با سرعتی باورنکردنی حرکت رسانه های اجتماعی، همیشه احساس می شود که چیز جدیدی در گوشه و کنار وجود دارد.
آیا نمی دانید که رسانه های اجتماعی در چند سال آینده به کجا می روند؟ در اینجا حدس های ما بر اساس داده های اخیر Gen-Z و ویژگی های جدید از محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی است.
به جای موتورها در شبکه های اجتماعی جستجو کنید
امروزه، وقتی میخواهم چیزی را جستجو کنم – چه یک محصول، یک توصیه یا یک بررسی، مستقیماً به TikTok میروم. و داده ها نشان می دهد که Gen-Z همین کار را می کند.
طبق یک مقاله TechCrunch، یکی از مدیران گوگل اخیراً پیشنهاد کرده است که برنامه هایی مانند TikTok و Instagram دو برنامه اصلی کشف گوگل را تهدید می کنند: Google Maps و Google Search.
Prabhakar Raghavan، معاون ارشد رئیسجمهور، مدیر دانش و اطلاعات Google، گفت: «در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مکانی برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمیروند. بخش آنها به TikTok یا Instagram می روند.
چرا این اتفاق می افتد؟ راغوان معتقد است که به این دلیل است که بزرگسالان جوان محتوای بصری رو به جلو را در هنگام کشف ترجیح می دهند.
استفاده از tiktok به عنوان یک موتور جستجو برای کارها و رستوران ها در شهرهای دیگر >
– خیره کننده 🎠 (@zipporah_zaki) 23 آگوست 2022
در همین حال، TikTok ویژگیهای جستجوی جدیدی را اضافه میکند تا کاربران را درگیر خود نگه دارد و اخیراً کاربران را بررسی میکند تا هنگام تماشای ویدیو از آن استفاده کنند.
در آگوست 2022، آنها قابلیتی را آزمایش کردند که در آن کلمات کلیدی از نظرات ویدیو برجسته شده و به نتایج جستجو پیوند داده می شوند. این به عنوان یک راه اضافی برای کاربران برای کشف محتوای جدید در حین پیمایش روی پلت فرم عمل می کند.
tiktok در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که کلمات کلیدی در نظرات را شناسایی کرده و به نتایج جستجو برای آنها پیوند می دهد pic.twitter.com/7dRQMoV4Pk
— اولیویا دنگ 🍌🧢 (@olivia_deng_) 5 آگوست 2022
در آینده، TikTok و سایر پلتفرمهای اجتماعی ممکن است در کشف محصول و محتوا پیشرو باشند، زیرا اگر موتورهای جستجوی سنتی نتوانند با نیازهای مصرفکننده هماهنگی کنند، محتوای بصری را در اولویت قرار میدهند.
اتکای بیشتر به اینفلوئنسرها
در سال 2022، ما بیش از 1000 مصرف کننده آمریکایی را مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که نظرات تأثیرگذاران اغلب می تواند بیشتر از دوستان و خانواده باشد.
وقتی در مورد مهمترین عوامل در تصمیمگیری خریدشان سؤال میشدند، 30 درصد از مصرفکنندگان با توصیههای اینفلوئنسر پاسخ دادند، در مقایسه با 27 درصد برای دوستان و/یا اعضای خانواده.
این احتمالاً به این دلیل است که با تأثیرگذارانی که در یک زمینه تخصص دارند، نظر آنها از نظر یک عضو خانواده ارزشمندتر است. بگویید من به دنبال وسایل پیادهروی هستم، یک تأثیرگذار پیادهروی که در تمام طول سال پیادهروی میکند و سابقه بررسی محصولات پیادهروی را دارد، احتمالاً بینش بیشتری نسبت به دوستی که یک بار به پیادهروی رفته است، ارائه میکند.
در نتیجه، اینفلوئنسرها – اگرچه غریبه هستند – می توانند ارزشمندتر از عزیزان تلقی شوند. در آینده، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت، زیرا تولیدکنندگان محتوا هر روز ظاهر می شوند.
در واقع، نظرسنجی ما نشان داد که 30 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله و 40 درصد از افراد 25 تا 34 ساله خود را خالق محتوا می نامند. در حالی که هر خالق یک تأثیرگذار نیست، آن دنیاها اغلب با هم تلاقی می کنند.
تجربه خرید یکپارچه در اکثر شبکه های اجتماعی
اینستاگرام یکی از اولین پلتفرمهای اجتماعی بود که تجربه خرید و ادغام یکپارچه را ارائه کرد. با این حال، آنها احتمالا آخرین نخواهند بود.
بیایید صحنه را تنظیم کنیم: در چند سال دیگر، ژنرال Z به طور کامل به طبقه کارگر خواهد پیوست و قدرت خرج عظیمی خواهد داشت. گزارش گرایشهای مصرفکننده ما نشان داد که اکثر Gen-Zers ترجیح میدهند محصولات جدید را در رسانههای اجتماعی کشف کنند – بهویژه ویدیوهای کوتاه
این بدان معناست که برای رقابتی ماندن، پلتفرم های اجتماعی باید تجارب خرید یکپارچه ای را ارائه دهند تا مصرف کنندگان را در پلتفرم نگه دارند.
اینستاگرام در حال حاضر موفقیت بزرگی در این عرصه داشته است، تا زمانی که سایر پلتفرمها از این روند پیروی کنند، فقط مسئله زمان است.
پذیرش VR/AR بالاتر
با توجه به ترند متاورس، NFT و وب 3 در سال گذشته، واقعیت مجازی احتمالاً نقش بیشتری در نحوه معاشرت آنلاین ما ایفا خواهد کرد.
Snapchat جنبش اجتماعی AR را با فیلترهای سرگرم کننده خود رهبری کرد و بعداً به ویژگی های آزمایشی مجازی برای ایجاد یک تجربه خرید همه جانبه گسترش یافت (یکی دیگر از نشانه های مترادف شدن خرید و رسانه های اجتماعی).
منبع تصویر
طبق گزارش Insider Intelligence، 39 درصد از مصرف کنندگان به خرید AR علاقه مند هستند. با این حال، این پذیرش نباید به خرید محدود شود.
این می تواند به جلسات مجازی برای ارتباط اجتماعی، بازی و موارد دیگر گسترش یابد.
به عنوان مثال، در اواخر سال 2021، متا از افتتاح Horizon، یک پلت فرم اجتماعی VR در متاورس خبر داد. این یک گام طبیعی برای متا پس از خرید Oculus، سازنده هدست واقعیت مجازی، در سال 2014 است.
رسانههای اجتماعی بهطور باورنکردنی سریع حرکت میکنند، بنابراین نمیتوانیم با قطعیت بگوییم آینده چگونه خواهد بود. اما با توجه به دادههای اخیر، میتوان گفت که احتمالاً به این سمت میرود.