جستجوی معنایی: چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟


یک ضرب المثل گرافیکی: جستجوی معنایی: چیست و چگونه بر سئو تأثیر می گذارد؟

نمودار دانش گوگل در چند سال گذشته از نظر اندازه و پیچیدگی در حال رشد بوده است، اما آیا می‌دانستید جستجوی معنایی می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد اضافه شده باشد؟

جستجوی معنایی یک فناوری نسبتاً جدید است که در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. گوگل بیشتر و بیشتر از آن برای ارائه نتایج جستجوی بهتر برای کاربران خود استفاده می کند.

این عبارت را در گوگل جستجو کنید "جستجوی معنایی چیست"

بنابراین جستجوی معنایی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد جستجوی معنایی بدانید توضیح می دهیم و نشان می دهیم که چگونه می تواند برای استراتژی سئوی شما مفید باشد.

جستجوی معنایی توضیح داده شد

جستجوی معنایی نوعی جستجو است که هدف کاربر و رابطه بین مفاهیم را درک می کند.

به عبارت دیگر، جستجوی معنایی راهی برای درک آنچه کاربر واقعاً به دنبال آن است و ارائه مرتبط‌ترین نتایج ممکن به آن‌ها است.

نمودار دانش گوگل یکی از شناخته شده ترین نمونه های جستجوی معنایی در عمل است. از داده‌های منابع مختلف استفاده می‌کند تا اطلاعاتی درباره افراد، مکان‌ها و چیزها در اختیار کاربران قرار دهد.

منابع داده برای نمودار دانش گوگل.

نمودار دانش از زمانی که برای اولین بار در سال 2012 معرفی شد به طور پیوسته در حال رشد بوده است. در سال 2015، گوگل 3.5 میلیارد موجودیت جدید را به نمودار دانش اضافه کرد. این داده های زیادی است!

با اضافه شدن جستجوی معنایی، گوگل در درک رابطه بین مفاهیم حتی بهتر شده است. این به آنها کمک می کند تا نتایج مرتبط تری برای پرس و جوهای کاربران ارائه دهند.

درک گوگل از روابط بین مفاهیم، ​​با استفاده از سیمپسون ها به عنوان مثال.

منبع: datacritics.com

برای مثال، اگر «Homer Simpson» را جستجو کنید، نمودار دانش اطلاعاتی درباره والدین، خانواده، شغل و زندگی او به شما نشان می‌دهد.

اگر «سیمپسون ها» را جستجو کنید، نمودار دانش اطلاعاتی درباره همسر و فرزندان و زندگی آنها به شما نشان می دهد.

این نمونه ای از جستجوی معنایی در عمل است. با درک رابطه بین مفاهیم، ​​گوگل می تواند نتایج مرتبط تری را برای پرسش های کاربران ارائه دهد.

این ممکن است شما را متعجب کند که موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟ بیایید عمیق تر شیرجه بزنیم.

جستجوی معنایی چگونه کار می کند؟

چهار عاملی که جستجوی معنایی را تشکیل می دهند.

جستجوی معنایی به هوش مصنوعی (AI) و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک مقصود کاربر متکی است.

هوش مصنوعی برای شناسایی الگوها در داده ها استفاده می شود. NLP برای درک معنای متن استفاده می شود. این فناوری‌ها با هم به Google کمک می‌کنند تا هدف کاربر را درک کند و نتایج مرتبط‌تری ارائه دهد.

الگوریتم جستجوی معنایی گوگل به طور مداوم در حال یادگیری است. هرچه داده های بیشتری داشته باشد، در درک مفاهیم و روابط بهتر می شود.

این یکی از دلایلی است که نمودار دانش در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال رشد بوده است. همانطور که گوگل داده های بیشتری را جمع آوری می کند، الگوریتم جستجوی معنایی آن بهتر و بهتر می شود.

اینطوری کار میکنه:

1. کاربر درخواستی را در گوگل وارد می کند.

2. الگوریتم جستجوی معنایی گوگل پرس و جو را تجزیه و تحلیل می کند.

