ریسک کردن با هر پلتفرم جدیدی دلهره آور است. از این گذشته، هیچ کس نمیخواهد زمان، انرژی یا بودجه خود را به چیزی با بازده کمی اختصاص دهد.
با این اوصاف، نادیده گرفتن تبلیغات پیرامون TikTok، نرخ تعامل فوقالعاده و پایگاه کاربری عظیم آن، دشوار است. اگر مایل به خلاقیت هستید، TikTok میتواند خانه مناسبی برای ویدیوهای کوتاه شما باشد.
در اینجا، من با تیم رسانه اجتماعی HubSpot صحبت کردم تا بهترین نکات آنها را برای معرفی برند شما در TikTok جمع آوری کنم.
5 نکته برای معرفی نام تجاری خود در TikTok
- بدانید که مخاطبان شما در کجا حضور دارند.
- “چرا” خود را پیدا کنید.
- نحوه ارائه ارزش را تعیین کنید.
- با ایجاد یک تقویم محتوا در زمان صرفه جویی کنید.
- صدای خود را به صورت استراتژیک وارد کنید.
1. بدانید که مخاطبان شما کجا میروند.
این مهم است که بدانید مخاطبان شما در کجا به صورت آنلاین پاتوق می کنند. برای برخی از مارک ها، این شامل TikTok می شود – برای برخی دیگر، نه چندان. به عنوان مثال، اگر خانههای سالمندان را بفروشید، مخاطبان عمدتاً جوانتر این پلتفرم را جذب نخواهید کرد.
«بدیهی است که TikTok در حال حاضر بسیار محبوب است، و منطقی است که برندها بخواهند وارد شوند. اما قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که برای پرسیدن سؤالات درست وقت بگذارید: آیا منطقی است که نام تجاری ما در TikTok نشان داده شود. آنابل نیست، مدیر ارشد بازاریابی در HubSpot، توصیه می کند که آیا مخاطبان هدف ما آنجا هستند؟
اگر در حال بحث در مورد اینکه آیا نام تجاری خود را در TikTok بیاورید یا نه، به یاد داشته باشید که تصمیم خود را بر اساس مهم ترین عامل یعنی مخاطبان هدف خود قرار دهید.
2. «چرا» خود را پیدا کنید.
شروع به کار در TikTok می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، به خصوص زمانی که هدفی برای کار کردن ندارید.
هدف خود را به عنوان قطب نما در نظر بگیرید. بر ویدیوهایی که می سازید، موضوعاتی که پوشش می دهید و استراتژی کلی شما تأثیر می گذارد. نیازی نیست که از همان ابتدا هدف خاصی داشته باشید – و احتمالاً در طول زمان تغییر خواهد کرد – اما باید ایده ای از جهت کلی که می خواهید بروید داشته باشید.
در اینجا چند هدف مشترک وجود دارد:
- یک جامعه درگیر بسازید
- آگاهی از برند را افزایش دهید
- تصویر برند را بهبود بخشید
- محصولات را تبلیغ کنید
- ترافیک وب سایت ایجاد کنید
- مخاطبان خود را گسترش دهید
- ارائه خدمات به مشتریان
- به مخاطبان خود آموزش دهید
پیگیری پیشرفت شما به همان اندازه مهم است. به چندین شاخص کلیدی عملکرد (KPI) مانند بازدید از نمایه، بازدید ویدیو، لایک ویدیو، و رشد فالوور نگاهی بیندازید تا ببینید آیا به اهداف خود نزدیکتر شدهاید یا خیر.
3. نحوه ارائه ارزش را تعیین کنید.
مرحله بعدی تعیین نحوه ارائه برند خود در TikTok است. برای Nyst، این با پاسخ دادن به یک سوال ساده شروع می شود: چگونه ارزشی را برای کاربران فراهم می کنید؟
او به من گفت: «پرسیدن این سؤال از قبل به شما کمک میکند تا مشخص کنید هدفتان از حضور در TikTok چیست و حضور برندتان در این پلتفرم چگونه است.»
به عنوان مثال، Gymshark، یک برند محبوب پوشاک تناسب اندام، با سرگرم کردن طرفداران خود با چالش های مربوط به تناسب اندام، اسکیت ها و حمل و نقل لباس، ارزش ارائه می دهد. جای تعجب نیست که این برند بیش از 4 میلیون دنبال کننده در پلتفرم دارد.
