بیش از یک نوع سئو وجود دارد و یک استراتژی موثر سئو هر نوع را پوشش می دهد. در بازاریابی دیجیتال، سئو را به چهار دسته تقسیم می کنیم:
- سئو روی صفحه محتوا و ساختار یک وب سایت را برای رتبه بالاتر در SERP بهینه می کند. سئوی درون صفحه شامل بهینهسازی تگهای عنوان و هدر، توضیحات متا، تصاویر و سایر عناصری است که بر نحوه رتبهبندی وبسایت تأثیر میگذارند.
- سئوی خارج از صفحه شامل ایجاد بک لینک به سایت شما از وب سایت های دیگر است. هر چه یک وب سایت دارای بک لینک های باکیفیت بیشتری باشد، رتبه آن در SERP بالاتر می رود و اعتبار و جایگاه وب سایت شما را افزایش می دهد.

- سئوی محلی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما در نزدیکی بالای صفحات نتایج موتور جستجو برای پرس و جوهای مرتبط در منطقه شما ظاهر می شود. شما می توانید چندین کار را برای بهبود سئوی محلی خود انجام دهید، مانند پر کردن نمایه Google My Business. این سرویس رایگان از Google به کسب و کارها اجازه می دهد تا فهرست کسب و کار خود را در Google.com و سایر سرویس های Google مانند Maps و Search ایجاد و مدیریت کنند.
تابستان است، کسب و کار شما در حال رونق است زیرا مردم در طول تعطیلات خود به دنبال جایی برای اقامت در نزدیکی ساحل هستند. بنابراین به طور طبیعی، آنها چیزی مانند “هتل ساحلی (موقعیت)” را جستجو می کنند. به احتمال زیاد، آنها به دنبال مکانی برای اقامت نزدیک به ساحل در هتل انتخابی خود هستند.
همانطور که با به روز رسانی محتوای مفید که در آگوست 2022 شروع به کار کرد، مشاهده شد.
می توانید محتوای خود را با موارد زیر بهینه کنید:
- به هم پیوستن
- مدیریت چگالی کلمات کلیدی و شامل کلمات کلیدی مرتبط با معنایی
- تمرکز بر عناصر فنی مانند متا تگ ها
- و موضوعات را به طور عمیق پوشش می دهد
در حالی که نقش رسانه های اجتماعی در جذب ترافیک به صفحات شما را نمی توان انکار کرد، موتورهای جستجو بسیار بیشتر ارائه می دهند. یک نظرسنجی نشان میدهد که گوگل هشت برابر بیشتر از مجموع تمام سایتهای رسانههای اجتماعی ترافیک ایجاد میکند و متوسط وبلاگ برتر ۶۶.۴۷ درصد از ترافیک را از موتورهای جستجو دریافت میکند.
بر اساس نظرسنجی Tech Behemoths، 80 درصد از مشاغل مورد بررسی با ابزارهای سئو آشنا بودند و 67 درصد از یک مدیر اختصاصی SEO استفاده می کردند.

ببینید، به این سادگی نیست. سئوی موثر یک فرآیند مداوم است که مستلزم کار مداوم است.
قصد جستجوگران می تواند در طول زمان تغییر کند و به طور قابل توجهی بر نحوه رتبه وب سایت شما در SERP ها تأثیر بگذارد.
سئوی موثر زمان می برد. هنگامی که شروع به اجرای برنامه خود می کنید، ممکن است یک تقویت اولیه در SERP های خود مشاهده کنید. با این حال، در بیشتر موارد، شما برای مدت طولانی در آن هستید و فوراً نتایج را نخواهید دید.
وقتی جان شهاتا، معاون Condé Nast، از جان مولر گوگل پرسید که موتور جستجو چه چیزی را به عنوان یک درخواست معتبر میداند، مولر با این کار برگشت :

با این حال، این فقط به روز رسانی های اصلی نیستند که باید در نظر بگیرید. این تغییر مداوم است، تا دو بار در روز، شما باید از آن آگاه باشید.

در هر بخشی که هستید، سئو میتواند برای شما کارساز باشد، سرنخهای تازهای برای شما به ارمغان بیاورد و تبدیلها را بهبود بخشد و کسبوکار شما را به سطح بعدی برساند.
نتیجه
رقبای شما این را درک می کنند و به آزمایش ادامه می دهند. اگر شما هم همین کار را انجام نمی دهید، راهی را به رقبای خود می دهید تا از شما پیشی بگیرند.
فاکتورهای زیادی برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد. در حالی که تغییرات لازم ممکن است از سایتی به سایت دیگر متفاوت باشد، کلید موفقیت بهینه سازی مداوم برای سئو است.
شما نباید به طور مجزا به سئو فکر کنید.
اگر می خواهید مقالات شما نتایج ارگانیک را به خود جلب کند و به مشتریان ایده آل شما برسد، باید هر قطعه را بهینه کنید.
پاندا بر محتوای باکیفیت تاکید کرد، در حالی که پنگوئن سایتها را با استفاده از تکنیکهای بک لینک دهی و پر کردن کلمات کلیدی جریمه کرد. با این حال، به ناچار بسیاری از صاحبان وبسایت قانونی درگیر این موضوع شدند و باعث از دست دادن آنها در SERP شد.
اگر تا به حال به این فکر کرده اید که سئو یک فرآیند مستمر است یا یک پروژه یکباره، این مقاله نباید شکی برای شما ایجاد کند که اگر می خواهید سئوی شما موثر باشد، باید روی آن کار کنید.
شما می توانید مقالات بی شماری را به صورت آنلاین بیابید که “سئو سایت مرده است.” برخی از این مقالات به سال 2012 و پس از آن برمیگردند و همه آنها یک چیز را میگویند. با این حال، می توانم با اطمینان چیزی به شما بگویم: آنها اشتباه می کنند!
در این بخش، به طور مفصل توضیح می دهم که چرا سئو یک فرآیند مداوم است. این چیزی نیست که وقتی شروع به دیدن نتایج کردید بتوانید آن را نادیده بگیرید.
کلمات کلیدی مرتبط با معنایی، بهینهسازی تصویر، جستجوی پیشبینیکننده و Google Analytics 4 تنها برخی از عوامل شکلدهنده سئو آنطور که ما میدانیم هستند. علاوه بر این روندها و پیشرفت ها، دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به کار بر روی استراتژی سئو خود ادامه دهید.
حالا تصور کنید صاحب هتل هستید.
حتی اگر به نقاط عطف کلیدی خود رسیده اید و در جایگاهی هستید که می خواهید در SERP باشید، این به این معنی نیست که هنوز جایی برای پیشرفت وجود ندارد و نیازی به تطبیق ندارید. به خصوص زمانی که چشم انداز رقابتی همیشه در حال تغییر است.
یک تماس رزرو کنید