
بروزرسانی: 03 تیر 1404
شبکه های اجتماعی در آینده چگونه خواهند بود؟ در اینجا چیزی است که داده ها پیشنهاد می کنند
استفاده از tiktok به عنوان یک موتور جستجو برای کارها و رستوران ها در شهرهای دیگر >
- خیره کننده 🎠 (@zipporah_zaki) 23 آگوست 2022اینستاگرام در حال حاضر موفقیت بزرگی در این عرصه داشته است، تا زمانی که سایر پلتفرم ها از این روند پیروی کنند، فقط مسئله زمان است.
پذیرش VR/AR بالاتر
در آگوست 2022، آنها قابلیتی را آزمایش کردند که در آن کلمات کلیدی از نظرات ویدیو برجسته شده و به نتایج جستجو پیوند داده می شوند. این به عنوان یک راه اضافی برای کاربران برای کشف محتوای جدید در حین پیمایش روی پلت فرم عمل می کند.
طبق یک مقاله TechCrunch، یکی از مدیران گوگل اخیراً پیشنهاد کرده است که برنامه هایی مانند TikTok و Instagram دو برنامه اصلی کشف گوگل را تهدید می کنند: Google Maps و Google Search.
اینستاگرام یکی از اولین پلتفرم های اجتماعی بود که تجربه خرید و ادغام یکپارچه را ارائه کرد. با این حال، آنها احتمالا آخرین نخواهند بود.
طبق گزارش Insider Intelligence، 39 درصد از مصرف کنندگان به خرید AR علاقه مند هستند. با این حال، این پذیرش نباید به خرید محدود شود.
در همین حال، TikTok ویژگی های جستجوی جدیدی را اضافه می کند تا کاربران را درگیر خود نگه دارد و اخیراً کاربران را بررسی می کند تا هنگام تماشای ویدیو از آن استفاده کنند.
این می تواند به جلسات مجازی برای ارتباط اجتماعی، بازی و موارد دیگر گسترش یابد.
با توجه به ترند متاورس، NFT و وب 3 در سال گذشته، واقعیت مجازی احتمالاً نقش بیشتری در نحوه معاشرت آنلاین ما ایفا خواهد کرد.
با سرعتی باورنکردنی حرکت رسانه های اجتماعی، همیشه احساس می شود که چیز جدیدی در گوشه و کنار وجود دارد.
در نتیجه، اینفلوئنسرها - اگرچه غریبه هستند - می توانند ارزشمندتر از عزیزان تلقی شوند. در آینده، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت، زیرا تولیدکنندگان محتوا هر روز ظاهر می شوند.
در واقع، نظرسنجی ما نشان داد که 30 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله و 40 درصد از افراد 25 تا 34 ساله خود را خالق محتوا می نامند. در حالی که هر خالق یک تأثیرگذار نیست، آن دنیاها اغلب با هم تلاقی می کنند.
تجربه خرید یکپارچه در اکثر شبکه های اجتماعی
این بدان معناست که برای رقابتی ماندن، پلتفرم های اجتماعی باید تجارب خرید یکپارچه ای را ارائه دهند تا مصرف کنندگان را در پلتفرم نگه دارند.
چرا این اتفاق می افتد؟ راغوان معتقد است که به این دلیل است که بزرگسالان جوان محتوای بصری رو به جلو را در هنگام کشف ترجیح می دهند.
Snapchat جنبش اجتماعی AR را با فیلترهای سرگرم کننده خود رهبری کرد و بعداً به ویژگی های آزمایشی مجازی برای ایجاد یک تجربه خرید همه جانبه گسترش یافت (یکی دیگر از نشانه های مترادف شدن خرید و رسانه های اجتماعی).
به عنوان مثال، در اواخر سال 2021، متا از افتتاح Horizon، یک پلت فرم اجتماعی VR در متاورس خبر داد. این یک گام طبیعی برای متا پس از خرید Oculus، سازنده هدست واقعیت مجازی، در سال 2014 است.
tiktok در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که کلمات کلیدی در نظرات را شناسایی کرده و به نتایج جستجو برای آنها پیوند می دهد pic.twitter.com/7dRQMoV4Pk
— اولیویا دنگ 🍌🧢 (@olivia_deng_) 5 آگوست 2022منبع تصویر
Prabhakar Raghavan، معاون ارشد رئیس جمهور، مدیر دانش و اطلاعات Google، گفت: «در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مکانی برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی روند. بخش آنها به TikTok یا Instagram می روند.
بیایید صحنه را تنظیم کنیم: در چند سال دیگر، ژنرال Z به طور کامل به طبقه کارگر خواهد پیوست و قدرت خرج عظیمی خواهد داشت. گزارش گرایش های مصرف کننده ما نشان داد که اکثر Gen-Zers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف کنند - به ویژه ویدیوهای کوتاه
امروزه، وقتی می خواهم چیزی را جستجو کنم – چه یک محصول، یک توصیه یا یک بررسی، مستقیماً به TikTok می روم. و داده ها نشان می دهد که Gen-Z همین کار را می کند.
رسانه های اجتماعی به طور باورنکردنی سریع حرکت می کنند، بنابراین نمی توانیم با قطعیت بگوییم آینده چگونه خواهد بود. اما با توجه به داده های اخیر، می توان گفت که احتمالاً به این سمت می رود.
در سال 2022، ما بیش از 1000 مصرف کننده آمریکایی را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که نظرات تأثیرگذاران اغلب می تواند بیشتر از دوستان و خانواده باشد.
این احتمالاً به این دلیل است که با تأثیرگذارانی که در یک زمینه تخصص دارند، نظر آنها از نظر یک عضو خانواده ارزشمندتر است. بگویید من به دنبال وسایل پیاده روی هستم، یک تأثیرگذار پیاده روی که در تمام طول سال پیاده روی می کند و سابقه بررسی محصولات پیاده روی را دارد، احتمالاً بینش بیشتری نسبت به دوستی که یک بار به پیاده روی رفته است، ارائه می کند.
آیا نمی دانید که رسانه های اجتماعی در چند سال آینده به کجا می روند؟ در اینجا حدس های ما بر اساس داده های اخیر Gen-Z و ویژگی های جدید از محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی است.
به جای موتورها در شبکه های اجتماعی جستجو کنید
وقتی در مورد مهم ترین عوامل در تصمیم گیری خریدشان سؤال می شدند، 30 درصد از مصرف کنندگان با توصیه های اینفلوئنسر پاسخ دادند، در مقایسه با 27 درصد برای دوستان و/یا اعضای خانواده.
در آینده، TikTok و سایر پلتفرم های اجتماعی ممکن است در کشف محصول و محتوا پیشرو باشند، زیرا اگر موتورهای جستجوی سنتی نتوانند با نیازهای مصرف کننده هماهنگی کنند، محتوای بصری را در اولویت قرار می دهند.
اتکای بیشتر به اینفلوئنسرها
منبع
نویسنده: تیم تحریریه نیل پتل