با گنجاندن دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در ویدیوهای خود و هر جایی که در نهایت آنها را میزبانی می کنید، نیاز مخاطبان خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربه خود با دیگران برآورده می کنید.
5. عملی فکر کنید
شاید شما آرایش میفروشید و مشتریان زیادی دارید که مطمئن نیستند چگونه و چه زمانی آن را اعمال کنند – میتوانید یک ویدیوی آموزشی برای نکات و ترفندهای آرایش ایجاد کنید. یا شاید شرکت شما معاینه چشم را ارائه می دهد، اما بسیاری از کودکانی که برای اولین بار هستند از این ملاقات می ترسند – می توانید از یک تور در مطب خود فیلم بگیرید، با توضیح گام به گام معاینه چشم برای مادران تا به فرزندان خود نشان دهند.
در «ثور کوچولو»، دختری با لباس ثور در حال گردش در خانه است و سعی میکند از چکش ثور برای اعمال قدرت زیادی بر روی سگ (با نام مناسب لوکی)، عروسک، و کره بادامزمینی و ساندویچ ژلهاش استفاده کند.
با ایجاد یک ویدیوی کاربردی و مفید، چند چیز ضروری را انجام می دهید:
شما اطلاعاتی را در اختیار افرادی قرار می دهید که ترجیح می دهند خودشان آن را جستجو کنند.
میتوانید آن افراد را تشویق کنید تا آن اطلاعات را با شبکههای خود به اشتراک بگذارند (برای کسانی که به دنبال مشاوره از دوستان خود هستند).
شما خود را به عنوان یک ابزار مفید و منبع اطلاعات، افزایش اعتماد (و امیدوارم وفاداری) معرفی می کنید.
اگر به صورت استراتژیک فراخوانی برای اقدام در ویدیوی خود قرار داده اید، می توانید بینندگان را به مرحله بعدی سفر خرید تبدیل کنید.
بینندگان دائماً شگفت زده و هیجان زده می شوند که ببینند «مردی که مرد شما می تواند بویش را بدهد» بعداً چه خواهد کرد.
برای افرادی که شخصاً با شما ارتباط برقرار می کنند آسان است – یک تی شرت مارک دار، برچسب ضربه گیر یا خودکار این کار را به خوبی انجام می دهد. اما ارائه شاخص های مشارکت عمومی برای افرادی که به صورت آنلاین با شما در تعامل هستند دشوارتر است.
و در حالی که برخی از این موارد (مانند عنوان کوتاه و زمان اجرا) خود توضیحی هستند. اما برخی دیگر (مانند قالب داستان، عناصر کنایه و غافلگیری، شاخص های عمومی مشارکت و استفاده عملی) ممکن است نیاز به آشکارتر باشند، بنابراین در اینجا نکاتی برای پرداختن به این عوامل پیچیده تر وجود دارد.
1. داستان بگویید
چگونه کنایه را ترکیب می کنید؟ شما همان کاری را انجام میدهید که اکثر ویدیوهای نمونه انجام دادهاند – نشان دادن شکستن هنجارهای اجتماعی.
برگر گفت که اگر مردم بتوانند مشارکت خود را به طور علنی اعلام کنند، احتمال بیشتری برای مشارکت دارند. چرا؟ زیرا مردم دوست دارند خودنمایی کنند و احساس می کنند که در جریان هستند.
همانطور که ما این را تماشا می کنیم، عملاً مشابه تبلیغات فولکس واگن است و تصور می کنیم که احتمالاً ویدیوی دیگری از همان سری باشد. در نهایت، پدر به خانه می آید و او برای آخرین بار با چکش خود به بیرون می دود. ما فرض میکنیم که پدرش زنگ ماشین را به صدا در میآورد، درست همانطور که پدر در تبلیغات سوپر بول فولکسواگن انجام داد، اما در عوض – ماشین منفجر میشود! سپس متوجه می شویم که این تبلیغات برای فولکس واگن نیست بلکه برای فیلم آینده ثور است.
