تعامل فیس بوک چیزی است که بازاریابان نباید هنگام ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی از آن غافل شوند. تعامل فیس بوک می تواند دسترسی ارگانیک را افزایش دهد و برند شما را در فید خبری فیس بوک بالاتر قرار دهد. برند شما همچنین میتواند از طریق لایک، نظرات و اشتراکگذاری به شبکه گسترده مخاطبان شما دسترسی پیدا کند.
اما تعامل فیس بوک چیست و چگونه می توانید تعامل برند خود را برای دستیابی به مخاطبان گسترده تری تقویت کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که بازاریابان باید بدانند.
تعامل فیسبوک چیست؟
چگونه تعامل فیس بوک را افزایش دهیم
1. مطالب جالب، سرگرم کننده و ارزشمند ارسال کنید.
2. زمانی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند پست کنید.
3. به طور مداوم پست کنید.
4. سوال بپرسید.
5. به دنبال کنندگان پاسخ دهید.
6. از فیس بوک Reels استفاده کنید.
7. پخش زنده شوید.
8. بر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) تمرکز کنید.
9. استوری های جذاب فیس بوک ایجاد کنید.
10. یک دکمه Call-to-Action اضافه کنید.
تعامل فیسبوک چیست؟
تعامل فیس بوک هر اقدامی است که شخصی در مورد پست، صفحه، گروه یا تبلیغات فیس بوک شما انجام می دهد. این اقدامات شامل لایک، اشتراک گذاری، نظر و کلیک روی لینک است. فیس بوک تعامل را در سطح پست فردی و از طریق صفحات و گروه ها به طور کلی دنبال می کند.
اگر مدیر صفحه هستید، میتوانید تعامل فیسبوک را با مشاهده معیارهای تعامل در زیر صفحه Insights پیگیری کنید. به گفته متا، Page Insights ابزاری برای برندها، مشاغل و شخصیتهای عمومی است تا:
- بیاموزید که مخاطبان آنها با چه پست هایی ارتباط برقرار می کنند
- تعداد کل پسندها و سایر معیارها را دنبال کنید تا ببینید مخاطبان چه چیزی را دوست دارند و چرا
- دسترسی کل صفحه را ببینید و تعداد افرادی که پست را دیده اند/درگیر شده اند را تجزیه و تحلیل کنید
با این حال، شما همچنین می توانید تعامل را با استفاده از یک فرمول ساده اندازه گیری کنید. فقط تعداد کاربران درگیر را در نظر بگیرید، آن را بر کل دسترسی صفحه تقسیم کنید و نتیجه را در 100 ضرب کنید.
بنابراین، فرض کنید پست فیس بوک شما 10 لایک، 5 نظر و 5 اشتراک گذاری دریافت کرده است. اگر آن پست به 1000 نفر برسد، نرخ تعامل شما 2٪ خواهد بود. طبق تحقیقات اخیر، میانگین نرخ تعامل در فیس بوک 0.07٪ است.
بازاریابان باید برای ایجاد یک جامعه معتبر در پلتفرم و حفظ رقابت در بازار خود، حداقل 5 درصد نرخ تعامل را هدف قرار دهند.
چگونه تعامل فیس بوک را افزایش دهیم
اکنون می دانید که چگونه تعامل را ردیابی و اندازه گیری کنید. اکنون، بیایید راههایی را بررسی کنیم که میتوانید تعامل فیسبوک خود را افزایش دهید.
1. مطالب جالب، سرگرم کننده و ارزشمند ارسال کنید.
اگر محتوای شما همیشه شبیه به فروش باشد، مخاطب شما تمایلی به تعامل با محتوای شما نخواهد داشت. در عوض، محتوای آموزشی، مفید و سرگرم کننده ایجاد کنید. به عنوان مثال، شرکت پوشاک و تجهیزات فضای باز LL Bean اغلب ویدیوهای آموزشی سرگرم کننده مانند “نکات اسکی برای مبتدیان” را برای خوشحال کردن کاربران ارسال می کند. ویدئوی زیر به بینندگان نشان می دهد که چگونه به سرعت در اسکی های صحرایی راحت باشند.
منبع تصویر
این ویدیو ممکن است مصرف کنندگان را ترغیب کند که اسکی را شروع کنند و برای تجهیزات لازم به LL Bean مراجعه کنند.
آنچه ما دوست داریم: ویدئوهای آموزشی مانند این به برندها کمک می کند تا به عنوان صدای معتبر و متخصص در بازار خود دیده شوند. حتی بهتر از آن، این امکان را به برندها می دهد تا محصولات خود را در حال استفاده نشان دهند بدون اینکه به عنوان تبلیغ ظاهر شوند.