3. الگوریتم به دنبال الگوهایی در داده ها برای درک مقصود کاربر می گردد.

4. الگوریتم مرتبط ترین نتایج را برای پرس و جوی کاربر فراهم می کند.

جستجویی در گوگل که می پرسد هومر سیمپسون کجا کار می کند.

چرا جستجوی معنایی مهم است؟

جستجوی معنایی مهم است زیرا به گوگل کمک می کند تا نتایج مرتبط تری را برای پرسش های کاربران ارائه دهد.

هنگامی که نتایج مرتبطی را برای کاربران خود ارائه می دهید، آنها به احتمال زیاد آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا می کنند. این می تواند منجر به ترافیک و سطوح تعامل بالاتر شود.

اساساً جستجوی معنایی مهم است زیرا می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند.

جستجوی معنایی چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

جستجوی معنایی تاثیر زیادی بر سئو دارد. در گذشته، پر کردن کلمات کلیدی یک تاکتیک رایج سئو بود. این شامل جمع کردن تا حد امکان کلمات کلیدی در محتوای خود بدون توجه به زمینه است.

با این حال، جستجوی معنایی پر کردن کلمات کلیدی را منسوخ کرده است. الگوریتم جستجوی معنایی گوگل برای درک معنای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی.

این بدان معنی است که شما نمی توانید سئوی خود را با قرار دادن کلمات کلیدی در محتوای خود بهبود بخشید. در واقع، انجام این کار احتمالاً تأثیر منفی بر سئوی شما خواهد داشت. کنجکاو هستید که فراتر از سئو چه کاری باید انجام دهید؟ من یک پست وبلاگ فقط در مورد این موضوع دارم.

درعوض، باید روی ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز کنید که ارزشی برای کاربران شما فراهم کند. اگر این کار را انجام دهید، الگوریتم جستجوی معنایی گوگل محتوای شما را مرتبط و مفید تشخیص می دهد.

جستجوی معنایی روش انجام سئو را تغییر می دهد. روزهای پر کردن کلمات کلیدی به پایان رسیده است. در حال حاضر، محتوای با کیفیت مهم تر از همیشه است.

گوگل به تغییر الگوریتم ادامه می دهد، به این معنی که استراتژی بازاریابی محتوای شما باید بیشتر از کلمات کلیدی باشد. مهم‌ترین تغییر، معروف به مرغ مگس خوار گوگل، بر رویکرد انسانی‌تر برای جستجوهای جستجو تأکید داشت. از آنجایی که تمرکز در این جهت ادامه می‌یابد، مهم‌تر از هر زمان دیگری ارزش بخشیدن به هر چیزی است که در وب قرار می‌دهید.

جدول زمانی تمرکز گوگل بر تجربه کاربر.

چند راه وجود دارد که جستجوی معنایی می تواند به سئو شما کمک کند:

1. کمک به شما برای رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند.

2. بهبود نرخ کلیک (CTR).

3. ایجاد سرنخ و فروش بیشتر.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این مزایا بیندازیم.

1. جستجوی معنایی می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی کمک کند

نموداری که مزایای کلمات کلیدی دم بلند را نشان می دهد.

منبع: Softwaretestinghelp.com

کلمات کلیدی دم بلند عبارات طولانی تر و خاص تری هستند که کاربران زمانی که به خرید نزدیک می شوند بیشتر از آنها استفاده می کنند.

به عنوان مثال، “کفش دویدن مردانه سایز 10” یک کلمه کلیدی دم بلند است.

در گذشته، رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم بلند دشوار بود، زیرا آنها بسیار خاص بودند. با این حال، جستجوی معنایی رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی را آسان تر کرده است.

این به این دلیل است که الگوریتم جستجوی معنایی گوگل برای درک معنای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد. این بدان معنی است که شما می توانید با گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود به روشی طبیعی رتبه بندی کنید.

شما مجبور نیستید کلمات کلیدی طولانی را در محتوای خود قرار دهید. فقط آنها را به گونه ای ذکر کنید که مرتبط با موضوع شما باشد.

