سئو داخلی (On-Page SEO) چیست و شامل چه مواردی می شود ؟

سئو فنی چیست ؟ مراحل اصلی فرایند بهینهسازی موتور جستجو چیست؟ استراتژی سئو در واقع ایجاد یک برنامه برای اجرا مراحل مختلف سئو بر طبق اهداف کسب و کار در سایت است. بخوایم خیلی ساده این بخش رو بررسی کنیم به معنای دریافت سیگنال های مثبت در شبکه های اجتماعی هست، که حتی طبق تجربه هایی که داشتم اهمیت بسیار زیادی رو داره. طبق تحقیقی که در ماه نوامبر سال 2018 انجام شده، محققان به این نتیجه رسیدهاند که 73 درصد از کاربران اینترنتی، از گوگل برای جستجو استفاده میکنند. خود در سال تنها ۴ بار به روز می کند به جای این که هر هفته این کار را انجام دهد . الگوریتم مرغ مگسخوار بهصورت مستقیم روی سایت شما تأثیری ندارد، تنها کافی است به نتایج و عبارتهای جستجو شده توسط کاربران فکر کنید. لینک های سایت، لینک هایی هستند که در جستجو گوگل در زیر توضیحات قطعه های ویژه (یا اسنیپت ها)در نتایج نشان داده می شوند که به صفحات وب سایت شما اشاره دارد. استفاده از پیراینده های مانند بهترین ، ۱۳۹۴ ، بزرگترین و غیره می تواند در رتبه بندی نسخه بلند کلمات کلیدی هدف شما تاثیر گزار باشد. شما باید با کمترین دستورات و بهینهترین راه حل هدف خود از طراحی سایت را پیادهسازی کنید.

یادتان باشد که در ابتدای راه اندازی کسب و کارتان اگر باشید، چیزی که زیاد دارید وقت و زمان است. در ادامه به این سؤال جواب دادم که آیا تنها راه رسیدن به صفحه اول گوگل سئو است؟ در صورت سئوی غیر حرفهای یا کلاه سیاه ممکن است نه تنها نتیجهای از سرمایهگذاری خود نگیرید بلکه موقعیت فعلی خود را نیز برای همیشه از دست بدهید. در سالهای اول، سئو بیشتر به سئوی داخلی مربوط میشد. و یا خود کلمه سئو چیست را لینک کنم به مقاله اصلی که در این رابطه نوشته ام. انکر تکست: در قسمتهای ابتدایی همین مقاله راجع به انکر تکست صحبت کردیم. نتیجه این است که نباید سطح دشواری کلمه کلیدی را به عنوان مانعی در نظر بگیرید که شما را از انتخاب کردن باز میدارد. پس این فرصت را برای جذب لینکهای بیشتر از دست ندهید. البته در اغلب موارد تعداد جست و جوی یک کلمه کلیدی باید در کنار سایر موارد در نظر گرفته شود تا شما آمار صحیحی به دست آورید. اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود، زیرا این فروشگاه اینترنتی روی کلمات مختلف دیگری هم در گوگل سئو شده.

موفق باشید، سایت شما باید در صفحهی اول گوگل و در شمار نخستین پیشنهادهای این موتور جستوجوگر به کاربران اینترنتی قرار داشته باشد؛ و این مهم برآورده نخواهد شد مگر آنکه با ریزهکاریهای بهینهسازی سایتهای اینترنتی برای موتورهای جستوجو آشنا باشید. حتی همین رقم (۳۰ درصد) هم تنها زمانی قابل دستیابی است که به شدت خوششانس باشید! برخی از افراد با فهمیدن این قضیه، در ابزارهای پژوهش کلمه کلیدی تنها به دنبال کلماتی میگردند که سطح دشواری پایینی دارند. افراد زیادی برای موارد متعددی از جست و جوی گوگل استفاده میکنند اما این به معنای آن نیست که حتماً روی نتیجه نخست کلیک و از صفحه مربوطه آن وبسایت دیدن کنند.

این حجم، تعداد جست و جوهای یک کلمه است، نه تعداد افرادی که آن را جست و جو کردهاند. این حجم، میانگین سالانه است. برچسب عنوان یا title tag یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص میکند که در واقع یک توضیح دقیق و مختصر و بیان کلمات کلیدی موجود در آن صفحه میباشد. ما در قسمت قبل، مبانی سئوی کلمات کلیدی را توضیح دادیم که میتوانید از زیر مطالعه کنید. اجازه دهید به گونه دیگری آن را توضیح دهیم؛ بیشتر کلمات کلیدی که در گوگل جست و جو میشوند، کلمات کلیدی طولانی هستند. 24. یک پست استاندارد را به یک محتوای طولانی تبدیل کنید. حتی اگر بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول نتایج گوگل را کسب کنید، ترافیک ورودی شما از آن کلمه کلیدی به ندرت میتواند به ۳۰ درصد از مقدار ذکر شده برسد. این لینکها برای رتبهبندی اهمیت بالایی دارند و میتوان گفت که لینکهای بازگشتی مهمترین عامل برای بررسی سطح دشواری کسب نتایج بالا در یک کلمه کلیدی است. بررسی اثربخشی مداوم فعالیت های انجام شده، تعریف اهداف و آنالیز نتایج در گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول، از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در فرایند سئو می باشد.

اکنون شما با مهمترین خدمات سئو حرفه ای آشنا هستید و میدانید که هر کدام از آنها چه تاثیراتی را به همراه دارند. اگر دنبال شرکتی هستید که خدمات سئو خود را به آنها واگذار کنید، سئو 24 یکی از گزینه های مطلوب است. اگر شما به فکر کسب و کار خود هستید قطعا خدمات سئو برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در این عبارت جست و جو کننده به دنبال کسب اطلاعات است و حتی شاید پیش از ورود به یک صفحه وب در همان بخش جست و جو، جوابش را از گوگل دریافت کند. برای مثال اگر ۱۲۰ هزار جست و جو کننده این کلمه را در ماه فروردین جست و جو کنند و در سایر ۱۱ ماه باقی مانده هیچ جست و جویی درباره این کلمه انجام نشود، بازدید میانگین آن کلمه در ماه ۱۰ هزار عدد بوده است (۱۲۰ هزار تقسیم بر ۱۲). اگر بتوانید در زمینه یک کلمه کلیدی خاص، در گوگل نتیجه بالای را اشغال کنید، احتمالاً سایر صفحات مربوط به آن کلمه کلیدی یا عبارتهای مشابه حتی برای آن صفحه، هم میتوانند ترافیک قابل قبولی را از گوگل دریافت کنند. صفحات شما کمک کند.

مقدار جست و جو میانگین آمار و تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در ماه جست و جو میشود را به شما اعلام میکند. این عبارت کاملا صحیح است و اگر می خواهید در صفحه اول بطور ارگانیک نمایش داده شوید داشتن محتوای با کیفیت بدون شک جز فاکتورهای اصلی خواهد بود. اسلاگ URL (نامک): نامک، متنی است که در ادامه آدرس سایت شما در بالای مرورگر و همچنین در نتایج جستجو، نشان داده می شود. نباید فراموش کنیم که شاید تا قسمت قابل توجهی از کلیکها، روی نتایج پولی زده شوند. ۱۰۰ درصد شما تا به حال در گوگل کلمه یا جمله یا حتی سوالی را سرچ کرده اید ، (برای این گفتم ۱۰۰ درصد چون اگر شما جزو ۱۰۰ درصد نبودید در حال خواندن این مقاله هم نبودید !) خب بعد از این که گوگل نتایج سرچ شما رو نشون میده معمولا شما چند مورد رو که به نظرتون نزدیک تر هست در صفحات جدید مرورگر خود باز می کنید و شروع به بررسی آن ها برای پیدا کردن جواب خود می کنید.

