دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها: تفاوت چیست؟
انتشار: آبان 11، 1401
بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1404

دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها: تفاوت چیست؟

عنوان: "پست مهمان" بازاریابی دیجیتال

بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده هر دو برای تلاش های سئو سایت شما مهم هستند.

در پایین صفحه، لیست کاملی از بک لینک های خود را مشاهده خواهید کرد.

اما همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها معتبرتر از دیگران هستند و وزن بیشتری دارند.

و محدوده اختیارات دامنه دامنه های ارجاع دهنده شما.

دامنه های ارجاع دهنده سایت خود را که توسط اعتبار صفحه اندازه گیری شده است، ببینید.

یک تماس رزرو کنید



منبع

اگر اینطور است، می توانید از ابزار Disavow گوگل برای حذف این لینک ها از سایت خود استفاده کنید.

بهترین روش ها برای ایجاد دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها

امیدواریم اکنون تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را درک کرده باشید. اما فقط برای جمع بندی: بک لینک ها نام پیوندهایی هستند که وب سایت شما از سایت های دیگر دریافت می کند. دامنه های ارجاع دهنده وب سایت های فردی هستند که پیوند را انجام می دهند. شما می توانید بک لینک های زیادی از یک سایت داشته باشید، اما آن فقط به عنوان یک دامنه ارجاع به حساب می آید.

با این حال، بک لینک های کم اعتبار بی ارزش نیستند و مطمئناً به رتبه سایت شما لطمه ای وارد نمی کنند.

بررسی دامنه ها و بک لینک های ارجاع دهنده سایت خود با جستجوگر بک لینک مانند Ubersuggest آسان است. به سادگی به برگه "Backlinks" ابزار مراجعه کنید و URL دامنه ای را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید. جستجو را بزنید و خواهید دید که آن سایت چند بک لینک و دامنه ارجاع دارد و همچنین برای هر معیار رتبه بندی می شود.

ارجاع دامنه در مقابل بک لینک در Ubersuggest.

بک لینک به سادگی یک هایپرلینک بین وب سایت ها است. آنها همچنین می توانند به عنوان لینک های ورودی شناخته شوند.

دامنه های ارجاع دهنده نیز به عنوان رای اعتماد عمل می کنند و می توانند بر اعتبار هر بک لینک تأثیر بگذارند. مانند بک لینک ها، برخی از دامنه های ارجاع دهنده بهتر از بقیه هستند. معیارهای اندازه گیری کیفیت یک دامنه ارجاع دهنده تا حد زیادی با اندازه گیری کیفیت بک لینک ها نیز مشابه است.

ارجاع دامنه ها و بک لینک ها می تواند موضوع پیچیده ای باشد، اما درک تفاوت بین آنها می تواند به شما در ایجاد استراتژی های سئو هوشمندتر و بهبود حضور وب سایت خود در گوگل کمک کند.


مورد دیگر استفاده از پارامترهای جستجوی گوگل برای یافتن دستی وب سایت هایی است که پست های مهمان را در جایگاه شما می پذیرند. به عنوان مثال، اگر بخواهم پست های مهمان را برای سایت خود پیدا کنم، چیزی شبیه به این را در گوگل جستجو می کنم:

با این حال، فقط برخی از انواع پیوندها بک لینک هستند. به پیوندهای بین صفحات در سایت شما، پیوندهای داخلی می گویند. در اینجا یک مثال است:

نمونه ای از لینک داخلی و بک لینک

در حین پیمایش در این لیست، ممکن است بک لینک هایی با ظاهر اسپم مشاهده کنید که نمی خواهید.

شما باید پروفایل های بک لینک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا درک کاملی از چشم انداز کلی صنعت خود و آنچه ما برای رقابت نیاز داریم داشته باشید.

سوالات متداول

نتیجه

گوگل تمام وب سایت های مربوط به بازاریابی دیجیتال را که عبارت «پست مهمان» را در عنوان صفحه خود دارند به من نشان می دهد.

به صورت دستی با سایر وب سایت ها تماس بگیرید

بک لینک ها روش اصلی خزنده های وب سایت مانند Googlebot برای حرکت در وب هستند. آنها از بک لینک برای حرکت از صفحه ای به صفحه دیگر استفاده می کنند و از متن لنگر برای درک اینکه هر صفحه جدید درباره چیست استفاده می کنند. به همین دلیل است که متن لنگر برای سئو مهم است.

دامنه های ارجاع شده در صورتی کیفیت بالاتری دارند که با وب سایت شما مرتبط باشند و توسط موتورهای جستجو به عنوان مقامات قابل اعتماد در نظر گرفته شوند.

عوامل متعددی اعتبار یک بک لینک را تعیین می کند. یکی مربوط بودن صفحه وب است که پیوند را ارائه می دهد. بک لینک از یک صفحه با موضوعی مشابه با وب سایت شما بسیار ارزشمندتر از پیوندی از صفحه ای است که چیزی نامربوط را پوشش می دهد.

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

اگر آماده دریافت وضوح در مورد ارجاع دامنه در مقابل بک لینک هستید، پس بیایید شروع کنیم.

چرا مردم فکر می کنند که دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها یکسان هستند؟

همچنین می توانید با هر وب سایتی تماس بگیرید و درخواست بک لینک دهید. این استراتژی زمانی که با محتوای باکیفیت ترکیب شود بهترین کار را دارد.

اگر تفاوت بین بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده را درک نکنید، نمی توانید یک کمپین سئو عالی ایجاد کنید - حتی اگر بدانید که بک لینک ها چقدر برای سئو مهم هستند.

هر نوع محتوایی که ایجاد می کنید، فراموش نکنید که کیفیت مهم است. اگر می خواهید لینک جذب کنید، باید به وضوح بهتر از محتوای موجود در صفحه اول گوگل باشد.

پست مهمان در سایت های دیگر

صفحه را بیشتر به پایین اسکرول کنید تا ببینید سایت شما چند دامنه ارجاع دهنده را برده و از دست داده است.

اسکرین شات از دامنه های ارجاع جدید و گم شده در Ubersuggest.

آیا در مورد تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها مطمئن نیستید؟ سپس شما به جای مناسب آمده اید.

مشکل اصلی اینجاست. اگر تعداد دامنه های ارجاع دهنده را نیز افزایش ندهید، افزایش بک لینک تأثیر قابل توجهی روی سئوی شما نخواهد داشت. اینکه یک سایت 100 بار به شما لینک دهد، به اندازه قدرتمند کردن 100 سایت مختلف برای یک بار لینک دادن به شما نیست.

اجازه دهید با ارائه هر دو تعریف به شما توضیح دهم.

بک لینک چیست؟

نویسنده: تیم تحریریه نیل پتل