رزومه اینفوگرافیک چیست؟ نمونه ها و الگوها


هنگامی که جستجوی کار مدرن به شدت رقابتی است، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که رزومه خود در بین صدها درخواست متمایز است؟ یک رزومه اینفوگرافیک می تواند همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

یک طراح وب در حال طراحی رزومه اینفوگرافیک خود است

→ اکنون دانلود کنید: 15 قالب اینفوگرافیک رایگان

در اینجا، زمان استفاده از رزومه اینفوگرافیک، آنچه مدیران استخدام در مورد این نوع رزومه ها می گویند – و چگونه برای خود یک رزومه بسازید را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

رزومه اینفوگرافیک چیست؟

رزومه اینفوگرافیک نمایشی بصری از تجربه شغلی، مهارت ها و صلاحیت های شماست.

رزومه اینفوگرافیک به جای اینکه مانند یک رزومه سنتی مبتنی بر متن باشد، از عناصر طراحی گرافیکی مانند آیکون ها، نمودارها و جدول زمانی برای ارائه اطلاعات شما استفاده می کند.

زمان استفاده از رزومه اینفوگرافیک

در حالی که رزومه های اینفوگرافیک مطمئناً در میان دریایی از ارسال ها برجسته است، این نوع رزومه برای همه درخواست های شغلی مناسب نیست.

اگر رزومه‌ای را با این فرمت از طریق سیستم ردیابی متقاضی ارسال کنید، اگر این فناوری قادر به خواندن اطلاعات بصری نباشد، می‌توانید خود را رد صلاحیت کنید – بنابراین بهتر است به قالبی که در آگهی شغلی تعیین شده است پایبند باشید.

علاوه بر این، در حالی که رزومه اینفوگرافیک ممکن است ایده خوبی برای نقش های مرتبط با طراحی باشد، احتمالاً برای اکثر نقش های غیر طراحی ایده خوبی نیست.

الگوهای رزومه اینفوگرافیک

اگر علاقه مند به ایجاد رزومه اینفوگرافیک خود هستید، بیایید نگاهی به برخی از قالب هایی بیندازیم که می توانید برای شروع از آنها استفاده کنید.

1. قالب ساده اینفوگرافیک رزومه.

این قالب ساده و مینیمال رزومه اینفوگرافیک از Venngage است.

در این مثال، فضای سفید زیادی وجود دارد. رزومه همچنین مهارت‌های خلاقانه و نرم‌افزاری را برجسته کرده و فضایی برای سرگرمی‌ها باقی گذاشته است.

قالب های رزومه اینفوگرافیک، قالب رزومه ساده اینفوگرافیک

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: آن را تمیز و آسان به دنبال. هر بخش به وضوح تعریف شده است و اسکن آن آسان است. به علاوه، آیکون های گرد یک عنصر طراحی منسجم ایجاد می کنند که کل ظاهر را در کنار هم قرار می دهد.

2. قالب رزومه اینفوگرافیک طراحی گرافیکی.

این قالب نیز از Venngage است. این قالب اینفوگرافیک برای افرادی که در نقش طراحی مانند یک طراح گرافیک یا حتی یک نقش فنی هستند، بهترین است.

الگوهای رزومه اینفوگرافیک، نمونه الگوی رزومه اینفوگرافیک آبی تیره از Venngage.

منبع تصویر

آنچه ما دوست داریم: ویژگی طراحی در بالای رزومه بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب می کند و یک دید کلی از مهارت های متقاضی ارائه می دهد.

3. قالب رزومه اینفوگرافیک بازاریابی.

در این الگو از Venngage، می‌بینید که مهارت‌های فنی و آموزش‌های آموزشی بیشتر فضای رزومه را اشغال می‌کنند و نشان می‌دهند که این مهم‌ترین اطلاعات است.

رزومه nfographic، قالب بازاریابی

منبع تصویر

همچنین یک جدول زمانی از تجربه کاری در پایین وجود دارد که راهی خلاقانه برای نشان دادن پیشرفت شغلی شماست.

آنچه ما دوست داریم: این الگو برای نقش بازاریابی بهترین است زیرا راهی متعادل برای نمایش مهارت های فنی و عناصر خلاقانه ارائه می دهد.

نحوه ساخت رزومه اینفوگرافیک

1. با یک ساختار خوب شروع کنید.

با کشف اینکه از کدام ابزار برای ایجاد اینفوگرافیک خود استفاده می کنید، شروع کنید. ممکن است انتخاب کنید که یکی در پاورپوینت ایجاد کنید یا از الگوهای رزومه از پیش ساخته شده در یک وب سایت طراحی مانند Canva یا Venngage استفاده کنید.

هنگامی که ابزار خود را انتخاب کردید، یک ساختار خوب را شناسایی کنید. آیا می خواهید نام خود و یک توضیح مختصر برای شروع در بالا باشد؟ آیا ترجیح می دهید بخش آموزش را در ابتدا قرار دهید یا پایان؟ آیا می خواهید موقعیت های قبلی را در نظر بگیرید یا فقط روی موقعیت فعلی تمرکز کنید؟

علاوه بر این، ممکن است بخواهید بفهمید که آیا قرار است بیشتر روی نمادها و تصاویر تمرکز کنید یا داده ها.

دوون براون، مدیر استخدام اجرایی جهانی در HubSpot، می گوید: «من دوست دارم که نامزدها از اینفوگرافیک به عنوان فرصتی برای برجسته کردن توانایی های خلاقانه یا طراحی خود استفاده کنند.

با این حال، او از نامزدها می‌خواهد که مطمئن شوند طراحی‌شان تمیز و به راحتی قابل هضم است.

“باید به گونه ای قالب بندی شود که آن را بسازد فقط براون توصیه می‌کند که خواندن آن به آسانی یک رزومه معمولی است. اگر نامزدی این مسیر را انتخاب کند، جریان اطلاعات و نحوه ارائه آن بسیار مهم است.

2. به همه چیزهایی که می خواهید در رزومه اینفوگرافیک خود بگنجانید توجه داشته باشید.

هنگامی که ساختاری را انتخاب کردید، یک رزومه موجود را تهیه کنید و همه چیزهایی را که می خواهید به رزومه اینفوگرافیک منتقل کنید، یادداشت کنید.

کنی نستله، استخدام‌کننده G&A HubSpot، می‌گوید: «من از کاندیداها خواسته‌ام که گرافیک‌هایی را در مورد انواع نقش‌هایی که پشتیبانی کرده‌اند، و همچنین معیارهای مربوط به نقش فعلی‌شان را به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید رزومه اینفوگرافیک شما دارای داده‌های سنگین باشد، چند معیار کلیدی مرتبط با نقش فعلی‌تان را یادداشت کنید، مانند «رشد ۴۳ درصدی سالانه» یا «۱۲ درصد افزایش در MRR».

طراحی رزومه اینفوگرافیک خود زمانی که بدانید چه چیزی را باید در آن بگنجانید آسان تر می شود.

3. یک طرح رنگی خوب انتخاب کنید.

یک طرح رنگ منسجم یکی از اجزای مهم هر طراحی خوب است و این نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استفاده از رنگ‌های تمیز و مکمل – مانند سفید، سیاه، و نارنجی، یا زرد و آبی – را در نظر بگیرید تا به رزومه خود کمک کنید بدون اینکه حواس‌تان را پرت کند، برجسته شود.

4. بازکن قوی داشته باشید.

این بهترین تمرین برای هر رزومه ای است، اما به خصوص برای یک اینفوگرافیک، باید با یک بازکننده خوب و قدرتمند شروع کنید.

Tríona O’Sullivan، استخدام‌کننده سابق بازاریابی جهانی HubSpot، به اشتراک می‌گذارد که بازکننده در هر رزومه چقدر ضروری است.

