متا علاوه بر ارائه این ابزارها در کمپین های بسیاری نیز مشارکت داشته است. سال گذشته، در روز سهشنبه اهدایی، این شرکت بالغ بر 8 میلیون دلار کمک مالی به جمعآورندگان کمک مالی در فیسبوک انجام داد.
وقتی صحبت از بازاریابی غیرانتفاعی می شود، TikTok یک پلت فرم عالی برای افزایش آگاهی است. این به ویژه برای دستیابی به مخاطبان جوان تر، مانند Gen Z و Millennials مفید است.
برای جشن یازدهمین سالگرد اینستاگرام، این پلتفرم اجتماعی همچنین با جمعآوری کمک مالی تا سقف 50000 دلار از هفت سازنده برتر این پلتفرم از طریق Giving Tuesday مطابقت داشت.
به سال 2014 فکر کنید که چالش سطل یخ ویروسی شد. این چالش شامل برداشتن یک سطل پر از آب یخ و ریختن آن بر روی خود، ارسال آن در شبکه های اجتماعی، اهدای کمک به هدف و سپس معرفی دوستان و خانواده برای پیروی از آن بود.
چالشهای اجتماعی به دو دلیل فوقالعاده هستند: آنها معمولاً شامل انجام یک کار خندهدار میشوند که پتانسیل ویروسی آنها را افزایش میدهد و مردم را دعوت میکنند تا به آن بپیوندند.
به عنوان مثال، در آوریل 2020، TikTok برچسبهای اهدایی را معرفی کرد که میتوان آن را به ویدیوها، پخشهای زنده و نمایهها اضافه کرد.
منبع تصویر
برای غیر انتفاعی، بهترین داستان ها مستقیماً از خود ذینفعان می آیند. همه چیز از یک ویدیو گرفته تا یک پیام دست نویس را می توان برای نشان دادن تاثیرگذاری کار استفاده کرد.
TikTok
یکی دیگر از تاکتیک های بازاریابی که سازمان های غیر انتفاعی استفاده می کنند، محتوای تولید شده توسط کاربر است.
آنها با یک پلتفرم شخص ثالث به نام Tiltify برای پردازش ایمن کمک های مالی کار می کنند. به این ترتیب، سازمانهای غیرانتفاعی که میخواهند از این قابلیت استفاده کنند، باید یک فرآیند تأیید توسط Tiltify را طی کنند.
اغلب، سازمانهای غیرانتفاعی منابع محدودی دارند و همیشه توانایی تولید کمپینهای بزرگ و با دید بالا را ندارند. اینجاست که رسانه های اجتماعی می توانند کمک کنند. بیایید به پلتفرمهای رسانههای اجتماعی که سازمانهای غیرانتفاعی امروز میتوانند از آنها بهره ببرند، بپردازیم.
چگونه غیرانتفاعی ها از رسانه های اجتماعی اهرم می کنند
طبق گفته TikTok، کاربران در سال 2021 نزدیک به 75000 کمک مالی در این پلتفرم به دلایل مختلف از مبارزه با گرسنگی گرفته تا تلاشهای امدادی بشردوستانه انجام دادند.
اولین مورد از طریق چالش های اجتماعی است.
منبع
در حوزه وبلاگ در مورد اینکه چگونه و کجا وقت خود را در رسانه های اجتماعی بگذرانید کمبودی وجود ندارد. با این حال، اینکه چگونه سازمانها واقعاً زمان خود را آنلاین میگذرانند، داستان متفاوتی است.
سازمانهای غیرانتفاعی نیز میتوانند از اثبات اجتماعی برای هدایت اقدام استفاده کنند.
پس از انجام این کار، آنها به یک سری ابزار دسترسی خواهند داشت، مانند:
- دکمه های اهدایی که می توانند به نمایه خود اضافه کنند و در جریان پخش زنده به اشتراک بگذارند.
- جمع آوری کمک های مالی صفحه
- فرم های ثبت نام داوطلبانه
- دکمه های پشتیبانی پروفایل
همانند TikTok، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی تحت متا – به ویژه اینستاگرام و فیسبوک – همچنین ویژگیهای غیرانتفاعی را ارائه میکنند که کمکهای مالی را تسهیل میکنند و آگاهی را ارتقا میدهند.
در حالی که TikTok، Instagram و Facebook در حال حاضر پیشرفتهترین ویژگیها را برای غیرانتفاعیها ارائه میکنند، سازمانها همچنان میتوانند از دیگر پلتفرمهای اجتماعی مانند توییتر و کلابهاوس برای آگاهی و اقدام استفاده کنند. با این حال، اگر یک سازمان جدید هستید که به دنبال جلب توجه است، اینها مکانهای عالی برای شروع هستند.
در سال 2021، Habitat for Humanity شامل نقاشی هایی بود که توسط فرزندان صاحب خانه هابیتات انجام شده بود که پیام های امید، قدرت و انعطاف پذیری را به اشتراک می گذاشتند.
سه راه عمده وجود دارد که سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند از رسانههای اجتماعی برای اطلاع رسانی در مورد علل مهم استفاده کنند.
شما می توانید لیستی از ابزارهای متا را در اینجا بیابید.
این چالش که برای افزایش آگاهی در مورد بیماری های ALS یا لو گریگ طراحی شده است، از طریق رسانه های اجتماعی مانند آتش سوزی گسترده شد و به انجمن ALS کمک کرد تا بودجه سالانه خود را تا 187 درصد افزایش دهد.
اثبات اجتماعی همیشه در بازاریابی برای تقویت اعتماد بین یک برند و مخاطبان هدف آن استفاده می شود. برندها اغلب این کار را با به اشتراک گذاشتن نظرات مشتریان انجام می دهند.
علاوه بر این، TikTok از نظر مالی نیز به این سازمانها کمک کرده است و اخیراً ۷ میلیون دلار به طرحهای #GivingTuesday اهدا کرده است و زمانی که کاربران از هشتگهای مارک دار استفاده میکنند، کمکهای مالی منطبق بر آن است.
@siennamae #دوئت با @samsmith ♬ صدای اصلی – سم اسمیت
متا
این پلتفرم اجتماعی سازمانهای غیرانتفاعی را با ویژگیهایی مسلح میکند که به آنها کمک میکند تا به اهدافشان علاقهمند شوند و کمک مالی کنند.
برای دسترسی به این ویژگی ها، سازمان ها باید واجد شرایط باشند و برای ابزارهای خیریه در فیس بوک ثبت نام کنند.
برخلاف اکثر کمپینهای بازاریابی که میبینید به دنبال استفاده از یک محصول یا خدمات هستند، بازاریابی اجتماعی غیرانتفاعی به معنای وادار کردن شما به اقدام برای یک هدف است.