راهنمای نحوه کار برای مشاغل کوچک


در ایالات متحده، تنها 49٪ از مشاغل کوچک در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) سرمایه گذاری می کنند. این بدان معناست که بیش از نیمی از آنها با عدم بهبود موقعیت ارگانیک خود در گوگل، ترافیک، مشتریان و درآمد را روی میز می گذارند.

هنگامی که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید، به خصوص کسب و کاری که آجر و ملات است، تصور مفهومی از سفر خریدار به سمت کسب و کار شما می تواند دشوار باشد. اگرچه تبلیغات دهان به دهان هنوز یک شکل محبوب بازاریابی است، اما این تنها راهی نیست که مشتریان شما را پیدا می کنند. بیشتر اوقات، آنها از جستجوهای Google برای تحقیق در مورد مشاغلی که قصد خرید از آنها را دارند، مدتها قبل از اینکه وارد فروشگاه یا صفحه پرداخت در یک وب سایت شوند، استفاده می کنند.

درباره ابزار استراتژی سئو و محتوا HubSpot بیشتر بدانید

به همین دلیل مهم است که موقعیت ارگانیک خود را در گوگل با سئو بهبود بخشید. مفهوم سئو می تواند ترسناک به نظر برسد، و نظرات زیادی در مورد اینکه آیا ارزش تلاش کردن را دارد وجود دارد. با این حال، وقتی به سئو به عنوان راهی برای کمک به مشتریان خود قبل از خرید فکر می کنید، خواهید دید که ارزش آن در دراز مدت سود زیادی را به همراه دارد.

نحوه بهبود موقعیت یابی گوگل

1. نمایه کسب و کار Google خود را به روز کنید.

نمایه کسب‌وکار Google ابزاری رایگان است که به مشتریان کمک می‌کند کسب‌وکارهای آنلاین را پیدا کنند. این ابزار برای جستجوهای معمولی گوگل کار می‌کند، اما با نقشه‌های گوگل ادغام می‌شود تا مشتریان بتوانند کسب‌وکارها را در حالی که در مسیر رسیدن به مقصد هستند پیدا کنند.

با تأیید و به‌روزرسانی نمایه کسب‌وکار Google خود، می‌توانید به کسب و کار خود کمک کنید تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برجسته شود و ترافیک بیشتری را به وب‌سایت یا فروشگاه فیزیکی خود جذب کنید. در اینجا مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی است که باید در نمایه خود انجام دهید:

  • آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری فروشگاه را درست اضافه کنید
  • آدرس وب سایت خود را اضافه کنید
  • پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را درج کنید
  • تصاویر را با پیشنهادات، تبلیغات و محصولات جدید به روز کنید
  • عکسی از محل کسب و کار فیزیکی و ساختمان خود اضافه کنید

هر یک از این نکات به یک مشتری بالقوه کمک می کند تا در مورد کسب و کار شما تصمیم بگیرد. آن‌ها می‌دانند که چقدر باید سفر کنند (اگر اصلاً باشد)، کجا می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره کسب‌وکار شما، محصولات و خدمات شما پیدا کنند، و اطلاعاتی درباره آخرین تبلیغات و فروش‌های شما خواهند داشت.

نمونه ای از نمایه کسب و کار Google در اینجا آمده است:نمایه تجاری گوگلی آشپز اویا در ایندیاناپولیس، IN

2. با فاکتورهای رتبه بندی آشنا شوید.

گوگل چهار عامل را شناسایی کرده است که الگوریتم جستجوی آن هنگام رتبه بندی محتوا در نظر می گیرد. این شامل:

  • کلمات موجود در پرس و جو
  • ارتباط و قابلیت استفاده صفحات
  • تخصص منبع
  • مکان و تنظیمات حساب Google جستجوگر

اگرچه برخی از این عوامل خارج از کنترل شما به عنوان یک صاحب کسب و کار است، اما می توانید با در نظر گرفتن بیشتر آنها محتوا تولید کنید.

3. محتوای موجود خود را بهینه کنید.

بهینه سازی محتوای موجود معمولاً راهی سریعتر و کارآمدتر برای هدف قرار دادن مشتریان جدید بدون سرمایه گذاری در محتوای جدید است. اگر وب سایت کسب و کار شما شامل یک وبلاگ یا حتی یک صفحه فرود ساده است، می توانید این صفحات را به روز کنید تا برای افرادی که به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شما می فروشید جذابیت داشته باشند.

خوب، چگونه آن افراد را پیدا می کنید؟ و چگونه می دانید که آنها به دنبال چه هستند؟

در حالی که کنترل دقیق عبارات جستجویی که یک مشتری بالقوه در نوار جستجوی Google تایپ می کند غیرممکن است، شما می توانید درک درستی از آنچه کاربران در گذشته جستجو کرده اند داشته باشید و پیش بینی هایی را ببینید که در آینده چه چیزی را جستجو خواهند کرد.

برای هدف قرار دادن کلمات خاص در پرس و جوی جستجوگر، ابتدا می خواهید درباره کسب و کار، صنعت، محصولات و خدمات خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. می‌توانید از ابزار استراتژی محتوای HubSpot یا ابزارهای پولی مانند Ahrefs، Moz یا Semrush برای داده‌های دقیق و دقیق کلمه کلیدی استفاده کنید. ابزارهای رایگانی مانند Google Keyword Planner نیز وجود دارد. برای پیش‌بینی تقاضای جستجوی آینده، می‌توانید از ابزار رایگان Google Trends استفاده کنید.

