سال 2023 برای بازاریابی بد خواهد بود، اما امیدی وجود دارد

در ترکیب با همکاری نزدیک با برخی از پلتفرم های تبلیغاتی بزرگ و داشتن ابزارهایی مانند Ubersuggest که میلیون ها دامنه را ردیابی می کند، واقعاً داده ها و روندهای زیادی را می بینیم.

نرخ تبدیل نیز تحت تأثیر بسیاری از عوامل دیگر مانند افزایش قیمت شرکت ها به دلیل هزینه های تورم، هزینه های حمل و نقل و تاخیرهای زنجیره تامین قرار می گیرد.

اگر اپل، آمازون، گوگل، فیسبوک و مایکروسافت وجود نداشتند، تنها 6.8 تریلیون دلار (بر اساس قیمت سهام امروزی) بود.

و حتی برای متا بدتر است. متوسط ​​درآمد آنها به ازای هر کاربر به 9.41 دلار در مقابل 9.83 دلار کاهش یافته است.

بنابراین، این شرکت های در حال رشد در این اقتصاد چه می کنند؟

  • بهینه سازی تبدیل – 83 درصد از آنها در بهینه سازی نرخ تبدیل دو برابر شده اند. اگر بتوانید تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان خود را از طریق کپی، تصاویر یا محصولات به مشتری تبدیل کنید، می توانید فروش بیشتری داشته باشید. یک مثال عالی از آن Legion است که امسال حدود 40 درصد رشد خواهد کرد، عمدتاً به دلیل بهینه‌سازی نرخ تبدیل، در حالی که بسیاری از رقبای D2C آن‌ها ثابت یا در حال کاهش هستند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ – 49 درصد بودجه بازاریابی اینفلوئنسر خود را دو برابر کرده اند یا اینفلوئنسر مارکتینگ را شروع کرده اند. نرخ اینفلوئنسر مارکتینگ کاهش یافته است. اگر روی ریز اینفلوئنسرهایی تمرکز کنید که مخاطبان هدف شما را دارند، آنها نیز می توانند به خوبی تبدیل شوند. آنها هم ارزان تر هستند و هم درآمد بیشتری ایجاد می کنند. شما فقط به هزاران مورد نیاز دارید تا واقعاً مقیاس بسازید (نه صدها).
  • سئو – سئو یک بازی طولانی مدت است، اما بازگشت سرمایه (ROI) عظیمی را فراهم می کند. تنها ۲ درصد از شرکت‌هایی که با آنها کار می‌کنیم و امسال رشد کرده‌اند، تلاش‌های سئوی خود را کاهش داده‌اند. 98٪ از آنها بودجه فعلی خود را ادامه دادند یا در مورد سئو آن را افزایش دادند.
  • گسترش جهانی – یک راه آسان برای ایجاد درآمد بیشتر، افزودن مناطق جدید برای فروش محصولات و خدمات خود است. 19٪ از شرکت های برنده ای که با آنها کار می کنیم به مناطق جدید گسترش یافته اند. این فرصت‌های درآمدزایی بیشتری را ایجاد می‌کند و متوجه خواهید شد که بازاریابی در بیشتر مناطق در مقایسه با ایالات متحده یا بریتانیا بسیار ارزان‌تر است، مطمئناً درآمد زیادی ایجاد نمی‌کنید، اما بازگشت سرمایه نسبت به آنچه می‌بینیم بیشتر است.
  • بازاریابی ایمیلی – به ندرت با شرکتی کار می کنیم که ایمیل جمع آوری نمی کند یا در حال حاضر بازاریابی ایمیلی انجام نمی دهد. اما آنچه خنده دار است این است که شرکت ها فرض می کنند که اگر شما هر چند وقت یکبار ایمیل های تبلیغاتی یا چند ایمیل آموزشی ارسال می کنید … این به عنوان بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می شود. متأسفانه چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، بخش بندی لیست های خود و ارسال کمپین های مختلف برای افراد مختلف. یا بهینه سازی نرخ باز و کلیک شما. 77 درصد از شرکت‌هایی که با آنها کار می‌کنیم، امسال رشد کرده‌اند، در بازاریابی ایمیلی دو برابر شده و کمپین‌های خود را به‌خوبی تنظیم کرده‌اند.
  • بازاریابی همه کانالی – بازاریابی چند کانالی و بازاریابی همه کانالی وجود دارد. 100٪ شرکت‌هایی که با آنها کار کردیم، روی بازاریابی همه‌کانالی تمرکز کردند و به طور مداوم گسترش پیدا کردند. منظور من از این موضوع این است که وقتی یک شرکت از بازاریابی همه‌کاناله استفاده می‌کند، کانال‌ها با هم کار می‌کنند و همچنین از آموخته‌های هر کانال برای به حداکثر رساندن کانال‌های دیگر استفاده می‌کنند. در مقابل بازاریابی چند کانالی که در آن هر کانال فقط در یک سیلو قرار دارد. TikTok برای تجارت الکترونیک بسیار گسترده بوده است … و کانال هایی مانند Snap، Pinterest، Reddit، Bing یا حتی Quora که مردم واقعاً در مورد آنها صحبت نمی کنند نیز مؤثر بوده اند.