2. جستجوی معنایی می تواند به شما در بهبود نرخ کلیک شما کمک کند

به عنوان یک بازاریاب، شما باید روی چگونگی بهبود نرخ کلیک (CTR) تمرکز کنید. CTR درصد افرادی است که روی لیست شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.

CTR بالا مهم است زیرا به گوگل نشان می دهد که فهرست شما مرتبط و مفید است. این می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

جستجوی معنایی به موارد زیر کمک می‌کند تا به بهبود CTR شما کمک کند. آنها عبارتند از:

  • تکه های غنی: جستجوی معنایی می تواند به شما کمک کند تا قطعه های غنی برای فهرست خود در نتایج جستجو ایجاد کنید. ریچ اسنیپت‌ها اطلاعاتی هستند که در زیر فهرست شما ظاهر می‌شوند، مانند رتبه‌بندی یا قیمت محصولتان.
  • نمودار دانش: الگوریتم جستجوی معنایی گوگل نیز نمودار دانش را تقویت می کند. نمودار دانش کادری است که در سمت راست نتایج جستجو ظاهر می شود و حاوی اطلاعاتی درباره یک موضوع خاص است. اگر بتوانید فهرست خود را در نمودار دانش نشان دهید، احتمال اینکه کلیک کنید بیشتر است. این به این دلیل است که مردم بیشتر به اطلاعاتی که از گوگل می آید اعتماد می کنند تا از یک وب سایت تصادفی.
  • لینک های سایت: جستجوی معنایی همچنین می تواند به شما کمک کند تا برای لیست خود در نتایج جستجو پیوندهای سایت دریافت کنید. پیوندهای سایت پیوندهایی به صفحات دیگر در وب سایت شما هستند که در لیست شما ظاهر می شوند. داشتن پیوندهای سایت باعث می شود که لیست شما از سایر لیست های موجود در نتایج جستجو متمایز شود، که می تواند به شما کمک کند کلیک های بیشتری دریافت کنید.

3. جستجوی معنایی می تواند به شما کمک کند تا سرنخ ها و فروش بیشتری ایجاد کنید

جستجوی معنایی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو، سرنخ‌ها و فروش بیشتری داشته باشید.

هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال اینکه افراد روی لیست شما کلیک کنند بیشتر می شود. و هر چه تعداد افراد بیشتری روی لیست شما کلیک کنند، احتمال بیشتری برای ایجاد سرنخ و فروش خواهید داشت.

همچنین قرار دادن صفحات در مقابل افرادی است که بیشترین استفاده را از آنها ببرند. بنابراین، به عنوان مثال، اگر یک صفحه محصول تجارت الکترونیک دارید، جستجوی معنایی صفحه شما را در مقابل کسانی قرار می دهد که قصد خرید دارند، نه فقط برای یادگیری در مورد یک محصول. بنابراین حتی اگر صفحه شما ترافیک کمتری داشته باشد، در حالت ایده‌آل، بخش بزرگ‌تری از آن مخاطبان با انگیزه تبدیل هستند. مثال زیر را ببینید.

جستجوی گوگل در مورد کفش های دویدن مردانه

بهترین روش ها برای بهینه سازی برای جستجوی معنایی

در اینجا چند روش برتر برای بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی معنایی آورده شده است:

  • از زبان طبیعی استفاده کنید: هنگامی که محتوای خود را می نویسید، از زبان طبیعی استفاده کنید. این به الگوریتم معنایی گوگل کمک می کند تا معنای کلمات شما را درک کند.
  • مثل یک مشتری فکر کنید: هنگامی که کلمات کلیدی را انتخاب می کنید، مانند یک مشتری فکر کنید. اگر به دنبال محصول یا خدمات شما بودند، چه چیزی را جستجو می کردند؟
  • استفاده کنید داده های ساخت یافته: داده های ساختاریافته راهی برای سازماندهی اطلاعات در وب سایت شما است. این به گوگل کمک می کند تا معنای محتوای شما را بفهمد. می توانید از داده های ساخت یافته برای ایجاد قطعه های غنی و نمودارهای دانش استفاده کنید.
  • در فهرست راهنماها قرار بگیرید: دایرکتوری ها وب سایت هایی هستند که مشاغل را در یک صنعت خاص مانند Yelp، TripAdvisor و صفحه کسب و کار گوگل فهرست می کنند. قرار گرفتن در فهرست فهرست ها می تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به شما کمک کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این به این دلیل است که Google هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها، سیگنال‌های اجتماعی را در نظر می‌گیرد.
  • ایجاد خوشه های موضوعی: در حالی که تمرکز روی کلمات کلیدی انفرادی وسوسه‌انگیز است، گروه‌های موضوعی بهتر نشان می‌دهند که سایت شما در یک موضوع معین یک مرجع کامل است.

