راهنمای کامل مدیریت سهامداران
این مهم است که با ذینفعان در مورد پروژه شفاف باشید. این به ایجاد اعتماد کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که همه در یک صفحه هستند.
5. به دنبال بازخورد باشید.
سپس، میتوانید کادری را علامت بزنید تا اولویتهای ارتباطی آنها را شناسایی کنید. این شامل این است که آنها چقدر می خواهند از تیم شما بشنوند و چگونه می خواهند با شما در تماس باشید.
آنچه ما دوست داریم: با استفاده از این الگو، می دانید که کدام یک از رهبران شما یک اسلک سریع را در مقابل یک ایمیل رسمی ترجیح می دهند.
اسناد مدیریت پروژه
مدیریت ذینفعان یک فرآیند واحد نیست. شما باید انعطاف پذیر باشید و رویکرد خود را برای هر فردی که با آن کار می کنید، تنظیم کنید.
یک برنامه مدیریت موثر سهامداران ایجاد کنید
هنگامی که ذینفعان خود را شناسایی و ارزیابی کردید، می توانید شروع به تعریف انگیزه های آنها کنید. این به شما کمک میکند بفهمید که آنها از پروژه چه میخواهند و چگونه میتوانید با آنها تعامل کنید.
برای شناسایی ذینفعان خود، سوالات زیر را از خود بپرسید.
- چه کسی تحت تاثیر پروژه شما قرار خواهد گرفت؟
- چه کسی به پروژه شما علاقه مند است؟
- چه کسی قدرت تأثیرگذاری بر پروژه شما را دارد؟
- چه کسی می خواهد پروژه شما شکست بخورد؟
- چه کسی دوست دارد پروژه شما موفق باشد؟
2. اولویت بندی ذینفعان.
با درک پاسخ به این سوالات، بهتر می توانید یک برنامه مدیریت ذینفعان متناسب با هر رهبر ایجاد کنید.
4. انگیزه های ذینفعان را تعریف کنید.
الگوهای زیر می توانند به شما در ایجاد برنامه های تعامل و سازماندهی ارتباطات ذینفعان خود کمک کنند.
آسانا
پروژه های موفق از حمایت ذینفعان در سراسر سازمان برخوردار هستند. به همین دلیل است که مدیریت سهامداران برای هر ابتکاری ضروری است.

در این مقاله، یاد خواهید گرفت که مدیریت سهامداران چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه یک برنامه مدیریت سهامداران ایجاد کنید.
فهرست مطالب
مدیریت ذینفعان چیست؟
بازخورد برای مدیریت موفق سهامداران ضروری است. شما باید در هر مرحله از پروژه از طرف سهامداران بازخورد بگیرید.
اگر در مدیریت سهامداران تازه کار هستید، این الگو از Asana یک راه ساده برای سازماندهی ماندن ارائه می دهد. در این طرح، شما هر یک از ذینفعان، میزان علاقه آنها به پروژه خود و میزان تأثیر آنها بر کار شما را یادداشت می کنید.
بعد از اینکه ذینفعان را شناسایی کردید، نوبت به تدوین برنامه های مدیریتی برای هر گروه می رسد.
قبل از شروع تعامل با سهامداران، تعیین هدف پروژه بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا شناسایی کنید که با چه کسانی باید تعامل داشته باشید و اهداف آنها را مشخص کنید.
2. نقش ها و مسئولیت ها را تعریف کنید.
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید انگیزه های ذینفعان را تعریف کنید، از جمله:
- مصاحبه ها می توانید با سهامداران مصاحبه کنید تا نظرات آنها را در مورد پروژه دریافت کنید. این کار را می توان به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق ایمیل انجام داد.
- نظرسنجی ها می توانید نظرسنجی هایی را برای ذینفعان ارسال کنید تا نظرات آنها را در مورد پروژه دریافت کنید. این یک راه سریع برای جمع آوری داده ها از تعداد زیادی از سهامداران است.
- گروه های متمرکز می توانید گروه های متمرکز را با ذینفعان برای دریافت نظرات آنها در مورد پروژه برگزار کنید. این می تواند برای تولید ایده و شناسایی مسائل استفاده شود.
پروژه ها زمانی با شکست مواجه می شوند که منافع و نیازهای ذینفعان نادیده گرفته شود. این منجر به عدم خرید سهام از سوی سهامداران کلیدی می شود که می تواند موفقیت پروژه را به خطر بیندازد.