و در انتهای مقاله هم پاسخ 3 سؤال متداول در مورد این مهارت و اجرای آن را در اختیار شما آموزش سئو وردپرس قرار دادم. بهینه سازی صفحات 404: این صفحات مربوط به صفحاتی می باشند که حذف شده اند یا آدرس آن ها تغییر پیدا کرده است. در واقع سئو خارجی توسط دیگران بر روی سایت ما انجام میشود که در واقع تضمینی بر کیفیت مطالب و صفحات سایت ما از نظر کاربران میباشد در حالی که الگوریتمهای موتور جستجو و عوامل تاثیرگذار بررتبهبندی صفحات مدام در حال تغییر است عواملی که بر سئو خارجی ما تاثیر گذار است از نظر متخصصان سئو در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نقش به سزایی در رتبهبندی موتورهای جستجو دارد. تکرار میکنیم، ابزارهای موجود برای کمک ساخته شدهاند تا در اخذ تصمیم نهایی مفید واقع شوند، نه این که فرایند جست و جو را از ابتدا به دست بگیرند. در این حالت تنها با بررسی ترافیکی که از طریق یک کلمه کلیدی به دست میآورید، اشتباه بزرگی مرتکب میشوید.

بنابراین این اختلاف نظرها زندگی را برای سازندگان ابزارهای تحقیق در زمینه کلمههای کلیدی سختتر از حالت معمول کرده است. بنابراین حتی اگر یک کلمه توسط یک شخص چندین بار هم مورد جست و جو قرار بگیرد، جزوی از حجم جست و جو تلقی میشود. این فرایند از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و تمام متخصصان روی اولویت بالاتر این موارد اتفاق نظر ندارند. گوگل کنسول نیز یکی دیگر از خدمات گوگل برای مدیران وبسایتهاست. به همین ترتیب اطلاعات مورد نیاز نیز در همین صفحه در دسترس کاربران قرار میگیرند. البته افراد زیادی نیز معتقدند سئوی خاکستری بخش میانی این دو دسته بندی است. سئوی تکنیکال فقط مربوط به ایندکس شدن و خزیدن نیست. این افزونه یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین افزونه ها جهت بهبود سئوی سایت می باشد قبلا در سایت سئوکار یک مقاله بهترین افزونه سئو در وردپرس قرار گرفته است که بصورت کامل همه جزئیات مربوط به این افزونه شرح داده شده است. تحقیقی از MunchWeb نشان داده ۷۵% بازدیدکنندگان سایت ها با سرعت بیش از ۴ ثانیه را دوباره ملاقات نخواهند کرد. بسیاری از سوالاتی که مردم جست و جو میکنند، در همان صفحه جست و جو از وبسایتها استخراج و پاسخ آنها به کاربران نمایش داده میشوند.

معمولاً صفحاتی که در ۱۰ مورد اول نتایج گوگل قرار میگیرند، در ۱۰۰۰ مورد کلمه کلیدی دیگر هم شانس خود را برای نمایش به عنوان نتایج اول حفظ میکنند. این معیار نشان میدهد که میانگین کلیکهای ماهانه روی نتایج جست و جو در یک کلمه کلیدی چقدر است. این یک معیار رتبه بندی است که میزان تخصص سایت شما در مورد یک موضوع خاص و توانایی کسب رتبه در آن را نشان می دهد. سئو یعنی سازمان دهی کردن وبسایت و محتوا به گونهای که موتور جستجو بتواند آن را بررسی کند، بخواند و فهرست کند و رتبهی درستی به آن بدهد. افزایش دهد : دو فاکتور مهم رتبه دهی گوگل در خصوص جذب کاربران. مواردی مانند بهینه سازی نام فایل، اندازه و حجم فایل و متن جایگزین (alt) برای سئو ی تصاویر بسیار مهم است.

