در ترکیب با همکاری نزدیک با برخی از پلتفرم های تبلیغاتی بزرگ و داشتن ابزارهایی مانند Ubersuggest که میلیون ها دامنه را ردیابی می کند، واقعاً داده ها و روندهای زیادی را می بینیم.
نرخ تبدیل نیز تحت تأثیر بسیاری از عوامل دیگر مانند افزایش قیمت شرکت ها به دلیل هزینه های تورم، هزینه های حمل و نقل و تاخیرهای زنجیره تامین قرار می گیرد.
اگر اپل، آمازون، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت وجود نداشتند، تنها 6.8 تریلیون دلار (بر اساس قیمت سهام امروزی) بود.
و حتی برای متا بدتر است. متوسط درآمد آنها به ازای هر کاربر به 9.41 دلار در مقابل 9.83 دلار کاهش یافته است.
بنابراین، این شرکت های در حال رشد در این اقتصاد چه می کنند؟
- بهینه سازی تبدیل – 83 درصد از آنها در بهینه سازی نرخ تبدیل دو برابر شده اند. اگر بتوانید تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خود را از طریق کپی، تصاویر یا محصولات به مشتری تبدیل کنید، می توانید فروش بیشتری داشته باشید. یک مثال عالی از آن Legion است که امسال حدود 40 درصد رشد خواهد کرد، عمدتاً به دلیل بهینهسازی نرخ تبدیل، در حالی که بسیاری از رقبای D2C آنها ثابت یا در حال کاهش هستند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ – 49 درصد بودجه بازاریابی اینفلوئنسر خود را دو برابر کرده اند یا اینفلوئنسر مارکتینگ را شروع کرده اند. نرخ اینفلوئنسر مارکتینگ کاهش یافته است. اگر روی ریز اینفلوئنسرهایی تمرکز کنید که مخاطبان هدف شما را دارند، آنها نیز می توانند به خوبی تبدیل شوند. آنها هم ارزان تر هستند و هم درآمد بیشتری ایجاد می کنند. شما فقط به هزاران مورد نیاز دارید تا واقعاً مقیاس بسازید (نه صدها).
- سئو – سئو یک بازی طولانی مدت است، اما بازگشت سرمایه (ROI) عظیمی را فراهم می کند. تنها ۲ درصد از شرکتهایی که با آنها کار میکنیم و امسال رشد کردهاند، تلاشهای سئوی خود را کاهش دادهاند. 98٪ از آنها بودجه فعلی خود را ادامه دادند یا در مورد سئو آن را افزایش دادند.
- گسترش جهانی – یک راه آسان برای ایجاد درآمد بیشتر، افزودن مناطق جدید برای فروش محصولات و خدمات خود است. 19٪ از شرکت های برنده ای که با آنها کار می کنیم به مناطق جدید گسترش یافته اند. این فرصتهای درآمدزایی بیشتری را ایجاد میکند و متوجه خواهید شد که بازاریابی در بیشتر مناطق در مقایسه با ایالات متحده یا بریتانیا بسیار ارزانتر است، مطمئناً درآمد زیادی ایجاد نمیکنید، اما بازگشت سرمایه نسبت به آنچه میبینیم بیشتر است.
- بازاریابی ایمیلی – به ندرت با شرکتی کار می کنیم که ایمیل جمع آوری نمی کند یا در حال حاضر بازاریابی ایمیلی انجام نمی دهد. اما آنچه خنده دار است این است که شرکت ها فرض می کنند که اگر شما هر چند وقت یکبار ایمیل های تبلیغاتی یا چند ایمیل آموزشی ارسال می کنید … این به عنوان بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می شود. متأسفانه چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، بخش بندی لیست های خود و ارسال کمپین های مختلف برای افراد مختلف. یا بهینه سازی نرخ باز و کلیک شما. 77 درصد از شرکتهایی که با آنها کار میکنیم، امسال رشد کردهاند، در بازاریابی ایمیلی دو برابر شده و کمپینهای خود را بهخوبی تنظیم کردهاند.