منبع ویژه: نرم افزار بازاریابی سئو

سئو و استراتژی محتوا

4. شکاف های محتوایی را شناسایی کنید.

شکاف محتوا دو برابر است. ممکن است به عنوان موضوعی به نظر برسد که در صنعت یا جایگاه شما مورد بررسی قرار نگرفته یا ناشناخته است، یا ممکن است مرحله ای از سفر مشتری شما باشد که هنوز توسط محتوای کتابخانه موجود شما پوشش داده نشده است.

هر دو نوع شکاف محتوا فرصت های هیجان انگیزی برای ایجاد محتوای جدیدی هستند که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و پتانسیل ایجاد درآمد را دارد.

با استفاده از برخی از ابزارهای مشابه در نکته بالا، می توانید یک ممیزی محتوا برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با شکاف های محتوا اجرا کنید. این باعث می شود که آنها را در یک نگاه ساده ببینید و آنها را در پست بعدی وبلاگ، صفحه محصول یا حتی در صفحه اصلی خود بگنجانید.

5. متن جایگزین تصویر را اضافه کنید.

خواه در وب سایت شما، نمایه های رسانه های اجتماعی یا نمایه کسب و کار Google باشند، تصاویر بخش مهمی از بهبود موقعیت ارگانیک شما در Google هستند. چرا؟ به دلیل یک فیلد ساده (و اغلب نادیده گرفته شده) به نام متن جایگزین.

برای درک اینکه چرا متن جایگزین بسیار مهم است، باید مانند یک موتور جستجو فکر کنیم. موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را به روشی که انسان ها می بینند، ببینند، بنابراین به روش دیگری برای پردازش آنها نیاز دارند. متن جایگزین یک توصیف مبتنی بر متن از یک تصویر است که به موتور جستجو اجازه می دهد تا بداند تصویر در مورد چیست و چقدر با موضوع یا کلمه کلیدی مرتبط با آن در صفحه مرتبط است.

نمونه ای از متن جایگزین در بسته تصویری IKEA برای روکش بالش

بدون متن جایگزین، تقریباً غیرممکن است که موتورهای جستجو مانند گوگل به طور موثر تصاویر شما را شناسایی و رتبه بندی کنند. در نتیجه، می توانید ترافیک اضافی و مشتریانی را که ممکن است وب سایت شما را از طریق یک بسته تصویر یا جستجوی تصویر پیدا کرده باشند، از دست بدهید.

6. به سوالات متداول پاسخ دهید.

اگر بخش سؤالات متداول در وب سایت خود دارید، در حال حاضر گام هایی برای بهبود رتبه گوگل خود برداشته اید. برای بهتر کردن آن، به صفحه پرسش‌های متداول خود نگاهی بیندازید و همان سؤالات را در Google جستجو کنید. چی میبینی؟

اگر صاحب یک آرایشگاه محلی هستید و یکی از سوالات متداول شما این است که “تفاوت بین balayage و ombre چیست؟” ممکن است ببینید این کادر در SERP ظاهر می شود:

نمونه ای از افراد نیز جعبه سوال

کادر «مردم هم می پرسند» راهی عالی برای مشاهده سؤالات اضافی است که ممکن است مشتریان شما درباره آنها کنجکاو باشند. می‌توانید سؤالات مشابهی را به صفحه سؤالات متداول خود اضافه کنید که به شما فرصت‌های بیشتری برای افزایش رتبه Google خود می‌دهد.

7. نگاهی به رقبای خود بیندازید.

نکته نهایی ما برای بهبود موقعیت ارگانیک شما در گوگل این است که نگاهی به رقبای خود بیندازید. با این حال، ما توصیه نمی کنیم از رقبای خود کپی کنید. هدف از نگاه کردن به استراتژی کلمات کلیدی آنها با ابزارهایی مانند Ahrefs، Moz یا Semrush این است که شکاف های محتوایی آنها را درک کنید (آنها را که قبلاً به یاد دارید؟)

با درک موضوعاتی که مشتریان شما به دنبال آن هستند و رقبای شما آن را پوشش نمی دهند، می توانید این خلاء را با محتوای خود پر کنید که فاکتورهای رتبه بندی و تحقیقات کلمات کلیدی را در نظر می گیرد.

رتبه بالاتر در SERP گوگل

به عنوان یک کسب و کار کوچک، باید کلاه های زیادی بر سر داشته باشید، و اگر می خواهید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود و کسب و کار بیشتری را به فروشگاه های خود وارد کنید، گورو گوگل یکی از آنهاست. خوشبختانه، لازم نیست همه چیز را در مورد نحوه کار موتورهای جستجو بدانید تا کسب و کار خود را در صفحه اول گوگل ببینید. این نکات اصول اولیه سئوی واقعی و آزموده شده ای هستند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند تا از مشتریانی که به طور خاص به دنبال شما هستند دیده شود.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در دسامبر 2006 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

استراتژی سئو



منبع