ویروسی بودن بسیاری از برندها میخواهند ویروسی شوند، اما ایجاد محتوای ویروسی در عصر دیجیتال که غیرقابل پیشبینیترین محتوا میتواند یک شبه به میلیونها بازدید برسد، بیشتر یک رمز و راز است. هیچ دستور العمل محرمانه ای برای ویدیوی ویروسی کامل وجود ندارد، با این حال ویدیوهایی وجود دارند که سالانه میلیون ها بازدید دریافت می کنند. راز چیست؟
در حالی که هر برندی بودجه ای برای انجام ویدیویی مانند Old Spice ندارد، به این فکر کنید که چگونه می توانید مخاطبان خود را به روش های کوچک و بزرگ شگفت زده کنید – این می تواند به اشتراک گذاری ویدیوی شما کمک کند.
4. اشتراک گذاری را تشویق کنید
از آخرین لحظههای پرطرفدار توییتر یا TikTok گرفته تا برخی از قدیمیترین لحظات ویروسی که از YouTube میآیند، مانند «گربه صفحهکلید» یا «چارلی انگشتم را گاز گرفت»، علم یک ویدیوی ویروسی فرمول ناقصی است که همیشه در حال تغییر است.
ویدیوها چگونه ویروسی می شوند؟
مطمئن شوید که عناصر سنتی یک روایت (شروع، شخصیت، تضاد، نقطه اوج و حل) در ویدیوی خود وجود دارد و بینندگان شما آن را به عنوان یک داستان شناسایی میکنند.
در این آگهی یک بازیگر حولهپوش در حمام حضور دارد و دوش پشت سرش میرود. او می گوید، در حالی که متأسفانه مرد شما او نیست، مرد شما می تواند بوی او را با شستشوی بدن Old Space بوی دهد. سپس ناگهان، پس زمینه دوش درست از پشت او بیرون کشیده می شود تا نشان دهد که او در یک قایق است! این داستان با تغییر مداوم کمد لباس، وسایل و پس زمینه ادامه می یابد.
هیچ فرمول جادویی برای ویدیوی ویروسی کامل وجود ندارد – اما برخی دستورالعملهای کلی وجود دارد که به شما کمک میکند تا به آنجا برسید. با درک عناصری که باعث موفقیت محتوا می شوند، می توانید محتوایی را که محبوب می شود، پیش بینی کنید (و حتی ایجاد کنید). این به شما امکان می دهد ویدیوهایی ایجاد کنید که به احتمال زیاد به صورت استراتژیک آنلاین به طور گسترده توزیع شوند.
همچنین میتوانید با استفاده از تروپهای معروف در ویدیوی خود آزمایش کنید – برای مثال، میتوانید ایدهای را از طریق یک داستان معمولی مانند داستان دزدان دریایی انتقال دهید تا استفاده از «CRM صاف برای دریاهای ناآرام» مانند HubSpot را ساده کنید:
متأسفانه، ویروسی بودن بیشتر یک هنر است تا یک علم. در حالی که هیچ فرمول آزمایش شده و واقعی برای ویروسی بودن وجود ندارد، برخی از عناصر وجود دارد که ما به طور مداوم می بینیم – و دانستن اینکه چه چیزی شما را یک قدم به رسیدن به آن شکوه ویروسی نزدیکتر می کند.
در حالی که برای YouTubers های امروزی، ممکن است شانس زیادی را ببرد، برخی از عناصر رایج ویدیوهای ویروسی می توانند شما را برای موفقیت آماده کنند. طبق تحقیقات HubSpot در گزارش بازاریابی ویدئویی 2022، اینها شایع ترین ویژگی ها هستند:
طول عنوان: ویدیوها عنوان کوتاه داشتند (3 کلمه یا کمتر)
زمان اجرا: ویدیوها زمان اجرای کوتاه تری داشتند (3 دقیقه یا کمتر).