از آنجایی که TikTok ذاتاً عجیب و غریب است، این تصور اشتباه ایجاد می کند که مارک های “جدی” جایی در این پلت فرم ندارند. این درست نیست با این حال، ممکن است مجبور شوید از زاویه دیگری به برند خود نزدیک شوید.
به عنوان مثال، واشنگتن پست بیش از 1 میلیون دنبال کننده در TikTok جذب کرده است. اگر ویدیوهای آنها را ندیده اید، ممکن است منتظر محتوای جدی باشید. در عوض، صحنههای کمدی درباره آخرین اخبار فوری خواهید دید.
هدف نهایی ارائه ارزش به روشی جذاب است. این برای بسیاری از برندها قابل دستیابی است – جدی یا غیر جدی.
4. با ایجاد یک تقویم محتوا در زمان صرفه جویی کنید.
TikTok در سال 2021 از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه فراتر رفت. علاوه بر این، روزانه میلیونها مکالمه در این پلتفرم اتفاق میافتد و روندها با سرعت زیادی میآیند و میروند.
به طور خلاصه، TikTok می تواند بسیار زیاد باشد. به همین دلیل، Nyst برنامه ریزی یک تقویم محتوایی را توصیه می کند.
“کارها در TikTok به سرعت پیش می روند و به دست آوردن فالوورهای جدید اغلب به داشتن بانکی از محتوای موجود در نمایه شما بستگی دارد. بنابراین، از قبل به این فکر کنید که می خواهید چند ویدیو در هفته پست کنید و روی چه موضوعاتی تمرکز خواهید کرد. او توصیه می کند.
با این حال، TikTok یک پلت فرم مبتنی بر روند است، بنابراین مطمئن شوید که در تقویم محتوای خود فضایی را برای پرش به روندها و ایجاد محتوای حساس به زمان بگذارید.
علاوه بر این، شما همچنین باید تصمیم بگیرید که چند بار باید در TikTok پست ارسال کنید. Nyst کیفیت را بر کمیت ترجیح می دهد و به برندها توصیه می کند که 1-2 ویدیو در هفته را هدف قرار دهند. به عبارت دیگر، ثبات کلیدی است.
مزیت دیگری برای پست کردن مداوم؟ هرچه بیشتر پست کنید، بینش بیشتری را از بینندگان خود به دست خواهید آورد. این به شما کمک می کند بفهمید که آنها به چه موضوعات و سبک های ویدیویی بیشتر پاسخ می دهند.
آیا می خواهید بهترین روز و زمان برای انتشار ویدیوهای خود در TikTok را بدانید؟ این راهنمای مفید را بررسی کنید.
5. صدای خود را به صورت استراتژیک وارد کنید.
وقتی برای اولین بار به TikTok میپیوندید، وسوسهانگیز است که به هر مکالمهای بپیوندید، روی هر گرایشی حرکت کنید و در هر چالشی شرکت کنید. Nyst میگوید، با این حال، برندها باید نردههای محافظ را تنظیم کنند و با محتوای خود استراتژیک باشند.
“مکالمات بسیار زیادی به طور همزمان در TikTok اتفاق می افتد، و آنها همیشه در حال تغییر هستند. مهم است که به یاد داشته باشید که برند شما لازم نیست بخشی از هر مکالمه باشد – بنابراین سعی کنید آنهایی را انتخاب کنید که در آن انجام می شود. نیست به من گفت که صدایت را وارد کنم.
او میافزاید: «مطمئناً، آخرین روند رقص ممکن است هیجانانگیز باشد، اما آیا برند شما واقعاً میتواند چیزی جدید، منحصربهفرد یا ارزشمند را به میز بیاورد؟»
هر گرایش یا چالشی با برند شما یا پیام های آن همخوانی ندارد. علاوه بر این، اگر نمی توانید یک چرخش جدید یا منحصر به فرد اضافه کنید، بهتر است به طور کامل از آن صرفنظر کنید. اما نگران از دست دادن آن نباشید – روندهای TikTok یک دوجین سکه هستند و یکی دیگر درست در گوشه و کنار است.
برگردیم به تو
TikTok بچه جدید در بلوک است – و به سرعت به یک پلت فرم بازاریابی قابل دوام (و هیجان انگیز) تبدیل شده است. قبل از پرش، مطمئن شوید که TikTok برای برند شما منطقی است. هنگامی که در پلتفرم قرار گرفتید، بر روی هدف قرار دادن مخاطبان خود با محتوای ارزشمند به طور مداوم تمرکز کنید.