امروزه بهینه سازی تصاویر چیزی بیش از اضافه کردن متن جایگزین است. بهینه سازی وب سایت با کمک به روند “دیده شدن در وب”، سرعت شما را در بازاریابی آنلاین بیشتر می کند. شما باید کلمههای کلیدی بالارده را به عنوان فرصتهایی برای لینک شدن ببینید. تعداد کلمات در نوشته هر صفحه یکی از ارکان مهم در دیده شدن است. تیتر شما (Title Tag) مهم ترین المنت سئو درون صفحه ای است. محتوا اصلی ترین بخش یک سامانه و دلیلی است که کاربر در گوگل به جستجو میپردازد، پس باید در راستای نیاز کاربر و هدف پورتال به تولید محتوا بپردازید. یکی از معروف ترین این موتورهای جستجو که تقریبا اکثر کاربران سعی در گرفتن پاسخ از آنها دارند موتور جستجوی گوگل است در اولین قدم این موتور جستجو هدف خود را روی سریع ترین پاسخ به مخاطب قرارداده بود که در آن زمان نمایش نتایج همراه با مدت زمان پاسخ بود .

از سوی دیگر عبارت «آموزش راهاندازی گوشی» احتمالاً هیچ مقدار CPC خاصی ندارد زیرا از جمله کلمات کلیدی رایجی است که به هدف صرف هزینه روی وبسایتها صورت نمیگیرد. این یک انتخاب است و هر انتخابی هم، هزینه خودش را دارد. پوسته ها این موضوع را تغییر می دهند. اما با این حال مطالب اصلی و کلی سئو معمولا در چند سال اخیر ثابت مانده و دستخوش تغییر نشده است. کلمات کلیدی مربوط به عید نوروز معمولاً در ۲ الی ۳ ماه انتهای سال ترند میشوند اما پس از عید نوروز، جذابیت آنها طی ۱ ماه شدیداً کاهش مییابد. همچنین اگر میخواهید در حوزه سئو هزینه کنید، بهتر است به سئو سایت به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کنید که در آینده قرار است چندین برابر آن به خود شما برگردد. این دسته از ورودیها Fat-Head نامیده میشوند که کاملاً دلیل آن مشخص است. به همین دلیل است که باید گوگل ترند را به صورت هفتگی بررسی کنید. به همین دلیل باید انواع میزبانی را بشناسید و مناسب ترین و پر سرعت ترین گزینه را برای سایت خود انتخاب کنید. خروجی ، عکس های جذاب ، محتوای با کیفیت و طراحی ساده و جذاب برای سایت خود استفاده کنید. از url های نامناسب خودداری کنید.

اگر هیچکس درباره مطلبی که شما منتشر میکنید، جست و جو نکند، عملاً شکست میخورید چون نمیتوانید هیچ ترافیکی از گوگل جذب کنید. هیچ امتیاز و آماری درباره سطح دشواری کلمات کلیدی نمیتواند الگوریتم پیچیده گوگل را ساده و یا تشریح کند. تحقیقات نشان میدهند که اکثر متخصصان و سازندگان ابزارهای تحقیق درباره کلمات کلیدی حداقل باور دارند که یک فاکتور در تعیین سطح دشواری یک کلمه کلیدی تاثیر زیادی دارد: لینکهای بازگشتی. در ضمن استفاده از عبارت های توصیفی جذاب مثل ارسال رایگان، همراه با تخفیف، بهترین قیمت بازار، با کیفیت بالا و… دسته بندی محصولات: عنوان دسته بندی های سایت فروشگاهی خودتان را طوری انتخاب نمایید که جزو عناوین پرجستجو بوده و جستجوی محصولات از طریق آنها راحت باشد. تعجبی ندارد که سئو نتیجه منفی هم داشته باشد یعنی به جای اینکه رتبه سایت بالا رود، پایین بیاید.