- بازاریابی همه کانالی – بازاریابی چند کانالی و بازاریابی همه کانالی وجود دارد. 100٪ شرکتهایی که با آنها کار کردیم، روی بازاریابی همهکانالی تمرکز کردند و به طور مداوم گسترش پیدا کردند. منظور من از این موضوع این است که وقتی یک شرکت از بازاریابی همهکاناله استفاده میکند، کانالها با هم کار میکنند و همچنین از آموختههای هر کانال برای به حداکثر رساندن کانالهای دیگر استفاده میکنند. در مقابل بازاریابی چند کانالی که در آن هر کانال فقط در یک سیلو قرار دارد. TikTok برای تجارت الکترونیک بسیار گسترده بوده است … و کانال هایی مانند Snap، Pinterest، Reddit، Bing یا حتی Quora که مردم واقعاً در مورد آنها صحبت نمی کنند نیز مؤثر بوده اند.
نتیجه
فقط به تماس های اخیر درآمد از غول های تبلیغاتی نگاه کنید. Alphabet تنها اندکی درآمد تبلیغاتی را در مجموع افزایش داد، اگرچه یوتیوب تقریباً 2٪ کاهش یافت.
به علاوه، ما دفاتر و کارمندانی در سرتاسر جهان داریم، مانند کانادا، برزیل، آلمان، هند، استرالیا و غیره… زیرا با شرکتهایی در مناطق مختلف کار میکنیم و به آنها در کمپینهای بازاریابی جهانی و محلی کمک میکنیم.
به عنوان مثال، ممکن است ما وارد یک رکود جهانی شویم زیرا فدرال رزرو به طور مداوم نرخ های بهره را افزایش می دهد و باعث کاهش نرخ بهره کسب و کارها شده است.
و زمانی که S&P 500 18.67 درصد کاهش داشته باشد، به این معنی است که شرکت ها پول زیادی از دست داده اند. و منظورم خیلی زیاده.
بنابراین، هنگامی که دارایی خالص افراد کاهش می یابد، در نهایت شروع به هزینه کمتر می کنند. در حال حاضر نیز شروع به کند شدن کرده است… وقتی به داده های نیمه اول سال جاری نگاه می کنید (تعطیل شده بر اساس تورم) هزینه ها 1.5 درصد در مقایسه با 12 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.
اما بازاریابی چطور؟
آنها همچنین اظهار داشتند که درآمد سه ماهه چهارم آنها، که عمدتاً از تبلیغات حاصل می شود، کمتر از بسیاری از موارد پیش بینی شده با دامنه 30 تا 32.5 میلیارد دلار است.
به طور کلی، هزینه های جهانی تبلیغات تا 4 درصد کاهش یافته است. برخی از صنایع مانند املاک و مستغلات بسیار کاهش یافته اند، اما در مورد سایر صنایع مانند B2B SaaS، ما شاهد تغییر چندانی در مشتریان خود نبوده ایم زیرا آنها برای ارزش مادام العمر بهینه می شوند.
اگر فقط به دادهها نگاه کنید، آینده بسیار تلخی را برای بازاریابی ترسیم میکند… حداقل در کوتاهمدت.
ما شاهد نرخ تبدیل به اندازه گذشته نیستیم. ما شاهد کاهش 7.13 درصدی بوده ایم.
به خصوص در زمینه تبلیغات.
به عبارت دیگر، خارج از چارچوب فکر کنید. تمام انرژی خود را روی اخبار متمرکز نکنید… مطمئن باشید که برای شما هوشمندانه است که از آنچه در حال رخ دادن است بمانید، اما بیشتر وقت خود را باید صرف راه حل ها و راه های جدید رشد کنید.
با این وجود، مهم نیست به چه پلتفرمی نگاه می کنید، می توان گفت که صنعت تبلیغات در حال کاهش است.
صنعت بازاریابی به سرعت در جهت نزولی پیش می رود. من اقتصاددان نیستم، اما بیشتر آن به عوامل خارجی مربوط می شود که هیچ یک از ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم… مانند افزایش نرخ بهره، مسائل زنجیره تامین، افزایش قیمت نفت و انرژی، مسائل مربوط به املاک و مستغلات در سراسر جهان، و از همه بدتر ، جنگ
اما ما همچنین شاهد هستیم که شرکتها بودجه خود را به بازاریابی دیجیتال تغییر میدهند، زیرا ردیابی آن آسانتر از تبلیغات سنتی تلویزیون یا رادیو است.
یک تماس رزرو کنید