الگوریتم گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی را شامل می شود، اما احتمالاً قبلاً این را می دانستید.
چیزی که ممکن است ندانید این است که چگونه تگ های جایگزین تصویر خود را بهینه کنید.
بنابراین، چرا بهینه سازی تصویر اینقدر مهم است و چه ربطی به الگوریتم گوگل دارد؟
خوب، من و تیمم کمی جستجو کردیم و متوجه شدیم که بهینه سازی تگ جایگزین تصویر مناسب می تواند شانس رتبه بندی محصولات شما را در لیست محصولات محبوب افزایش دهد.
آیا می خواهید دید بهتری در گوگل داشته باشید؟ این فقط به چند تنظیم در فرآیند تصویر فعلی شما نیاز دارد.
این هزینه کمی برای افزایش ترافیک و سرنخ است که منجر به درآمد بیشتر می شود.
اجازه دهید به شما نشان دهم چه چیزی پیدا کردیم و چگونه ممکن است به رتبه بندی محصولات شما کمک کند.
چرا تگ های جایگزین تصویر خود را بهینه کنید؟
تگ های جایگزین تصویر را به عنوان برچسب موزه در نظر بگیرید.
اگر برچسبهای موزه در کنار اثر هنری نبود، نمیدانستید که قرار است به چه معنا باشد یا چه کسی آن را خلق کرده است.
هنگامی که بهینه سازی تگ جایگزین تصویر را انجام می دهید، مانند این است که به کاربران یک تور می دهید. به عنوان یک امتیاز، موتورهای جستجو از تگ های alt شما برای کمک به رتبه بندی سایت شما استفاده می کنند.
حتی می توانید از تگ های alt در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
برای ایجاد متن جایگزین کاربردی و توصیفی، باید تصویر را واضح و در عین حال مختصر توصیف کنید. لازم نیست همه چیز را توصیف کنید، اما افزودن کلمات کلیدی مرتبط برای اهداف سئو مفید است. یک تگ alt قوی به دقت ویژگی، جزئیات، زمینه و کلمات کلیدی را متعادل می کند.
آیا می دانستید که بیش از یک چهارم صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) تصاویر را نشان می دهند؟ گنجاندن کلمات کلیدی مورد نظر در تگهای alt فرصتی عالی برای استفاده از این موضوع و کسب ترافیک از جستجوی تصویر است.
چرا بهینه سازی تصویر مهم است؟
فقط تگ های alt خود را بهینه نکنید. مطمئن شوید که تصاویر خود را نیز بهینه می کنید.
بهینه سازی تصاویر، دید در گوگل را بهبود می بخشد و در نتیجه ترافیک را افزایش می دهد. این دلیل اصلی است که سایت ها باید عکس های خود را بهینه کنند، اما مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد:
- تجربه کاربری پیشرفته (UX): عکسهای بهینهشده که بهدرستی ظاهر میشوند، با آسانتر کردن پیمایش سایت شما، UX را بهبود میبخشند. به عنوان مثال، تصاویر بزرگ می توانند تمام صفحه را پر کنند یا سایر عناصر وب سایت را پوشش دهند و ممکن است برای عملکرد و دید بهتر نیاز به تغییر اندازه داشته باشند.
- بهبود سرعت سایت: با سئو، سرعت صفحه همه چیز است. تصاویری که خیلی بزرگ یا با قالب بندی ضعیف هستند ممکن است سایت شما را کند کنند و به رتبه شما آسیب بزنند و دسترسی کاربران را محدود کنند.
- دسترسی به وب سایت شما را بهبود می بخشد: در فرآیند بهینه سازی، مانند افزودن تگ های جایگزین تصویر، می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا راحت تر در سایت شما حرکت کنند. دسترسی به وب نه تنها برای کاربران سایت بلکه برای سئو نیز مفید است.
در حالی که بهینه سازی تصویر ممکن است به عنوان یک مرحله اضافی در ماموریت بی پایان برای تقویت سئو به نظر برسد، تاثیر زیادی بر رتبه بندی و UX دارد.