یک استراتژی موثر مدیریت ذینفعان می تواند به شما کمک کند:
- از تعارضات بین ذینفعان اجتناب کنید یا آنها را حل کنید.
- خرید و پشتیبانی ایمن از طرف سهامداران کلیدی.
- با ذینفعان ارتباط موثر برقرار کنید.
- مدیریت انتظارات ذینفعان
- نظارت بر تعامل ذینفعان در طول پروژه.
مزایای مدیریت سهامداران
آنچه ما دوست داریم: این الگو شامل نمودارها و جداول است که می توانید از آنها برای تعیین سطح اهمیت هر ذینفع برای پروژه خود استفاده کنید. می توانید از این سند برای طوفان فکری و طرح کلی پیش نویس نهایی خود استفاده کنید.
دانش کله
با شناسایی همه افراد و گروه هایی که می توانند بر پروژه شما تأثیر مثبت و منفی بگذارند، شروع کنید. این شامل ذینفعان داخلی (مانند اعضای تیم) و ذینفعان خارجی (مانند مشتریان یا تامین کنندگان) می شود.
آنچه ما دوست داریم: این الگو دارای نمودارهایی است که می توانید با داده های سهامداران پر کنید. اگر گیر کردید، هر بخش با سؤالات مفیدی برای خود اندیشی همراه است تا شما را در این مسیر راهنمایی کند.
PM-Training
رسمی کردن مدیریت ذینفعان می تواند فرآیندی طاقت فرسا باشد. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه سال ها تجربه داشته باشید، نکات زیر می تواند به شما در تضمین مدیریت موفق سهامداران کمک کند.
1. هدف پروژه را مشخص کنید.
بهترین راه برای تعامل با رهبران مختلف به ذینفعان و پروژه بستگی دارد. شما باید برنامه نامزدی خود را برای هر فردی تنظیم کنید.
الگوهای طرح مدیریت ذینفعان
چرا مدیریت ذینفعان مهم است؟
شش مرحله زیر می تواند به شما در درک اولویت های ذینفعان و چگونگی رفع این نیازها کمک کند.
1. ذینفعان را شناسایی کنید.
هدف مشارکت ذینفعان مدیریت انتظارات و ایجاد روابط است. این را می توان از طریق چندین روش مختلف انجام داد، از جمله:
- ارتباط مکرر این مهمترین جنبه تعامل ذینفعان است. شما باید به طور منظم با ذینفعان ارتباط برقرار کنید تا آنها را در مورد پروژه به روز کنید و بازخورد دریافت کنید. این را می توان از طریق جلسات حضوری، تماس های تلفنی، ایمیل ها یا ابزارهای آنلاین مانند نرم افزار مدیریت پروژه انجام داد. هر ذینفع ممکن است به استراتژی ارتباطی خود نیاز داشته باشد.
- مشاوره. این امر مستلزم مشاوره با سهامداران در تصمیم گیری است. این را می توان از طریق جلسات، نظرسنجی یا گروه های متمرکز انجام داد.
- همکاری. این شامل کار با سهامداران برای تکمیل وظایف یا دستیابی به اهداف است. این را می توان از طریق ایجاد مشترک، برنامه ریزی مشترک یا تصمیم گیری مشترک انجام داد.
ارتباط منظم برای مدیریت موفق سهامداران ضروری است. شما باید ذینفعان پروژه را به طور مرتب به روز کنید و بازخورد آنها را بخواهید.
آنچه ما دوست داریم: این الگو نشان می دهد که چه کسانی درگیر هستند، چه کاری باید برای پروژه شما انجام دهند و چگونه برنامه ریزی می کنید که آنها را درگیر نگه دارید. اگر به دنبال راهی سریع برای توسعه راهنمای مدیریت سهامداران یک صفحه ای هستید، این همان راه است. به علاوه، همه چیز را می توان در Google Docs ویرایش کرد.
نکاتی برای مدیریت سهامداران
امروزه از هر چهار تیم فقط یک تیم از نرم افزار مدیریت پروژه استفاده می کند. پیادهسازی یکی از این ابزارها میتواند به سازماندهی شما کمک کند.
اگر به دنبال یک صفحه گسترده ساده برای مدیریت ذینفعان خود بوده اید، دیگر به دنبال آن نباشید. این الگو از PMTraining یک رویکرد ساده برای مدیریت سهامداران ارائه می دهد.