هنگامی که اسکریپت های شما آماده شد، قسمت های راه اندازی خود را در نرم افزار ضبط مورد نظر خود ضبط کنید. از آنجا می توانید خودتان آنها را ویرایش کنید یا یک ویرایشگر استخدام کنید تا آنها را برای شما ویرایش کند. هنگام ویرایش، مراقب هرگونه صدای پس زمینه و کلمات پرکننده ای باشید که می تواند حواس شنونده را پرت کند.
در این مرحله، میدانید که پادکست شما چیست و شنونده ایدهآل خود را شناسایی کردهاید – اکنون زمان انتخاب نام است. چه نام پادکست شما مربوط به کسب و کار شما باشد یا یک چیز کاملاً جدید، جستجوی گسترده ای انجام دهید تا مطمئن شوید نام مورد نظر شما در دسترس است و با هیچ پادکست، مارک یا علامت تجاری ثبت شده دیگری مرتبط نیست.
اکنون زمان آن است که این نمایش را از روی زمین انجام دهیم! برای ایجاد یک پادکست، باید برای یک سرویس میزبانی پادکست ثبت نام کنید. این یک سرویس آنلاین است که فایل های صوتی شما را در فیدهای RSS ذخیره می کند و صدا را در پلتفرم هایی مانند پادکست اپل، اسپاتیفای و استیچر توزیع می کند.
اگر می دانید که می خواهید در نهایت پادکست خود را با تبلیغات کسب درآمد کنید، از پلتفرمی استفاده کنید که گزینه های کسب درآمد را ارائه می دهد.
همانطور که شخصیت شنونده ایده آل خود را می سازید، سؤالات زیر را در نظر بگیرید: این شنونده به چه چیزی علاقه دارد؟ اگر با این شنونده گفتگو می کردید، چه سوالاتی می پرسیدند؟ این شخص به چه پادکستهای دیگری گوش میدهد، و آن چیزی که میخواهد بشنود به شما چه میگوید؟ چقدر به پادکست گوش می دهند؟ آنها از کجا در مورد پادکست های جدید یاد می گیرند؟
تریلر یک کلیپ صوتی کوتاه است که پادکست شما را به شنوندگان جدید معرفی می کند و آنها را برای تنظیم هیجان انگیز می کند. در تریلر پادکست خود باید موارد زیر را اضافه کنید:
آثار هنری پادکست شما قبل از اینکه پخش را فشار دهند، اولین تصور را از نمایش شما به شنوندگان می دهد، بنابراین می خواهید خوب باشد. می توانید خلق آثار هنری خود را به یک طراح گرافیک برون سپاری کنید یا می توانید از ابزاری مانند Canva برای ایجاد آثار خود استفاده کنید.
ابتدا، باید تصمیم بگیرید که پادکست شما در کدام ژانر قرار می گیرد. این مهم است تا پلتفرم هایی مانند Apple Podcasts و Spotify بتوانند پادکست شما را به درستی دسته بندی کنند و به کسانی که به موضوعاتی که شما پوشش می دهید علاقه مند هستند کمک می کند تا برنامه شما را پیدا کنند.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، مطمئن شوید که دستههای رسانههای اجتماعی مربوط به پادکست خود را ذخیره کردهاید. برخی از پادکستها حسابهای رسانههای اجتماعی اختصاص داده شده به پادکستهای خود ایجاد میکنند، در حالی که برخی دیگر از حسابهای شخصی یا تجاری موجود خود برای تبلیغ نمایشهای خود استفاده میکنند.
در این مرحله، باید سرعت انتشاری را که میخواهید دنبال کنید، در نظر بگیرید. رایج ترین برنامه های انتشار پادکست به صورت هفتگی، دو هفته ای و ماهانه است. هنگامی که صحبت از پادکست به میان می آید، یکنواختی مهمتر از تکرار است، بنابراین سعی کنید برنامه ای را انتخاب کنید که بتوانید آن را حفظ کنید.
5. یک سرویس میزبانی پادکست را انتخاب کنید.
در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید هنگام شناسایی شنونده ایده آل خود در نظر بگیرید:
- سن
- اشتغال
- سطح تحصیلات
- درآمد
- منافع
- سرگرمی ها
- موقعیت جغرافیایی
وقتی اثر هنری شما کامل شد، آن را در سرویس میزبانی پادکست خود آپلود میکنید تا مطمئن شوید که در همه پلتفرمها به درستی نشان داده میشود.