2. زمانی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند پست کنید.
Page Insights دارای برگهای به نام «وقتی طرفداران شما آنلاین هستند» است. این تب نشان می دهد که فالوورهای شما چه زمانی در صفحه شما فعال هستند. هنگامی که متوجه شدید که آنها چه زمانی بیشتر فعال هستند، می توانید زمان بندی پست های خود را برای آپلود در زمانی که احتمال دارد بیشترین تعامل را داشته باشند شروع کنید.
آنچه ما دوست داریم: این ویژگی برای یافتن بهینه ترین زمان برای پست کردن، حدس و گمان را از بین می برد، و می توانید مطمئن باشید که بهترین پست های شما با آپلود خیلی زود یا خیلی دیر به هدر نخواهند رفت.
3. به طور مداوم پست کنید.
هیچ کس نمی خواهد با یک حساب کاربری مرده درگیر شود. برای اینکه نشان دهید حسابتان فعال است، به طور مداوم پست کنید تا تعامل خود را افزایش دهید – اما چند وقت یکبار باید محتوا را در فیس بوک پست کنید؟ توصیه می کنیم دو تا پنج بار در هفته و بیش از یک بار در روز پست بگذارید.
فیس بوک محتوای تازه را در اولویت قرار می دهد و نمی خواهد فید کسی را تنها با یک شرکت بارگیری کند. هنگامی که شما اغلب پست می گذارید، به خصوص بیش از یک بار در روز، ROI خود را کاهش می دهید – و پست های شما تعامل کمتری خواهند داشت.
نکته حرفه ای: اگر پستهای شما پیوسته تعامل بالایی را به همراه دارد، میتوانید پستهای بیشتری را آزمایش کنید. تا زمانی که مخاطبان شما علاقه زیادی به محتوای شما نشان دهند، فیس بوک صفحه شما را در فید خبری خود در اولویت قرار می دهد.
4. سوال بپرسید.
سوالات کاربران را به اظهار نظر تشویق می کند و نظرات بیشتر منجر به تعامل بالا می شود. می توانید از کاربران بخواهید که در مورد محصول مورد علاقه خود از برند شما نظر بدهند. همچنین می توانید از آنها بپرسید که چرا شروع به دنبال کردن شما کردند یا چرا شرکت شما را دوست دارند. حتی می توانید از کاربران بپرسید که دوست دارند چه نوع محتوایی را از شما ببینند و سپس آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.
برگر کینگ در صفحه فیس بوک خود از کاربران خواست تا نام پیش غذای خمیر ترش خود را بنویسند.
نکته حرفه ای: یک ویدیو، یک تصویر گرافیکی چشم نواز، یا یک نظرسنجی برای برجسته کردن سؤالات خود در فیدهای خبری کاربران قرار دهید.
5. به دنبال کنندگان پاسخ دهید.
کاربران رسانه های اجتماعی دوست دارند بدانند که یک انسان واقعی در پشت حساب یک برند وجود دارد که تعامل آنها را می بیند و از آنها قدردانی می کند. حتماً به سؤالات پاسخ دهید، از فالوورها به خاطر تعاملشان تشکر کنید و زمانی که یک دنبال کننده برای درک یک محصول یا خدمات به کمک نیاز دارد، منبع اطلاعاتی باشید.
آنچه ما دوست داریم: پاسخ دادن به نظرات به برندها کمک می کند تا پیوند قوی تری با دنبال کنندگان خود ایجاد کنند و آنها می خواهند بیشتر با محتوای شما درگیر شوند – به خصوص اگر بدانند شخصی پشت حساب وجود دارد که می تواند به سؤالات پاسخ دهد.
6. از فیس بوک Reels استفاده کنید.
از Reels برای شروع یک چالش، نگاهی پشت صحنه به برند خود یا آموزش مخاطبان خود استفاده کنید.
محبوبیت قرقره های فیس بوک در بین کاربران به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق گزارش متا، از اکتبر 2022 روزانه بیش از 140 میلیارد حلقه در برنامه های فیس بوک پخش می شود. این افزایش بیش از 50 درصدی نسبت به می 2022 است.
نکته حرفه ای: همیشه از قرقره های خود به صورت عمودی فیلم بگیرید. و اگر همیشه برای ایجاد یک حلقه جدید از ابتدا وقت ندارید، حلقه های اینستاگرام خود را برای آپلود در فیس بوک تغییر دهید.
