راهنمای کارشناس سئو برای گزارش صفحه فرود GA4


با غروب آفتاب Universal Analytics (UA) در افق 2023، یادگیری نحوه ایجاد گزارش صفحه فرود Google Analytics 4 (GA4) بیش از همیشه مهم است.

تغییر می تواند دشوار باشد. برای پیشی گرفتن از منحنی چه اقداماتی انجام می دهید؟

در حالی که این پست یک راهنمای نهایی برای Google Analytics نیست، من به شما نشان می دهم که چگونه GA4 را راه اندازی کنید و بهترین نکات GA4 را در آنجا به شما ارائه می دهم. از تنظیم خود تا بهترین شیوه‌ها، تا زمانی که کارتان تمام شود، با ایجاد یک گزارش صفحه فرود در GA4 مطمئن خواهید بود.

GA4 چیست؟

Google Analytics 4 آخرین نسخه یکی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب در بازار است.

با بسیاری از ویژگی های عالی و رابط کاربری روان، جای تعجب نیست که بیش از 28 میلیون وب سایت در سراسر جهان برای ردیابی ترافیک خود روی Google Analytics حساب می کنند.

با گزارش صفحه فرود در GA4، می‌توانید مسیر دیجیتالی را که مشتریانتان در امتداد محتوای برندتان طی می‌کنند دنبال کنید.

بهترین قسمت؟ گزارش‌های صفحه فرود GA4 داده‌های مشتری را از تمام پلتفرم‌هایی که محتوای شما در آن هستند را دنبال می‌کند تا روند ترافیک، تعامل، تقاضای محصول، پیش‌بینی‌ها و موارد دیگر را تعیین کند.

این شاهکارهای تحلیلی باورنکردنی را با کمک هوش مصنوعی انجام می دهد. با استفاده از هوش مصنوعی، GA4 به شما کمک می‌کند بفهمید که مشتریان در حال حاضر چگونه از محتوای شما استفاده می‌کنند، و همچنین پیش‌بینی کنید که مشتریان در آینده چه خواهند کرد.

لازم نیست یک کسب و کار بزرگ باشید تا GA4 برای شما کار کند. در واقع، یک نظرسنجی اخیر توسط Enlyft نشان داد که تقریباً 71٪ از مشاغلی که از Google Analytics استفاده می کنند شرکت های کوچک با کمتر از 50 کارمند هستند.

در حالی که ممکن است همه اینها شبیه به آنچه در یونیورسال آنالیتیکس به آن عادت کرده اید به نظر برسد، عملکرد این دو کاملاً متفاوت است.

بزرگترین تفاوت بین UA و GA4 در نحوه جمع آوری و سازماندهی داده ها است. در حالی که اولی تعاملات کاربر را در “جلسات” مسدود شده با زمان گروه بندی می کند، GA4 هر تعامل کاربر را به عنوان رویداد خود ردیابی می کند.

این یعنی چی؟ خوب، به دلیل این کلید کلید، GA4 در پیش‌بینی رفتار مشتریان به روش‌های متنوع‌تری بهتر است.

گزارش صفحه فرود در GA4 چیست؟

به عبارت ساده، گزارش صفحه فرود GA4 تجزیه و تحلیل دقیق تعاملات کاربر بر اساس معیارهایی است که شما انتخاب می کنید.

برای کسانی که نمی دانند، صفحه فرود صفحه ای است که اولین تعامل کاربر با وب سایت یا پلتفرم شما است. به عنوان مثال، اگر اطلاعاتی در مورد گزارشات صفحه فرود جستجو کرده اید و روی پیوند این مقاله کلیک کرده اید، این صفحه صفحه فرود شما برای سایت من است.

گزارش صفحه فرود در GA4 ابزارهای تحلیلی عمیق تری را در اختیار شما قرار می دهد که واقعاً می تواند به شما در ایجاد بهترین استراتژی سئو کمک کند.

نیل پاتل در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو صحبت می کند.

اگر با UA آشنایی دارید، به یاد خواهید داشت که گزارش صفحه فرود آنها به طور خودکار ایجاد شده است. تنها کاری که باید انجام می دادید این بود که با کلیک بر روی آن گزارش را جستجو کنید رفتار – اخلاق منوی کشویی. و از آنجا کلیک کردن محتوای سایت و سپس صفحات فرود.

GA4 خودکار نیست. خوشبختانه، تنها چند مرحله طول می کشد تا راه اندازی GA4 خود را انجام دهید.

ایجاد گزارش صفحه فرود در GA4

گزارش های صفحه فرود GA4 باید به صورت دستی تولید شوند. خبر خوب این است که می توانید گزارش صفحه فرود از پیش تعیین شده خود را ایجاد کنید، بنابراین لازم نیست هر بار که به اطلاعات نیاز دارید همه آن را تنظیم کنید.

برای ایجاد گزارش صفحه فرود خود در GA4 این مراحل را دنبال کنید.

شروع کنید

با GA4 وارد حساب کاربری خود شوید. از آنجا، خود را باز کنید گزارش ها (دکمه زیر نماد Home، با نمودار میله ای در داخل یک مربع سفید). بعد، بر روی کلیک کنید تحصیل و سپس جستجو و انتخاب کنید کسب ترافیک در منوی کشویی

صفحه جذب ترافیک در GA$.

یک گزارش بکشید

اگر قبلاً نمی دانید، ابعاد اساساً عناوین یا دسته بندی های کیفی هستند که توسط GA4 اندازه گیری می شوند. وقتی انتخاب می کنید کسب ترافیک، GA4 گزارشی را به صورت خودکار با استفاده از گروه بندی کانال پیش فرض جلسه بعد، ابعاد، اندازه.

در حالی که این اطلاعات عالی برای شماست که بدانید تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، اما این اطلاعات مربوط به تعاملات صفحه فرود کاربر نیست.

گزارش خود را سفارشی کنید

برای ایجاد یک صفحه فرود سفارشی در GA4 مطابق با نیازهای تحلیلی خود، روی نماد مداد کوچک در گوشه سمت راست بالای پنجره کاربر کلیک کنید.

سفارشی کردن گروه کانال در صفحه جذب ترافیک در GA4.

علاوه بر افزودن ابعاد جدید، سفارشی کردن گزارش دکمه می تواند معیارهای جدید را اضافه کند، نمودارها را دوباره کار کند و کارت های خلاصه ایجاد کند.

برای اهداف خود، فعلاً بر جنبه بعد تمرکز خواهیم کرد.

یک بعد جدید اضافه کنید

در سمت راست صفحه، بر روی آن کلیک کنید ابعاد و سپس انتخاب کنید بعد اضافه کنید.

از آنجا، باید بتوانید در میان گزینه‌ها پیمایش کنید تا زمانی که یکی از آنها را با برچسب پیدا کنید صفحه فرود. روی آن کلیک کنید و صفحات فرود به ابعاد اصلی شما اضافه خواهند شد.

فراموش نکنید که وقتی کارتان تمام شد ذخیره کنید!

تنظیم به عنوان پیشفرض

بیایید واقعی باشیم: آیا واقعاً می خواهید هر بار که می خواهید تعامل کاربر در صفحات فرود را تجزیه و تحلیل کنید، این مراحل را طی کنید؟

به هیچ وجه! این نکته سریع GA4 را دنبال کنید تا یک میانبر برای خود ایجاد کنید.

را بیابید صفحه فرود بعد یک بار دیگر این بار روی سه نقطه عمودی کلیک کرده و سپس انتخاب کنید تنظیم به عنوان پیشفرض.

وقتی کارتان تمام شد، روی آن کلیک کنید درخواست دادن در گوشه سمت راست پایین را فشار دهید تا تنظیمات پیش فرض جدید خود را ذخیره کنید.

اگر هدف شما تکرار گزارش UA تا حد ممکن است، باید چند مرحله دیگر را دنبال کنید.

متریک ها را سفارشی کنید

همه معیارهای تعامل یکسان ایجاد نمی شوند. همانطور که با تنظیم GA4 بیشتر آشنا می شوید، تمام داده های موجود در نوک انگشتان خود را بررسی کنید تا تعیین کنید کدام داده بیشترین کمک را به شما می کند. شما هرگز نمی دانید چه بینش های جدیدی را کشف خواهید کرد!

سفارشی کردن معیارها با سفارشی سازی ابعاد تفاوت چندانی ندارد.

به جای کلیک کردن بر روی ابعاد، این بار انتخاب کنید معیارهای.

از اینجا می توانید معیارهایی را که مطابق با نیازهای شما هستند اضافه و حذف کنید. برای گزارش صفحه فرود به سبک UA، معیارهای زیر را انتخاب کنید:

  • جلسات
  • کاربران جدید
  • نرخ تعامل
  • میانگین زمان نامزدی
  • تعداد رویداد
  • تبدیل ها
سفارشی کردن معیارهای گزارش صفحه فرود در GA4.