نتیجه

فقط به تماس های اخیر درآمد از غول های تبلیغاتی نگاه کنید. Alphabet تنها اندکی درآمد تبلیغاتی را در مجموع افزایش داد، اگرچه یوتیوب تقریباً 2٪ کاهش یافت.

به علاوه، ما دفاتر و کارمندانی در سرتاسر جهان داریم، مانند کانادا، برزیل، آلمان، هند، استرالیا و غیره… زیرا با شرکت‌هایی در مناطق مختلف کار می‌کنیم و به آنها در کمپین‌های بازاریابی جهانی و محلی کمک می‌کنیم.

به عنوان مثال، ممکن است ما وارد یک رکود جهانی شویم زیرا فدرال رزرو به طور مداوم نرخ های بهره را افزایش می دهد و باعث کاهش نرخ بهره کسب و کارها شده است.

و زمانی که S&P 500 18.67 درصد کاهش داشته باشد، به این معنی است که شرکت ها پول زیادی از دست داده اند. و منظورم خیلی زیاده.

بنابراین، هنگامی که دارایی خالص افراد کاهش می یابد، در نهایت شروع به هزینه کمتر می کنند. در حال حاضر نیز شروع به کند شدن کرده است… وقتی به داده های نیمه اول سال جاری نگاه می کنید (تعطیل شده بر اساس تورم) هزینه ها 1.5 درصد در مقایسه با 12 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

اما بازاریابی چطور؟

آنها همچنین اظهار داشتند که درآمد سه ماهه چهارم آنها، که عمدتاً از تبلیغات حاصل می شود، کمتر از بسیاری از موارد پیش بینی شده با دامنه 30 تا 32.5 میلیارد دلار است.

به طور کلی، هزینه های جهانی تبلیغات تا 4 درصد کاهش یافته است. برخی از صنایع مانند املاک و مستغلات بسیار کاهش یافته اند، اما در مورد سایر صنایع مانند B2B SaaS، ما شاهد تغییر چندانی در مشتریان خود نبوده ایم زیرا آنها برای ارزش مادام العمر بهینه می شوند.

اگر فقط به داده‌ها نگاه کنید، آینده بسیار تلخی را برای بازاریابی ترسیم می‌کند… حداقل در کوتاه‌مدت.

ما شاهد نرخ تبدیل به اندازه گذشته نیستیم. ما شاهد کاهش 7.13 درصدی بوده ایم.

به خصوص در زمینه تبلیغات.

به عبارت دیگر، خارج از چارچوب فکر کنید. تمام انرژی خود را روی اخبار متمرکز نکنید… مطمئن باشید که برای شما هوشمندانه است که از آنچه در حال رخ دادن است بمانید، اما بیشتر وقت خود را باید صرف راه حل ها و راه های جدید رشد کنید.

با این وجود، مهم نیست به چه پلتفرمی نگاه می کنید، می توان گفت که صنعت تبلیغات در حال کاهش است.

صنعت بازاریابی به سرعت در جهت نزولی پیش می رود. من اقتصاددان نیستم، اما بیشتر آن به عوامل خارجی مربوط می شود که هیچ یک از ما نمی توانیم آن را کنترل کنیم… مانند افزایش نرخ بهره، مسائل زنجیره تامین، افزایش قیمت نفت و انرژی، مسائل مربوط به املاک و مستغلات در سراسر جهان، و از همه بدتر ، جنگ

اما ما همچنین شاهد هستیم که شرکت‌ها بودجه خود را به بازاریابی دیجیتال تغییر می‌دهند، زیرا ردیابی آن آسان‌تر از تبلیغات سنتی تلویزیون یا رادیو است.

یک تماس رزرو کنید



منبع

این شرکت‌ها همچنین از شرایط اقتصادی کنونی بهره می‌برند تا کل تجارت خود را دو برابر کنند، نه فقط بازاریابی، تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورند.

اسنپ ​​داستانی مشابه سایر پلتفرم های تبلیغات آنلاین داشت، در حالی که Pinterest سالانه 8 درصد رشد داشت که بیشتر از انتظار تحلیلگران بود.

و اگر واقعاً بادهای مخالفی مانند صنعت وام مسکن در پیش دارید، هنوز هم می توانید تغییرات زیادی ایجاد کنید که وقتی اقتصاد شروع به بهبودی کند، شرکت را در موقعیت بسیار بهتری قرار می دهد.

از آنجا که آژانس ما، NP Digital، با شرکت‌هایی در هر اندازه‌ای کار می‌کند، داده‌های کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​و همچنین شرکت‌ها را می‌بینیم.

فقط به این دلیل که اقتصاد در جایی که شما می خواهید نیست، به این معنی نیست که نمی توانید رشد کنید.

به خاطر داشته باشید که وب سایت های مختلف اهداف تبدیل متفاوتی دارند. مانند یک وب سایت ممکن است بر سرنخ ها تمرکز کند در حالی که وب سایت دیگری ممکن است بر روی ثبت نام تمرکز کند یا دیگری ممکن است بر خرید تمرکز کند.

وقتی بازار پایین می‌آید، ارزش شرکت‌ها کاهش می‌یابد، به این معنی که شرکت‌ها هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند. بازاریابی اولین چیزی است که در یک اقتصاد بد کاهش می یابد.

اگر می خواهید تیم من در این زمینه کمک کند، فقط آژانس تبلیغاتی من NP Digital را بررسی کنید.

آنها همچنین شاهد عقب نشینی گسترده در برخی از صنایع بزرگ هستند. به عنوان مثال، یک عقب نشینی در هزینه های تبلیغاتی کریپتو، وام مسکن، بیمه و حتی بازی وجود داشته است.

در اینجا 3 روند اصلی وجود دارد که می بینیم (به خاطر داشته باشید که داده های زیر مربوط به آن چیزی است که می توانیم ببینیم و ردیابی کنیم، زیرا ما داده ای در کل وب یا حتی بخش بزرگی از آن نداریم):

روند شماره 1: هزینه های تبلیغات در حال کاهش است

حالا بیایید به اخبار بد بدیهی بپردازیم، و سپس به بحث نقره و نحوه سازگاری شما خواهیم پرداخت. زیرا امید وجود دارد و هنوز هم می توانید در این بازار عملکرد خوبی داشته باشید.

خبر بد

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند عظیم میزان ترافیک وب سایت شما

  • سئو – حجم عظیمی از ترافیک SEO را باز کنید. نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

و برای روشن بودن، وقتی می گویم در حال رشد، منظورم شرکت هایی است که درآمد و سود بیشتری تولید می کنند.

در دسامبر سال 2021، S&P 500 دارای ارزش بازار 40.36 تریلیون دلار بود. این تقریباً 10 تریلیون دلار ضرر است.

بنابراین، در این اقتصاد چه می بینید؟

مشاوره با نیل پاتل

اکنون ما بودجه های سنتی را برای مشتریان خود مدیریت نمی کنیم، اما جنبه دیجیتال را مدیریت می کنیم. در یک اقتصاد خوب یا بد، شرکت ها تمایل دارند تا زمانی که سودآور باشد، برای بازاریابی دیجیتال (چیزهایی مانند SEO، تبلیغات پولی، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و غیره) هزینه کنند.

پوشش نقره ای در بازاریابی

الگویی وجود دارد که ما با شرکت هایی که امسال در حال رشد بوده اند (آنهایی که حداقل با آنها کار می کنیم) دیده ایم.

جالب اینجاست…

بسیاری از اینها به این دلیل است که کسب‌وکارها علاوه بر اینکه بسیاری از بخش‌ها مانند املاک و مستغلات تقاضای مشابه سال قبل را ندارند، هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

روند شماره 2: خریداران با نرخ یکسان تبدیل نمی کنند

همانطور که قبلاً اشاره کردم، ما داده های زیادی را می بینیم.

یا نرخ تبدیل پایین تر است زیرا برخی از افراد به دلیل اینکه ممکن است شغل خود را از دست داده باشند، هزینه زیادی نمی کنند.

روند شماره 3: شرکت ها از ناشناخته ها می ترسند

و هنگامی که ارزش شرکت ها کاهش می یابد، دارایی خالص بسیاری از افراد کاهش می یابد. فقط در آمریکا، 43 درصد از جمعیت صاحب سهام هستند.

فقط به این فکر کنید که شرکت های S&P 500 دارای ارزش بازار 30.12 تریلیون دلار هستند.

ما شاهد هستیم که برخی از شرکت ها از کل بودجه بازاریابی خود عقب نشینی می کنند زیرا از آنچه در پیش است می ترسند.