سوالات متداول

نمونه ای از جستجوی معنایی چیست؟

الگوریتم جستجوی معنایی گوگل برای درک معنای کلمات طراحی شده است، نه فقط با کلمات کلیدی. این بدان معنی است که شما می توانید با گنجاندن کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود به روشی طبیعی رتبه بندی کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک لوله کش هستید، می توانید با نوشتن مقاله ای در مورد نحوه تعمیر شیر آب نشتی، کلمه کلیدی “چگونه شیر آب نشتی را تعمیر کنیم” رتبه بندی کنید. لازم نیست کلمه کلیدی را در عنوان یا در هر جمله خود وارد کنید. تا زمانی که گوگل بتواند معنای محتوای شما را درک کند، می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.

آیا گوگل از جستجوی معنایی استفاده می کند؟

بله، گوگل از جستجوی معنایی استفاده می کند. این به عنوان یکی از سیگنال های بسیاری عمل می کند که گوگل برای تعیین رتبه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. از آن برای درک رابطه بین کلمات برای ارائه نتایج استفاده می کند.

جستجوی معنایی در NLP چیست؟

در پردازش زبان طبیعی (NLP)، جستجوی معنایی تکنیکی است که برای تطبیق اسناد با درخواست‌های کاربر از طریق درک معنای کلمات موجود در جستار، نه صرفاً مطابقت تحت اللفظی عبارت‌ها، استفاده می‌شود.
این با موتورهای جستجوی سنتی متفاوت است، که پرس و جوهای کاربر را با اسناد بر اساس مطابقت کلمات کلیدی تحت اللفظی مطابقت می دهند.

مزایای استفاده از جستجوی معنایی چیست؟

برخی از مزایای استفاده از جستجوی معنایی عبارتند از:
– درک بهتر از قصد کاربر
– نتایج جستجوی مرتبط تر
– امکان رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی
– افزایش ترافیک و سرنخ
– تجربه کاربری بهتر

تفاوت بین جستجوی معنایی و نمایه سازی معنایی پنهان چیست؟

نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) تکنیکی است که برای نمایه سازی و بازیابی اسناد بر اساس شباهت کلمات موجود در سند استفاده می شود، نه فقط مطابق تحت اللفظی اصطلاحات.
جستجوی معنایی شبیه LSI است که معنای کلمات موجود در یک سند را درک می کند، نه فقط مطابقت تحت اللفظی اصطلاحات. با این حال، جستجوی معنایی با درک رابطه بین کلمات در یک سند، نه فقط شباهت آنها، یک قدم فراتر می رود.
این بدان معناست که جستجوی معنایی می تواند نتایج مرتبط و دقیق تری نسبت به LSI ارائه دهد.

نتیجه

جستجوی معنایی یک تغییر بازی برای سئو است. اگر در حال حاضر از جستجوی معنایی به عنوان بخشی از استراتژی سئو خود استفاده نمی کنید، از دست داده اید.

می توانید از جستجوی معنایی در کمپین های تبلیغاتی پولی، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده کنید. استفاده از جستجوی معنایی را شروع کنید، و شاهد افزایش در رتبه بندی، CTR، سرنخ ها و فروش خود خواهید بود.

فکر می کنید برند شما با جستجوی معنایی چقدر خوب عمل می کند؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع