دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تاکتیکهای بازاریابی برونگرا با هدف نمایش مستقیم پیام به بیشترین تعداد افراد ممکن در فضای آنلاین پیگیری میشود، فارغ از این که این پیام با علایق و نیازهای مخاطبان مربوط باشد یا آنها تمایلی به دیدن آن داشته باشند. کسانی که در حوزهی بازاریابی درونگرا فعالیت میکنند ممکن است بگویند این شکل بازاریابی و بازاریابی دیجیتال با تقریب خوبی یکسان هستند، بااینحال تفاوتهایی میان این دو اصطلاح وجود دارد. ابزارهای خلق لید فروش (سرنخ فروش): خلق سرنخهای فروش و تبدیل این سرنخها به مشتریان کار زمانبری محسوب میشود. بازاریابی در شبکههای اجتماعی به ترویج برند و محتوای آن در کانالهای شبکههای اجتماعی برای بهبود آگاهی از برند، افزایش ترافیک و خلق سرنخهای فروش برای کسبوکار کمک میکند. با استفاده از رپورتاژ محتوا، برندها میتوانند با پرداخت پول به شرکتها یا اشخاص، به تبلیغ و خلق محتوایی بپردازند که به نحوی برند یا خدمات آنها را ترویج میکند. در تبلیغات اسپانسری نیز شما میتوانید با پرداخت هزینه مجموعهای از پستها یا پروفایلها را در فید مخاطبان مشخصی نمایش دهید و از این طریق به اهدافی نظیر ترافیک وبسایت، افزایش فالوور، تعامل با مشتریان یا دانلود اپ دست پیدا کنید. این پلتفرمها به شما این امکان را میدهند که به تعریف کاربران بینندهی تبلیغات خود بر اساس معیارهای مختلف بپردازید و به ازای هر نمایش یا هر کلیک هزینه پرداخت کنید.

در این شبکههای اجتماعی میتوانید به پرداخت هزینه برای شخصیسازی ویدئوها، تصاویر یا اسلایدها بپردازید. تبلیغات اینترنتی روشی برای خلق ترافیک وبسایت است که با پرداخت پول به ازای هر نمایش یا کلیک و غیره در کانالهای رسانهای مجله خبری learn-marketing عمل میکند. ناشرانی که موفق شوند مخاطبان خود را به فروشگاه یا وبسایت مورد نظر ارجاع دهند در صورت کسب نتیجهی مورد نظر مبلغی را دریافت میکنند. این اطلاعات فرصت دریافت اطلاعات تماس مشتری و ایجاد سرنخهای فروش و هدایت مشتریان به مسیر خرید را امکانپذیر میکنند. در این سبک از بازاریابی، کسبوکارها از کانالهای دیجیتال نظیر موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل، وبسایتها و اپلیکیشنهای دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آتی خود استفاده میکنند. این پدیده گزینههای زیادی را در اختیار شرکتها قرار میدهد و به آنها اجازه میدهد از بسترهایی نظیر ایمیل، ویدئو، شبکههای اجتماعی یا فرصتهای بازاریابی مبتنی بر وبسایتها و اپلیکیشنهای موبایلی استفاده کنند. کانالهایی که تحت تاثیر سئو قرار میگیرند، مواردی نظیر وبسایت، وبلاگ و اینفوگرافیها هستند. در حال حاضر میتوان به چند روش به سراغ سئو رفت، تا بدین ترتیب ترافیک باکیفیت برای وبسایت خود به وجود آورد.

این روش میزان ترافیک ارگانیک (رایگان) وبسایت را افزایش میدهد. در این روش دیجیتال مارکتینگ از انواع تبلیغات نتیجهگرا استفاده میشود. در ظاهر، این دو مفهوم یکسان به نظر میرسند: هر دو به صورت آنلاین پیگیری میشوند و هر دو به تولید محتوای دیجیتال برای مشتریان میپردازند. برای مثال، تبلیغات بنری پرزرقوبرق که در بالای بسیاری از وبسایتها دیده میشوند با هدف فروش محصولات یا تبلیغ به همه افراد ساخته میشوند، این نوع تبلیغات فرقی میان افراد قائل نمیشود و برای کسانی که تمایل به دیدن این تبلیغات ندارند هم نمایش داده میشوند. فشردهسازی تصاویر، ساختارمند بودن اطلاعات و بهینهسازی فایلهای CSS همگی از اقداماتی هستند که در سئوی فنی یا تکنیکال انجام میشوند و میتوانند سرعت بارگذاری وبسایت شما را بهبود دهند. سئوی آف پیج (Off page): در این نوع از سئو، در زمان بهینهسازی وبسایت، بیشتر تمرکز بر فعالیتهایی است که خارج از صفحهی وبسایت شما انجام میشود.

وجود چنین دغدغههایی سبب شد که این متن را برای پاسخ به سؤالات فعالان حوزهی بازاریابی آماده کنیم. پاسخ این سؤال، لینکهای درونگرا، یا همان بکلینکها هستند. یکی از سادهترین و قدرتمندترین داراییهای دیجیتال مارکتینگ درونگرا، وبلاگها هستند، ابزارهایی که به وبسایت سازمان فرصت سرمایهگذاری بر کلیدواژههایی را میدهند که مشتریان در جستجوی آنها هستند. اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) به نرمافزارهایی اشاره میکند که بخشی از عملیات پایهی بازاریابی شما را به صورت خودکار انجام میدهند. تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شکل تبلیغات اینفلوئنسری نیز انجام شود. با ایجاد محتوای اختصاصی، برندها میتوانند اینفلوئنسرها را در تبلیغات خود به کار گیرند و از آنها به عنوان رسانهای برای انتشار پستها یا ویدئوهای خود در شبکههای اجتماعی استفاده کنند. نوع دیگری از رپورتاژ محتوا، انتشار پستها یا مقالاتی دربارهی شما توسط سایتهای دیگر برای برجسته کردن خدمات یا برند شماست. در فیسبوک، تبلیغ شما در فید خبری افرادی نمایش داده میشود که مخاطبان احتمالی کسبوکار شما هستند. خبرنامههای ایمیلی: اتوماسیون ایمیل به کسبوکار اجازه میدهد به صورت خودکار به ارسال ایمیل به افراد بپردازد و در عین حال فهرست افراد دریافتکنندهی ایمیل متناسب با موضوع تغییر کند، به طوری که خبرنامه تنها برای افرادی ارسال شود که علاقمند به دیدن این اطلاعات هستند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از مجله خبری learn-marketing ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.