برچسبهای جایگزین تصویر: آنچه که دادههای ما درباره عملکرد به ما نشان میدهند
سوالی که ما سعی کردیم با جمعآوری دادهها به آن پاسخ دهیم این بود: آیا برندها با بهینهسازی تصاویر برای سایتهای تجارت الکترونیک، رتبه محصولات خود را در برابر رقبا افزایش میدهند؟
ما “هودی بزرگ برای مردان” را به عنوان درخواست خود تایپ کردیم و یک نتیجه رتبه برتر را انتخاب کردیم – Carhartt. از آنجا، ما از Ahrefs برای شناسایی رقبای اصلی Carhartt – Duluth Trading و Dickies – برای سنجش عملکرد متن جایگزین تصویر استفاده کردیم.
ما سایت ها را بررسی کردیم تا بفهمیم هر برند با استراتژی های بهینه سازی تصویر خود چه می کند. در مرحله بعد، از Semrush برای تجزیه و تحلیل صفحات محصول با عملکرد برتر هر برند استفاده کردیم.
در نهایت، ما تگهای جایگزین تصویر روی تصاویر محصول را در مقابل نتیجه SERP برای یک پرس و جو کلمه کلیدی که محصول برای آن رتبهبندی میکند، تجزیه و تحلیل کردیم. این به ما کمک کرد تا تشخیص دهیم که آیا تصویر محصول در فهرست محصولات محبوب نمایش داده می شود یا خیر.
بیایید ببینیم Duluth Trading و Dickies چگونه در برابر Carhartt عمل کردند:
1. کارهارت: بدون متن جایگزین چه اتفاقی می افتد
پس از حذف حدود 4% از سایت Carhartt که با توجه به اندازه سایت بسیار بزرگ است، ما بیش از 9500 URL برای تجزیه و تحلیل داشتیم. از این URL ها، ما بیش از 1100 تصویر با موارد زیر پیدا کردیم:
- متن جایگزین وجود ندارد
- یک ویژگی alt وجود ندارد
- متن جایگزین بیش از 100 کاراکتر
با استفاده از Semrush، ما بهترین صفحه محصول ارگانیک موفق Carhartt را یافتیم – Detroit Jacket آن.
این صفحه دارای ترافیک تخمینی 25.4K است و برای بیش از 200 کلمه کلیدی رتبه بندی می کند. در موقعیت 14 برای اصطلاح غیر مارکی “کت با خط پتو مردانه” نشسته است، اکثر رتبه بندی ها بر روی برند و “کت دیترویت” متمرکز است.
هیچ متن جایگزین تصویری روی تصویر محصول وجود ندارد. محصول برتر برای جستجوی “ژاکت با اندود پتوی مردانه” کت دیترویت کارهارت را در تصاویر ارگانیک نشان نمی دهد.
برندهایی مانند Amazon، Wrangler، High Country Western Wear، LLBean و Walmart در نتایج تصاویر ارگانیک ظاهر شدند. همه اینها نوعی متن جایگزین دارند، حتی اگر بهینه نشده باشند.
2. تجارت Duluth: چگونه متن جایگزین تصویر بر برند کوچکتر تأثیر می گذارد
Duluth کوچکترین از سه مارک تجارت الکترونیک است، بنابراین ما توانستیم کل سایت را خراش دهیم.
ما بیش از 18000 نشانی وب را بررسی کردیم که حدود 5000 نشانی وب دارای تصاویر بودند. از این نشانیهای اینترنتی، کمتر از 1000 نشانیهای اینترنتی با موارد زیر وجود داشت:
- متن جایگزین وجود ندارد
- ویژگی alt وجود ندارد
- متن جایگزین بیش از 100 کاراکتر
با استفاده از Semrush، صفحه محصول برتر ارگانیک Duluth را پیدا کردیم – لباسهای نخی Souped-Up Sweats. ترافیک تخمینی آن 160 است و برای حدود 30 کلمه کلیدی رتبه بندی می شود. بالاترین حجم جستجوی ماهانه (MSV) کلمه کلیدی که بدون مارک است، «لباس های پنبه ای» است – در جایگاه 11، و پس از آن «شلوارهای ورزشی».
این محصول دارای ویژگی alt تصویر است، اما به طور کامل بهینه نشده است. با این حال، برای کلمه کلیدی “پوشش های نخی”، Duluth در بسته تصویر با اطلاعات محصول ظاهر می شود.
3. دیکی ها: موفق اما بهینه نشده
ما توانستیم تمام وب سایت Dickies را نیز خراش دهیم و بیش از 70500 URL پیدا کنیم. از این URL ها، تقریباً 60000 آدرس با تصاویر و کمتر از 600 آدرس با:
- متن جایگزین وجود ندارد
- ویژگی alt وجود ندارد
- متن جایگزین بیش از 100 کاراکتر
با استفاده از Semrush، متوجه شدیم که صفحه محصول برتر ارگانیک Dickies – شلوار کار 874 آن – دارای ترافیک تخمینی 60000 است. برای حدود 450 کلمه کلیدی رتبه بندی می شود.
یک عبارت جستجوی غیر مارکی که Dickies برای آن رتبه خوبی دارد، “شلوار کار مردانه آبی سرمه ای” با MSV 90 است – آنها در رتبه 9 قرار می گیرند. با استفاده از عبارت جستجو “شلوار کار مردانه آبی سرمه ای”، Dickies اولین محصولی است که نمایش داده می شود. در بخش محصولات تصویر ارگانیک.
این صفحه محصول دارای ویژگیهای تصویر جایگزین برای تصویر محصول است – اما کاملاً بهینه نشده است.
آنچه از داده های خود آموختیم
همه مشاغل تجارت الکترونیک از بهینه سازی تگ جایگزین تصویر استفاده نمی کنند.
تنظیم استراتژی های سئوی آنها برای پر کردن این شکاف می تواند به آنها کمک کند تا از نظر ارگانیک رتبه بهتری داشته باشند.
محصولات با هر نوع ویژگی تصویر جایگزین متصل به تصاویر محصول که در بخش تصاویر محصول ارگانیک در SERP ها رتبه بندی شده اند.
Carhartt روی تصویر محصول خود متن جایگزینی نداشت و در بخش لیست محصولات محبوب رتبه بندی نکرد. در مقابل، دو برند دیگر دارای برخی بهینهسازیها و رتبهبندی برچسبهای جایگزین تصویر بودند که تأثیر مثبتی بر عملکرد کلی ترافیک و درآمد آنها گذاشت.
بنابراین، در نهایت، متن جایگزین تصویر بهینه شده مناسب برای تصاویر محصول شما می تواند به شانس رتبه بندی محصول شما کمک کند، به خصوص در لیست های محصولات محبوب.
نحوه بهینه سازی تگ های جایگزین تصویر
اگر میخواهید تگهای جایگزین تصویر را درست انجام دهید، توصیفی و در عین حال مختصر باشید.
اینطور فکر کنید: شخصی به دنبال یک آیتم میگردد و نمیتواند آن را پیدا کند، اما شما بدون جستجو دقیقاً میدانید کجاست و آنها با شما تماس گرفتهاند تا کمک کنید.
مکالمه معمولاً چیزی شبیه به این است: “در کشوی سمت چپ یخچال و بین قیچی و نوار پخشکننده قرار دارد.”
شما می توانید آن را دقیقاً تصویر کنید. این همان چیزی است که با متن جایگزین خود می خواهید – توصیفی که کسی می تواند به راحتی تصور کند.
در مورد طول، توضیحات شما نباید خیلی کوتاه باشد، اما نه خیلی طولانی. آن را در کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید. در این مورد، وقتی فناوریهای کمکی فقط میتوانند تکههای 125 کاراکتری را پردازش کنند، یک تصویر ارزش هزار کلمه را ندارد.
گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در متن جایگزین، درست مانند متا تگ های خود، به تقویت سئو کمک می کند.
مستقیم باش! این بدان معناست که عباراتی مانند “تصویر …” را کنار بگذارید، اما متن ذکر شده در تصویر را درج کنید.
هر چه صدای شما دقیق تر باشد، بهتر است. شما متن جایگزین هرزنامه نمی خواهید.
در اینجا منظور من از متن جایگزین توصیفی در مقابل هرزنامه با استفاده از کیف Away’s The Everywhere به عنوان مثال است:
روش توصیفی: آستین چمدان برای یک کیف قایق آبی که به یک چمدان شنی رنگ با دسته تلسکوپی برجسته بسته شده است.
راه اسپم: کیف چمدانی کوله پشتی کوله پشتی با آستین چمدان.
شما به سادگی می خواهید جزئیات تصویر را توصیف کنید. باید به طور طبیعی خوانده شود، نه این که انگار بخواهید مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط را کنار هم بچسبانید.