توجه بیننده را در چند ثانیه اول جلب می کند: ویدیوها دارای عنصر تعجب (که به صورت دیدن یا شنیدن تعجب، مانند جیغ یا نفس نفس زدن تعریف میشود) یا گزارههای جالب هنجارشکنی را نشان میدهند.
ماهیت محتوا مرتبط است: ویدئوها شرایط، موقعیتها یا موضوعات مرتبطی را نشان میدهند که بینندگان با پیشینههای مختلف میتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
کیفیت تولید: ویدیوها عناصر موسیقی را نشان میدادند که ارزش تولید بالا را در وضوح، لوازم و ایدههای خوب منعکس میکرد.
استعداد: بسیاری از ویدیوهای ویروسی از آهنگ ها، رقص ها یا اجراهایی تشکیل شده بودند که نیاز به تمرین و استعداد داشتند.
هنر ویدیوهای ویروسی: استفاده از داده ها در سناریوهای زندگی واقعی
یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در ژوئن 2014 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.
دو چیز مشترک همه ما این است که همه ما مشکلاتی داریم و همه ما به دنبال راه حلی برای رفع آنها هستیم.
چرا مردم دوست دارند غافلگیر شوند؟ در دنیایی که روزانه هزاران تبلیغ را مشاهده می کنیم، مردم از دیدن مکرر موارد مشابه خسته شده اند. سورپرایز یک تغییر سرعت خوب و با طراوت به تمام آن محتوای یکنواخت است.
بنابراین بیایید برخی از مشترکاتی را که می تواند آنها را در اینترنت مشهور کند، شناسایی کنیم.
علم ویروسی بودن
میتوانید این فهرست را ترجمه کنید تا پیامی منحصر به فرد و ویروسی که نشاندهنده برند شما باشد ایجاد کنید، و ما نظر خود را در مورد نحوه استفاده از هر کدام به شما ارائه خواهیم داد.
این تبلیغ روایت میکند که چگونه دادن پلتفرم CRM به شخصیتهایی مانند دزدان دریایی، داستانهای آنها را تغییر میدهد و به آنها کمک میکند تا گنجهایی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این نوع ویدیو روشی بامزه و خندهدار برای ترکیب آن موضوع است و در عین حال بر ماموریت برند تمرکز دارد.
2. کنایه آمیز باشید
به طور خاص، مزایای شرکت شما باید عنصر شگفتانگیز (خوشایند، خندهدار، شاد و غیره) ویدیوی شما باشد.
کمپین ویدیویی نمادین تبلیغاتی Old Spice، «مردی که مرد شما میتواند بوی آن را بدهد» را در نظر بگیرید. این یک مثال عالی از استفاده از یک عنصر غافلگیرکننده برای اغراق در مزایای شستشوی بدن آنها به شیوه ای سرگرم کننده و کنایه آمیز است.
نیمی از ویدیوهای ویروسی حاوی یک عنصر تعجب بود.
برای مثال، ویدیوی Pillsbury را برای «سگهای مومیایی هلال» در نظر بگیرید. این یک ویدیو آموزشی است که نشان می دهد چگونه می توانید یک غذای سرگرم کننده و بازیگوش برای کودکان خود در هالووین درست کنید. والدین ممکن است به دنبال دستور پختی مانند این برای جشن مدرسه فرزندشان باشند، و Pillsbury دستور پخت و یک ویدیوی آموزشی را به همراه آن ارائه کرده است. به این ترتیب، آنها تکمیل این دستور غذا را تا حد امکان آسان میکنند، بنابراین والدینی که آن را امتحان میکنند، آن را دوست دارند و احتمالاً آن را با دوستان خود به اشتراک میگذارند – و شاید حتی خمیر Pillsbury را برای تهیه دستور تهیه کنند.
ویدیوی بعدی خود را برای موفقیت تنظیم کنید
یک ویدیوی کنایه آمیز مانند آن یک راه طنز برای معرفی افراد به شخصیت برند شما است.