7. پخش زنده.
ویدیوهای فیس بوک لایو بیشترین تعامل را در این پلتفرم دریافت می کنند، بنابراین به گنجاندن پخش زنده در استراتژی رسانه های اجتماعی شما کمک می کند. از فیس بوک لایو می توان برای موارد زیر استفاده کرد:
- میزبانی مستقیم پرسش و پاسخ
- میزبان جمع آوری کمک های مالی زنده باشید
- پخش اخبار فوری
- از پشت صحنه شرکت و فرآیندها بازدید کنید
برای مثال، Pinky Ma’s Cakes, Cookies & Candy میزبان فیس بوک لایو بود که به بینندگان نشان می داد چگونه دسته گل های کیک درست کنند.
آنچه ما دوست داریم: فیسبوک لایو به بینندگان و میزبانها اجازه میدهد در زمان واقعی با هم ارتباط برقرار کنند، که باعث ایجاد اعتماد بین برندها و دنبالکنندگان میشود.
8. بر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) تمرکز کنید.
میتوانید فالوورها را تشویق کنید که عکسها یا ویدیوهایی از خودشان با استفاده از محصول شما ارسال کنند تا شانسی برای نمایش در پلتفرم شما داشته باشند. به عنوان مثال، برند لوازم جانبی Cluse دنبال کنندگان را تشویق کرد تا تصاویری از خود در حالی که ساعت های این برند را پوشیده اند ارسال کنند تا در صفحه lookbook Cluse نمایش داده شود. تمام کاری که فالوورها باید انجام می دادند این بود که #Cluse را در پست های خود قرار دهند.
اگرچه این کمپین در اینستاگرام انجام شد، اما همین کار را می توان در فیس بوک نیز انجام داد.
منبع تصویر
آنچه ما دوست داریم: مخاطبان دوست دارند احساس کنند که بخشی از گفتگو هستند و محتوای تولید شده توسط کاربر دقیقاً این کار را انجام می دهد و مشارکت را تشویق می کند.
9. استوری های جذاب فیس بوک ایجاد کنید.
با بیش از 300 میلیون نفر که هر روز استوری های فیس بوک را تماشا می کنند، استوری فیس بوک فرصتی عالی برای ارتباط با مخاطبان و افزایش تعامل است. در واقع، ما متوجه شدیم که 70٪ از مصرف کنندگان استوری های فیس بوک را به استوری های اسنپ چت و اینستاگرام ترجیح می دهند.
یکی از راههایی که میتوانید از استوریهای فیسبوک استفاده کنید، اعلامیههای مهم است. در مثال زیر، گروه پانک Dropkick Murphys از استوری های فیس بوک برای اعلام اجرای جشنواره آتی استفاده کرد.
همچنین می توانید به استوری های اینستاگرام خود لینک اضافه کنید. در همین مثال، گروه پیوندی به جشنواره ارائه کرد که در آن دنبالکنندگان میتوانند بلیت بخرند.
نکته حرفه ای: برای تشویق مخاطبان خود به خرید، پیوندهایی به وب سایت یا محصول خود وارد کنید.
10. یک دکمه Call-to-Action اضافه کنید.
یک دکمه فراخوان میتواند فراتر از لایکها، نظرات و اشتراکگذاریها تعامل ایجاد کند. یک دکمه CTA اضافه کنید:
- یک قرار ملاقات رزرو کنید.
- از طریق پیام رسان فیسبوک با کسب و کار خود تماس بگیرید.
- به گروه فیسبوک خود بپیوندید.
- در وب سایت خود خرید کنید.
در مثال زیر، صفحه فیس بوک Ipsy شامل یک دکمه فراخوان است که دنبال کنندگان را تشویق می کند تا برای سرویس اشتراک ماهانه خود ثبت نام کنند.
آنچه ما دوست داریم: دکمه CTA نه تنها تعامل را افزایش میدهد، بلکه میتواند با تشویق مخاطبان شما به اقدام، سرنخهای بیشتری ایجاد کند.
بیش از 200 میلیون کسب و کار از فیس بوک استفاده می کنند، بنابراین برجسته کردن برند شما در این پلتفرم می تواند دلهره آور به نظر برسد. با این حال، میتوانید با استفاده از تاکتیکهای بالا برای افزایش تعامل، مخاطبان خود را در فیسبوک بیابید و خوشحال کنید. هر چه صفحه شما تعامل بیشتری داشته باشد، فیس بوک محتوای شما را بیشتر به افراد مناسب هدایت می کند.