولانی یا تکراری

برای بهینه سازی صفحه خود، عناوین متمرکز بر کلمه کلیدی، عناوین صفحه، سرفصل ها، URL ها و توضیحات متا را شامل کنید. اگر تصاویر برای کسب و کار یا وب سایت شما مهم هستند، از متن جایگزین تصویر و نام فایل هایی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند استفاده کنید.

قطعه های ویژه

قطعه‌های ویژه کادرهای خاصی هستند که شامل گزیده‌های برجسته از متون هستند و در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. در زیر یک قطعه برجسته وجود دارد که وقتی «خورشید چه رنگی است» را در گوگل جستجو می‌کنید.

نمونه ای از ویژگی ها در گوگل.  اسنیپت های ویژه می توانند سئوی محلی را تقویت کنند

یک قطعه برجسته صفحه وب شما را در بالای نتایج جستجو قرار می دهد. برای افزایش شانس اینکه SERP ها صفحه شما را به عنوان یک قطعه برجسته بکشند:

  • محتوای معتبر و مرتبط را منتشر کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که جزئیات کسب و کار محلی، رویدادها، محصولات، سوالات متداول به راحتی در سایت شما یافت می شود.

پیوند داخلی

مطمئن شوید که صفحات سایت شما به قسمت های دیگر وب سایت شما پیوند دارند و آن لینک ها مرده یا قدیمی نیستند. پیوند متقابل به بخش‌های دیگر وب‌سایت شما می‌تواند چندین صفحه را در یک زمان تقویت کند – و به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا جریان وب‌سایت شما و توانایی آن را برای هدایت کاربران به پاسخ‌های مورد نیازشان تعیین کنند.

محتوای تکراری

گوگل محتوای اصلی را در رتبه بندی خود در اولویت قرار می دهد. اگر وب‌سایت شما حاوی محتوای تکراری است، می‌توانید صفحه خود را به‌روزرسانی کنید تا فقط محتوای اصلی داشته باشد، صفحات تکراری را حذف کنید یا یک برچسب متعارف اضافه کنید تا به Google اطلاع دهید که سایت شما حاوی صفحاتی است که از سایت دیگری گرفته شده است.

مرحله 3: نمایه کسب و کار Google

نمایه کسب و کار Google (GBP) کادری است که وقتی افراد کسب و کار یا خدمات شما را جستجو می کنند ظاهر می شود. این کادر حاوی نام، آدرس، ساعت کاری و سایر اطلاعات کلیدی دیگری است که مشتریان می خواهند بدانند. GBP به روز شده، دید کسب و کار شما را در Google Maps افزایش می دهد و نتایج جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد.

توجه داشته باشید GBP زیر شامل نام کسب و کار، دسته کسب و کار اصلی، ساعات کار، آدرس، خدمات و موارد دیگر است.

نمونه ای از نمایه کسب و کار گوگل و اینکه چگونه می تواند سئوی محلی را بهبود بخشد

هنگامی که پوند خود را ایجاد کردید، بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار شما به روز است. این باعث اعتبار می‌شود و گوگل را تشویق می‌کند تا کسب و کار شما را در نتایج جستجوی محلی رتبه‌بندی کند.

مرحله 4: تجزیه و تحلیل استناد کسب و کار محلی

نقل‌قول‌های محلی هرگونه ذکر آنلاین نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما است. مهم است که این اطلاعات در فهرست های محلی مانند اتاق بازرگانی محلی شما یا وب سایت هایی مانند Yellow Pages نمایش داده شوند.

مطمئن شوید که همه این اطلاعات به روز هستند. اگر مکان‌ها، نام‌ها یا شماره‌ها را تغییر داده‌اید، همه ارجاع‌ها به کسب‌وکار شما باید منعکس‌کننده آن باشد. اگر نقل قول های محلی شما قدیمی باشد، اعتبار شما ممکن است ضربه بخورد و موتورهای جستجو احتمالاً رتبه شما را پایین می آورند.

مرحله 5: تحلیل بررسی مشتری/مشتری

بررسی‌ها نه تنها در رتبه‌بندی جستجوی محلی، بلکه در جذب مشتریان جدید نقش مهمی دارند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2022 توسط Brightlocal، 84٪ از مصرف کنندگان گفتند که بررسی ها هنگام تصمیم گیری برای آزمایش یک تجارت یا ارائه دهنده خدمات جدید “مهم” یا “بسیار مهم” هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، نظرات خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا آنها بیشتر مثبت هستند یا منفی؟ آیا بررسی های کافی برای تعیین یک الگو دارید؟ هر چند وقت یکبار به نظرات پاسخ می دهید؟

نکته آخر بسیار مهم است زیرا پاسخ به نظرات به گوگل نشان می دهد که شما یک تجارت فعال و پاسخگو هستید که در رتبه بندی شما نقش دارد.

برای به دست آوردن نظرات بیشتر، مشتریان را تشویق کنید تا با صدور یک تبلیغ ویژه، نظر خود را آنلاین بگذارند. برخی از کسب و کارها مشوق هایی مانند کارت هدیه یا درصد معینی از خرید بعدی مشتری را ارائه می دهند.

مرحله 6: بررسی تجزیه و تحلیل

از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی موفقیت صفحات وب خود استفاده کنید و ارزیابی کنید که کدام یک از صفحات شما عملکرد خوبی دارند و کدام یک نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند. هنگام استفاده از گوگل آنالیتیکس (یا هر ابزار تحلیلی مورد نظر خود) به موارد زیر توجه کنید:

  • صفحات پربازدید شما و اینکه آیا آن صفحات در سایت شما قابل مشاهده هستند یا خیر
  • جستجوی ارگانیک
  • عملکرد صفحه
  • مسیری که بازدیدکنندگان برای خرید در سایت شما طی می کنند

همچنین بررسی کنید که آیا دامنه های دیگر به وب سایت شما ارجاع می دهند و آیا فرصتی برای بک لینک وجود دارد یا خیر. بک لینک ها هر پیوندی به وب سایت شما یا صفحاتی از وب سایت های شخص ثالث هستند. اگر یک وب سایت مرتبط و معتبر اغلب به وب سایت شما پیوند می دهد، می تواند نتایج جستجو را افزایش دهد. با این حال، لینک‌هایی که از وب‌سایت‌های غیر معتبر می‌آیند، می‌توانند بیش از آنکه مفید باشند، ضرر داشته باشند.

مرحله 7: تجزیه و تحلیل رقبا

در نهایت، زمان آن رسیده است که رقبای خود را بررسی کنید. کلمات کلیدی را که قصد بهینه سازی آن ها را دارید در گوگل تایپ کنید و لیستی از رقبا در جایگاه خود تهیه کنید. فهرست لازم نیست طولانی باشد – حداقل پنج مورد کافی است.

سپس GBP، بررسی‌ها، فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی، فهرست‌های محلی، و رتبه‌بندی آنها برای آن کلمات کلیدی را بررسی کنید. ابزارهای SEO مانند Ahrefs همچنین ویژگی هایی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد ببینید وب سایت آنها برای چه کلمات کلیدی دیگری بهینه شده است، بنابراین می توانید آن کلمات کلیدی را برای استراتژی خود در نظر بگیرید.

ابزارهای حسابرسی SEO محلی

بسیاری از مراحل ذکر شده در بالا را می توان به صورت دستی انجام داد، اما ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند در زمان انجام ممیزی SEO محلی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شود، مانند:

HubSpot

HubSpot ابزارهای SEO را ارائه می دهد که توصیه های عملی برای بهینه سازی وب سایت شما برای سئو ارائه می دهد، نشان می دهد که کدام صفحات باید به روز شوند، پیشنهادات موضوعی را ارائه می دهند، دسترسی به داده های جستجوی ماهانه و موارد دیگر را ارائه می دهند. ابزارهای یکپارچه آن همچنین به شما اجازه می‌دهد تا خوشه‌ها و محتوای وبلاگ را پیرامون موضوعات اصلی ایجاد کنید – قدرت شما را در جایگاه خود تقویت کرده و رتبه‌بندی جستجوی خود را افزایش دهید.

اسکرین شات HubSpot، که می تواند در انجام ممیزی های سئوی محلی مفید باشد

اهرفس

Ahrefs دارای ویژگی های بسیاری است که به شما کمک می کند عملکرد سئو را ردیابی کنید و در مورد بک لینک ها و عملکرد کلمات کلیدی رقبا تحقیق کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی جدیدی را با ویژگی کاوشگر کلمات کلیدی آن پیدا کنید و ممیزی سایت را انجام دهید که مسائل سئو را اسکن می‌کند

اسکرین شات از Ahrefs، که می تواند برای انجام ممیزی های SEO محلی استفاده شود

Google برای کسب و کار من

این ابزار می تواند به شما کمک کند رقبای محلی را کشف کنید، عملکرد خود را مقایسه کنید، و به بررسی های سایت خود نظارت کنید و به آنها پاسخ دهید. همچنین دارای ویژگی “رزرو یک قرار” است که می تواند تعامل با کسب و کار شما را افزایش دهد.

اسکرین شات از Google My Business، که می تواند ممیزی های SEO محلی را بهبود بخشدتجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

گوگل آنالیتیکس نشان می دهد که چند نفر از وب سایت شما بازدید می کنند. همچنین ترافیک ارگانیک، نرخ پرش، ارجاعات شخص ثالث و داده های جمعیتی را ثبت می کند تا به شما کمک کند تا پرسونای خریدار دقیق بسازید.

اسکرین شات گوگل آنالیتیکس که می تواند در ممیزی های سئوی محلی استفاده شودGeoRanker

این ابزار رتبه بندی وب سایت ها را بر اساس مکان و این اطلاعات از طریق نقشه های حرارتی ردیابی می کند. این برای تعیین میزان رتبه سایت شما در جامعه و برنامه ریزی کمپین های هدفمند برای بهبود یا حفظ رتبه شما عالی است.

اسکرین شات از GeoRanker، که می تواند در ممیزی های سئو محلی استفاده شودممیزی های سئوی محلی برای ارزیابی میزان اتصال وب سایت شما به مخاطبان هدف شما کلیدی است. با اطمینان از به روز بودن، بهینه سازی کلمات کلیدی و دسترسی آسان وب سایت شما، می توانید مشتریان بیشتری را به ویترین فروشگاه خود بیاورید و درآمد را افزایش دهید.

بازار یابی



منبع