در اینجا، روند خرید سال 2022 را بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانید مشتریان را در کجا و در چه زمانی که ترجیح می دهند خرید کنند ملاقات کنید. به علاوه، ما تفاوت های خرید بین نسل ها را کشف خواهیم کرد. بیایید شیرجه بزنیم
همانطور که به سال 2023 می رویم، در اینجا چند روند وجود دارد که همچنان مشاهده خواهید کرد:
- استفاده از موبایل برای خرید همچنان بر صنعت تجارت الکترونیک تسلط خواهد داشت. در سال 2018، 63.5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را شامل می شد و در سال 2020، این تعداد به 70.4 درصد افزایش یافت (منبع). همانطور که در بالا ذکر شد، تقریباً 75٪ از مصرف کنندگان دستگاه های تلفن همراه خود را در سال 2022 ترجیح می دهند، که نشان می دهد فروش موبایل همچنان بر چشم انداز تجارت الکترونیک تسلط خواهد داشت.
- TikTok و دیگر پلتفرمهای ویدئویی کوتاهمدت برای تبلیغکنندگان محبوبیت فزایندهای خواهند داشت. همانطور که TikTok به ایجاد تغییرات در پیشنهادات تبلیغاتی خود (مانند ویژگی جدید Branded Mission) ادامه میدهد، در سال 2023 شاهد پیوستن تبلیغکنندگان بیشتری به TikTok خواهیم بود — همچنین شاهد آزمایش تبلیغکنندگان دیگری از پلتفرمهای دیگر، مانند استوری اینستاگرام، از زمان کوتاهی خواهیم بود. ویدئو فرم در حال تبدیل شدن به محبوب ترین طول ویدئو است.
- صنعت اینفلوئنسر به رشد خود ادامه خواهد داد و یکی از محبوب ترین راه ها برای برندهایی خواهد بود که به دنبال ارتباط با مخاطبان خود هستند.. اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است – از 1.7 میلیارد دلار در سال 2016 به 9.7 میلیارد دلار در سال 2020 و 13.8 میلیارد دلار در سال 2021. امروزه، ژنرال Zers و هزاره ها برای خرید محصولات یا خدمات به دنبال الهام گرفتن از افراد مشهور نیستند. ، و آنها به دوستان روی نمی آورند – آنها به دنبال این تأثیرگذاران هستند.
- ما شاهد افزایش افرادی خواهیم بود که از متاورس استفاده می کنند یا ارز مجازی می خرند. تحقیقات وبلاگ HubSpot بیش از نیمی از کسانی را که این کار را انجام داده اند، پیدا کرده است همیشه در سه ماه گذشته از متاورس استفاده کرده یا ارز مجازی خریداری کردهاند، از جمله 56 درصد کسانی که از متاورس بازدید کردهاند، 56 درصد ارزهای دیجیتال را خریداری کردهاند و 75 درصد کسانی که برای اولین بار NFT را خریداری کردهاند.
منبع
و اگر مخاطبان هدف شما Gen X (35 تا 54 ساله) هستند، فروشگاههای خردهفروشی محبوبترین گزینه برای کشف محصولات جدید هستند، بنابراین میخواهید زمان و منابع را در مشارکت با خردهفروشهای آجری سرمایهگذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصولات در مکان های فیزیکی زیادی هستند.
اگر تجارت الکترونیکی شما Gen Zers را هدف قرار داده است، پس بسیار مهم است که در هنگام جذب مشتریان جدید به محصولات خود و آموزش آنها به محصولات خود، به جای تبلیغات پولی، تلاش خود را بر روی رسانه های اجتماعی متمرکز کنید.
هنگام ایجاد یک استراتژی تجارت الکترونیکی موثر، بسیار مهم است که وقت بگذارید و بدانید که خریداران چگونه میخواهند امروز خرید کنند – و در آینده. رفتارهای خرید در طول زمان تغییر می کند. هرچه کسب و کار شما بتواند نیازهای در حال رشد مصرف کنندگان شما را برآورده کند، احتمال اینکه در آینده نیز به موفقیت ادامه دهید، بیشتر می شود.
3. وقتی صحبت از هزاره ها و Gen X می شود، فروشگاه های خرده فروشی و جستجو در اینترنت دو گزینه محبوب برای کشف محصولات جدید هستند.
و به جای تماشای تبلیغات تلویزیونی برای اطلاع از محصولات جدید، امروزه بیشتر ما با تبلیغات بین ویدیوهای YouTube مواجه می شویم.
اگر در حال پیمایش محصولات یک شرکت هستم و متوجه می شوم که در تلفنم خیلی سخت یا دست و پا گیر است، معمولاً وب سایت را رها می کنم – و برنمی گردم. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید بهترین روشهای موبایل را دنبال میکنید (از جمله متن بزرگ، فضای خالی زیاد، قالبهای پاسخگو و تماسها برای اقدام مناسب برای موبایل).
6. هنگام تصمیم گیری خرید، قیمت بیشترین اهمیت را دارد – اما عوامل دیگر ممکن است شما را شگفت زده کند.
نظرسنجی وضعیت مصرف کننده ما پیدا شد Gen Zers (سنین 18 تا 24 سال) اغلب محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف می کنند (71%)پس از آن تبلیغات یوتیوب (56%)، تبلیغات در سرویس های پخش موسیقی (55%) و جستجوهای اینترنتی (50%).
از بسیاری جهات، این منطقی است: اینفلوئنسرها به طور سنتی در جایگاه خود متخصص در نظر گرفته می شوند. اگر من یک تأثیرگذار آرایش را دنبال کنم، می توان تصور کرد که او بیش از بسیاری از دوستان من در مورد آرایش می داند.
علاوه بر این، وقتی از شما پرسیده شد که کدام محتوا فرمت ها ژنرال Zers برای یادگیری در مورد یک محصول و ویژگی های آن در رسانه های اجتماعی ترجیح می دهد، تقریبا 50٪ گفتند که مایلند در مورد یک محصول از طریق یک پست استوری بیاموزند. پس از آن ویدیوی کوتاه (42٪) و پس از آن یک پست فید (42٪) قرار می گیرد.
اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته یک استراتژی فوقالعاده مؤثر برای برندها ثابت کرده است – در واقع، تا سال 2021، تقریباً 60 درصد از بازاریابان گفتند که بازاریابی تأثیرگذار مؤثرترین روند بازاریابی است، قبل از SEO، بازاریابی تجربی و ویدیوی کوتاه. محتوا.
مشابه Gen Zers، محبوب ترین روش در بین خریداران هزاره برای کشف محصولات جدید، رسانه های اجتماعی (51٪) است.
اما فراتر از داشتن یک محصول با قیمت مناسب و با کیفیت، چند فاکتور متمایز دیگر وجود دارد که باید هنگام بازاریابی برند خود در نظر داشته باشید.
برای مثال، اگر درصدی از درآمد حاصل از خرید به امور خیریه اهدا شود، 57 درصد از Gen Zers به خرید محصول فکر می کنند.. و 55 درصد از هزاره ها ترجیح می دهند محصولی بخرند که نظرات قوی داشته باشد. 62٪ از Gen Xers از اینکه یک برند جامعه فعالی در اطراف خود دارد یا خیر، و 55٪ از Boomers هنگام خرید به دنبال ویژگی ها و عملکرد یک محصول هستند.
روند خرید در سال 2023
بسته به جمعیت هدف خود، می خواهید نوع محتوایی را که برای رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید، در مورد جذب مخاطبان جدید به محصولات خود تغییر دهید.
این بدان معناست که بهعنوان یک کسبوکار تجارت الکترونیک، بسیار مهم است که وبسایت شما برای موبایل بهینه شده باشد و صفحات محصول پاسخگوی تلفن همراه داشته باشید.
