راهنمای جامع بازاریابی دیجیتال

این قبیل کانال ها در حیطه بازاریابی اینترنتی به شمار می روند. در صورتی که در بازاریابی سنتی و آفلاین این اتفاق امکانپذیر نیست و در واقع بزرگترین مشکل این مدل بازاریابی همین است. به یقین می توان گفت که مدیریت و آنالیز سئو سایت بدون استفاده از این ابزار غیر ممکن است. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارها و روش های بازاریابی به صورت دیجیتال است و از تمام کانال های موجود در رسانه های دیجیتال برای دریافت اطلاعات به مشتریان استفاده می کند و تنها به اینترنت و فضای مجازی محدود نمی شود. ضمن اینکه این روش باعث میشود تا نرخ تبدیل سرنخ به خریدار نیز بیشتر شود. به این ترتیب، سرویس آنالیتیکس حجم وسیعی از اطلاعات را در اختیار مدیر سایت قرار خواهد داد. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است.

رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده میکنید و میزان ارتباط آن با کسب و کارتان در موفقیت این شیوه از تبلیغات بسیار تاثیرگذار است. این ابزار دیجیتال مارکتینگ ویژه کسب و کارهای آنلاین طراحی شده و تلاش میکند از طریق تهیه و ارائه محتوا به اعتماد سازی و جلب نظر مشتریان سرعت ببخشد. متقاضیان تبلیغات بر اساس کلیک بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود قیمت گذاری میکنند و گوگل مثل یک مزایده پیشنهادات را بررسی کرده و به افراد برنده اعتبار میدهد و تا پایان اعتبار، صفحه مورد نظر شما را در نتایج جستجو نمایش میدهد. Banner Advertising پیشتر طرفداران زیادی داشت اما در سال های اخیر مثل گذشته پر رونق نیست و کسب و کارهای کمتری برای دیده شدن از آن استفاده میکنند. در این شیوه از بازاریابی کسب و کارها محصولات و خدمات خود را از زبان افراد تاثیرگذار مطرح و معرفی میکنند.اینفلوئنسرها به دلایل مختلفی در بین مردم مشهور هستند. یکی از مهمترین اهداف ما در بازاریابی دیجیتال افزایش دیده شدن و افزایش تعامل است. بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که با توجه به فضایی که محتوا در آن جا انتشار پیدا میکند تلاش میکند تا مخاطبان هدف را به خریدار کالا و خدمات شما تبدیل کند.

یکی دیگر از تفاوتهای این دو مدل بازاریابی، تنوع و تفاوت کانالهای توزیع محتواست که در بین فضای آفلاین و آنلاین متفاوت است. اما در فضای آفلاین به دلیل محدودیت کانالهای توزیع محتوا ممکن است این اتفاق رخ ندهد. تولید و توزیع محتوا، بازاریابی چرخه عمر و شخصی سازی موضوعاتی است که در Inbound Marketing مطرح است و به جذب مخاطب و وفادارسازی مشتری کمک میکند. سئو سایت (SEO) بخشی از عملیات بازاریابی توسط موتور های جستجو (SEM) است که تلاش میکند به شیوه های سالم به افزایش ساده تر و راحت تر خوانش محتوای سایت توسط موتورهای جستجو کمک کند. همچنین دوره های آموزشی در این زمینه برگزار می کنیم که می توانید به اطلاعات آنها از طریق دنبال کردن کانال دسترسی پیدا کنید. ما در مجموعه وب 24 هم طبق رسالتی که داریم مقالات مختلف آموزشی در این حوزه را منتشر می کنیم و در کانال تلگرام وب 24 / سئو 24 به آدرس تلگرامی t.me/seo24 مطالب آموزشی در این زمینه را ارائه می دهیم. در بازاریابی دیجیتال شما با استفاده از روشها و ابزارهای مختلف آنلاین تلاش میکنید پیامتان را به مخاطبان برسانید. در مقابل زمانیکه برای افزایش ترافیک سایت هزینه ای پرداخت میکنید تا سایت شما هر چه سریع تر و بیشتر دیده شود ترافیک خریداری شده نامیده میشود.

از سوی دیگر رسانههای آفلاین بسیار گران هستند، در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ با روشهای رایگان و حتی ارزان قیمتتر میتوانید مشتری بیشتری جذب کنید و هر جایی مانع یا مشکلی وجود داشت نیز از سر راه بردارید. از چه طریقی می توانم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرم؟ اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی افراد تاثیرگذار مدتی است رواج یافته و به عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ مطرح شده است. بازاریابی دیجیتال برخلاف بازاریابی آفلاین تعاملیتر و دوسویه است و امکان برقراری ارتباط دو طرفه میان تبلیغدهنده و مخاطبان وجود دارد. به عبارت ساده تر بازاریابی برونگرا آشکارا ماهیت تبلیغاتی دارد اما ماهیت تبلیغاتی بازاریابی درونگرا در نگاه اول چندان قابل تشخیص نیست. تنوع امکانات تبلیغاتی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و برای هر دسته از مخاطبان میتوان پیام را به شیوه اثرگذار ارائه کرد. ارسال پیام های بی موقع و غیرر مرتبط اعتماد مشتری را از بین برده و به ضد تبلیغ تبدیل میشود. در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری learn-marketing دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.