
بروزرسانی: 03 تیر 1404
خدمات سئو - خدمات Seo - خدمات بهینه سازی سایت
البته خود گوگل براساس فاصله، نزدیک ترین نتایج را ارائه میدهد، اما زمانیکه دو وب سایت در یک محدوده نزدیک به هم فعال باشند، هرکدام که سئو سایت بهتری دارد، در اولویت است. اما سئوی محلی بخشی از سئو است که هدف آن افزایش بازدید محلی یا آگاهی از یک مکان محلی برای کاربران در سرتاسر جهان است، اما فقط برای همان محدوده ای که حضور دارند. حاصل فرآیند یاد شده، تجربه کاربری خوب، ترافیک طبیعی رو به رشد و همچنین نرخ تبدیلی است که به آگاهی از برند می انجامد. مهمترین کاربرد نقشه گوگل در بازاریابی، کسب و کار و نتایج جستجو امکان درج آدرس فروشگاه ها و شرکتهاست که در نتیجه به بهبود کسب وکارهای اینترنتی، دستیابی بهتر کاربران به نتایج جستجوی محلی می انجامد.
در حالی که اگر سایت تان را به طور اصولی سئو کنند، ماه ها و حتی سال ها بعد از اتمام پروژه هم در صفحه 1 باقی میمانید. که البته در واقع هم همین طور است. مهم نیست که چه اهداف بازاریابی برای شرکت: خود دارید، BusinessMohanes می تواند با یک کمپین SEO که به طور خاص برای تجارت منحصر به فرد شما طراحی شده است، به افزایش نتیجه کار شما کمک کند. سئوی محلی یک تکنیک بازاریابی است که شامل بهینه سازی آنلاین سایت برای بهتر دیده شدن در نتایج جستجوی محلی است. بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسبوکار آنلاین باید تمام تلاشتان را بهکار ببرید تا وبسایت شما با کلمات جستجوی مرتبط در صفحه نخست و حتی در اولین ردیف نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر و مشتری و فروش شما زیاد شود. همچنین باید استراتژی هایی در دستور کار قرار گیرد که به قرار گرفتن سایت در رتبه اول بیانجامد.
زیرا در حدود 90 درصد کاربران پس از جستجو عبارت موردنظر خود در صفحه اول تصمیم گیری می کنند و تنها 10درصد به صفحات بعدی مراجعه می می کنند. به گفته میر آویو مدیر عامل شرکت Moving APT ، «مهم است که تجزیه و تحلیل کنید، بازدیدکنندگان در وهله اول به سایت شما چقدر وقت خود را در آنجا میگذارند. یکی از سوالات دیگر هم در زمینه بهینه سازی این است که هزینه این کار چقدر خواهد بود و اگر بخواهیم وب سایت ما در کلمه مد نظر جزو سایت های صفحه اول باشد باید چقدر هزینه کنیم ؟ عاملهای مهمی در رتبهبندی سایت وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. مهم نیست در چه صنعتی فعالیت دارید ، رتبه بندی در گوگل براساس مقایسه سایت های مشابه که در یک حوزه فعالیت می کنند انجام می شود ، تحلیلل سایت های رقیب به شما کمک خواهد کرد که رقبای مهم خود را کشف کنید ، عبارات کلیدی مهمی که به ازای آنها کاربران وارد سایت آنها می شوند را بشناسید ، استراتژی های آنان را بدست آورید و از نقاط ضعف آنها در جهت ارتقا رتبه سایت خود استفاده نمایید.
رابط برنامه کاربردی Google Maps (API) این امکان را برای مدیران وب سایت فراهم می کند تا نقشه های گوگل را در سایت اختصاصی خود درج کنند. تفاوتی نمی کند که به عنوان یک صاحب سایت از تکنیک های سئو استفاده می کنید و یا یک سئوکار یا کارشناس سئو هستید، دسترسی به اخبار سئو و کسب آخرین و به روزترین اطلاعات منتشر شده در این حوزه می تواند ضامن موفقیت شما باشد. شاید مهم ترین بخش در انتخاب شرکت سئو نمونه کارها و پروژه های انجام شده آن شرکت است حتما از سئوکاران بخواهید تا تجربه های خود را با شما به اشتراک بگذارند. اما باید توجه داشته باشید که در عین حال محتوای صفحه خودتان را به آن سایت خوب دیگر مرتبط کردهاید و شاید حتی گوگل متوجه شود که سایت شما محتوای غنیتری دارد. نصب شده بر روی آن برپا کنید. وقتی که شما بتوانید ارتباط مناسبی میان وبسایت خود و شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر وب سایت ها ایجاد کنید به سئو خارجی سایت مطلوب دست پیدا می کنید. هدف ما از بیان این مطالب آشنایی شما با اصول سئو در تولید محتوا بود تا بتوانید در صورت نیاز به یکی از بهترین تولیدکنندههای محتوا تبدیل شوید.
با استفاده از لینک دهی داخلی ارتباط بین محتوا و صفحات را برقرار کنید. هم امکانپذیر است، برای کسب اطلاعات بیشتر، لینک مشخص شده را مطالعه کنید. اگر کسب و کار اینترنتی دارید یا در فضای اینترنت مشغول به فعالیت یا انجام کاری هستید قطعا با این مورد تا حالا برخورد کردید که بعضی سایت ها چقدر خوب و بهینه و البته سریع باز میشن ولی بعضی سایت ها چندین ثانیه یا شاید هم بیشتر(یک الی دو دقیقه) فقط باید صبر کنید که بطور کامل لود یا بارگذاری بشن! شاید تعدادی از کلمات کلیدی شما نسبت خیلی نزدیک با هم دارند و تقریباً به یک مطلب اشاره میکنند. درواقع چیزی در حددو 70درصد تمرکز شما ، باید بر سئو on-page باشد ، زیرا بدون ساختار مناسب و بهینه ، سایر اقدامات هرگز به نتیجه نخواهد رسید. ویژگی هایی مثل اتصال ایمن، طراحی واکنش گرا، زمان بارگذاری سریع؛ هدف این مرحله این است که سایت براساس یک ساختار منظم و بهینه به رباتهای گوگل و کاربران ارائه شود به گونه ای که برای هر دو گروه قابل فهم باشد. تحلیل رقبا نه فقط یک بار ، بلکه بطور منظم باید انجام شود و باید جزئی از استراتژی های بهینه سازی و ارتقای سایت باشد.
بیش از 90 درصد تمام جستجوهای گوگل در صفحه اول کارشان را انجام می دهند. اگرچه در چنین شرایطی پافشاری و استمرار در تولید و عرضه محتوای قدرتمند و کاربردی هیچ مشکلی نداشته و جایگاه شما را بیش از پیش در این مکان مستحکم می کند ، اما وقتی وبسایت رقیب فاصله ای بسیار زیاد از نظر محتوا ، ظاهر و لینک های متصل با سایت خود در مقایسه با شما دارد ، تخصیص منابع بیش از حد به این کار اسراف بوده و سبب نمی شود تا رتبه ای بهتر از اول داشته باشید . با این حال، صنایعی هستند که بیش از سایرین به این استراتژی نیاز دارند. با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد. لینکها میتوانند به موتورهای جستجو در یافتن پاسخ جستجوها کمک کنند و رتبهبندی وبسایت را برای این موتورها سادهتر کنند. ، عنوان درسهای مختلف متمم را ببینید. این ابزار به شما امکان میده وب سایت خود رو در پنجرههای مختلف صفحه نشون بدین.
یکی از مهمترین خدماتی که حتما باید به شما ارائه شود ، لینک سازی خارجی ، دریافت بک لینک های باکیفیت ، مدیریت حساب های شبکه اجتماعی ، به اشتراک گذاری مطالب، درج سایت در گوگل مپ، تعامل با وبسایت های پربازدید می باشد که همه این اقدامات در چهارچوب سئو off-page یا خارج صفحه گنجانده می شوند. بک لینک ها پیوندهایی هستند که از یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر زده می شوند. خرید تبلیغات گوگل برای سایت ، فعالیت در فروم ها و شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک با کیفیت از دامنه های دیگر می باشد.
محل استقرار شرکت - امکان ثبت آدرس فیزیکی سایت روی نقشه های گوگل برای دسترسی کاربران جهت مراجعه حضوری فراه میشود. تمام مشاغلی که دارای یک مکان فیزیکی هستند یا به هر منطقه جغرافیایی خدمات میدهند از مزایای سئو محلی بهره مند میشوند. موتورهای جستجوگر نظیر گوگل پس از آنکه کاربر جستجوی کلمه یا کلمات مدنظر خود را شروع کرد، متناسب با آن کلمه یا کلمات پیشنهادهایی را به او نشان میدهند. برای تمام تصاویری که برای محتوای سایت خود استفاده میکنید از alt مناسب استفاده کرده یا آن ها را تکمیل کنید. شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند. لینکهای داخلی بیش از آنچه تصور میکنید میتوانند به بهبود رتبۀ صفحات مختلف وبسایتتان کمک کنند.