عادات خرید در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است.
با این حال، در یک دومین نفر نزدیک به هزاره ها جستجو در اینترنت است (50%) – به این معنی که اگر یک جمعیت هزار ساله را هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهید از تبلیغات پولی و یک استراتژی سئو قوی برای ارائه محصولات خود در مقابل مخاطبان هدف خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر قصد جذب Gen Zers را دارید، باید ویدیوهای کوتاهی مانند TikTok یا Instagram Reels را در نظر بگیرید، زیرا 41٪ ویدیوی فرم کوتاه را به عنوان رسانه ترجیحی خود برای کشف محصولات جدید گزارش می دهند.
برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک، این خبر قدرتمندی است: به این معنی است که دیگر نیازی به تکیه بر دهان به دهان ندارید. در عوض، عاقلانه است که تلاش خود را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ متمرکز کنید، زیرا اینفلوئنسرها سطحی از نفوذ را بر مخاطبان خود نشان داده اند که حتی از دوستان و خانواده نیز پیشی گرفته است.
2. ژنرال Zers ترجیح میدهند محصولات جدید را از طریق رسانههای اجتماعی کشف کنند – اما همچنان دوست دارند در فروشگاه خرید کنند.
به علاوه، مشابه هزاره ها، 39 درصد از خریداران Gen X نیز در اینترنت برای محصولات جدید جستجو می کنند، بنابراین SEO گزینه خوب دیگری است.
4. Millennials و Gen Xers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات یا محتوای حمایت شده کشف کنند – در حالی که Gen Zers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق ویدیوهای کوتاه کشف کنند.
در کل، قیمت یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری در مورد خرید است. 78 درصد از نسل Z، 74 درصد از نسل هزاره، 74 درصد از نسل X، و 73 درصد از بومرها، قیمت را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید محصول گزارش می دهند.
برترین ترندهای خرید در سال 2022
1. توصیه های اینفلوئنسر بیشتر از توصیه های دوستان و خانواده اهمیت دارد.
به عنوان مثال، در حالی که بسیاری از ما قبلاً در روز شنبه فروشگاههای خردهفروشی را برای یافتن معاملات عالی مرور میکردیم، اکنون برای یافتن تخفیفهای اینفلوئنسرها به اینستاگرام مراجعه میکنیم.
اگر در عوض به دنبال دستیابی به نسل هزاره یا Gen Xers هستید، باید به استفاده از تبلیغات یا محتوای حمایت شده فکر کنید، زیرا 44٪ آن گزینه را به عنوان مورد علاقه خود علامت گذاری می کنند.
5. تلفن همراه محبوب ترین وسیله برای خرید آنلاین است.
هنگام خرید آنلاین، تقریبا 75 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده کنند، در مقایسه با 15% که دسکتاپ و 6% تبلت را ترجیح می دهند.
و در سال 2022، 30 درصد از مصرف کنندگان در حال حاضر گزارش می دهند که توصیه های اینفلوئنسر یکی از مهم ترین عوامل است در تصمیمات خرید خود، در مقایسه با 27٪ برای توصیه های دوستان یا خانواده.
کیفیت یک محصول نیز مهم است، زیرا 65 درصد از نسل Z، 78 درصد از نسل هزاره، 82 درصد از نسل X، و 72 درصد از بومرها، آن را به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای برتر در تصمیم گیری های خرید مشخص می کنند.
با این حال، 73٪ از مردم (و 55٪ از Gen Zers به طور خاص) می گویند که هنوز ترجیح می دهند یک محصول را در فروشگاه خریداری کنند.. این یک فراخوان مهم است: در حالی که میخواهید برای تلاشهای خود برای تولید سرنخ روی رسانههای اجتماعی تمرکز کنید، هنوز هم وجود یک گزینه خرید قوی و مؤثر در فروشگاه برای کسانی که میخواهند فروش نهایی را شخصا انجام دهند، حیاتی است. .