اوسالیوان می‌گوید: «با توجه به اینکه بازار کار امروز چقدر رقابتی و پرمشغله است، مهم‌تر است که اطمینان حاصل کنید که رزومه شما به راحتی قابل بررسی است و تجربیات و دستاوردهای شما را به وضوح و به سرعت بیان می‌کند، زیرا این همان چیزی است که کسی در ابتدا به دنبال آن خواهد بود. در حال بررسی.”

در نهایت، گشاینده شما پیشنهاد ارزش شماست. چه خواهد شد شما به نقشی بیاورید که مدیر استخدام در جای دیگری نمی تواند پیدا کند؟

5. از اصول طراحی خوب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک رزومه اینفوگرافیک ایجاد کنید، باید از همان اصول طراحی مانند هر چیز دیگری که طراحی می‌کنید استفاده کنید.

این اصول عبارتند از:

  • ایجاد تعادل با استفاده از طرح های متقارن یا نامتقارن.
  • استفاده از کنتراست برای برجسته کردن عناصر خاص.
  • استفاده از حرکت برای ایجاد یک روایت و ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت بالا.
  • اطمینان از وجود یکپارچگی در طراحی شما – یعنی عناصر ترکیب شما با هم هماهنگ هستند.

در این پست اصول طراحی را بررسی کنید تا مطمئن شوید رزومه شما درجه یک است.

اما حتی اگر یک رزومه طراحی پیش رو دارید، زمینه را بر هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید. آملیا تاول، رئیس زیرساخت برند و مدیر تیم طراحی HubSpot، با تیم خود در مورد مزایای بالقوه یک رزومه اینفوگرافیک صحبت کرد.

طراحی خود را ساده نگه دارید.

او می‌گوید: «اگر به هدف یک رزومه فکر کنم، این سندی است که مخاطب مورد نظر شما معمولاً می‌خواهد آن را در سریع‌ترین زمان ممکن اسکن کند تا اطلاعات را به روشی کارآمد جمع‌آوری کند.

او ادامه می‌دهد: «اگر قالب را به شدت تغییر دهید، احتمالاً بار شناختی بیشتری را به استخدام‌کننده‌ای شلوغ تحمیل می‌کنید که فقط می‌خواهد تعداد گسترده‌ای از متقاضیان را محدود کند.»

6. آن را قابل اجرا کنید.

حتی با عناصر طراحی اضافی، فقط اطلاعات زیادی وجود دارد که می توانید در یک رزومه اینفوگرافیک قرار دهید.

برای اینکه به استخدام‌کنندگان مکان دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صلاحیت‌های کاری خود بدهید، رزومه خود را با قرار دادن پیوندهایی به نمونه کارها، وب‌سایت یا لینکدین خود قابل اجرا کنید.

O’Sullivan اضافه می کند: “در حالی که من عاشق رزومه های فوق العاده خلاقانه به سبک اینفوگرافیک نیستم، دوست دارم زمانی که شخصی به نمونه کارها یا وب سایت خود و غیره لینک می دهد.” “این یک راه شگفت انگیز برای نشان دادن تجربیات و روند فکر آنها در هنگام درخواست نقش است. اگر من یک لینک را برای یک، 99٪ مواقع ببینم، می روم و آن را بررسی می کنم.”

اگر شما انجام دادن ایجاد یک رزومه اینفوگرافیک را انتخاب کنید، برای الهام گرفتن به چند نمونه از این نمونه ها نگاهی بیندازید.

نمونه های رزومه اینفوگرافیک

1. رزومه اینفوگرافیک رنگارنگ و گرافیکی سنگین.

رزومه زیر از تصاویر و اعداد زیادی برای برجسته کردن اطلاعات مرتبط استفاده می کند. برای مثال، نموداری برای نمایش پست‌های وبلاگی وجود دارد که کارولین نوشته است و در صفحه اول گوگل جایگاهی کسب کرده‌اند.

یک “12” بزرگ برای برجسته کردن سالهای تولید محتوا در کمربند وجود دارد. حتی تصویری از 10 شکل چوبی برای نشان دادن فردیت او وجود دارد.

  نمونه های رزومه اینفوگرافیک، قالب رزومه اینفوگرافیک رنگارنگ، گرافیکی سنگین

منبع تصویر

در نظر بگیرید که چگونه ممکن است از یک فونت و یک پالت رنگ مکمل برای ایجاد یک اینفوگرافیک مشابه استفاده کنید.

Caroline این یکی را با استفاده از یکی از قالب‌های اینفوگرافیک رایگان HubSpot طراحی کرد، بنابراین با خیال راحت همان قالب را با استفاده از الگوها ایجاد کنید.

2. رزومه اینفوگرافیک با داده های سنگین.

در رزومه اینفوگرافیک زیر (همچنین با استفاده از الگوهای HubSpot ایجاد شده است)، خواهید دید که کارولین بیشتر دستاوردهای خود را با استفاده از داده ها برجسته کرده است – مانند رشد 45 درصدی سالانه، 1400 مشترک اضافی یا 24000 ساعت مدیریت ضرب الاجل ها.

  نمونه رزومه اینفوگرافیک، نمونه رزومه اینفوگرافیک داده سنگین

منبع تصویر

او همچنین از نمادهای صورتک، مداد و نقاش استفاده کرد تا برخی از مهارت های خود را به شکلی بصری نشان دهد.

3. حداقل رزومه اینفوگرافیک.

رزومه اینفوگرافیک زیر بیشتر شبیه یک رزومه سنتی است، اما شامل چند عنصر طراحی گرافیکی است که به برجسته شدن آن کمک می کند.

رزومه اینفوگرافیک خاکستری با عناصر طراحی زرد.

منبع تصویر

این مثال برای کسی که می‌خواهد مهارت‌های فنی و خلاقانه را در قالبی حرفه‌ای به نمایش بگذارد، بهترین است.

ما می توانیم ببینیم که این رزومه اینفوگرافیک توسط شخصی در بازاریابی یا فروش استفاده می شود.

4. رزومه سنتی اینفوگرافیک.

این رزومه اینفوگرافیک بیشتر شبیه یک رزومه سنتی است، اما شامل چند عنصر طراحی گرافیکی است که به برجسته شدن آن کمک می کند.

رزومه اینفوگرافیک در پس زمینه سفید با پانل سمت چپ نارنجی روشن.

منبع تصویر

این مثال برای افرادی که می خواهند رزومه خود را متمایز کنند اما نمی خواهند خیلی از قالب سنتی فاصله بگیرند، بهترین است.

5. رزومه حرفه ای اینفوگرافیک.

این رزومه همچنین به یک قالب سنتی تمایل دارد اما عناصر طراحی گرافیکی بیشتری را نسبت به نمونه قبلی در خود جای داده است.

رزومه اینفوگرافیک سفید با لهجه های قرمز تیره که در نمادها و نمودارها استفاده می شود

منبع تصویر

این رزومه با چندین نماد و حتی یک نمودار میله ای در پایین، نسبت به یک رزومه استاندارد طراحی پسندتر است، اما همچنان حرفه ای است. فضای زیادی برای متن برای گسترش تجربه کاری و دستاوردها باقی می گذارد.

این رزومه اینفوگرافیک می‌تواند برای نقش‌های مختلفی استفاده شود، از موارد فنی مانند مهندس نرم‌افزار گرفته تا موقعیت‌های بصری‌تر مانند استراتژیست رسانه‌های اجتماعی.

برای ارتقای رزومه خود به سطح بعدی آماده اید؟ چند الگوی شروع را در زیر بگیرید.

دعوت به اقدام جدید



منبع