یک خلاصه کارت جدید ایجاد کنید

کارت‌های خلاصه راهی عالی برای اسکن سریع تجزیه و تحلیل خود هنگام بررسی گزارش‌ها هستند.

در حالی که آنها همه چیز را به شما نشان نمی‌دهند، کارت‌های خلاصه می‌توانند به شما کمک کنند تا بررسی خود را از اطلاعاتی که مهم‌ترین آنها را می‌دانید ساده کنید.

برای ایجاد یک خلاصه کارت جدید، به سادگی بر روی آن کلیک کنید یک کارت جدید ایجاد کنید از آنجا، می‌توانید کارت را برای انتخاب ابعاد، معیارها و سبک تجسم خاص سفارشی کنید.

الگوی جدید خود را ذخیره کنید

نکته کلیدی در اینجا این است که الگوی دیگر خود را که برای شروع استفاده کرده اید بازنویسی نکنید. در عوض، کار خود را به عنوان یک ذخیره کنید گزارش جدید.

یک میانبر برای گزارش خود ایجاد کنید

به یاد داشته باشید، قصد ما این است که تا حد امکان سریع و آسان گزارش های صفحه فرود GA4 را تهیه کنیم.

به همین دلیل است که توصیه می کنم یک میانبر برای شما ایجاد کنید تا فقط با چند کلیک به آن دسترسی داشته باشید.

  • ابتدا بر روی آن کلیک کنید گزارش ها.
  • بعد، بر روی کلیک کنید کتابخانه. باید یک نماد پوشه در کنار کلمه وجود داشته باشد.
  • مگر اینکه قبلاً چند مجموعه ایجاد کرده باشید، فقط باید دو مجموعه را ببینید. در مجموعه مشخص شده است چرخه زندگی، روی جایی که می گوید کلیک کنید ویرایش مجموعه
  • یک فرمان در سمت چپ از شما می خواهد برای ایجاد مجموعه، گزارش ها را بکشید. الگوی گزارش خود را پیدا کنید و آن را به موضوعی که برچسب زده شده است بکشید تحصیل.
ایجاد میانبر در صفحه مجموعه ها در GA4.

خودشه!

حالا وقتی روی گزارش ها در منوی اصلی، می‌توانید آخرین گزارش صفحه فرود خود را به راحتی دریافت کنید. به سادگی روی منوهای کشویی برای کلیک کنید چرخه زندگی و تحصیل، جایی که قالبی را که ما در کنار هم قرار داده ایم پیدا خواهید کرد.

بهترین روش ها برای گزارش صفحه فرود

هدف کلی این عمل درک این است که مشتریان به سمت چه چیزی سوق داده می شوند و چگونه می توانیم محتوای خود را بهبود بخشیم تا ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاوریم.

هنگامی که گزارش صفحه فرود GA4 خود را اجرا می کنید، مراقب صفحاتی باشید که تعداد بازدیدهای کمی دارند، یا بدتر از آن، تعامل ضعیفی دارند. اینها زمینه های رشد برند شما هستند.

از صفحات فرود که به خوبی کار می کنند استفاده کنید. هر زمان که یک صفحه فرود دارای نرخ کلیک و تعامل بالایی باشد، باید به دنبال راه هایی برای استفاده از آن شتاب باشید.

پیوندهای بیشتری به آن صفحه اضافه کنید که کاربران را به مقالات بیشتری هدایت کند. از این صفحات برای تبلیغ تبلیغات آتی استفاده کنید. در صورت امکان، آن سبک نوشتن را در محتوای جدید بازسازی کنید.

نتیجه

گوگل آنالیتیکس 4 یک نیروگاه گزارش دهی است. در دستان درست، GA4 می تواند استراتژی های بازاریابی و محتوای شما را متحول کند.

منتظر نمانید تا سرانجام UA در سال 2023 برای همیشه به سطل دست پیدا کند. اکنون درباره GA4 بیاموزید تا به راحتی گزارش هایی را که بیشترین اهمیت را دارند ایجاد کنید. باید در اسرع وقت ردیابی GA4 خود را ایجاد کنید تا حداکثر داده‌های ممکن برای مقایسه برای گزارش‌گیری داشته باشید.

ما نیز اینجا هستیم تا کمک کنیم!

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه بهترین استفاده از ویژگی های گزارش صفحه فرود GA4 خود نیاز دارید، یا اگر چیزی درست به نظر نمی رسد، فقط تماس بگیرید و تیم من در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

چگونه می خواهید از Google Analytics برای افزایش ترافیک وب خود استفاده کنید؟ خبرم کن!

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید



منبع