آیا می دانستید اولین ویدیویی که در یوتیوب منتشر شد تنها 18 ثانیه بود؟
اگرچه محتوای کوتاه در YouTube جدید نیست، اما نام جدیدی دارد: Shorts. Shorts که در سال 2021 راه اندازی شد، پاسخ YouTube به TikTok، Instagram Reels و دیگر پلتفرم های ویدیویی ویروسی است. اما آیا ارزش وقت گذاشتن را دارد؟
بیایید در مورد چیستی YouTube Shorts، نحوه عملکرد آن و اینکه چگونه مارکهایی مانند شما میتوانند از آن استفاده کنند، صحبت کنیم.
فهرست مطالب
YouTube Shorts چیست؟
نحوه ساخت شورت یوتیوب
چه چیزی شورت یوتیوب را از رقبای خود متفاوت می کند
چگونه 7 برند از شورت های یوتیوب استفاده می کنند
چگونه برای شورت های یوتیوب آماده شویم
YouTube Shorts چیست؟
YouTube Shorts ویدیوهای عمودی و کوتاهی هستند که می توانید در YouTube ایجاد یا تماشا کنید. میتوانید Shorts را با ویژگیهایی مانند بخشبندی ویدیو، ضبط مبتنی بر برنامه، و پوششهای موسیقی تقویت کنید. شورت ها باید 60 ثانیه یا کمتر باشند و مانند حلقه های اینستاگرام یا اسنپ چت ناپدید نشوند.
راهاندازی YouTube Shorts در زمانی است که بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در حال چرخش شدید به سمت محتوای ویدیویی هستند – بهویژه محتوای کوتاه.
حتی در ابتداییترین شکل بتا، ویژگی Shorts عملکرد خوبی در هند داشت. در مارس 2021، کمتر از یک سال بعد، نسخه بتا Shorts به طور کامل در ایالات متحده منتشر شد و به سرعت از 6.5 میلیارد بازدید روزانه فراتر رفت. تا جولای 2021، شورت به طور رسمی در بیش از 100 کشور جهان راه اندازی شد.
امروز چند چیز تغییر کرده است. مهمتر از همه، محدودیت زمانی در Shorts به 60 ثانیه افزایش یافته است و بسیاری از سازندگان از هر ثانیه استفاده می کنند. در واقع، بیش از 70 درصد از Short ها بیشتر از 15 ثانیه هستند.
اگرچه Shorts هنوز در مراحل ابتدایی خود است – و تنها زمان نشان می دهد که چقدر به عنوان یک ابزار بازاریابی قابل اجرا است – این ویژگی همچنان سزاوار توجه شما است، به خصوص اگر از قبل یک استراتژی ویدیویی در YouTube دارید.
در زیر، اصول اولیه YouTube Shorts و فرصتهایی را که برای بازاریابان به وجود میآورد که به محتوای کوتاهمحور میپردازند را بررسی میکنم.
نحوه ساخت شورت یوتیوب
وقتی برنامه YouTube را دارید، ایجاد Short با یک ضربه فاصله دارد.
وقتی روی صفحه اصلی فرود می آیید، نماد “+” را در ناوبری وسط پایینی خواهید دید. پس از کلیک بر روی آن، “ایجاد یک کوتاه” را از منو مشاهده خواهید کرد.
وقتی روی Create ضربه میزنید، به صفحه دوربین باز میشود که به شما امکان میدهد:
- بخش هایی از یک کلیپ 60 ثانیه ای یا یک ویدیوی کامل یک دقیقه ای را ضبط کنید.
- محتوای از پیش ایجاد شده را از رول دوربین آپلود کنید.
- با دوربین های پشتی یا جلویی از یک «کوتاه» فیلم بگیرید.
- سرعت ویدئو را تنظیم کنید.
- یک تایمر ضبط تنظیم کنید.
- صداها را برای پوشش های موسیقی انتخاب کنید.
- فیلترها و متن را اضافه کنید.
در اینجا یک اسکرین شات سریع از برخی از ویژگی های این پلتفرم آورده شده است.
منبع تصویر
تماشای YouTube Shorts
یوتیوب یک برگه اختصاصی برای Shorts دارد که می توانید آن را در سمت چپ نماد “+” پیدا کنید.
علاوه بر این، در تلاش برای تبلیغ YouTube Shorts، میتوانید یک منوی پیمایشی از شورتهای پیشنهادی را در صفحه اصلی پیدا کنید (به زیر مراجعه کنید).
هنگام تماشای یک Short، میتوانید روی نمادها در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید تا «پسندیدن»، «نپسندیدن» یا نظر دادن روی ویدیو. اگر از آنچه میبینید لذت میبرید، میتوانید برای دنبال کردن کانال روی «اشتراکگذاری» ضربه بزنید.
هنگامی که بیننده یک Short را تمام کرد، میتواند انگشت خود را به سمت بالا بکشد – مانند Reels یا TikTok – تا Shorts بیشتری از سایر سازندگان ببیند.
چه چیزی شورت یوتیوب را از رقبای خود متفاوت می کند
به عنوان یک بازاریاب، دیدن چرخش هر پلتفرم رسانه های اجتماعی به ویدیوهای کوتاه ممکن است بسیار سخت باشد. خیلی زیاد، شاید از خود بپرسید، “آیا شورت های YouTube ارزش وقت من را دارد؟” یا، “آیا فرصت های بیشتری نسبت به حلقه های اینستاگرام یا تیک تاک فراهم می کند؟“
از آنجایی که YouTube Shorts هنوز در مراحل ابتدایی است، برای اندازهگیری تاثیر آن خیلی زود است. با این حال، چند عامل قابل توجه وجود دارد که آن را از بسته متمایز می کند:
1. شورت یک قیف برای محتوای طولانی شما فراهم می کند.
برای بیان واضح، مردم دوست دارند در طول روز با ویدیوهای مختلف درگیر شوند. به عنوان مثال، ممکن است شخصی در طول استراحت ناهار خود در TikTok پیمایش کند، اما پس از بازگشت به خانه، یک پادکست طولانی 2 ساعته در YouTube پخش کند.
برخلاف TikTok و Snapchat که به طور کامل به محتوای کوتاه اختصاص داده شده اند، YouTube خود را به عنوان مقصدی برای هر دو نوع کوتاه معرفی می کند. و محتوای طولانی
به این ترتیب، Shorts میتواند راهی برای سازندگان باشد تا به مخاطبان جدیدی دست یابند که ممکن است بینندگان ثابت محتوای طولانیتر آنها باشند – بهترینهای هر دو جهان را به شما ارائه میدهند.
2. شورت منقضی نمی شود.
در حالی که استوریها و اسنپچتهای اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت منقضی میشوند، Shorts دائمی هستند – که میتواند به رشد آگاهی شما در بلندمدت در YouTube کمک کند.
به عنوان مثال، اگر فردی عجله دارد و به دنبال یک ویدیوی سریع درباره نحوه ساخت مرتبط با چیزی است که شما فیلم گرفتهاید، ممکن است ویدیوهای کوتاه شما را در مورد آن موضوع پیدا کرده و تماشا کند – حتی اگر آنها را ماهها پیش منتشر کرده باشید.
3. سازندگان فرم های کوتاه می توانند دسترسی بزرگ تری ببینند.
در حالی که کاربران Gen Z به TikTok سرازیر شدند و باعث رشد اولیه خیرهکننده آن شدند، YouTube، دومین وبسایت بزرگ جهان، Shorts را برای بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه راهاندازی کرد.
به جای تعجب، “آیا YouTube Shorts آگاهی خواهد یافت؟”در عوض از خود بپرسید “چگونه می توانم با شلوارک از مخاطبان بسیار زیاد YouTube استفاده کنم؟”
به گفته نلسون چاکون، استراتژیست اصلی محتوای یوتیوب HubSpot، شما باید بدانید قبل از تولید Shorts — یا هر ویدیوی YouTube دیگری که در این زمینه وجود دارد، به کدام بخش از مخاطبان عظیم YouTube بازاریابی کنید.
بهعلاوه، اگر فهرست مشترکین خوبی دارید، به ایجاد محتوایی ادامه دهید که همچنان به آنها مرتبط است – حتی اگر کوتاهتر باشد.
Chacon میگوید: «مشترکهای شما کانال شما را به خاطر محتوایش میشناسند و یوتیوب بهعنوان یک پلتفرم، بهترین عملکرد را دارد.
به عنوان مثال، بگویید که به طور منظم محتوای طولانی مرتبط با محصول یا صنعت خود ایجاد می کنید و متوجه می شوید که مخاطبان شما را درگیر می کند. Chacon خاطرنشان می کند که می توانید از Shorts برای ایجاد آموزش های سریع یا فیلم های گام به گام پیرامون آن موضوعات محتوا استفاده کنید.
4. برندها در بیشتر صنایع می توانند از شورت استفاده کنند.
از آنجایی که TikTok یک پایگاه کاربر تا حدودی پر از مشتریان جوانتر دارد، برخی از انواع مارکها، مانند شرکتهای B2B، ممکن است برای افزایش آگاهی در آنجا کار سختتری داشته باشند.
در حالی که یوتیوب محبوبیت مشابهی با بزرگسالان جوان دارد، محتوای موجود در پلتفرم آن به قدری گسترده است که افراد را از انواع گروههای سنی، کشورها، صنایع و جایگاههای مختلف جذب میکند.
در نهایت، یک ویدیو برای همه در یوتیوب وجود دارد. با Shorts، برندهای بیشتری قادر خواهند بود با مخاطبان از طیف وسیع تری از اهداف مخاطب درگیر شوند.
به عنوان مثال، در حالی که یک برند B2B ممکن است در ارتباط با مصرف کنندگان Gen Z در TikTok مشکل داشته باشد، ممکن است بتوانند با حرفه ای هایی که به دنبال محتوای مرتبط با صنعت در Shorts هستند ارتباط برقرار کنند.
به طور مشابه، اگر نسلهای قدیمیتر مانند Gen X را هدف قرار دهید، محتوای کوتاه شما ممکن است نسبت به TikTok در YouTube بیشتر درگیر شود.
5. یوتیوب شورت ممکن است کمتر از سایر پلتفرم های ویروسی آسیب پذیر باشد.
در بیشتر سال 2020، TikTok با تهدید قوانین ممنوعیت و سانسور مواجه بود.
اگر شما یک بازاریاب هستید که وقت خود را صرف تسلط بر استراتژیهای محتوا در برنامه رسانههای اجتماعی میکنید، ممنوعیت یا تنظیم آن برنامه میتواند به این معنی باشد که محتوایی که روی آن سخت کار کردهاید هرگز دیده نمیشود.
با این حال، از آنجایی که YouTube یکی از قدیمیترین و موفقترین پلتفرمهای آنلاین است و متعلق به Alphabet است که به صورت عمومی معامله میشود، ممکن است نسبت به برنامههای ویروسی که اطلاعات امنیتی کمتری برای دادههای عمومی ارائه میکنند – مانند TikTok، قابل اعتمادتر دیده شود.
چگونه 5 برند از شورت های یوتیوب استفاده می کنند
1. ESPN
به دنبال اخباری در مورد ورزشکاران حرفه ای مورد علاقه خود هستید؟ ESPN شما را با ارائه شورت هایی که ترندها را به نمایش می گذارد، تحت پوشش قرار می دهد ویدیوها، نکات برجسته و تفسیر آتشین.
کانال یوتیوب ESPN با بیش از 8.5 میلیون دنبال کننده مخاطب وفادار دارد. با استفاده از Shorts، شبکه از قالب دیگری برای ارتباط آنلاین با مخاطبان خود استفاده می کند.
2. شورت MrBeast
برای M. Beasts، ستاره یوتیوب، Shorts راهی عالی برای استفاده مجدد از محتوای ویدیوهای طولانیتر است.
اگر مدتی در بازی YouTube بودهاید، بخشهایی را از محتوای طولانی موجود خود برش دهید برای ساختن شورت یک دقیقه ای اگرچه ممکن است کمی ظرافت لازم باشد، ایجاد Shorts می تواند جان تازه ای به محتوای گذشته شما بدهد.
بهعلاوه، ویژگی جدید «ویرایش به کوتاه» یوتیوب، برش ویدیوها را به قطعههایی با اندازه کوچک آسانتر از همیشه میکند.
3. صدا
برای تبلیغ فصل جدیدش، شبکه NBC The Voice یک فیلم کوتاه با حضور مجریان امسال ایجاد کرد.
آنچه در اینجا به خوبی کار می کند:
- به عنوان تبلیغ برای برند عمل می کند.
- از متن برای تأکید بر عبارات خاص و درگیر نگه داشتن مخاطب استفاده می کند.
- این شامل یک بنر در پایان با دستورالعمل های واضح برای بینندگان در مورد زمان و مکان تماشای نمایش است.
4. بازاریابی LYFE
چه کسی گفته است که محتوای آموزنده باید طولانی باشد؟ بازاریابی LYFE نشان می دهد که می توانید محتوای سرگرم کننده، جذاب و آموزنده را در کمتر از 30 ثانیه ایجاد کنید.
در این شورت، برند روانشناسی رنگ ها را تجزیه می کند. استعداد مقابل دوربین به سادگی به متنی اشاره می کند که در قسمت های مختلف صفحه نمایش در طول فیلم ظاهر می شود.
اگر بودجه رسانه ای زیادی ندارید، این یک روش موثر و کم تلاش برای ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما به آن علاقه مند خواهند شد.
5. WebFX
شورت ها راه بسیار خوبی برای استفاده مجدد از محتوا هستند. میتوانید از یک پست وبلاگ، پخش زنده یا گزارش قابل بارگیری محتوا بگیرید تا یک ویدیوی کوتاه و شیرین ایجاد کنید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ WebFX خلاصه ای را برای توضیح هزینه های بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد کرد.
با استفاده از گرافیک، WebFX اطلاعات عالی را به روشی مختصر ارائه می دهد. به احتمال زیاد برند مقاله یا شکل دیگری از محتوا دارد که عمیقتر به این موضوع میپردازد.
اما برای رسانه های اجتماعی، اسنیپت ها راه حلی هستند. وقتی به درستی انجام شود، علاقه مخاطبان شما را برانگیخته و آنها را به وب سایت شما هدایت می کند.
6. دانسا میریکز بیوتی
آیا اخبار هیجان انگیزی دارید که می خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟ یک صفحه از کتاب بازی این برند بردارید.
در این ویدیو به سبک شمارش معکوس، دانسا میریکز بیوتی از کوتاهی برای تبلیغ راه اندازی خود در Sephora و ایجاد انتظار استفاده کرد.
در نیمه اول ویدیو، صدای چند نفر شنیده می شود که می گویند “یک روز دیگر”. سپس می بینیم که مدیرعامل بسته ای را برای ارسال به فروشگاه های سفورا ارسال می کند.
دلیل این کار این است: در این Short هیچ وقت تلف نمی شود. از همان ابتدا جذاب است و هر فریمی در خدمت هدفی است. ثانیاً، یک پیام واضح وجود دارد – مخاطب با دانستن 5W ها (چه کسی، چه، چه زمانی، کجا، چرا) ترک می کند.
در نهایت، این شورت برای رشد برند هیجان ایجاد میکند و مخاطبان را به همراهی در شمارش معکوس دعوت میکند.
7. گرافیک ساتوری
در اینجا یک مثال عالی دیگر از این است که چگونه گرافیک و تصاویر می توانند Shorts شما را به سطح دیگری ببرند.
Satori Graphics یک کانال محبوب یوتیوب برای یادگیری طراحی گرافیک است. این کانال دارای صدها ویدیوی طولانی در مورد این موضوع است و این کوتاه به عنوان بسط آنچه قبلاً در کانال وجود دارد عمل می کند.
این تاکتیک میتواند برای جذب بینندگان جدید به کانال خوب عمل کند، زیرا یک ویدیوی یک دقیقهای نسبت به یک ویدیوی ۲۰ دقیقهای ترسناکتر است. این شبیه نحوه ارائه پیشنهاد محتوا در انتهای مقاله وبلاگ است.
یک خواننده ممکن است بیشتر احتمال دارد که ابتدا یک پست وبلاگ را بخواند تا یک گزارش 20 صفحه ای، زیرا نقطه ورود آسان تر است. همین مفهوم می تواند در مورد شورت نیز صدق کند.
چگونه برای شورت های یوتیوب آماده شویم
در حالی که ما مطمئن نیستیم که Shorts چگونه تکامل خواهد یافت، هنوز زود نیست که در نظر بگیریم چگونه میتوانید آن را در رسانههای اجتماعی یا استراتژی بازاریابی ویدیویی خود پیادهسازی کنید. در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.
- ویدیوهای کوتاه یوتیوب را بهینه کنید: Chacon می گوید که سازندگان جهانی باید شروع به اضافه کردن «#شورت» به توضیحات ویدیوهای 60 ثانیه یا کمتر کنند.
- موضوعات کوتاه را مشخص کنید: آیا موضوعاتی وجود دارد که تیم شما محتوایی را پیرامون آن ایجاد می کند که بتوان آن را در چند نکته سریع، مرحله یا نقطه داده جمع آوری کرد؟ اگر چنین است، ممکن است بتوانید با ایجاد یک Short، این اطلاعات را تغییر دهید.
- ویدیوهای کوتاه خود را بررسی کنید: آیا حلقههای اینستاگرام، TikToks یا سایر ویدیوهای رسانههای اجتماعی را ایجاد کردهاید که برای جذب مخاطبان یوتیوب شما فقط به چند تغییر کوچک نیاز دارند؟ اگر چنین است، میتوانید هنگام راهاندازی پلتفرم، آنها را روی Shorts آزمایش کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی YouTube، راهنمای نهایی ما را بررسی کنید – یا منبع رایگان زیر را دانلود کنید.
یادداشت سردبیر: این پست در اصل در مارس 2021 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.