بهینهسازی تگ جایگزین تصویر میتواند به گوگل کمک کند تا زمینه تصاویر شما را بخواند، اما «پر کردن کلمات کلیدی» منجر به تجربه کاربری ضعیفی میشود. حتی گوگل می داند که صفحه شما حاوی هرزنامه است.
بنابراین، بهترین شیوه های سئوی تصویر را دنبال کنید و تگ های جایگزین را به روش درست انجام دهید.
سوالات متداول
متن جایگزین تصویر، کپی قابل مشاهده برای کاربران در یک صفحه وب در صورتی که تصویری در صفحه کاربر بارگذاری نشود. این متن همچنین به فناوری صفحهخوانی با توصیف تصاویر برای خوانندگانی که به چالش کشیده میشوند کمک میکند و به موتورهای جستجو کمک میکند تا صفحه شما را بخزند و به طور مؤثرتری رتبهبندی کنند.
متن جایگزین تصویر برای دسترسی، تجربه کاربری و ترافیک تصویر سایت شما بسیار مهم است. با گنجاندن متن جایگزین تصویر، به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو توضیحات متنی از آنچه در تصویر است ارائه می کنید. همچنین، کلمات کلیدی که استفاده می کنید، شانس شما را برای رتبه بندی در جستجوی تصویر افزایش می دهند.
قانون 125 کاراکتر را به خاطر بسپارید و به سادگی تصویر را توصیف کنید. مشخص بودن مهم است، پرش مستقیم به توضیحات تصویر در حالی که از کلمات کلیدی به طور منسجم استفاده می شود. اگر توضیحات خود را می خوانید و نمی توانید تصویر را تقریباً دقیق تصور کنید، متن جایگزین خود را بازنویسی کنید تا زمانی که این کار را انجام دهید. همچنین ابزارهای تولید متن جایگزین وجود دارد که به سادهسازی فرآیند کمک میکند.
این موضوع برای سایتهای تجارت الکترونیکی گسترده متفاوت است. در این صورت، بهتر است ابتدا بر روی محصولات با اولویت تمرکز کنید و به آرامی در لیست قرار بگیرید. در آن مرحله، اجرای استراتژی نیز ایده خوبی است که در آن قبل از اینکه صفحه(های) محصول برای نسخه های جدید فعال شوند، به طور خودکار آن متن جایگزین تصویر را اضافه کنید.
نتیجه
کوچکترین جزئیات به استراتژی سئو و رتبه سایت شما کمک زیادی می کند. یکی از جزئیاتی که نمی خواهید نادیده بگیرید، بهینه سازی تگ alt تصویر است.
خوشبختانه، گوگل اطلاعات زیادی در مورد نحوه بهینه سازی سایت ها و تصاویر ما ارائه می دهد. ;
این چیزی است که برندها هنگام تلاش برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید در نظر بگیرند.
همانطور که از دادههای ما دیدید، Duluth Trading و Dickies تلاشهایی را با برچسبهای alt انجام دادهاند، در حالی که Carhartt این کار را نکرد.
فقط تصور کنید اگر تگ های جایگزین تصویر را در سراسر صفحه پیاده سازی کنند چقدر واضح تر می شوند.
نادیده گرفتن تگ های alt تصویر برای شما هزینه خواهد داشت.
تصاویر برای کاربران سایت شما و کسانی که در جستجوی چیزهایی هستند که شما ارائه می دهید ارزش ایجاد می کند. تگ های جایگزین تصویر با افزایش عملکرد سئو، ارزش UX و دسترسی سایت شما، آن تصاویر را به سطح دیگری می برد. یک برد-برد-برد.
صرف زمان برای بهینه سازی عکس های سایت شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر ترافیک داشته باشد.
بنابراین، برای درست کردن آن وقت بگذارید.
آیا تصاویر وب سایت خود را بهینه کرده اید؟ چه تاثیری روی ترافیک شما داشت؟
ببینید آژانس من چگونه میتواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.
یک تماس رزرو کنید
آیا از تبلیغات گوگل استفاده می کنید؟ تبلیغات رایگان Grader ما را امتحان کنید!
از هدر دادن پول خودداری کنید و پتانسیل پنهان تبلیغات خود را باز کنید.
- قدرت تبلیغات عمدی را کشف کنید.
- به مخاطبان هدف ایده آل خود برسید.
- کارایی هزینه تبلیغات را به حداکثر برسانید.