دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها: تفاوت چیست؟


گرافیکی که می گوید "دامنه های ارجاع در مقابل بک لینک ها: تفاوت چیست؟"

آیا در مورد تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها مطمئن نیستید؟ سپس شما به جای مناسب آمده اید.

ارجاع دامنه ها و بک لینک ها می تواند موضوع پیچیده ای باشد، اما درک تفاوت بین آنها می تواند به شما در ایجاد استراتژی های سئو هوشمندتر و بهبود حضور وب سایت خود در گوگل کمک کند.

در این مقاله، من:

  • بک لینک را تعریف کنید
  • دامنه های ارجاع دهنده را تعریف کنید
  • تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده در مقابل بک لینک ها را توضیح دهید
  • به شما نشان می دهد که هر دو چگونه بر سئوی شما تأثیر می گذارند
  • بهترین روش ها را برای ایجاد دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک بیشتر ارائه دهید

اگر آماده دریافت وضوح در مورد ارجاع دامنه در مقابل بک لینک هستید، پس بیایید شروع کنیم.

چرا مردم فکر می کنند که دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها یکسان هستند؟

جای تعجب نیست که بسیاری دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را اشتباه می گیرند، زیرا بسیاری فکر می کنند که دقیقاً یکسان هستند. تفاوت در تعاریف بین بک لینک و دامنه ارجاع اندک است و برای درک تفاوت باید از سئو و به طور کلی اینترنت درک خوبی داشته باشید.

اجازه دهید با ارائه هر دو تعریف به شما توضیح دهم.

بک لینک چیست؟

بک لینک به سادگی یک هایپرلینک بین وب سایت ها است. آنها همچنین می توانند به عنوان لینک های ورودی شناخته شوند.

یک بک لینک می تواند به اشکال مختلف باشد. به طور معمول پیوندها در متن جاسازی می شوند و کلماتی که حاوی پیوند هستند به عنوان متن لنگر شناخته می شوند. اما می‌توان آن‌ها را در تصاویر، دکمه‌ها، اینفوگرافیک‌ها و بسیاری راه‌های دیگر نیز جاسازی کرد.

بک لینک ها روش اصلی خزنده های وب سایت مانند Googlebot برای حرکت در وب هستند. آنها از بک لینک برای حرکت از صفحه ای به صفحه دیگر استفاده می کنند و از متن لنگر برای درک اینکه هر صفحه جدید درباره چیست استفاده می کنند. به همین دلیل است که متن لنگر برای سئو مهم است.

هیچ محدودیتی برای تعداد بک لینک هایی که می توانید دریافت کنید وجود ندارد و می توانید چندین بک لینک از یک سایت دریافت کنید. به عنوان مثال، هنگامی که یک صفحه وب به یک صفحه وب دیگر لینک می شود، شما یک بک لینک دارید. اگر آن وب سایت به ده صفحه در وب سایت شما پیوند داده شود، ده بک لینک دارید.

با این حال، فقط برخی از انواع پیوندها بک لینک هستند. به پیوندهای بین صفحات در سایت شما، پیوندهای داخلی می گویند. در اینجا یک مثال است:

نمونه ای از لینک داخلی و بک لینک

تصویر بالا دو پیوند از پست وبلاگ من در مورد رشد یک تیم تأثیرگذار را نشان می دهد. اولی یک پیوند داخلی به صفحه دیگری در وب سایت من است. دومی یک بک لینک به Business Wire است.

دامنه ارجاع چیست؟

دامنه ارجاع دهنده وب سایتی است که به وب سایت شما لینک می دهد. در حالی که بک لینک ها رابطه بین صفحات را توصیف می کنند، دامنه های ارجاع دهنده رابطه بین کل وب سایت ها را توصیف می کنند.

برای روشن شدن، اگر وب سایتی از یکی از صفحات خود به صفحه شما لینک دهد، آن لینک یک بک لینک است و آن وب سایت به یک دامنه ارجاع دهنده تبدیل می شود. بنابراین، در مثال بالا، وبلاگ من به یک دامنه ارجاع برای Business Wire تبدیل شده است.

