
بروزرسانی: 24 تیر 1404
راهنمای هنر ناقص
با گنجاندن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در ویدیوهای خود و هر جایی که در نهایت آنها را میزبانی می کنید، نیاز مخاطبان خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود با دیگران برآورده می کنید.
5. عملی فکر کنید
شاید شما آرایش می فروشید و مشتریان زیادی دارید که مطمئن نیستند چگونه و چه زمانی آن را اعمال کنند - می توانید یک ویدیوی آموزشی برای نکات و ترفندهای آرایش ایجاد کنید. یا شاید شرکت شما معاینه چشم را ارائه می دهد، اما بسیاری از کودکانی که برای اولین بار هستند از این ملاقات می ترسند - می توانید از یک تور در مطب خود فیلم بگیرید، با توضیح گام به گام معاینه چشم برای مادران تا به فرزندان خود نشان دهند.
در «ثور کوچولو»، دختری با لباس ثور در حال گردش در خانه است و سعی می کند از چکش ثور برای اعمال قدرت زیادی بر روی سگ (با نام مناسب لوکی)، عروسک، و کره بادام زمینی و ساندویچ ژله اش استفاده کند.
با ایجاد یک ویدیوی کاربردی و مفید، چند چیز ضروری را انجام می دهید:
- شما اطلاعاتی را در اختیار افرادی قرار می دهید که ترجیح می دهند خودشان آن را جستجو کنند.
- می توانید آن افراد را تشویق کنید تا آن اطلاعات را با شبکه های خود به اشتراک بگذارند (برای کسانی که به دنبال مشاوره از دوستان خود هستند).
- شما خود را به عنوان یک ابزار مفید و منبع اطلاعات، افزایش اعتماد (و امیدوارم وفاداری) معرفی می کنید.
- اگر به صورت استراتژیک فراخوانی برای اقدام در ویدیوی خود قرار داده اید، می توانید بینندگان را به مرحله بعدی سفر خرید تبدیل کنید.
بینندگان دائماً شگفت زده و هیجان زده می شوند که ببینند «مردی که مرد شما می تواند بویش را بدهد» بعداً چه خواهد کرد.
برای افرادی که شخصاً با شما ارتباط برقرار می کنند آسان است - یک تی شرت مارک دار، برچسب ضربه گیر یا خودکار این کار را به خوبی انجام می دهد. اما ارائه شاخص های مشارکت عمومی برای افرادی که به صورت آنلاین با شما در تعامل هستند دشوارتر است.
و در حالی که برخی از این موارد (مانند عنوان کوتاه و زمان اجرا) خود توضیحی هستند. اما برخی دیگر (مانند قالب داستان، عناصر کنایه و غافلگیری، شاخص های عمومی مشارکت و استفاده عملی) ممکن است نیاز به آشکارتر باشند، بنابراین در اینجا نکاتی برای پرداختن به این عوامل پیچیده تر وجود دارد.
1. داستان بگویید
چگونه کنایه را ترکیب می کنید؟ شما همان کاری را انجام می دهید که اکثر ویدیوهای نمونه انجام داده اند - نشان دادن شکستن هنجارهای اجتماعی.
برگر گفت که اگر مردم بتوانند مشارکت خود را به طور علنی اعلام کنند، احتمال بیشتری برای مشارکت دارند. چرا؟ زیرا مردم دوست دارند خودنمایی کنند و احساس می کنند که در جریان هستند.
همانطور که ما این را تماشا می کنیم، عملاً مشابه تبلیغات فولکس واگن است و تصور می کنیم که احتمالاً ویدیوی دیگری از همان سری باشد. در نهایت، پدر به خانه می آید و او برای آخرین بار با چکش خود به بیرون می دود. ما فرض می کنیم که پدرش زنگ ماشین را به صدا در می آورد، درست همانطور که پدر در تبلیغات سوپر بول فولکس واگن انجام داد، اما در عوض - ماشین منفجر می شود! سپس متوجه می شویم که این تبلیغات برای فولکس واگن نیست بلکه برای فیلم آینده ثور است.
ویروسی بودن بسیاری از برندها می خواهند ویروسی شوند، اما ایجاد محتوای ویروسی در عصر دیجیتال که غیرقابل پیش بینی ترین محتوا می تواند یک شبه به میلیون ها بازدید برسد، بیشتر یک رمز و راز است. هیچ دستور العمل محرمانه ای برای ویدیوی ویروسی کامل وجود ندارد، با این حال ویدیوهایی وجود دارند که سالانه میلیون ها بازدید دریافت می کنند. راز چیست؟
در حالی که هر برندی بودجه ای برای انجام ویدیویی مانند Old Spice ندارد، به این فکر کنید که چگونه می توانید مخاطبان خود را به روش های کوچک و بزرگ شگفت زده کنید – این می تواند به اشتراک گذاری ویدیوی شما کمک کند.
4. اشتراک گذاری را تشویق کنید
از آخرین لحظه های پرطرفدار توییتر یا TikTok گرفته تا برخی از قدیمی ترین لحظات ویروسی که از YouTube می آیند، مانند «گربه صفحه کلید» یا «چارلی انگشتم را گاز گرفت»، علم یک ویدیوی ویروسی فرمول ناقصی است که همیشه در حال تغییر است.
ویدیوها چگونه ویروسی می شوند؟
مطمئن شوید که عناصر سنتی یک روایت (شروع، شخصیت، تضاد، نقطه اوج و حل) در ویدیوی خود وجود دارد و بینندگان شما آن را به عنوان یک داستان شناسایی می کنند.
در این آگهی یک بازیگر حوله پوش در حمام حضور دارد و دوش پشت سرش می رود. او می گوید، در حالی که متأسفانه مرد شما او نیست، مرد شما می تواند بوی او را با شستشوی بدن Old Space بوی دهد. سپس ناگهان، پس زمینه دوش درست از پشت او بیرون کشیده می شود تا نشان دهد که او در یک قایق است! این داستان با تغییر مداوم کمد لباس، وسایل و پس زمینه ادامه می یابد.
هیچ فرمول جادویی برای ویدیوی ویروسی کامل وجود ندارد - اما برخی دستورالعمل های کلی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید. با درک عناصری که باعث موفقیت محتوا می شوند، می توانید محتوایی را که محبوب می شود، پیش بینی کنید (و حتی ایجاد کنید). این به شما امکان می دهد ویدیوهایی ایجاد کنید که به احتمال زیاد به صورت استراتژیک آنلاین به طور گسترده توزیع شوند.
همچنین می توانید با استفاده از تروپ های معروف در ویدیوی خود آزمایش کنید - برای مثال، می توانید ایده ای را از طریق یک داستان معمولی مانند داستان دزدان دریایی انتقال دهید تا استفاده از «CRM صاف برای دریاهای ناآرام» مانند HubSpot را ساده کنید: