به عنوان فردی که برای امرار معاش خود بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) را انجام می دهد، نمی توانم به شما بگویم که وقتی یک تغییر ساده تأثیر زیادی می گذارد چقدر هیجان زده می شوم. و این مثال خاص؟ خیلی ساده تر یا تاثیرگذارتر نمی شود.
مطمئناً، من خودم یک متخصص CRO هستم، اما اگر بتوانید نرخ تبدیل را در یک صفحه وب تا 560 درصد افزایش دهید، شرط میبندم که شما هم به دنبال این هستید.
شخصی سازی به عنوان یک ابزار بهینه سازی
به عنوان عضوی از تیم استراتژی وب HubSpot، من در هشت سال گذشته صفحات وب سایت اصلی را در HubSpot.com بهینه کرده ام.
قبل از آن، من سال های زیادی را صرف بهینه سازی این وبلاگ کردم.
و در سال گذشته، من با استفاده از شخصیسازی بهعنوان یک تاکتیک برای بهبود تجربه کاربر و نرخ تبدیل در وبسایت، بسیار بیشتر آزمایش کردهام – با تنظیم تماسها برای اقدام (CTA) و محتوا برای بخشهای مختلف افراد بازدیدکننده. وب سایت ما
اما شخصی سازی می تواند مشکل باشد. با ایجاد بیش از یک نسخه از یک صفحه، به این معنی است که شما نیز نیاز دارید حفظ کند بیش از یک نسخه از صفحه
آن را در هر صفحه در وب سایت خود ضرب کنید، و همه چیز شروع به غیرقابل کنترل شدن می کند. این امر باعث میشود که عملکرد شخصیسازیهایی را که به صورت زنده در وبسایت خود قرار میدهید ردیابی کنید و فقط مواردی را که ارزش بازگشت سرمایه را دارند حفظ کنید.
خوشبختانه این یکی ارزشش را داشت.
شخصی سازی برای کاربران رایگان
در بسیاری از صفحات اصلی در وب سایت HubSpot، ما معمولاً به طور پیش فرض دو CTA را به بازدیدکنندگان نشان می دهیم:
- یک CTA بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا از نسخه رایگان نرم افزار ما استفاده کنند.
- و یک CTA بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا نسخه نمایشی نسخه های برتر را دریافت کنند.
وقتی شروع به آزمایش بیشتر با شخصیسازی در وبسایت کردم، به ذهنم رسید که نشان دادن CTAهای ثبت نام رایگان به مخاطبینی که قبلاً کاربران رایگان هستند، بسیار احمقانه است.
و اگر این مخاطبین پس از تبدیل شدن به یک کاربر رایگان همچنان از صفحات وب ما بازدید می کنند، احتمالا هنوز گزینه های خود را ارزیابی می کنند و ممکن است علاقه مند به آزمایش نسخه های برتر باشند.
بنابراین در یکی از صفحات پرترافیک ما – صفحه محصول در مورد CRM رایگان ما و سایر ابزارهای رایگان – من قانونی را با استفاده از محتوای هوشمند HubSpot ایجاد کردم تا CTAهای ثبت نام رایگان را با CTAهای آزمایشی برای هر مخاطبی که قبلاً کاربر رایگان بوده است جایگزین کنم. نرم افزار ما
از آنجایی که هیچ خطری برای تقاضای ثبت نام رایگان وجود نداشت و بنابراین دلیلی برای اجرای یک تست A/B واقعی وجود نداشت، من این را به عنوان یک تست بازگشتی انجام دادم. (به این معنی که من تغییر را برای 100٪ بازدیدکنندگان انجام دادم، سپس یک دوره زمانی قبل و بعد از تغییر را برای ارزیابی تأثیر مقایسه کردم.)
این چیزی است که در عمل به نظر می رسید:
محتوای پیش فرض:
محتوای هوشمند:
نتایج خیره کننده بود. هنگامی که شخصیسازی رایگان کاربر را پیادهسازی کردم، نرخ تبدیل نسخهی نمایشی ما را تا 560% افزایش داد، درخواستهای نمایشی را از حدود 40 دمو در ماه به 260 دمو در ماه، فقط از این یک صفحه افزایش داد. اوه آره
علاوه بر این، هیچ تاثیر منفی بر تقاضای ثبت نام رایگان وجود نداشت.
حتی بهتر؟ این رویکرد را می توان بر روی هر صفحه جایی که ما CTAهای ثبت نام رایگان داریم. به این معنی که با اجرای آن در صفحات وبسایت بیشتر، مجبور به ایجاد تقاضای نمایشی حتی بیشتر هستیم. به این میگن برد برد! یا شاید این یک برد-برد-برد باشد. 🤔
نحوه تنظیم شخصی سازی با محتوای هوشمند HubSpot
اگر کاربر HubSpot هستید که مشترک نسخه های حرفه ای یا سازمانی Marketing Hub یا Content Hub هستید، می توانید صفحات وب خود را با محتوای هوشمند شخصی سازی کنید. چندین گزینه برای تقسیم بندی محتوای هوشمند به بازدیدکنندگان خود وجود دارد، از جمله بر اساس نوع دستگاه، کشور، منبع ارجاع، زبان و موارد دیگر.
برای این مورد خاص، من محتوای هوشمند خود را بر اساس عضویت در لیست مخاطبین قرار دادم، ابتدا فهرستی از مخاطبین را در HubSpot Smart CRM خود ایجاد کردم که شامل هر کسی میشود که کاربر رایگان نرمافزار ما باشد. و از آنجایی که این لیست نیز هوشمند است، هر زمان که یک مخاطب جدید یا موجود کاربر رایگان شود، بهطور خودکار بهروزرسانی میشود و تضمین میکند که شخصیسازی من همیشه بهروز خواهد بود.
بعد، من یک قانون هوشمند در ویرایشگر صفحه برای هر ماژول در صفحه ای که می خواستم شخصی سازی کنم، بر اساس عضویت در لیست مخاطبینی که ایجاد کرده بودم، تنظیم کردم.
این به من امکان داد بخشهای خاصی از صفحه (مانند کپی و CTA) را فقط برای کاربران HubSpot رایگان تغییر دهم، در حالی که بقیه محتوای صفحه را بهطور پیشفرض بدون تغییر باقی میگذارم.
از همه مهمتر، فقط چند دقیقه طول کشید تا تنظیم کنم. درباره میوه کم آویزان صحبت کنید!
چگونه می توان شخصی سازی را به کار برد شما
استراتژی تقسیم بندی که برای شخصی سازی صفحات وب خود استفاده می کنید باید بر اساس استراتژی کلی تبدیل وب سایت شما و اهداف تجاری شما باشد که فقط شما می دانید.
به عنوان مثال، یکی از چالشهای ما در وبسایت HubSpot این است که محصولاتی را میفروشیم که با اندازههای مختلف کسبوکار، از استارتآپهای کوچک گرفته تا کسبوکارهای بزرگ، متناسب هستند. این مشاغل با اندازه های مختلف دارای چالش ها و نیازهای مختلفی هستند و بنابراین، به طور متفاوتی به محتوا و جریان های تبدیل خاص پاسخ می دهند.
بنابراین، محور استراتژی شخصیسازی فعلی ما، تقسیمبندی محتوا بر اساس اندازه کسبوکار و مکانی است که مخاطب در مرحله خرید است.
برای راهنمایی و الهام بیشتر، مقاله ما را در مورد شخصی سازی وب سایت بررسی کنید. (نکته حرفه ای: اگر یک کاربر HubSpot هستید یا قصد دارید یکی شوید، ممکن است به عملکرد جدید Breeze Intelligence نیز علاقه مند باشید که مخاطبین شما را با داده های شخص ثالث غنی می کند، که می تواند تلاش های شخصی سازی شما را حتی قوی تر کند.)
با این حال، تصمیم میگیرید استراتژی شخصیسازی خود را تقسیم بندی کنید، از کوچک شروع کنید و ROI را زیر نظر داشته باشید. ممکن است تعجب کنید که گاهی اوقات، حتی سادهترین تغییر نیز میتواند آسیب بزرگی ایجاد کند