3. مخاطب را غافلگیر کنید
بنابراین چگونه میتوانید عناصر شگفتانگیز را در کنار هم قرار دهید و ویدیوی خود را با شرکت خود مرتبط کنید؟
از آغاز زبان، انسان ها طوری برنامه ریزی شده اند که داستان ها را مصرف کنند. داستان ها بر تفکر ما تأثیر می گذارند و تجربیات حسی را ارائه می دهند. به دلیل این پاسخ ها، مردم جذب محتوایی در قالب داستان معمولی می شوند.
این ویدیو در سطوح مختلف کنایه آمیز است. اول، این یک تقلید کنایه آمیز از یک تبلیغ محبوب است. دوم، کودکی که لباس ثور به تن دارد، دختر است، که برخلاف کلیشه های جنسیتی است (و هنجارهای اجتماعی را می شکند). سوم، ماشین منفجر می شود، که طعنه آمیز است زیرا این ویدئو جعلی از یک آگهی تبلیغاتی خودرو است.
امروزه، دکمههای اشتراکگذاری اجتماعی تقریباً در هر شکلی از محتوای آنلاین وجود دارد: ویدیوهای YouTube، مقالات وبسایت، کلیپهای صوتی و غیره. این به افراد امکان میدهد محتوایی را که از آن لذت میبرند با دوستان خود به اشتراک بگذارند، آنها میتوانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و غیره.
کنایه یکی از رایجترین عوامل در بین ویدیوهای ویروسی است که 90 درصد از ویدیوهای مورد بررسی قرار گرفته است. این باعث می شود که هنگام ایجاد پیام ویروسی شما اولویت بالایی داشته باشد.
شرکت شما باید غافلگیر کننده باشد.
گزارش بازاریابی همچنین شامل متخصصان بازاریابی دادههای نظرسنجی در مورد اینکه کدام عوامل برای ایجاد ویدیوهای ویروسی مؤثرتر هستند، میشود که متداولترین ویژگیهای ذکر شده به شرح زیر است:
عنوان کوتاه و مختصر (3 کلمه یا کمتر) و زمان اجرا (3 دقیقه یا کمتر)
از قالب داستان گویی جذاب استفاده می کند
احساسات خوشایند مانند خنده را بر می انگیزد
شامل عناصر کنایه یا تعجب است
اجازه می دهد تا مشارکت عمومی شود
عملا مفید است
بیایید به یک مثال نگاهی بیندازیم. مارول یک ویدیوی کنایه آمیز درخشان برای اکران ثور در سال 2011 منتشر کرد. به نام «ثور کوچک»، این ویدیو تقلیدی از تبلیغات شایان ستایش فولکس واگن Super Bowl است که در آن پسر کوچکی با لباس دارث ویدر در حال تلاش برای مهار قدرت نیرو بود.
با ارائه این اطلاعات مفید، به افراد کمک میکنید تا شما را با راهحلهایی مرتبط کنند – که وقتی میخواهند چیزی را در آینده بخرند، به کار میآیند.
فکر کنید: آیا هنجارهای اجتماعی مرتبط با برند یا محصول شما وجود دارد؟ آیا می توانید یکی از آن هنجارهای مرتبط را به روشی طعنه آمیز و در عین حال با برند زیر پا بگذارید؟
مردم همیشه به دنبال محتوای اطلاعاتی هستند، از داروهای سردرد گرفته تا جستجوی دستور العملهایی برای یک شام شیرین لحظه آخری. به احتمال زیاد، مشتریان شما نیز به دنبال اطلاعاتی در مورد رشته یا صنعت شما هستند. و این به نفع شماست که آن را برای آنها فراهم کنید.
آیا ویدیوی شما می تواند اطلاعات عملی را ارائه دهد که مشتریان شما ممکن است به دنبال آن باشند؟ اولین قدم خوب این است که مشکلی را که مشتریانتان دارند شناسایی کنید و اطلاعاتی در مورد چگونگی رفع آن ارائه دهید.
تصحیح: ارائه آنها قبل از ظهور رسانه های اجتماعی دشوارتر بود.