برای آشنایی با زبان HTML و CSS، مشاهده فیلمهای آموزش مربوط به این زبانها در فرادرس پیشنهاد میشود. نمای خیابان گوگل کاربران را قادر می سازد تا تصاویر پانوراما افقی و عمودی سطح خیابان از شهرهای مختلف در سراسر جهان را مشاهده کنند. پس از آن میتوانید بدون هزینه هر صفحهای از وبسایت خود را در نتایج بالا آورده و بهخوبی دیده شوید. این ابزارها موجب می شوند که شما شرایط خود را روزانه رصد و کنترل کنید و در صورتی که ایراداتی در وبسایت وجود داشته باشد آن را برطرف کنید. البته برخی از اتفاقاتی که در بخش خارج صفحه رخ میدهد مثل فعالیتهای مخرب رقبا از کنترل شما خارج است. در نهایت اینکه این جسم (سایت) به جای اینکه با یک شوک مختصر و آرام به نتیجه اول گوگل برسد ، مستلزم این است تا عده ای آن را از جلو کشیده (عوامل سئو خارج از سایت) و عده ای نیز از پشت آن را هل دهند (عوامل ساختاری درون سایتی موثر روی سئو) تا این مسیر دشوار را طی ماه ها طی کرده و به جایگاه مد نظر ما برسد . موتورهای جستجو زمانی به یک وبسایت یا دامنه علاقه نشان می دهند که تمام اصول (حداقل موارد مهم ) در آن دقیقا لحاظ شده باشد.
حالا متوجه شدید که چطور سئو به فروش سایتتان کمک مهدی نجاری میکند؟ یعنی شما نمیتوانید دقیقا از تکنیک هایی که برای سئو سایت فروش لباس استفاده کرده اید به همان صورت برای سئو سایت فروش لوازم صنعتی استفاده کنید زیرا مخاطبان و رقبا این سایت ها با هم فرق میکنند. یعنی ارتباط سایت با خزنده ها بصورت موثر و هدفمند باشد. یعنی محتوای که برای کاربران اطلاعات خوبی را تامین کند، دارای طول بالایی بوده و بصورت عمقی یک مبحث را مورد بررسی قرار دهد ، روان و خوانا باشد و هیچ بخش تکراری یا کپی شده ای در آن وجود نداشته باشد. محتوای خوب همانقدر باعث پیشرفت وبسایت می شود که محتوای تکراری و کپی برداری شده موجب افت آن می گردد. در گذشته بسیاری از سئوکارها هر کلمهی مرتبطی که در محتوا مشاهده میکردند، آن را به سایر صفحات پیوند میدادند.
محتوای خوب براساس کلمات کلیدی بدست آمده از مرحله قبل، یکی از الزامات سئو برای سایت می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو علاقه زیادی به آن دارند. نکته مهم در آدرس صفحه این است که کلمه کلیدی حتماً در آن استفاده شده باشد. اگر شما آدرس دقیق محل فعالیت خود را روی نقشه گوگل یا در google my business ثبت کرده باشید، نام شرکت، آدرس، لینک سایت، تلفن تماس و برخی اطلاعات دیگر به کاربران نزدیک نمایش داده میشود. برای مثال در تصویر زیر، ما عبارت باشگاه ورزشی را جستجو کرده ایم، همانطور که میبینید سه مورد از نزدیکترین باشگاه های ورزشی( البته از میان آنهایی که در گوگل مپ ثبت شده اند) در یک باکس به همراه نقشه، آدرس سایت، تلفن تماس و … رتبه بهتر در نتایج جستجوی محلی باعث می شود افراد بیشتری برند شما را کشف کنند که یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به مشتریان بالقوه محلی است، پس رتبه بهتر در نتایج محلی باید یکی از اولویت های سئو سایت باشد. به عبارت دیگر، شما باید چیزی را به موتور جستجو ارائه کنید که ارزش جستجو کردن را داشته باشد.
نقشه های گوگل چندین سرویس ارائه میدهند که یکی از مهمترین آنها برای کسب و کارهای محلی است. اگرچه محبوبیت جستجو، خرید و دریافت خدمات آنلاین در سالهای اخیر افزایش داشته، اما هنوز کاربرانی هستند که اعتماد کمی نسبت به اینترنت دارند و ترجیح میدهند بصورت حضوری اقدام به خرید کنند. اگر می خواهید سایت شما توسط مخاطبان محلی کشف شود باید به جذب کاربرانی که اقدام به جستجوی محلی میکنند توجه داشته باشید. زیرا هر اقدام اشتباه در سئو می تواند موجب شود سایت شما پنالتی شده و از نتایج گوگل حذف شود که برگرداندن دوباره آن به سادگی انجام نمی پذیرد. ترجمه لغوی آن میشود سیگنال اجتماعی. سپس الگوریتمها، صفحات درون نمایه را با در نظر گرفتن صدها سیگنال یا عامل رتبه دهی برای تعیین ترتیب صفحات جهت ظاهرشدن در نتایج جستجو برای یک پرسوجوی خاص تحلیل میکنند. آیا باید برای همه آنها صفحات جداگانه و محتوای مجزایی تولید کنید؟ اگر شما در زمینه خاصی فعالیت می کنید باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را به خوبی بشناسید.