چند سال پیش، سالنهای سنتی بستههایی را برای زنان ارائه میکردند – معمولاً شستشو، سشوار کردن، کوتاه کردن مو و اتو کردن – فرآیندی طولانی که میتوانست شما را برای چندین ساعت در سالن نگه دارد.
شما از قبل میدانید که خریداران شما چه کسانی هستند، اما تحقیقات به شما کمک میکند تا دریابید آنها از کجا خرید میکنند، چگونه محصولات را پیدا میکنند و چه چیزی بر تصمیمگیریهای خرید آنها تأثیر میگذارد، عمیقتر باشید.
سپس DryBar آمد، که یک سرویس را ارائه داد: انفجار. این سرویس ویژه نحوه مشاهده مشتریان از تجربه سالن را تغییر داد.
اینجاست که ارزش تحقیقات بازار مشخص می شود.
برایان چسکی، یکی از بنیانگذاران Airbnb، به این جمله معروف است: “چیزی بسازید که 100 نفر دوستش دارند، نه چیزی که یک میلیون نفر دوست دارند.”
شیرینیپز سابق. ✅
TikToks را در روزهای تعطیل خود می سازد. ✅
اخیراً خانه اش را فروخته تا به دور دنیا سفر کند. ✅
جالبترین نیوفی که تا به حال دیده ایم. ✅
به عنوان یک برند خاص، کفش Malenki از قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش آگاهی برند خود استفاده کرده است.
در حالی که این نوع سازمان ممکن است برای یک استراتژی بازاریابی خاص مناسب به نظر نرسد، اما برای آوردن کمک های مالی و داوطلبان ضروری است.
به زبان ساده، بهتر است به گروه کوچکی از مردم که در مورد شرکت شما ستایش می کنند، برسید، به جای گروه بزرگی که فکر می کنند مشکلی نیست.
به این دلیل که این صنعت 300 میلیارد دلاری به دلیل استفاده از کار کودکان و ایجاد آسیب های زیست محیطی گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.
برای مصرف کنندگانی که اخلاق مدار هستند و جواهرات را جستجو می کنند، مهم ترین عامل آگاهی در مورد منابع مواد اولیه و ایجاد محصول است.
آنها با نام گذاری محصولات مراقبت از پوست ارگانیک و کاملا طبیعی خود مانند PAWdicure Pack و ارائه کدهای تخفیف برای خوراکی های رایگان سگ، توله ها را در اولویت قرار می دهند – این دقیقاً همان کاری است که مشتریانشان انجام می دهند.
7. Pimsleur
اگر به افکار مردم در مورد یک محصول یا خدمات خاص گوش دهید، می توانید فرصت هایی برای پر کردن شکاف ها پیدا کنید.
از طریق برنامه بازاریابی وابسته خود، می تواند به طور مرتب به مشتریان جدید دسترسی پیدا کند و مشتریانی را به دست آورد.
8. عکاسان بدون مرز
اما برندهای محبوبی مانند Patagonia و The North Face را می توان تقریباً در هر فروشگاه ورزشی پیدا کرد و متقاعد کردن مشتریان برای جستجوی مارک های کوچکتر با پیشنهادات کمتر دشوار است.
این مشکلی است که بنیانگذاران TomboyX با ایجاد یک برند پوشاک که شامل جنسیت میشود، حل میکنند و بازار ویژهای که وارد آن شدهاند.
چگونه این خبر را منتشر کردند؟ یک راه از طریق شعار ساده و در عین حال موثر آن بود: “بدون برش. بدون رنگ. فقط فوران.”
منبع تصویر
هنگامی که این اطلاعات را به دست آورید، بیشترین سود را برای دلارهای بازاریابی خود خواهید داشت.
4. به کلمه در خیابان گوش دهید.
بنابراین، چگونه یک کسب و کار متمرکز بر حیوانات خانگی می تواند در میان هزاران تخت خواب مموری فوم، کیسه های دستی سفارشی و بستنی های سگ پسند که بازار را اشباع کرده اند، متمایز شود؟

این شرکت زنان ریزه اندام را با کفشهای پاشنه بلند، شیک و صندل به جای محدود کردن به تختهای تخت کودکان در فروشگاه کفش محلی خود، توانمند میسازد.
Octavia Elizabeth نه تنها مشتریانی را که به دنبال جواهرات دست ساز با منبع پایدار هستند و مایل به پرداخت قیمت بالاتر هستند، جلب کرده است، بلکه این برند با مرتبط کردن خود با مشتریان مشهور، پیشنهادات ویژه خود را نیز ارتقا داده است.
این برند با محصولاتی از تاپ های فشرده و سوتین های نرم گرفته تا شورت دوچرخه سواری و تنه شنا به همه پاسخ می دهد.
به عنوان مثال، موقعیت Etsy به عنوان بازار هنرمندان مستقل بیش از 138 میلیون خریدار را جذب کرده است.
Pimsleur برای تبلیغ محصول خود با اینفلوئنسرهای چند زبانه کار می کند که می توانند اثربخشی آن را برای یادگیری زبان های جدید تضمین کنند.
کشف کنید که یک استراتژی بازاریابی خاص چیست، چگونه می توان آن را توسعه داد، و نمونه هایی از این استراتژی ها را در عمل از مارک های محبوب کشف کنید.
استراتژی بازاریابی طاقچه چیست؟
شما می توانید این کار را با معرفی بازار مناسب برای کسب و کار خود انجام دهید. در حالی که این کار به زمان و تفکر نیاز دارد، تلاش برای یافتن مشتریان وفاداری که با کمال میل شما را نسبت به رقبا انتخاب می کنند، ارزش دارد.
این یک چیز است که مردم را برای خرید یک محصول ترغیب کنید، اما جذب اهداکنندگان به یک سازمان غیرانتفاعی کاملاً چیز دیگری است.
با مشارکت با اینفلوئنسرهایی که برندهای مد کوچک را به نمایش می گذارند، نه تنها از اعتبار آن اینفلوئنسرها بهره مند می شوند، بلکه به مخاطبان بیشتری نیز دسترسی پیدا می کنند.
2. TomboyX
منبع تصویر
5. جواهرات اکتاویا الیزابت
این استراتژی به برند اجازه می دهد تا اعضای جامعه را برجسته کند، محتوایی ایجاد کند که با مخاطبانش طنین انداز شود و برند خود را بیشتر رشد دهد.
3. DryBar
با یک بازار رقابتی شدید، بازاریابان در همه جا به این فکر می کنند که چگونه برندهای خود را متمایز کنند؟ استراتژی بازاریابی طاقچه ممکن است پاسخی باشد که آنها به دنبال آن هستند.
هنگامی که نقطه فروش منحصر به فرد خود را مشخص کردید، شخصیت خریدار خود را مشخص کردید، متوجه شدید که کجا باید به آنها دسترسی پیدا کنید، و به مشکلات آنها گوش دادید – تنها چیزی که باقی می ماند ساختن یک هویت برند است.
بعلاوه، منشور اخلاقی آنها مشخص می کند که هدف آنها جذب چه نوع اعضای جامعه و شرکا است.
Pimsleur به جای وعده دادن دستور زبان کامل و لهجه های بی عیب و نقص، بر مهارت های مکالمه تمرکز می کند.
محصولات آنها در همه مکان های مناسب – مانند مجله پودر – برای دستیابی به خریداران ایده آل خود نشان داده می شوند. حتی ایمیلهای تأییدیهشان هم نشان میدهد که آنها خدمه کوچکی از اسکیبازان اختصاصی کوهستانی هستند.

شرکت سگ نچرال به نوع خاصی از صاحب حیوان خانگی پاسخ می دهد: مصرف کننده ای آگاه به محیط زیست که سگ های خود را ناز می کند.
اکتاویا الیزابت نیاز به جواهرات مسئولانه را درک می کند. تعهد این شرکت به شرایط کار منصفانه، دستمزد قانونی معیشتی و تولید اخلاقی به وضوح در وب سایت آن بیان شده است.
یادگیری یک زبان جدید می تواند یک مشکل باشد و گزینه های انجام این کار قطعاً بسیار زیاد است. آیا واقعاً بعد از خرج کردن 1000 دلار برای یک برنامه مانند یک پاریسی صحبت خواهید کرد؟
طبق یک مطالعه Statista، آمریکایی ها تنها در سال 2021 بیش از 123 میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود هزینه کردند.
اگر برای یادگیری مشتریان و متمایز کردن برندتان وقت بگذارید، میتوانید استراتژیای ایجاد کنید که خریداران مناسب را جذب کند و به شما در رسیدن به اهداف رشد کمک کند.
این شعار ساده به مصرفکنندگان این امکان را میدهد تا به سرعت بفهمند DryBar در مورد چیست و چه چیزی ارائه میدهد. از آنجا، آگاهی از برند آنها به طور قابل توجهی افزایش یافت و پوشش خبری آنها را در سراسر ایالات متحده به دست آورد
4. Flylow Gear
با 9.2 میلیون اسکی باز و اسنوبورد در ایالات متحده، مجموعه مشتریان بالقوه به اندازه کافی گسترده به نظر می رسد که همه بتوانند آن را به اشتراک بگذارند.
استراتژی بازاریابی خاص که برای جذب زیرمجموعه خاصی از مشتریان طراحی شده است، دسته محدودی را در نظر می گیرد که کسب و کار شما در آن قرار می گیرد. به جای بازار گستردهتر، بر گروه کوچکی از خریداران تمرکز میکند. یک استراتژی خاص به شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید، افرادی را که نمی توانند در مقابل خرید مقاومت کنند جذب کنید و سودآوری را افزایش دهید.
توسعه یک استراتژی بازاریابی طاقچه
1. رقابت خود را بشناسید.
شاید شما ظروف ظروف سرامیکی را طراحی کرده اید که در هیچ جای دیگری یافت نمی شود، یا شاید ابزاری ایجاد کرده باشید که ارسال ایمیل را برای بازاریابان آسان تر می کند.
با اولویت دادن به داستانگویی اخلاقی، چه در یک پست رسانههای اجتماعی، خبرنامه ایمیلی یا وبینار آنلاین، این سازمان به دلیل تولید آثار با کیفیت بالا که به 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل و UNDRIP میپردازد، شهرت پیدا کرده است.
منبع تصویر
6. شرکت سگ طبیعی
به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، TomboyX یک سری محتوای #TomboyTuesday ایجاد کرد که در آن با پسر بچههایی که خود را شناسایی میکنند درباره زندگی و سفرشان به سوی عشق به خود مصاحبه میکنند.
دیوید بارنت دقیقاً این کار را زمانی انجام داد که راه حلی را برای هدفون هایی که دائماً در هم پیچیده بودند مهندسی کرد. چیزی که با دو دکمه چسبانده شده به پشت قاب گوشی شروع شد، به سرعت به شرکت Popsockets تبدیل شد، شرکتی که تنها هفت سال پس از تأسیسش 169 میلیون دلار درآمد داشت.
5. یک برند منحصر به فرد ایجاد کنید.
ایجاد یک استراتژی بازاریابی خاص که باعث رشد کسب و کار شما می شود، چیزی فراتر از ایجاد یک تبلیغ در رسانه های اجتماعی یا ارسال تبلیغات هفتگی ایمیل است.
در یک تبلیغ تلویزیونی در سال 2020، این برند به همهگیری اشاره کرد و از تاکتیکهای بازاریابی احساسی برای تشویق حمایت از کسبوکارهای کوچکی که از طریق پلتفرم به فروش میرسند، استفاده کرد.
8 مثال استراتژی بازاریابی طاقچه
1. کفش Malenki
همه مشکلاتی دارند که نیاز به راه حل دارند.
یک نام تجاری کاملاً تعریف شده به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی خاص را ایجاد کنید که برای شما معتبر باشد و مشتریان ایده آل را جذب می کند.
اگر مشتری ایدهآل شما تمام وقت خود را صرف پیمایش در فیسبوک میکند، منطقی نیست که یک استراتژی بازاریابی خاص در مورد کمپینهای ایمیل ایجاد کنید.
به عنوان مثال، Thirdlove اولین شرکت تولید لباس زیر است که سوتینهایی را در فنجانهای نیماندازه عرضه میکند. آنها از طریق گزینه های اندازه گیری جامع و تأکید بر تنوع بدن، جامعه ای وفادار با بیش از 327000 دنبال کننده اینستاگرام ایجاد کرده اند.
3. به جایی بروید که خریداران شما هستند.