7. تجهیزات پادکست خود را تهیه کنید.
مشخص کنید که کدام ژانر به بهترین وجه پادکستی را که می خواهید ایجاد کنید یا صنعتی را که در آن فعالیت می کنید توصیف می کند، و این موضوع را در حین برنامه ریزی محتوای خود و آماده شدن برای راه اندازی در نظر داشته باشید.
2. شنونده ایده آل خود را شناسایی کنید.
تحقیقات Megaphone نشان داد قسمتهای پادکست منتشر شده در روزهای سهشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در حوالی ساعت 5 صبح به وقت شرقی، نسبت به مواردی که در تاریخها و زمانهای دیگر منتشر شدهاند، دانلود بیشتری داشتهاند.
14. پادکست خود را بازاریابی کنید و راه اندازی خود را جشن بگیرید.
اکنون که می دانید پادکست شما قرار است درباره چه موضوعی باشد، باید بخواهید شنونده ایده آل شما چه کسی است. درست مانند ایجاد یک شخصیت خریدار، زمان بگذارید تا مشخص کنید که می خواهید با نمایش خود به چه کسی برسید.
فهرست پادکست انتخابی خود را مرور کنید تا ببینید که نمایشهای دارای رتبه برتر در جایگاه شما چه عناصری برای الهام بخشیدن به آثار هنری شما دارند و مطمئن شوید که آنها با برند شما صادق هستند.
راهاندازی با چند قسمت همچنین به نمایش شما فرصتی میدهد تا در مدت زمان کوتاهتری بارگیری، رتبهبندی و بررسی بیشتری کسب کنید، که میتواند برای شناسایی و رتبهبندی در نمودارها مفید باشد. هنگامی که راه اندازی می کنید، هدف خود را برای در دسترس قرار دادن تریلر و سه قسمت اول خود داشته باشید.
آیا می خواهید پادکست خود را راه اندازی کنید (یا یک پادکست برای شرکت خود) اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ من شما را درک کردم – راه اندازی یک پادکست ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

در مرحله بعد، می خواهید قالبی را که برای پادکست خود دنبال می کنید، تعیین کنید. آیا این یک پادکست مصاحبه خواهد بود؟ نمایشنامه ای؟ به سبک مستند؟ یا میزبان (ها) به تنهایی صحبت خواهند کرد؟
در مرحله پنجم، پادکست خود را در سرویس میزبانی پادکست خود تنظیم می کنید. پلتفرم شما یک فید RSS ارائه میکند که میتوانید آن را به فهرستهای پادکست ارسال کنید تا شنوندگان بتوانند برنامه شما را تنظیم کنند. در اینجا دو پلتفرم برتری که می خواهید پادکست خود را ارسال کنید آمده است:
راه اندازی یک پادکست می تواند یک تلاش خلاقانه ارزشمند باشد که به شما امکان می دهد به روشی جدید به مخاطبان خود خدمت کنید. این پست را علامت گذاری کنید تا به عنوان چک لیست شما در حین حرکت در راه اندازی شما استفاده شود.
اگر قصد دارید در خانه ضبط کنید و به دنبال راه اندازی ساده هستید، تنها چیزی که نیاز دارید این است:
تبریک می گویم، شما به تازگی اولین پادکست خود را راه اندازی کردید! اکنون زمان آن رسیده است که با بازاریابی برنامه خود برای شنوندگان ایده آل خود و جشن گرفتن از سخت کوشی خود، این خبر را به اطلاع برسانید. در سال 2022، ویدیوهای کوتاه به یک رسانه محبوب برای تبلیغ پادکست تبدیل شده است، به طوری که پادکست ها ویدیوهای کوتاه یا فایل صوتی هر قسمت را در پلتفرم هایی مانند Reels، TikTok و YouTube به اشتراک می گذارند.

در حالی که میتواند وسوسهانگیز باشد که روی یادداشتهای نمایشی وسوسه شود، اما ارزش کمی تلاش را دارد. یادداشتهای نمایش پادکست نه تنها برای SEO مفید هستند که میتوانند شنوندگان جدیدی را به برنامه شما بیاورند، بلکه میتوانند مخاطبان شما را درگیر و آماده برای دنبال کردن محتوای شما در پلتفرمهای دیگر کنند.
12. دسته های رسانه های اجتماعی پادکست خود را ایمن کنید.