دامنه های ارجاع دهنده نیز متفاوت از بک لینک ها شمارش می شوند. در حالی که یک وب سایت می تواند هزاران بک لینک به شما بدهد، فقط می تواند به عنوان یک دامنه ارجاع حساب شود. به همین دلیل است که شما وب سایت هایی با میلیون ها بک لینک اما تنها چند هزار دامنه ارجاع می بینید.

چرا این تفاوت ها مهم هستند؟

اگر تفاوت بین بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده را درک نکنید، نمی توانید یک کمپین سئو عالی ایجاد کنید – حتی اگر بدانید که بک لینک ها چقدر برای سئو مهم هستند.

مشکل اصلی اینجاست. اگر تعداد دامنه های ارجاع دهنده را نیز افزایش ندهید، افزایش بک لینک تأثیر قابل توجهی روی سئوی شما نخواهد داشت. اینکه یک سایت 100 بار به شما لینک دهد، به اندازه قدرتمند کردن 100 سایت مختلف برای یک بار لینک دادن به شما نیست.

بنابراین هدف شما نباید این باشد که تا حد ممکن بک لینک دریافت کنید، بلکه باید تا حد امکان دامنه های ارجاع دهنده را به دست آورید.

همچنین برای اجرای ممیزی بک لینک باید رابطه بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را درک کنید. ممکن است تعداد زیادی لینک ببینید و فکر کنید پروفایل بک لینک شما عالی است. اما اگر بک لینک بسیار بالایی به نسبت دامنه ارجاع دارید، پروفایل لینک شما بسیار ضعیف است. در برخی موارد، گوگل ممکن است شما را به خاطر این نوع نمایه جریمه کند زیرا تاکتیک‌های ایجاد پیوند مبهم مانند طرح پیوند پولی یا شبکه وبلاگ خصوصی را پیشنهاد می‌کند.

دامنه های ارجاعی در مقابل بک لینک ها: چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده هر دو برای تلاش های سئو سایت شما مهم هستند.

بک لینک ها به عنوان یک رای اعتماد برای وب سایت شما عمل می کنند. هر چه تعداد بک لینک (رای) بیشتری از منابع قابل اعتماد داشته باشید، گوگل به وب سایت شما امتیاز بیشتری خواهد داد.

اما همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها معتبرتر از دیگران هستند و وزن بیشتری دارند.

عوامل متعددی اعتبار یک بک لینک را تعیین می کند. یکی مربوط بودن صفحه وب است که پیوند را ارائه می دهد. بک لینک از یک صفحه با موضوعی مشابه با وب سایت شما بسیار ارزشمندتر از پیوندی از صفحه ای است که چیزی نامربوط را پوشش می دهد.

دومی متن لنگر پیوند است. از آنجایی که موتورهای جستجو از این متن برای تعیین اینکه یک صفحه درباره چه چیزی است استفاده می‌کنند، اگر پیوند حاوی متن لنگر توصیفی باشد به جای عبارتی مانند «اینجا را کلیک کنید» کمک می‌کند. گنجاندن یک کلمه کلیدی در متن لنگر یک لینک می تواند بسیار قدرتمند باشد، اما بهینه سازی بیش از حد لینک ها و جریمه شدن توسط گوگل آسان است.

اعتبار وب سایتی که بک لینک می دهد نیز مهم است. یک بک لینک از وب سایتی که گوگل آن را بسیار معتبر می داند، به عنوان مثال، واشنگتن پست، وزن بیشتری نسبت به یک وب سایت کاملاً جدید دارد.

با این حال، بک لینک های کم اعتبار بی ارزش نیستند و مطمئناً به رتبه سایت شما لطمه ای وارد نمی کنند.

دامنه های ارجاع دهنده نیز به عنوان رای اعتماد عمل می کنند و می توانند بر اعتبار هر بک لینک تأثیر بگذارند. مانند بک لینک ها، برخی از دامنه های ارجاع دهنده بهتر از بقیه هستند. معیارهای اندازه گیری کیفیت یک دامنه ارجاع دهنده تا حد زیادی با اندازه گیری کیفیت بک لینک ها نیز مشابه است.

دامنه های ارجاع شده در صورتی کیفیت بالاتری دارند که با وب سایت شما مرتبط باشند و توسط موتورهای جستجو به عنوان مقامات قابل اعتماد در نظر گرفته شوند.

