لحظه ای به عادات خرید خود فکر کنید – چرا برخی از خریدها را انجام می دهید و برخی را انجام نمی دهید؟ به احتمال زیاد، شما یک محصول را بر اساس درک برند خود یا افکار و احساسات مرتبط با یک شرکت خریداری می کنید.

لحظه ای به عادات خرید خود فکر کنید – چرا برخی از خریدها را انجام می دهید و برخی را انجام نمی دهید؟ به احتمال زیاد، شما یک محصول را بر اساس درک برند خود یا افکار و احساسات مرتبط با یک شرکت خریداری می کنید.
دانستن اینکه مردم درباره برند شما چه فکر می کنند، بخش مهمی از توسعه یک تجارت موفق است.
مردم بر سر محصولات اپل و اندروید وارد جنگ میم می شوند. فردی که کفش نایک می پوشد گرفتار ضربات آدیداس نمی شود. و کوکاکولا و پپسی را در یک یخچال پیدا نخواهید کرد.
به شما اطلاعاتی را می دهد که برای شکل دادن به هویت برند خود، ایجاد کمپین های بازاریابی تاثیرگذار و ایجاد تغییرات در زمانی که درک مصرف کننده تغییر می کند، نیاز دارید.
منبع تصویر
ممکن است هنگام رفت و آمد روزانه خود از یکی از این استودیوهای تمرینی با رنگ نارنجی عبور کرده باشید یا در طول همه گیری همه گیر در کلاس آنلاین شرکت کرده باشید.
این باید شامل تحقیق در مورد مخاطبان هدف اولیه و ثانویه، تجزیه و تحلیل رقابتی محصولات یا خدمات شما، ارزیابی کامل استراتژی ارتباطی شما و بررسی عمیق جایگاه برند شما باشد.
یک ممیزی برند انجام دهید تا ارزیابی کنید که درک برند شما در مقایسه با رقبا چگونه است.
بله، ممکن است سلیقه یا ترجیح باشد، اما این برند کمپین های هوشمندانه ای طراحی کرده است تا مردم را به این باور برساند که خوردن اسنیکر شما را از حالت خشن و بی تمرکز به تیز و راضی تبدیل می کند.
توانایی شما برای ایجاد تصوری از برند که برای بازار هدف شما جذاب باشد، باعث رشد شرکت می شود. اگرچه ممکن است به نظر برسد که درک برند از دست شما خارج است، اما می توانید برای اندازه گیری آن و بهبود نگرش افراد گام بردارید.
از آنجایی که درک برند ترکیبی از بررسی ها، شهرت، تجربه، عملکرد، تبلیغات، مشارکت اجتماعی و استفاده از مشتری است، باید معیارها را از منابع متعدد جمع آوری کنید.
داده ها می توانند به شما کمک کنند تا درک کنید که مصرف کنندگان، کارمندان، سهامداران و رقبا چگونه برند شما را درک می کنند.
اما ارتباط مداوم منجر به “خستگی زوم” شد، یک تشخیص غیررسمی که توسط Healthline، Stanford، New York Times، APA و موارد دیگر پوشش داده شده است.
این شرکت برای منحرف کردن مصرف کنندگان از قرار دادن پاتاگونیا در رده مد سریع، ابتکارات زیادی را با محوریت پایداری، مانند خط لباس های بازیافتی Worn Wear راه اندازی کرده است.
اگر مصرف کنندگان به یک برند بسیار فکر کنند، وفادارتر می شوند. در نظر بگیرید که چگونه این پویایی در زندگی روزمره ظاهر می شود.
نام تجاری دنده بیرونی به دلیل لباس های نوآورانه و تمرکز بر تولید مسئولانه مشهور شد. با این حال، تغییر در ادراک مصرف کننده باعث شد این شرکت هویت مبتنی بر پایداری خود را دو چندان کند.
یک شرکت با ارزش ویژه برند بالا، مشتریان وفاداری را جذب می کند که در صورت انتخاب بین رقبا، محصول یا خدمات شما را انتخاب می کنند.
در اینجا نحوه اندازه گیری درک برند آورده شده است.
دانستن اینکه مردم چگونه برند شما را درک می کنند، شکل دادن به ادراکات و توسعه ارزش ویژه برند را آسان تر می کند. برای انجام این کار، باید درک کنید که چه چیزی درک برند را ایجاد می کند و چگونه تصمیم گیری شرکت و مصرف کننده را آگاه می کند.
منبع تصویر
در اوایل دهه 2010، مردم شروع به معرفی این شرکت به عنوان پاتاگوچی کردند – نامی طنز که قیمت های بالای این برند و پذیرش آن در بین کارگران با درآمد بالا را به تمسخر می گرفت.
اگرچه درک برند یک تداعی ذهنی است، اما هنگام ایجاد ارتباطات عاطفی با مصرف کنندگان ضروری است. مردم هنگام انتخاب بین محصولات رقیب، نگرش خود را نسبت به برندها در نظر می گیرند.
کلاسهای جامعهمحور آن را برای افرادی مناسب میسازد که به دنبال ارتباط و رقابت با همسایگان در حین کار هستند. معمولیتر از Crossfit است، اما در مقایسه با کلاسهای گروهی در سالنهای ورزشی ملی، مانند Planet Fitness و LA Fitness، شدت بیشتری دارد.
در حالی که درک برند را می توان به آنچه که یک مشتری در مورد برند شما فکر می کند محدود کرد، ارزش ویژه برند ترکیبی از ادراکات، تجربیات و نظرات مردم است که شهرت شما را ایجاد می کند.
با استفاده از ابزارهای شنیداری اجتماعی یا هشدارهای Google، نامهای آنلاین را ردیابی کنید. شما میخواهید نظرات رسانههای اجتماعی، بررسیهای آنلاین، هشتگهای مرتبط، انجمنها (یعنی Reddit و Quora) و ذکر اخبار را نظارت کنید.
شرکت هایی که درک برند را درک می کنند از این اطلاعات برای توسعه ارزش ویژه برند استفاده می کنند.
زوم یک پلتفرم ویدئویی مبتکرانه و محبوب در آغاز همهگیری، به سرعت عامل فرسودگی کارگران از راه دور شد. مردم دوست داشتند که چگونه آنها را با تیم ها، خانواده ها و دوستان مرتبط نگه می دارد.
مثالهای درک برند زیر نشان میدهند که چگونه کسبوکارها میتوانند احساسات مصرفکننده را شکل دهند تا هویت درونی با تصویر بیرونی مطابقت داشته باشد. حتی ممکن است برای طراحی لوگوی خود الهام بگیرید.