سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

از ابزار Disavow گوگل معمولا برای رفع مشکل سئو منفی که توسط رقبا انجام می شود، استفاده می کنند. اگر در کد یک لینک، عبارت Nofollow وجود نداشته باشد، این لینک فالو است. بر اساس نظر گوگل، لینک نوفالو هیچ ارزشی به وبسایتی که بک لینک می گیرد، نمی دهد اما تجربه وبمستران بخصوص در ایران چیز دیگری می گوید. 2017- گوگل، وبسایت هایی را که با تبلیغات تمام صفحه و پاپ آپ مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد می کردند را پنالتی کرد. 2011- گوگل، مایکروسافت و یاهو وبسایت Schema.org را برای ساختار دهی به نمایش محتوای وب تاسیس کردند. در همین سال بود که گوگل، الگوریتم پاندا را برای جلوگیری از درج محتوای ضعیف، کپی و فاقد ارزش معرفی کرد.

  • تمامی فعالیت هایی که برای بهبود رتبه، خارج از وبسایت انجام می شود، سئو خارجی یا Off Page است.
  • یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم.
  • موتورهای جستجو از خزنده‌هایی که ربات یا عنکبوت نامیده می‌شوند برای پیداکردن صفحات جدید وبسایت‌ها استفاده می‌کنند.
  • Unique Visitor یک بروزر است که در طول یک مدت زمان خاص، چندین بار از یک وبسایت بازدید کند.

هر میزان لینک وبسایت شما در کنار وبسایت های قدرتمند هم صنعت، توسط یک سایت سوم بیاید، قدرت هم استنادی برای سایت شما بیشتر شده و احتمال این که گوگل به وبسایت شما اهمیت بالاتری بدهد، بیشتر است. در 7 مارس 2017 نیز گوگل با الگوریتم فرد (Fred) و یک ماه بعد با عرضه الگوریتم EAT به مقابله با وبسایت های کم کیفیت و با تبلیغات زیاد پرداخت. سال 1998 موتور جستجو گوگل رسما معرفی شد و اولین شرکتی بود که موفق شد تبلیغات PPC را با استقبال مردم انجام دهد. یک سال بعد، شرکت های مالی بزرگ مانند Sequoia Capital روی گوگل سرمایه گذاری کردند. در سال 2000، موتور جستجوگر Teoma هم توسط یک تیم دانشگاهی در دانشگاه نیوجرسی معرفی شد. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شده‌اند.

سئو یا SEO، مخفف عبارت Search Engine Optimization است که با ترجمه فارسی می‌توان به عبارت”بهینه سازی برای موتورهای جستجو” رسید. اما آیا این تعریف درستی از سئو است؟ در ادامه با معنای دقیق این عبارت آشنا خواهیم شد. در این روش مالک کسب و کار خودش سئو را فرا گرفته و بخش مهمی از زمان و انرژی خود را صرف این کار می‌کند. کسب و کارهای نوپا که هنوز بودجه کافی و ساختار سازمانی مشخص برای سرمایه‌گذاری در حوزه سئو را ندارند معمولا از این روش استفاده می‌کنند و پس از کسب موفقیت‌های کوچک و تامین بودجه استراتژی خود را تغییر می‌دهند. تجربه کاربری؛ کلیدواژه‌ای است که گوگل تاکید زیادی بر آن دارد و این تجربه تنها به کیفیت محتوا وابسته نیست. فاکتورهای متعددی مانند سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … می‌توانند بر تجربه و رضایت کاربر تاثیرگذار باشند.

چرا رعایت اصول سئو مهم است؟

به عنوان مثال اگر کسب و کاری دارید که فقط در شهر خاصی (مانند قزوین)، محصول یا سرویس خاصی ارائه می کنید، می توانید از سئو محلی استفاده کنید. یا مثلا اگر رستورانی دارید که در محله خود سرویس می دهید می توانید این کار را انجام دهید. به طور کلی می توان عناصر سئو داخلی سایت را به سه دسته عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML، برخی از عناصر معماری سایت تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید. شما باید زمان زیادی را صرف مطالعه همه جنبه‌های سئو صرف کنید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد شاغل غیرممکن به نظر برسد.

تازگی محتوا در سئو چه تاثیری دارد؟

سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین