وقتی فهمیدید میخواهید چه نوع محتوایی بسازید، وقت آن است که تجهیزات مورد نیاز خود مانند میکروفون، دوربین و نورپردازی را جمع آوری کنید. فقط به یاد داشته باشید – برای شروع نیازی به هدر دادن گران ترین مواد ندارید، به خصوص اگر در تولید محتوا تازه کار هستید.
چگونه یک خالق دیجیتال باشیم
جایگاه خود را پیدا کنید
مواد مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.
ایجاد کردن.
اهداف SMART را تعیین کنید.
سازماندهی شده و بر روی یک برنامه ثابت.
در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
از فرصت های کسب درآمد استفاده کنید.
اهداف SMART به احتمال زیاد محقق می شوند زیرا آنها به عنوان یک نقشه راه برای دستیابی به هدف نهایی شما به عنوان خالق محتوا عمل می کنند – هر هدفی که ممکن است برای شما باشد.
چگونه یک خالق دیجیتال باشیم
پلتفرمهایی مانند YouTube، TikTok، Pinterest، Twitch و Instagram همگی فرصتهای پولی برای سازندگانی دارند که تعداد مشخصی دنبالکننده و تعامل دارند. پیشرفت خود را در این برنامه ها پیگیری کنید تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا نزدیک به واجد شرایط بودن هستید. راه های دیگر برای کسب درآمد به عنوان یک خالق از طریق مشارکت برند، حمایت مالی و همکاری است.
برای اینکه مخاطبان خود را درگیر نگه دارید، آنها باید بدانند که می توانند به طور منظم از شما محتوای باکیفیت انتظار داشته باشند – بنابراین مهم است که در یک برنامه زمانی ثابت قرار بگیرید. استراتژی هایی مانند ضبط محتوا به صورت دسته ای و برنامه ریزی آن در یک دوره زمانی مشخص را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در آخر هفته میتوانید پنج ویدیوی TikTok را در یک روز ضبط کنید و برنامهریزی کنید که در هفته آینده بهصورت جداگانه پست شوند.
7. از فرصت های کسب درآمد استفاده کنید.
منبع تصویر
6. در شبکه های اجتماعی فعال باشید.
کسبوکارها و پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بیشتری برای افزایش آگاهی از برند، درآمد و تعامل به سازندگان دیجیتال تکیه میکنند – باعث محبوبیت تولید محتوای دیجیتال در بین بازاریابان و خلاقان میشود. اما واقعاً یک خالق دیجیتال چیست و چگونه میتوانید به آن تبدیل شوید؟ در این وبلاگ، ما قصد داریم به بررسی چیستی خالق دیجیتال، تفاوت بین خالق بودن در مقابل تأثیرگذار بودن و چگونگی شروع تولید محتوا بپردازیم.
یکی از بهترین راه ها برای بهبود به عنوان یک خالق دیجیتال، تعیین اهداف است. به عنوان مثال، هدف شما به عنوان پادکست می تواند افزایش 30 درصدی شنوندگان در سال آینده باشد. برای کمک به تعیین اهداف مناسب و متمرکز نگه داشتن خود در طول سفر سازنده خود، باید اهداف SMART را تعیین کنید.
اگرچه این دو می توانند با هم تداخل داشته باشند، اما سازندگان دیجیتال با اینفلوئنسرها یکسان نیستند. اینفلوئنسرها شخصیتهایی در شبکههای اجتماعی هستند که محتوای آنها برای تحت تأثیر قرار دادن دنبالکنندگانشان برای انجام یا خرید چیزی است.
هیچ راهی برای شروع به عنوان یک خالق دیجیتال وجود ندارد، اما اگر نکات زیر را دنبال کنید، می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید.
1. جایگاه خود را پیدا کنید.
مسیر تولید محتوای دیجیتال برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما اگر از نکات بالا برای شروع استفاده کنید، زمان آسان تری برای پیمایش سفر خود خواهید داشت. با برنامه ریزی مناسب و تعیین هدف، می دانید که چه نوع خالق دیجیتالی می خواهید باشید و چگونه می توانید در طول زمان رشد کنید.
خالق دیجیتال چیست؟
به چند دلیل باید جایگاه روشنی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر محتوای شما بسیار گسترده باشد، جذب مخاطب وفادار دشوار خواهد بود، زیرا مخاطبان شما نمی دانند چه نوع محتوایی از شما انتظار دارند. ثانیاً، یک طاقچه خاص به شما کمک می کند متمرکز و سازگار باشید. اگر به یک بلوک ذهنی برخورد کردید و مطمئن نیستید که چگونه به جلو بروید، می توانید به سمت جایگاه خود حلقه بزنید تا به خاطر بیاورید که چرا در وهله اول محتوا ایجاد می کنید.
به طور معمول، اینفلوئنسر درصدی از فروش به دست می آورد یا انگیزه دیگری دریافت می کند. سازندگان دیجیتال می توان بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند، اما هدف محتوای آنها این نیست. هدف آموزش، سرگرمی و مشارکت دادن مردم است.
مهم نیست که چه نوع خالق دیجیتالی هستید، باید در رسانه های اجتماعی فعال باشید تا کارهای خود را در معرض دید هر چه بیشتر مردم قرار دهید. فعال بودن می تواند به سادگی پاسخ دادن به نظرات زیر پست های اجتماعی شما باشد.
5. سازماندهی شده و بر روی یک برنامه ثابت.
به عنوان مثال، اگر میخواهید یک کانال YouTube راهاندازی کنید، احتمالاً میتوانید از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده نکنید، در حالی که برای خرید یک کانال با کیفیت بالاتر، پسانداز میکنید. برای روشنایی، نور طبیعی خورشید از پنجره نزدیک می تواند به خوبی کار کند. اگر به یک میکروفون نیاز دارید، آمازون میکروفون های مختلفی دارد که قیمت آنها به 10 دلار می رسد.
اگر برندها به طور ارگانیک با شما ارتباط برقرار نمی کنند، یک کیت مطبوعاتی ایجاد کنید که اطلاعاتی در مورد محتوا، تعداد فالوورها، رسانه های اجتماعی و تعامل شما دارد – و خودتان شروع به ارتباط با برندها کنید.
روند خلاقیت خود را پیگیری کنید و توجه داشته باشید که چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که فیلمبرداری زودتر در روز بهتر از فیلمبرداری در شب است زیرا نور طبیعی بیشتری برای مدت طولانی تری دریافت می کنید. چه در حال انجام پادکست، ارسال پست در یوتیوب یا وبلاگ نویسی هستید، مطمئن شوید که به عقب برگردید و کار خود را ارزیابی کنید تا بتوانید با هر پست بهتر شوید.
4. اهداف SMART را تعیین کنید.
خالق دیجیتال کسی است که محتوا را در بسترهای دیجیتال ایجاد می کند. محتوا میتواند ویدیو، عکس، گرافیک، پستهای وبلاگ یا سایر اشکال رسانه باشد – و پلتفرمها میتوانند YouTube، TikTok، Instagram، Twitter، یک وبسایت یا هر فضای دیجیتالی باشند.
سازندگان دیجیتالی که اغلب به آنها خالق محتوا می گویند، محتوایی را تولید می کنند که هدف آن جذب مخاطب است. محتوای جذاب میتواند شامل قالبهایی مانند بررسی برنامههای تلویزیونی، آموزشها یا وبلاگهای روزانه باشد. اما مهم نیست که محتوای آنها چگونه به نظر می رسد، یک خالق دیجیتال باید مطالبی با کیفیت بالا و جذاب تولید کند – در نهایت، این وظیفه آنهاست.
به عنوان مثال «درمان برای دختران سیاهپوست» پادکستی است که بر سلامت روان تمرکز دارد، زیرا در مورد زنان سیاهپوست و مسائل خاصی که با آنها مواجه هستند کاربرد دارد. این طاقچه مخاطبان وفاداری را جذب میکند که خواهان آن نوع محتوا هستند. همچنین پادکست را بر هدف خود متمرکز می کند – ارائه توصیه ها و منابع به زنان سیاه پوست برای سلامت روان.
خالق دیجیتال چیست؟
وقتی صحبت از سازمان می شود، برخی از سازندگان دیجیتال با برنامه ریزان فیزیکی و تقویم ها به خوبی عمل می کنند، اما برنامه ها و ابزارهای دیجیتالی نیز وجود دارند که می توانند شما را در مسیر خود نگه دارند. یکی از ابزارهایی که در بین سازندگان دیجیتال محبوب است، Notion است – برنامه ای که به شما امکان می دهد بنویسید، برنامه ریزی کنید، محتوای خود را سازماندهی کنید و ضرب الاجل ها را در یک مکان هماهنگ کنید.
منبع تصویر
2. مواد مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.
اهداف SMART عبارتند از:
مشخص، واضح و به خوبی تعریف شده است.
قابل اندازه گیری است و می توان آن را با اعداد ردیابی کرد – مانند مثال پادکستر.
دست یافتنی، که مستلزم صادق بودن در مورد آنچه که می توانید انجام دهید.
واقع بینانه و مرتبط با هدف کلی شما.
به موقع و شامل یک تاریخ هدف برای تکمیل هدف است.
نه تنها استفاده از تجهیزات مقرون به صرفهتر در آغاز سفر سازندهتان کاملاً خوب است، بلکه عاقلانهتر نیز هست. شما نمی خواهید هزاران دلار برای تجهیزات صرف کنید تا متوجه شوید که از تولید محتوا به اندازه کافی برای چسبیدن به آن لذت نمی برید.
اکنون جایگاه خود را میشناسید، نوع محتوایی را که میخواهید بسازید را میشناسید، و تجهیزات مناسبی را در اختیار دارید – وقت آن است که شروع به ایجاد کنید! اگر محتوای شما در ابتدا کامل نیست، ناامید نشوید. بهترین راه برای بهتر شدن، ادامه دادن به آن است.
همچنین باید گرافیک، ویدئو، نظرسنجی و سایر پستهای منحصر به فرد رسانههای اجتماعی را برای ایجاد تعامل و برقراری ارتباط با فالوورهای خود ایجاد کنید. برای مثال، میتوانید کلیپهای کوتاهی از ویدیوهای YouTube خود را در TikTok یا Instagram Reels ارسال کنید. همچنین می توانید برای تبلیغ یک مهمان ویژه، محتوای ویدیویی برای پادکست های خود ایجاد کنید.