اگر در مورد کیفیت دامنه ارجاع دهنده مطمئن نیستید، می توانید از Ubersuggest برای مشاهده رتبه دامنه آن استفاده کنید.

اسکرین شات Ubersuggest برای بررسی کیفیت پیوند دامنه ارجاع دهنده.

Ubersuggest اعتبار دامنه هر بک لینکی که سایت شما دارد را نشان می دهد. همچنین اعتبار صفحه صفحه خاصی را که به سایت شما پیوند می دهد نیز نشان می دهد.

نحوه بررسی بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده

بررسی دامنه ها و بک لینک های ارجاع دهنده سایت خود با جستجوگر بک لینک مانند Ubersuggest آسان است. به سادگی به برگه “Backlinks” ابزار مراجعه کنید و URL دامنه ای را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید. جستجو را بزنید و خواهید دید که آن سایت چند بک لینک و دامنه ارجاع دارد و همچنین برای هر معیار رتبه بندی می شود.

ارجاع دامنه در مقابل بک لینک در Ubersuggest.

صفحه را بیشتر به پایین اسکرول کنید تا ببینید سایت شما چند دامنه ارجاع دهنده را برده و از دست داده است.

اسکرین شات از دامنه های ارجاع جدید و گم شده در Ubersuggest.

و محدوده اختیارات دامنه دامنه های ارجاع دهنده شما.

دامنه های ارجاع دهنده سایت خود را که توسط اعتبار صفحه اندازه گیری شده است، ببینید.

در پایین صفحه، لیست کاملی از بک لینک های خود را مشاهده خواهید کرد.

در حین پیمایش در این لیست، ممکن است بک لینک هایی با ظاهر اسپم مشاهده کنید که نمی خواهید.

اگر اینطور است، می توانید از ابزار Disavow گوگل برای حذف این لینک ها از سایت خود استفاده کنید.

بهترین روش ها برای ایجاد دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها

آیا می خواهید بک لینک ها و دامنه های ارجاع بیشتری دریافت کنید؟ در اینجا سه ​​استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

محتوای عالی ایجاد کنیدتی

ایجاد محتوای شگفت انگیز یکی از بهترین راه ها برای تولید بک لینک های جدید با کیفیت بالا و دامنه های ارجاع دهنده در طول زمان است. سایر سایت‌ها به طور طبیعی به وب‌سایت شما پیوند می‌دهند، اگر به خوانندگانشان ارزش زیادی ارائه دهد، به آنها کمک کند تا یک موضوع پیچیده را توضیح دهند، یا یک نقطه داده مفید برای پشتیبانی از استدلال آنها ارائه دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، انواع خاصی از محتوا وجود دارد که من توصیه می کنم برای تولید بک لینک ایجاد کنید:

  • مطالعات و نظرسنجی هایی که بینش و آمار تولید می کند
  • به طور جدی راهنماهای عمیق و نحوه ارسال پست ها
  • قطعات رهبری فکری، به ویژه آنهایی که دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهند
  • پست های جمع بندی
  • اینفوگرافیک

هر نوع محتوایی که ایجاد می کنید، فراموش نکنید که کیفیت مهم است. اگر می خواهید لینک جذب کنید، باید به وضوح بهتر از محتوای موجود در صفحه اول گوگل باشد.

پست مهمان در سایت های دیگر

برای افزایش بک لینک و دامنه های ارجاع دهنده، لازم نیست منتظر بمانید تا وب سایت ها به صورت ارگانیک به سایت شما لینک دهند. ارسال مهمان در وب سایت های دیگر یک راه عالی برای ایجاد بک لینک و افزایش دامنه های ارجاع دهنده خودتان است.

هنگامی که یک پست مهمان می نویسید، معمولاً این فرصت را خواهید داشت که یک یا دو پیوند به وب سایت خود را در نسخه اصلی پست وبلاگ خود قرار دهید. در غیر این صورت، تقریباً مطمئناً می توانید به وب سایت خود در بیوگرافی نویسنده خود پیوند دهید.

نوشتن پست های مهمان با یافتن سایت های باکیفیت که آنها را می پذیرند شروع می شود. چند راه برای این کار وجود دارد. یکی این است که به نمایه های بک لینک رقبای خود نگاه کنید و سایت هایی را پیدا کنید که در گذشته مهمان پست کرده اند.

مورد دیگر استفاده از پارامترهای جستجوی گوگل برای یافتن دستی وب سایت هایی است که پست های مهمان را در جایگاه شما می پذیرند. به عنوان مثال، اگر بخواهم پست های مهمان را برای سایت خود پیدا کنم، چیزی شبیه به این را در گوگل جستجو می کنم:

عنوان: “پست مهمان” بازاریابی دیجیتال

گوگل تمام وب‌سایت‌های مربوط به بازاریابی دیجیتال را که عبارت «پست مهمان» را در عنوان صفحه خود دارند به من نشان می‌دهد.

به صورت دستی با سایر وب سایت ها تماس بگیرید

همچنین می توانید با هر وب سایتی تماس بگیرید و درخواست بک لینک دهید. این استراتژی زمانی که با محتوای باکیفیت ترکیب شود بهترین کار را دارد.

برای مثال، می‌توانید از تکنیک آسمان‌خراش برای ایجاد یک محتوای عالی استفاده کنید و سپس به هر وب‌سایتی که به مقاله‌ای رقیب اما ضعیف پیوند می‌دهد دسترسی پیدا کنید.

اگر مقاله جدید شما ارزش کافی را ارائه دهد، بسیاری از صاحبان سایت نیز به مقاله شما لینک می دهند.

شما باید پروفایل های بک لینک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا درک کاملی از چشم انداز کلی صنعت خود و آنچه ما برای رقابت نیاز داریم داشته باشید.

سوالات متداول

آیا بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده یکسان هستند؟

نه آنها نیستند. بک لینک ها لینک هایی هستند که از یک صفحه وب دیگر به صفحات وب شما اشاره می کنند. دامنه ارجاع دهنده وب سایتی است که به سایت شما لینک می دهد. یک وب سایت واحد می تواند تعداد زیادی بک لینک به شما بدهد، اما فقط به عنوان یک دامنه ارجاع دهنده حساب می شود.

دامنه ارجاع دهنده در سئو به چه معناست؟

دامنه ارجاع دهنده وب سایتی است که به سایت شما لینک می دهد. هر چه سایت شما دامنه های ارجاع با کیفیت بیشتری داشته باشد، پروفایل لینک آن بهتر است و باید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد.

آیا بک لینک ها ارجاع هستند؟

بک لینک ترافیک و اعتبار را به وب سایت شما ارجاع می دهد، اما دامنه ارجاع دهنده نیست. وب سایتی که پیوند را انجام می دهد، ارجاع دهنده است.

چگونه می توانم دامنه های ارجاع بیشتری برای افزایش رتبه سئو دریافت کنم؟

ایجاد محتوای قابل پیوند با کیفیت بالا، ارسال مهمان و اطلاع رسانی دستی همگی استراتژی های عالی برای ایجاد دامنه های ارجاع دهنده بیشتر برای افزایش رتبه SEO شما هستند.

چگونه دامنه های ارجاع دهنده را پیدا می کنید؟

یکی از بهترین راه‌ها برای یافتن دامنه‌های ارجاع‌دهنده بالقوه این است که به پروفایل‌های بک لینک رقبای خود نگاه کنید. ابزاری مانند Ubersuggest همه دامنه های ارجاع دهنده را به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد برای دریافت بک لینک با این سایت ها تماس بگیرید.

نتیجه

امیدواریم اکنون تفاوت بین دامنه های ارجاع دهنده و بک لینک ها را درک کرده باشید. اما فقط برای جمع بندی: بک لینک ها نام پیوندهایی هستند که وب سایت شما از سایت های دیگر دریافت می کند. دامنه های ارجاع دهنده وب سایت های فردی هستند که پیوند را انجام می دهند. شما می توانید بک لینک های زیادی از یک سایت داشته باشید، اما آن فقط به عنوان یک دامنه ارجاع به حساب می آید.

افزایش بک لینک سایت و دامنه های ارجاع دهنده برای بهبود رتبه شما کلیدی است. بنابراین، در مرحله بعد، نحوه دریافت بک لینک برای یک سایت جدید را بیاموزید و سپس با ساخت بک لینک های با کیفیت به روشی مقیاس پذیر آشنا شوید.

پروفایل بک لینک شما در مورد وب سایت شما چه می گوید؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع